FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Mr. Ajax » do okt 23, 2014 12:31 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Mr. Ajax schreef:
wimpey schreef: Net als bij Ajax schrok ik trouwens bij Liverpool van de mate waarin ze zich neerlegden bij de superioriteit. Jongens als Nigel de Jong / Poulsen, de bad bastards, sterven langzaam uit. Messi en CR7 spelen dit weekend de classico. Die hebben geen zin in een fysieke pot, een paar dagen vantevoren. Dus deel je in het eerste duel een flinke lel uit, lijkt mij dan.

Helemaal mee eens. Maar van wie zou dat moeten komen in ons huidige selectie pukkeltieners?
een type Poulsen dus. Herinneren we ons de eerste minuut van PSV-Ajax van 2 seizoenen geleden nog?

Dat blijf ik een prachtig voorbeeld vinden van hoe het wel moet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Le T. » do okt 23, 2014 12:45 pm

Marillion schreef:Toch ben ik van mening dat je die mentaliteit tot op zekere hoogte ook bij moet kunnen brengen aan spelers. Het moet er wel een beetje inzitten (Andersen is op dit vlak een lastig verhaal) maar een gemiddelde speler wat functionele aggressiviteit bij brengen klinkt niet als een onmogelijke missie.
Agressie gaat niet zo goed samen met onzekerheid en angst, en zeker niet als die terecht zijn. Het begint bij kwaliteit en het bijbehorende zelfvertrouwen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do okt 23, 2014 12:59 pm

Het verleden heeft bewezen dat juist kwalitatief mindere spelers (als in: inzicht en techniek) dit compenseren met vechtlust.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door wimpey » do okt 23, 2014 1:06 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het verleden heeft bewezen dat juist kwalitatief mindere spelers (als in: inzicht en techniek) dit compenseren met vechtlust.
Je leest niet goed, Cees. Onze spelers gaan gebukt onder (terechte) onzekerheid en angst.

Daar winnen we - jaar in, jaar uit - ook niks. :smallgrin.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Le T. » do okt 23, 2014 3:31 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het verleden heeft bewezen dat juist kwalitatief mindere spelers (als in: inzicht en techniek) dit compenseren met vechtlust.
Dan zou je zeggen dat dit Ajax zich een meedogenloze vechtmachine zou tonen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Rednose » do okt 23, 2014 7:20 pm

Lionel schreef:We kunnen dat wel willen maar dan krijgen we dus spelers als Zimling en Viergever. Zelfs Propper heeft het over het buitenland. Tadic en Promes gaan ook rechtstreeks naar het buitenland.

Ajax gaat ook geen miljoenen uitgeven. En dat blijkt toch nodig. Dan maar geen aankopen en de komende 2 maandem Riedewald de kans geven. Nu ook beslissen wat je gaat doen met Moisander.

De komende weken spelen we tegen Dordrecht, GAE en Urk. Mooie gelegenheid om Riedewald, eventueel Muric en misschien wel Nouri voor de leeuwen te gooien.

Heb de A1 zien spelen en die jongen spelen als Ajax. Overwinteren doen we toch niet meer en toppers in de competitie spelen we ook niet.

Andersen lijkt zijn plek gevonden te hebben op het middenveld. Klaassen is ook zeker van zijn plek. Daartussen Riedewald de kans geven. Achterstaan hem staan ook 2 "zekerheidjes". Moet kunnen.
Droom lekker verder....moet kunnen.....
Ondertussen lees ik in het Rotterdamse AD: http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... rken.dhtml
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 21-10-2014

Bericht door Lionel » do okt 23, 2014 7:57 pm

Die verliezen van Rijeka...
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie