Ajax - Willem II 21-9-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33687
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door zeux » wo sep 21, 2016 9:46 pm

Bert schreef:Laten we vragen of tegenstanders iedere week zo belachelijk veel ruimte op het middenveld willen weggeven als Willem II. Dan komt dat er wellicht van.
Hebben we eindelijk een zwik jongeren in de wedstrijd, is het weer niet goed, want Willem II is zo klote...

Zo zal het altijd regenen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Dubbel » wo sep 21, 2016 9:49 pm

zeux schreef: Zo zal het altijd regenen.
:smallgrin.gif:

Heb alleen de 5-0 en de reacties daarop gezien. Krijg ik wel een goed gevoel van.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9104
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 21, 2016 10:09 pm

Potverdorie jongens. Volgens mij is het middenveld Schöne - Ziyech - Bazoer gewoon beter dan Gudelj- Riedewald - Klaassen..

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Giacomo Puccini » wo sep 21, 2016 10:25 pm

Veltman doet niet mee en we houden gelijk de 0 :biggthumpup.gif:
Ajax!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9104
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 21, 2016 10:36 pm

Giacomo Puccini schreef:Veltman doet niet mee en we houden gelijk de 0 :biggthumpup.gif:
Heracles-Ajax 0-2. Met Veltman.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Arthur » wo sep 21, 2016 10:39 pm

Veltman is gewoon een prima speler voor Ajax, maar hij wordt, zoals zoveel spelers, niet goed gebruikt. Hij is een degelijke mandekker, geen opbouwer of opkomende back.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Arthur » wo sep 21, 2016 10:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Potverdorie jongens. Volgens mij is het middenveld Schöne - Ziyech - Bazoer gewoon beter dan Gudelj- Riedewald - Klaassen..
Schöne was steeds goed aanspeelbaar, waardoor de opbouw soepel verliep, maar tegen sterke ploegen gaat het met hem in deze rol defensief wel zwaar worden.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Iniesta » wo sep 21, 2016 10:57 pm

Klaassen voor schone, schone ipv el Ghazi. Op die positie heeft ie al vaak bewezen het team beter te kunnen laten draaien door slim positioneel te lopen. Als echte middenvelder mist ie een bepaalde dynamiek.
Al met al is het echt zoeken naar de juiste wisselwerking, qua individuele kwaliteiten hebben we echt wel een duidelijke stap gemaakt tov vorig jaar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door 999 » wo sep 21, 2016 11:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Potverdorie jongens. Volgens mij is het middenveld Schöne - Ziyech - Bazoer gewoon beter dan Gudelj- Riedewald - Klaassen..
In ieder geval vandaag wel ...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Giacomo Puccini » do sep 22, 2016 6:20 am

Arthur schreef:Veltman is gewoon een prima speler voor Ajax, maar hij wordt, zoals zoveel spelers, niet goed gebruikt. Hij is een degelijke mandekker, geen opbouwer of opkomende back.
Als Veltman iets totááál niet kan dan is het mandekken. Hij is slap, klein en niet snel, mist alle kwaliteiten die een mandekker moet hebben. In de opbouw is Veltman redelijk maar ook niet bijzonder. Hij is een speler die bij een club als Roda JC niet in positieve zin zou opvallen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Giacomo Puccini » do sep 22, 2016 6:34 am

999 schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Potverdorie jongens. Volgens mij is het middenveld Schöne - Ziyech - Bazoer gewoon beter dan Gudelj- Riedewald - Klaassen..
In ieder geval vandaag wel ...
Mag geen verrassing zijn. Genoeg mensen die hier continu verkondigen dat Gudelj niet hoort te spelen in Ajax 1, en dat Riedewald geen middenvelder is maar enkel een redelijke LCV.

Bazoer - Zyech - Klaassen, ik zei het toch :hypocrite.gif:
Ajax!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Thijs » do sep 22, 2016 7:28 am

Nou was een geweldige Ajax-avond hoor! Heb genoten. Ook van het voetbal (nou was niet direct 'briljant', maar iig weer even leuker om naar te kijken dan wat we de afgelopen tijd hebben gezien) maar ik kan altijd genieten als er Ajax-talenten op de deur kloppen.

Nouri, heb 'm de afgelopen jaren zo vaak gesproken over het moment wat gisteravond dan eindelijk gebeurde. Elke keer gingen z'n ogen glinsteren wanneer hij naar de ArenA 1,5 km verderop keek en zei hoe geweldig het zou zijn om daar te mogen spelen. Eindelijk was het dan zo ver, en dan ook nog scoren. Net als Matthijs natuurlijk, dat gaat echt een grote speler worden. Geweldig toch, spelen sinds hun 9e en 7e bij Ajax en nu in Ajax-1. Zo hoort het!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Mano » do sep 22, 2016 7:34 am

Wat een leuke pot! fris, aanvallend, combinaties gezien, steekpasses. Dit begon erop te lijken. (aanvallend)

Nu komt men in een spagaat. Wat zegt deze wedstrijd t.o.v. andere wedstrijden met de basis 11. :confused.gif:
Was de tegenstander zwakker, zit hier meer voetbal in, Bosz gaat het moeilijk krijgen.

Zo'n Sinkgraven op LB, in hoeverre is dat houdbaar tegen een Vitesse bijv.

1 conclusie is wel duidelijk, Ziyech op middenveld brengt aanvallend meer gevaar dan op rechts. (open deur)

bazoer/Ziyech/Schöne was leuk om te zien. Ziyech en Bazoer wilde zich bewijzen en schone heeft dan het verstand om de balans te houden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Mano » do sep 22, 2016 7:43 am

Mooi moment was toch wel dat Appie aan Schone vraagt: mag ik hem nemen?
Precies op het moment dat camera inzoomt, zie je hem smekend kijken naar Schöne en zegt ie: alsjeblieft
Schone knikt. :smallgrin.gif: leuk om te zien.
Laatst gewijzigd door Mano op do sep 22, 2016 7:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52059
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door wimpey » do sep 22, 2016 7:45 am

Bert schreef:Laten we vragen of tegenstanders iedere week zo belachelijk veel ruimte op het middenveld willen weggeven als Willem II. Dan komt dat er wellicht van.
Dit Ajax-1,5 voetbalde daar doorheen. Iets dat Ajax-1 dus maar niet wil lukken. In Ajax-1 lopen teveel 'winnaars' met klompvoeten rond.

Wat zou Bosz nou denken vanaf de bank? Ze hebben hem gehaald om attractief voetbal te spelen. Het eerste attractieve voetbal van dit seizoen komt echter van een mix van door hem gepasseerde spelers en jongens uit JA. Benieuwd of Bosz z'n ego opzij kan zetten en in Ajax-1 voor meer voetbal zal gaan.

Anyway, leuk om bij hoge uitzondering een energiek en goed voetballend Ajax met spelplezier te zien. Ik zag zelfs spelers acties maken! :headbang.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Thijs » do sep 22, 2016 7:46 am

Mano schreef:Mooi moment was toch wel dat Appie aan Schone vraagt: mag ik hem nemen?
Precies op het moment dat camera inzoomt, zie je hem droevig kijken naar Schöne en zegt ie: alsjeblieft
Schone knikt. :smallgrin.gif: leuk om te zien.
Haha ja, en goed van Schöne dat 'ie het moment ook aanvoelt en Nouri die vrije trap laat nemen. Echt een voorbeeldprof.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Mano » do sep 22, 2016 7:59 am

Bosz: ‘Jongens maken het me lastig’

Peter Bosz besefte woensdagavond in de catacomben van de ArenA dat hij zichzelf tot lastige, wellicht zelfs pijnlijke keuzes had veroordeeld. De Ajacieden die hij speeltijd gunde in het bekerduel met Willem II lieten zich van hun beste kant zien. Na de 5-0-overwinning wist de Ajax-trainer dat het voorafgaand aan het competitieduel met PEC Zwolle lastig kiezen wordt.

,,Deze jongens maken het me lastig. Ze hebben laten zien dat ook zij moeten spelen’’, verwees Bosz naar zijn Ajacieden uit het duel met de Tricolores. De Apeldoorner formeerde op starter Hakim Ziyech na een drastisch vernieuwde basisploeg. ,,Ik wist dat we een heel goede grote, brede selectie hebben.’’ Het wordt interessant welke tactische keuzes Bosz maakt voor het komende duel met PEC Zwolle, zaterdagavond in de ArenA. Of Ziyech tegen de Zwollenaren opnieuw op het middenveld speelt, of als rechteraanvaller zal fungeren, is zaterdag pas duidelijk.

Keuzes
Het is een van de vele keuzes die Bosz moet maken. ,,Kiezen is niet moeilijk als jongens niet goed presteren. Zoiets leg je dan uit. Vanavond hebben deze jongens het gewoon heel goed gedaan. Nu is het lastig keuzes maken, omdat ik voor de wedstrijd tegen PEC toch weer jongens moet teleurstellen. Dat is lastig, maar het moet wel gebeuren.’’
Interessant!! benieuwd welke keuzes hij gaat maken...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Bert » do sep 22, 2016 8:02 am

wimpey schreef:Dit Ajax-1,5 voetbalde daar doorheen.
Ajax hoefde gisteren nergens 'doorheen' te voetballen. Willem II ging zo aan de kant, want had amper linies.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door GangstaRiB » do sep 22, 2016 8:24 am

wimpey schreef:
Bert schreef:Laten we vragen of tegenstanders iedere week zo belachelijk veel ruimte op het middenveld willen weggeven als Willem II. Dan komt dat er wellicht van.
Dit Ajax-1,5 voetbalde daar doorheen. Iets dat Ajax-1 dus maar niet wil lukken. In Ajax-1 lopen teveel 'winnaars' met klompvoeten rond.

Wat zou Bosz nou denken vanaf de bank? Ze hebben hem gehaald om attractief voetbal te spelen. Het eerste attractieve voetbal van dit seizoen komt echter van een mix van door hem gepasseerde spelers en jongens uit JA. Benieuwd of Bosz z'n ego opzij kan zetten en in Ajax-1 voor meer voetbal zal gaan.

Anyway, leuk om bij hoge uitzondering een energiek en goed voetballend Ajax met spelplezier te zien. Ik zag zelfs spelers acties maken! :headbang.gif:
Zie je nou wel, Bosz weet wel hoe het kan. Geef het de tijd. De spelers die gisteren speelden gaven hem gelukkig het argument om spelers als Gudelj en Dijks er naast te zetten. Langzaam maar zeker moet de Frank-doctrine eruit en dat kan betekenen dat eerder genoemde spelers geen plaats meer zouden moeten krijgen. Weet niet of Sinkgraven de oplossing is voor de back-positie, maar het feit dat Bosz inziet dat zo'n type speler meer brengt dan Dijks zegt genoeg.

wimpey
Berichten: 52059
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door wimpey » do sep 22, 2016 8:45 am

Bert schreef: Ajax hoefde gisteren nergens 'doorheen' te voetballen. Willem II ging zo aan de kant, want had amper linies.
Ik vind je te negatief in deze. 53e minuut, eigen 16. Ze combineren zich er doorheen, middels bewegen op tijd én in de juiste richting t.o.v. hun medespelers. En zetten, doordat de afstanden kloppen, zodoende over meerdere schijven een aanval op. Dit soort situaties lost Ajax-1 heel anders op: terug op de keeper, lange haal. Of: Veltman peert 'm met links weg.

Ja: kinderhand. Maar zo diep is Ajax-1 wel gezonken. In Ajax-1 zit (veel) te weinig voetballend vermogen, inzicht en lef. Ik heb me net door 90 minuten tegen Vitesse, een helft tegen Pana en een 1/3 wedstrijd tegen Heracles heen geworsteld. Heb me gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens vermaakt v.w.b. Ajax. Dan neem ik het niveau van de tegenstander wel mee (4 van de 5 uit standaards bijv.), maar ik lette vooral op het verschil met het Ajax dat me normaliter voorgeschoteld wordt.
GangstaRiB schreef: Zie je nou wel, Bosz weet wel hoe het kan. Geef het de tijd.
Ehm, dit samenraapsel van 2e keus en J.A. spelers bewees eerder het ongelijk dan het gelijk van de trainer van Ajax-1 i.m.o. Ik zag spelers op voor hen logisch posities, spelplezier, combinaties, acties, een aardig baltempo. Dat zag ik vorige week van Ajax-1 dus allemaal niet. Het Ajax-1 van Bosz speelt het stoflongen-voetbal zoals ik dat van Ajax-1 sinds 2014 gewend ben.
De spelers die gisteren speelden gaven hem gelukkig het argument om spelers als Gudelj en Dijks er naast te zetten.
We zullen zien of dat zal gebeuren. Ik denk dat ik me bij de volgende KNVB-bekerwedstrijd pas weer zal vermaken.
Weet niet of Sinkgraven de oplossing is voor de back-positie, maar het feit dat Bosz inziet dat zo'n type speler meer brengt dan Dijks zegt genoeg.
Dat vond ik een mooie zet idd. :biggthumpup.gif: Mooie 'life line' voor Sinkgraven ook.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door beelzebub » do sep 22, 2016 9:02 am

beelzebub schreef: Wat mij betreft steken ze die wereldprimeur in hun hol en winnen we souverein met 5-0 zonder kaarten

Ik wil mezelf natuurlijk niet op de borst kloppen, maar sta al voorover gebukt voor die veren....

En nee, geen wereldprimeurs of andere dingen erin steken. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Alexander » do sep 22, 2016 9:25 am

Het is allemaal niet zo ingewikkeld en we roepen het hier allemaal al tijden. Er worden spelers gepasseerd die onbetwist basisspeler horen te zijn. Bazoer speelde de eerste 45 minuten gisteren echt geweldig, beter dan ik Gudelj ooit op die positie heb zien spelen. Snel spel, steekpassjes, vertragen als het moet. Echt een geweldige pot speelde die jongen. Tete is de beste verdediger die we hebben, daar twijfel ik geen seconde om. Die jongen hoort ook altijd te spelen.

De Ligt debuteerde gisteren en speelde grandioos. Zou hij echt minder zijn dan Viergever en Sanchez? En ik ben heel blij om Appie te zien debuteren. Een jongen die sinds de F1 bij Ajax speelt en in alles uitstraalt waarom ik ooit Ajacied ben geworden, waarom ik van deze club hou.

Ik kan me niet herinneren dat ik met zo een blij gevoel de ArenA ben uitgelopen. Ik denk dat het 15 mei 2011 is geweest.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Mano » do sep 22, 2016 9:51 am

we slaan nu ff door....

Tete en Bazoer hebben echt wedstrijden slecht gespeeld, die hadden alle recht om lekker te gaan banken.
Neemt niet weg dat Gudelj en Klaassen ook vaak genoeg slecht speelden en niet hoefde te banken.

In goede doen is Tete een betere back dan Veltman en Bazoer een betere middenvelder dan Gudelj


Daarnaast bakte Willem II er echt geen pepernoot van....dus echt representatief is deze overwinning niet.
Wat wel interessant is: Welke goeie componenten uit het spel neemt Bosz mee naar de volgende wedstrijd. :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14568
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Mr. Ajax » do sep 22, 2016 10:04 am

Alexander schreef: En ik ben heel blij om Appie te zien debuteren. Een jongen die sinds de F1 bij Ajax speelt en in alles uitstraalt waarom ik ooit Ajacied ben geworden, waarom ik van deze club hou.

Los van alles - ik heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien - kan ik me 1000% vinden in wat je hier zegt. Prachtig verwoord, kippenvel :ajaxscarf.gif: .
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Willem II 21-9-2016

Bericht door Demosthenes » do sep 22, 2016 10:15 am

Mr. Ajax schreef:
Alexander schreef: En ik ben heel blij om Appie te zien debuteren. Een jongen die sinds de F1 bij Ajax speelt en in alles uitstraalt waarom ik ooit Ajacied ben geworden, waarom ik van deze club hou.

Los van alles - ik heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien - kan ik me 1000% vinden in wat je hier zegt. Prachtig verwoord, kippenvel :ajaxscarf.gif: .
+1
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie