FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33798
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door zeux » wo okt 22, 2014 10:20 am

wimpey schreef: Waarom zou ik me ermee bezig houden of Ajax onder Jol 4 keer op rij de titel zou hebben gepakt of onder Boog failliet zou zijn gegaan?
De keren dat jij het presteren van Jol of Boog memoreert op dit forum zijn meer niet te tellen. :biggrin.gif:
Laatst gewijzigd door zeux op wo okt 22, 2014 10:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Le T. » wo okt 22, 2014 10:47 am

wimpey schreef:Nee, ik heb het over uitgaande transfers van zelf opgeleide spelers voordat - en nadat FdB trainer van Ajax-1 werd.

Volgens Le T. ontwikkelen spelers zich onder FdB in Ajax-1 immers onvoldoende. Dus vraag ik me af waar al die uitgaande transfers van zelf opgeleide spelers dan vandaan komen.

VDW, Toby, Jan, Blind, Anita, Siem, Eriksen e.c. Hebben die zich in Ajax-1 onder FdB onvoldoende ontwikkeld?
Ja, de meesten hebben na Ajax nog een tussenstap nodig om op hun uiteindelijke niveau terecht te komen, als ze dat uberhaupt nog gaan halen. Als ze voldoende doorontwikkeld zijn lever je Eriksen, Vertonghen en VDW af bij een topclub voor een basisplaats. Voor de spelers heeft het dan ook geen zin om nog een jaar CL met Ajax te spelen, want weer een jaar kansloos weggetikt worden draagt niet bij aan hun persoonlijke groei en maakt ze ook niet voldoende aantrekkelijk voor topclubs.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door wimpey » wo okt 22, 2014 10:54 am

zeux schreef:Frank 'erfde' een mooie, talentvolle groep. Bij een aantal hoefde hij natuurlijk behoorlijk weinig meer te doen.
Ik ben een andere mening toegedaan. Maar het heeft geen zin om dat nogmaals uit de doeken te doen. I.m.o. staat de club er op ieder vlak beter voor dan op het moment dat FdB het stokje over nam.

Dat er fouten gemaakt worden staat buiten kijf. Maar wanneer ik gisteren gassies als Riedewald, AEG, Muric en vd Beek zie ballen... Daar zit muziek in. Ik hoop dat Ajax de core (FdB, FdB, FdB, Cillessen, Rhijn, Veltman, Klaassen) nog een aantal jaren weet te behouden, dat er vanuit de A1 een aantal aansluiten.

Dat gezelschap, gecombineerd met een paar aankopen met meerwaarde, zou lekker voetbal op de mat leggen. Maar ik denk dat FdB na dit seizoen verder wil gaan kijken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33798
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door zeux » wo okt 22, 2014 10:57 am

wimpey schreef: Maar wanneer ik gisteren gassies als Riedewald, AEG, Muric en vd Beek zie ballen... Daar zit muziek in. Ik hoop dat Ajax de core (FdB, FdB, FdB, Cillessen, Rhijn, Veltman, Klaassen) nog een aantal jaren weet te behouden, dat er vanuit de A1 een aantal aansluiten.

Dat gezelschap, gecombineerd met een paar aankopen met meerwaarde, zou lekker voetbal op de mat leggen.
Yes. Eens. Als dat lukt, dan is de beleidsvisie zoals die werd voorgesteld echt werkelijkheid geworden.

Dat weten we over twee, drie jaar?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door wimpey » wo okt 22, 2014 11:12 am

zeux schreef: Yes. Eens. Als dat lukt, dan is de beleidsvisie zoals die werd voorgesteld echt werkelijkheid geworden.

Dat weten we over twee, drie jaar?
De visie is dat jochies eerder klaar zijn voor Ajax-1. Je hebt nu een talentvolle lichting (Beek, Nouri, Cerny, Muric, Riedewald e.c.). Dat zijn individueel uitstekende spelers, van 17-18 jaar. Het is geen exacte wetenschap, maar met de juiste instelling en begeleiding lijkt me dat die jongens Ajax-1 iets extra's moeten kunnen gaan bieden.

Beek (fysiek sterk) wat eerder dan bijv. Nouri. Maar ik denk wel dat je over 2 à 3 jaar een heel mooi Ajax-1 kunt verwachten. En dan maar hopen op commitment van bijv. Rhijn, Klaassen, Veltman. Echte Ajacieden, maar wat doen ze wanneer de zak met geld lonkt?

Alexander
Berichten: 8592
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Alexander » wo okt 22, 2014 11:55 am

Probleem op dit moment is dat de zogenaamde ervaren spelers niet leveren. De Ajax-jeugd presteert klasse beter dan jongens als Schone, Sigthorsson, Moisander, Zimling en Viergever. Sterker nog, zeker die laatste 4 zijn een last aan het been. Het wordt tijd dat Overmars daar consequenties uit trekt. Stop met het kopen van middelmaat uit de eredivisie. En het wordt tijd dat de Boer deze spelers niet meer opstelt. Geef maar het vertrouwen aan jongens als Riedewald, Denswil, Ghazi, Andersen en Kishna. Die jongens worden alleen nog maar beter en gaan Ajax de komende jaren vooruit helpen. Geef ze nu het vertrouwen en laat ze beter worden.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Lionel » wo okt 22, 2014 12:11 pm

De laatste tijd zijn echt drama. Sig zou kunnen als ee anders wordt gespeeld. Voorlopig dan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door El Clavo » wo okt 22, 2014 12:40 pm

Het had mooi geweest als we zouden aanhaken net onder de Europese top 8 zeg maar. Dat je het een Barca in ieder geval nog een beetje lastig kon maken. Maar met dit beleid gaat dat nooit werken Europees gezien. Middelmaat kopen en middelmaat opleiden. Leuk voor in Nederland, maar niet meer dan dat.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Thijs » wo okt 22, 2014 5:22 pm

Nou, was me de reis weer wel!

Nog steeds die hele Sagrada Familia niet gezien he. Ik ga wel een keer kijken als-ie af is.

Enfin, maandagmiddag aangekomen, training meegepakt en toen in de kroeg voetbal gaan kijken. Waar we een beveiliger in onze nek kregen toen we 'Daley Blind, wie kent 'm niet' gingen zingen na zijn gelijkmaker tegen West Brom. :smile-ajax.gif: Natuurlijk weer veel teveel gezopen en dinsdagochtend uitbrakken op het strand.

Ik had het vermoeden dat zo'n oktoberzonnetje niet heel fel meer zou zijn maar JEZUS...ik ben me toch een partij aangefikt. Oef. Maar het was lekker hoor. Ontzettend veel schaarsgeklede vrouwen, biertjes...wat het weer betreft echt de beste uitwedstrijd ooit.

Wat dat betreft jammer dat die wedstrijd eraan kwam. Totaal geen zin in, en ik vond er ook weer geen reet aan. Kansloze exercitie, op de 5e ring, net voor je snufferd, irritante steward in je nek en natuurlijk dat ongelofelijk suffe Barcelona-publiek. 100 popi-jopi's achter de goal en verder 80.000 apathische nootjesvretende toeristen.

Maargoed verder was het natuurlijk top. :neutral.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door gaizka » wo okt 22, 2014 6:27 pm

zeux schreef:Enrique had vooraf al bedacht dat hij de drie er na een uurtje af zou halen, alleen moest hij het in de wedstrijd nog even zeker weten of dat kon. Zegt alles hoe Ajax is ingeschat.
Daar kijk je toch niet van op neem ik aan, of wel? Het huidige Ajax is voor Barcelona wat pakweg AEK Athene was voor Ajax in '95, een tussendoortje.

Als de nummer 2 van Italië in eigen huis al compleet weggespeelt wordt door Bayern, dan mogen wij toch niet de illusie hebben dat Ajax ook maar iets klaar kan spelen in een uitwedstrijd tegen Barcelona?

Barcelona, Madrid & Bayern zijn momenteel van een hele andere orde dan de rest van Europa, daar verliezen alle clubs kansloos van.

Ik zat tijdens de wedstrijd nog te denken: stel dat Barcelona de wedstrijd was begonnen met 9 man (de 2 minst belangrijke, Bartra & Pedro, zouden dan niet mee doen), zou Ajax dan een kans hebben gemaakt?
Laatst gewijzigd door gaizka op wo okt 22, 2014 6:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter
Berichten: 19106
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Wouter » wo okt 22, 2014 6:29 pm

Ja, ongelooflijk he? Ik ben een keer met een groep vrienden naar Barcelona gegaan en toen speelde Barca tegen Atletico. We zijn daarheen gegaan. Barcelona speelde geweldig maar qua voetbalsfeer is het nog minder dan Vitesse-RKC. Bij Barcelona is 60 procent van het publiek toerist. Die komen dan uit Tokyo, Cincinnatti of Shanghai om foto's van Messi te maken. De rest van het publiek is zo verwend dat er zelfs na een 6-2 tegen Atletico een mager applausje volgt.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door El Clavo » wo okt 22, 2014 6:59 pm

Barca heeft geen supporters, alleen toeristen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33798
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door zeux » wo okt 22, 2014 7:19 pm

Grappig, ik heb een andere ervaring, wel negen jaar geleden, maar ik had met mijn zoon twee plaatsen tussen seizoenskaarthouders. Waren heel vriendelijk en echt geïnteresseerd in de wedstrijd. Niet heel uitbundig of zo, maar ik vond het prima. En juichten gewoon. Zeker geen toeristen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Rednose » wo okt 22, 2014 8:40 pm

Alexander schreef:Probleem op dit moment is dat de zogenaamde ervaren spelers niet leveren. De Ajax-jeugd presteert klasse beter dan jongens als Schone, Sigthorsson, Moisander, Zimling en Viergever. Sterker nog, zeker die laatste 4 zijn een last aan het been. Het wordt tijd dat Overmars daar consequenties uit trekt. Stop met het kopen van middelmaat uit de eredivisie. En het wordt tijd dat de Boer deze spelers niet meer opstelt. Geef maar het vertrouwen aan jongens als Riedewald, Denswil, Ghazi, Andersen en Kishna. Die jongens worden alleen nog maar beter en gaan Ajax de komende jaren vooruit helpen. Geef ze nu het vertrouwen en laat ze beter worden.
Ik ben het deels met je eens dat de aankopen te weinig leveren. Poulsen en Schone waren op zich goede aankopen, maar van de rest krijg je toch buikpijn.
Ik ben het niet met je eens dat je dan maar de jonkies er in moet gooien, dan vermoord je ze.
Er moet juist meer balans in dit elftal, een goede mix van ervaring en jong talent en soms moet je daarvoor betalen.
Ik erger me er dus vreselijk aan dat er geen goede mix is. In de tijden dat Ajax het echt goed deed was die er wel en werd er in het aankoopbeleid ook rekening mee gehouden dat er voldoende ervaring was. dat heeft een elftal nu eenmaal nodig. Er was deze zomer tijd genoeg om naar die balans te zoeken. Dat is dus niet gebeurd kunnen we constateren.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 22, 2014 10:38 pm

Rednose schreef:
Alexander schreef:Probleem op dit moment is dat de zogenaamde ervaren spelers niet leveren. De Ajax-jeugd presteert klasse beter dan jongens als Schone, Sigthorsson, Moisander, Zimling en Viergever. Sterker nog, zeker die laatste 4 zijn een last aan het been. Het wordt tijd dat Overmars daar consequenties uit trekt. Stop met het kopen van middelmaat uit de eredivisie. En het wordt tijd dat de Boer deze spelers niet meer opstelt. Geef maar het vertrouwen aan jongens als Riedewald, Denswil, Ghazi, Andersen en Kishna. Die jongens worden alleen nog maar beter en gaan Ajax de komende jaren vooruit helpen. Geef ze nu het vertrouwen en laat ze beter worden.
Ik ben het deels met je eens dat de aankopen te weinig leveren. Poulsen en Schone waren op zich goede aankopen, maar van de rest krijg je toch buikpijn.
Ik ben het niet met je eens dat je dan maar de jonkies er in moet gooien, dan vermoord je ze.
Er moet juist meer balans in dit elftal, een goede mix van ervaring en jong talent en soms moet je daarvoor betalen.
Ik erger me er dus vreselijk aan dat er geen goede mix is. In de tijden dat Ajax het echt goed deed was die er wel en werd er in het aankoopbeleid ook rekening mee gehouden dat er voldoende ervaring was. dat heeft een elftal nu eenmaal nodig. Er was deze zomer tijd genoeg om naar die balans te zoeken. Dat is dus niet gebeurd kunnen we constateren.

:biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Lionel » wo okt 22, 2014 11:02 pm

We kunnen dat wel willen maar dan krijgen we dus spelers als Zimling en Viergever. Zelfs Propper heeft het over het buitenland. Tadic en Promes gaan ook rechtstreeks naar het buitenland.

Ajax gaat ook geen miljoenen uitgeven. En dat blijkt toch nodig. Dan maar geen aankopen en de komende 2 maandem Riedewald de kans geven. Nu ook beslissen wat je gaat doen met Moisander.

De komende weken spelen we tegen Dordrecht, GAE en Urk. Mooie gelegenheid om Riedewald, eventueel Muric en misschien wel Nouri voor de leeuwen te gooien.

Heb de A1 zien spelen en die jongen spelen als Ajax. Overwinteren doen we toch niet meer en toppers in de competitie spelen we ook niet.

Andersen lijkt zijn plek gevonden te hebben op het middenveld. Klaassen is ook zeker van zijn plek. Daartussen Riedewald de kans geven. Achterstaan hem staan ook 2 "zekerheidjes". Moet kunnen.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Cruijff » do okt 23, 2014 8:51 am

gaizka schreef:
zeux schreef:Enrique had vooraf al bedacht dat hij de drie er na een uurtje af zou halen, alleen moest hij het in de wedstrijd nog even zeker weten of dat kon. Zegt alles hoe Ajax is ingeschat.
Daar kijk je toch niet van op neem ik aan, of wel? Het huidige Ajax is voor Barcelona wat pakweg AEK Athene was voor Ajax in '95, een tussendoortje.

Als de nummer 2 van Italië in eigen huis al compleet weggespeelt wordt door Bayern, dan mogen wij toch niet de illusie hebben dat Ajax ook maar iets klaar kan spelen in een uitwedstrijd tegen Barcelona?

Barcelona, Madrid & Bayern zijn momenteel van een hele andere orde dan de rest van Europa, daar verliezen alle clubs kansloos van.
Jep. Eigenlijk is aan die hele Champions League geen fluit meer aan.

Clubs van naam zoals AS Roma en Liverpool zijn de afgelopen 2 dagen nog veel harder voor schut gezet dan Ajax. Vergeleken met de nederlagen die zij hebben geleden viel onze afstraffing nog mee.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Lionel » do okt 23, 2014 9:30 am

3-1 is netjes. Dankzij El Classico.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door wimpey » do okt 23, 2014 10:17 am

Cillessen
Rhijn - Veltman - Denswil - Boilesen
Klaassen - Riedewald - Andersen
AEG (Muric) - Zivkovic (Milik) - Kishna (Fischer)

Ajax barst van het talent. Tete, Bazoer kunnen ook wel wat. En in de A1 loopt ook nog wel wat, zoals we hebben kunnen zien.

Ik verwacht van Overmars dat ie tot aan het begin van komend seizoen een bak overbodige meuk slijt, dat ie géén overbodige meuk meer aantrekt en dat ie FdB in ieder geval 'iets' (kwaliteit op het veld dus) biedt om hem te prikkelen om nog effe te blijven.

Net als bij Ajax schrok ik trouwens bij Liverpool van de mate waarin ze zich neerlegden bij de superioriteit. Jongens als Nigel de Jong / Poulsen, de bad bastards, sterven langzaam uit. Messi en CR7 spelen dit weekend de classico. Die hebben geen zin in een fysieke pot, een paar dagen vantevoren. Dus deel je in het eerste duel een flinke lel uit, lijkt mij dan.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Khraa » do okt 23, 2014 10:26 am

Wat me opvalt is dat de scheiding alleen nog maar groter lijkt te worden. Als je ziet hoe As Roma en Liverpool worden weggespeeld..... Daarbij is de pandoering die Ajax te verduren kreeg minimaal.

Er zijn 4 clubs die de CL waarschijnlijk gaan winnen: Bayern, Real, Barca en Chelsea, met daarachter 4 clubs die hem misschien kunnen winnen: Dortmund, Atletico, PSG en City. De rest doet volledig voor spek en bonen mee.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Lionel » do okt 23, 2014 11:20 am

wimpey schreef:Cillessen
Rhijn - Veltman - Denswil - Boilesen
Klaassen - Riedewald - Andersen
AEG (Muric) - Zivkovic (Milik) - Kishna (Fischer)

Ajax barst van het talent. Tete, Bazoer kunnen ook wel wat. En in de A1 loopt ook nog wel wat, zoals we hebben kunnen zien.

Ik verwacht van Overmars dat ie tot aan het begin van komend seizoen een bak overbodige meuk slijt, dat ie géén overbodige meuk meer aantrekt en dat ie FdB in ieder geval 'iets' (kwaliteit op het veld dus) biedt om hem te prikkelen om nog effe te blijven.

Net als bij Ajax schrok ik trouwens bij Liverpool van de mate waarin ze zich neerlegden bij de superioriteit. Jongens als Nigel de Jong / Poulsen, de bad bastards, sterven langzaam uit. Messi en CR7 spelen dit weekend de classico. Die hebben geen zin in een fysieke pot, een paar dagen vantevoren. Dus deel je in het eerste duel een flinke lel uit, lijkt mij dan.
De solo gezien van Iniesta door de verdediging van Ajax? Toch om te janken zo slecht.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Mr. Ajax » do okt 23, 2014 11:37 am

wimpey schreef: Net als bij Ajax schrok ik trouwens bij Liverpool van de mate waarin ze zich neerlegden bij de superioriteit. Jongens als Nigel de Jong / Poulsen, de bad bastards, sterven langzaam uit. Messi en CR7 spelen dit weekend de classico. Die hebben geen zin in een fysieke pot, een paar dagen vantevoren. Dus deel je in het eerste duel een flinke lel uit, lijkt mij dan.

Helemaal mee eens. Maar van wie zou dat moeten komen in ons huidige selectie pukkeltieners?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Marillion » do okt 23, 2014 11:55 am

Dat type speler zie je inderdaad niet zoveel meer. Probleem is daarbij dat je toch wil dat ze ook nog aardig kunnen voetballen. De paar spelers die beide beheersen zitten dus al snel bij de absolute top.

Toch ben ik van mening dat je die mentaliteit tot op zekere hoogte ook bij moet kunnen brengen aan spelers. Het moet er wel een beetje inzitten (Andersen is op dit vlak een lastig verhaal) maar een gemiddelde speler wat functionele aggressiviteit bij brengen klinkt niet als een onmogelijke missie.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do okt 23, 2014 12:04 pm

Mr. Ajax schreef:
wimpey schreef: Net als bij Ajax schrok ik trouwens bij Liverpool van de mate waarin ze zich neerlegden bij de superioriteit. Jongens als Nigel de Jong / Poulsen, de bad bastards, sterven langzaam uit. Messi en CR7 spelen dit weekend de classico. Die hebben geen zin in een fysieke pot, een paar dagen vantevoren. Dus deel je in het eerste duel een flinke lel uit, lijkt mij dan.

Helemaal mee eens. Maar van wie zou dat moeten komen in ons huidige selectie pukkeltieners?
een type Poulsen dus. Herinneren we ons de eerste minuut van PSV-Ajax van 2 seizoenen geleden nog?

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door wimpey » do okt 23, 2014 12:12 pm

Lionel schreef: De solo gezien van Iniesta door de verdediging van Ajax? Toch om te janken zo slecht.
Ik pleit niet voor blind schoppen, wel voor gezonde agressie. Poulsen zette tegen psv de toon door Toivonen en Bommel fysiek af te troeven in de eerste minuten. Een stuk intimidatie hoort erbij.

Ajax speelde tactisch zo dat het met Barcelona wilde meevoetballen. 1 op 1. Iniesta speelt een man uit, dus staat er 1 van Barca op 0 van ons. Dat was fout één: de tactiek.

En als je dan ook de duels niet ingaat met een bepaalde hardheid...

Plaats reactie