PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 20, 2014 7:01 pm

Poulsen in ieder geval de 2 laatste wedstrijden op 6.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 20, 2014 7:02 pm

Mokotjo is minimaal 1 klasse beter dan Blind op 6.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 20, 2014 7:07 pm

De PEC-men heeft wel zijn werk gedaan.

Wat een afgang. Het is een terechte straf voor die debielen, maar dit doet wel veel pijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Demosthenes » zo apr 20, 2014 7:08 pm

Na de vuurwerkshows hebben de spelers er geen zin meer in. Niet gek als je bekogeld wordt met fakkels uit je eigen vak.
Nee, heeft niets met het vuurwerk te maken, het is de manier van voetballen. Commentator weet te vertellen dat PEC niet wil verslappen, dat zal de reden zijn, PEC werkt niet mee.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door brigade zuid » zo apr 20, 2014 7:11 pm

Misschien was het vuurwerk wel een gerichte aanval op Vermeer.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Khraa » zo apr 20, 2014 7:11 pm

Heeft zeker wel met het vuurwerk te maken. Tot het stilleggen ging alles van een leien dakje en daarna klapte alles in elkaar.

Dat we slecht voetballen komt er daardoor nog duidelijker uit.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Le T. » zo apr 20, 2014 7:13 pm

Khraa schreef:Heeft zeker wel met het vuurwerk te maken. Tot het stilleggen ging alles van een leien dakje en daarna klapte alles in elkaar.
Zo he, we hadden 3 minuten lang de wedstrijd onder controle.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Giacomo Puccini » zo apr 20, 2014 7:14 pm

Demosthenes schreef:
Na de vuurwerkshows hebben de spelers er geen zin meer in. Niet gek als je bekogeld wordt met fakkels uit je eigen vak.
Nee, heeft niets met het vuurwerk te maken, het is de manier van voetballen. Commentator weet te vertellen dat PEC niet wil verslappen, dat zal de reden zijn, PEC werkt niet mee.
Gebrek aan kwaliteit is een feit - dat zien we al het hele seizoen. Maar de spelers hebben dit ook laten lopen hoor, Zwolle had er makkelijk 10 kunnen maken, dat is ongehoord zelfs voor de povere ploeg van Frank de Boer.
Ajax!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Khraa » zo apr 20, 2014 7:14 pm

Le T. schreef:
Khraa schreef:Heeft zeker wel met het vuurwerk te maken. Tot het stilleggen ging alles van een leien dakje en daarna klapte alles in elkaar.
Zo he, we hadden 3 minuten lang de wedstrijd onder controle.
Tegenwoordig ben ik daar al blij mee ;)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 20, 2014 7:17 pm

Hans Kraaij :excited.gif:nog zo'n debiel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Laudrup » zo apr 20, 2014 7:19 pm

Gefeliciteerd Zwolle, dik - en dikverdiend.

We zullen nog wel kampioen worden, maar ik heb er weinig zin meer in. Dit slaat echt nergens meer op.
15 mei 2011.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Demosthenes » zo apr 20, 2014 7:19 pm

Mokhtar en Achenteh waren PEC's beste spelers, ben ik blij dat ze er niet bij waren vandaag; we zien dit gewoon als een incident zal het TH wel denken, maar zo'n grote nederlaag in een belangrijke wedstrijd kan ik me niet herinneren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Dubbel » zo apr 20, 2014 7:21 pm

Giacomo Puccini schreef: Gebrek aan kwaliteit is een feit - dat zien we al het hele seizoen. Maar de spelers hebben dit ook laten lopen hoor, Zwolle had er makkelijk 10 kunnen maken, dat is ongehoord zelfs voor de povere ploeg van Frank de Boer.
Bekerfinale expres met je reserve keeper spelen... daarmee geef je als club al aan dat je het niet zo serieus neemt. PEC nam het wel serieus.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Thom » zo apr 20, 2014 7:21 pm

Als het feijenoord was geweest was ik ALLANG onsportief weggezapt. Nu kijk ik naar de uitreiking.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Demosthenes » zo apr 20, 2014 7:23 pm

Thom schreef:Als het feijenoord was geweest was ik ALLANG onsportief weggezapt. Nu kijk ik naar de uitreiking.
Dat kan ik niet opbrengen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Cluijffert » zo apr 20, 2014 7:24 pm

Ik weet dat het niet salonfähig is om te zeggen hier, maar niemand maakt mij wijs dat we zonder deze gerichte sabotage actie (aanslag) van de vrienden van BZ zeker niet zo dik hadden verloren (winnen is een ander verhaal). Erger is nog de grote groep medeplichtigen die erbij staan te kijken in plaats van in actie te komen. Met zulke intriganten als supporters verdien je natuurlijk niets beter.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Jöhnk » zo apr 20, 2014 7:28 pm

Het is vooral niet salonfähig omdat het afbreuk doet aan de prestatie van PEC. PEC heeft het fantastisch gedaan. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Zuidema » zo apr 20, 2014 7:28 pm

Een blamage dus. Zowel binnen als buiten het veld. Die idoten met hun vuurwerk zullen best wel een verstorende factor zijn geweest, maar ook dan mag Ajax zich nooit zo keihard laten afstraffen door Pec. En dan waren ze ons nog genadig ook. Een schandalige vertoning. Op alle fronten.
Jöhnk schreef:Het is vooral niet salonfähig omdat het afbreuk doet aan de prestatie van PEC. PEC heeft het fantastisch gedaan. :biggthumpup.gif:
Eens. Complimenten voor die jongens en de technische staf. Ze raakten Ajax vol op zijn zwakke plekken met een vloeiende combi van forechecking en gestaffelde verdediging. Vol bezieling uitgevoerd. En exact de speltypes waar Ajax steeds opnieuw de grootste moeite mee blijkt te hebben. Dat zijn wat mij betreft geen incidenten meer. Ik begin helaas een alarmerende tendens daarin te bespeuren. Met of zonder vuurwerk.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo apr 20, 2014 7:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
kruifie
Berichten: 326
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 3:38 pm
Locatie: Brielle

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door kruifie » zo apr 20, 2014 7:29 pm

Op deze manier zou je ze het bijna gunnen de titel ook nog mis te lopen.
Ajax is toch al jaren hetzelfde verhaal..tegen Milan, Barca of Man united gaan ze vol gas. Tegen RKC, Zwolle, NEC of Volendam geven ze max 80%. Vertonghen zei het als eerste eerlijk in een interview bij Spurs: 'de premier League is elke week vol gas, bij Ajax speelden we veel wedstrijden op 80%.'

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Cluijffert » zo apr 20, 2014 7:32 pm

Jöhnk schreef:Het is vooral niet salonfähig omdat het afbreuk doet aan de prestatie van PEC. PEC heeft het fantastisch gedaan. :biggthumpup.gif:
Nou, aangezien mijn vader geboren en getogen in Dalfsen is, ben ik alleen maar erg blij voor Zwolle. Maar dat doet niets af aan het feit hoe makkelijk men hier (de huidige trend is hier nou eenmaal het slachten van de spelers van Ajax, net zoals het voorheen bon ton was om het vorige bestuur, Danny Blind, Blind Jr, tegenstanders van San Jopi, Jol, Ten Cate en ongetwijfeld in de toekomst ook F de Boer te overspoelen met verbale diaree) over die sabotage actie heenstapt. Ik geloof best wel dat Zwolle een finale speelde en Ajax de beker al in gedachte omhoog hield, maar dan krijg je niet zo'n uitslag.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door GangstaRiB » zo apr 20, 2014 7:41 pm

Jongens, niks aan de hand. Als dit team bij elkaar blijft wordt het leuk volgend seizoen. :drecul.gif: :drecul.gif:

De Boer (weer) tactisch overklast.

Ajax technisch overklast.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Jöhnk » zo apr 20, 2014 7:41 pm

@Sam: Zou kunnen, maar het is alleen zo lastig hard te maken. Ik zou die zaken scheiden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Marillion » zo apr 20, 2014 7:47 pm

Los van de collectieve afgang van Ajax. Dit is toch wel de charme van het bekertoernooi. Een club als Zwolle waar één wedstrijd lang alles lukt. De hele stad zal vanavond wel dronken zijn. Leuk voor die club, een kroon op een mooi seizoen. :biggthumpup.gif:

Over Ajax wil ik het verder eigenlijk niet hebben. Op alle fronten afgetroefd en ook een aantal van onze supporters zorgt voor een vervelende avond. Bepaald geen reclame voor onze club.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Toppie » zo apr 20, 2014 7:50 pm

Er waren dit jaar wedstrijden bij waar deze uitslag ook niet zou misstaan tegen dit Ajax Vitesse PEC thuis enz enz dus niet verrassend daar moet JC en de Boer eens aan denken.

En dan je eigen keeper en spelers in gevaar brengen nooit meer in een voetbal stadion en 50.000 euro schade betalen

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Dubbel » zo apr 20, 2014 7:53 pm

Marillion schreef:Los van de collectieve afgang van Ajax. Dit is toch wel de charme van het bekertoernooi. Een club als Zwolle waar één wedstrijd lang alles lukt. De hele stad zal vanavond wel dronken zijn. Leuk voor die club, een kroon op een mooi seizoen. :biggthumpup.gif:

Over Ajax wil ik het verder eigenlijk niet hebben. Op alle fronten afgetroefd en ook een aantal van onze supporters zorgt voor een vervelende avond. Bepaald geen reclame voor onze club.
Je vergeet dat we in HNU speelden. Dat ze een paar keer winnen in dat tenue betekent natuurlijk nog niet dat de vloek eraf is.

Plaats reactie