Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door zeux » do nov 03, 2016 11:07 pm

Celta was het grootste deel van de wedstrijd passief en lusteloos. Met Guidetti kwam er pit in het elftal, ze gaven gas en meteen twee doelpunten. Waarom speelden die lui niet eerder zo? Fijn voor Ajax, maar het leek niet of Celta gemotiveerd was.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door DelToro » do nov 03, 2016 11:07 pm

Ik vond t top vanavond.
Heerlijke match!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door Arthur » do nov 03, 2016 11:11 pm

LucaS schreef:Idd een enorme verbetering Riedewald ipv Viergever
Wat heb jij steeds tegen Riedewald? Is toch gewoon een jonge, talentvolle speler die verder niet klaagt dat hij momenteel weinig speelt?

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door GangstaRiB » do nov 03, 2016 11:12 pm

zeux schreef:Celta was het grootste deel van de wedstrijd passief en lusteloos. Met Guidetti kwam er pit in het elftal, ze gaven gas en meteen twee doelpunten. Waarom speelden die lui niet eerder zo? Fijn voor Ajax, maar het leek niet of Celta gemotiveerd was.
Ajax geloofde het wel. Die kakkerlak had wat gesnoven ofzo. Jammer dat ie scoorde. Voor de rest zijn we door, 2 wedstrijden voor het eind. Lekker.

Dolberg.... wat een speler.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door 999 » do nov 03, 2016 11:13 pm

Behalve het gezenuw op het einde was het zo slecht nog niet.Al zullen we het maar niet over Younes hebben ...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door Arthur » do nov 03, 2016 11:17 pm

Gudelj voor Ziyech was nogal een aderlating. Toen ging het nog bijna mis.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door Trab » do nov 03, 2016 11:18 pm

Arthur schreef:
LucaS schreef:Idd een enorme verbetering Riedewald ipv Viergever
Wat heb jij steeds tegen Riedewald? Is toch gewoon een jonge, talentvolle speler die verder niet klaagt dat hij momenteel weinig speelt?
Denk niet dat Lucas iets tegen Riedewald heeft maar meer tegen de kritiek die Viergever doorgaans krijgt. Vond Riedewald de 1e helft goed spelen - op 1 foutje na - 2e helft ging hij in de fout bij de 3-2. Al met al goede 1e helft en goed 2e kwartier in de 2e helft. Veltman blijft verdedigend een zwakke schakel. Heft buitenspel op bij 3-1 en geeft z'n tegenstander steeds teveel ruimte. Toch genoten vandaag. Celta misschien zwak, maar vorig jaar konden we niet winnen van molde. 10 uit 4 is een prima score!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door WP_Legend » do nov 03, 2016 11:53 pm

Sanchez bij beide doelpunten in de fout. Ik hoop dat ze in Engeland en Spanje hebben opgelet en gezien dat ie nog niet klaar is voor de top!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door wimpey » vr nov 04, 2016 7:44 am

Ziyech verdedigt zgn niet mee en Gudelj is zgn sterk in de duels. Daarom werd het dus nog bloedstollend spannend. Gudelj zette geen enkele druk, waardoor er enorme gaten vielen op het middenveld. Riedewald bij 3-2 en Veltman bij de bijna 3-3 ook dramatisch. Sánchez in die fase ook geen 'bank'. Leek wel of de defensie collectief geïntimideerd was door die doorgesnoven Guidetti. Verder wacht ik nog op een momentje waarop Cassierra laat zien dat ie beter is dan pak m beet Sigi of Boymans.

Gelukkig hebben we Dolberg. Ziyech ook weer prima. Blind kon weer eens met eigen ogen zien dat ie ook bij de casus Ziyech de mist is ingegaan. Bazoer lijkt me voetballend niet minder dan Klaassen, die ik aan de bal geen enkele progressie zie maken.

Maar ruim een uur genoten van een fel Ajax dat er op klapte. Dit weekend natuurlijk wel in Alkmaar een vervolg geven!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door InnerHarbour » vr nov 04, 2016 8:07 am

Ik geef onmiddellijk toe dat ik Ajax niet vaak zie spelen, dus het kan best wel dat hij andere wedstrijden beter is, maar als ik hem zie is hij altijd kut. In de eerste helft kwam al het gevaar dat Celta produceerde van zijn kant en wat lag hij te doen bij die goal van die doorgesnoven mafketel?

Ik zie toch echt liever Tete daar.
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door elliquido » vr nov 04, 2016 8:52 am

Veldman die in de laatste minuten een afgeslagen corner erin gooit naar helemaal niemand van Ajax en wel 6 vigoisten. Waarna nog een gevaarlijke counter ontstaat. Dat soort dingen zijn voor mij onbegrijpelijk.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door wimpey » vr nov 04, 2016 8:58 am

InnerHarbour schreef: Ik zie toch echt liever Tete daar.
Veltman is international en moet nog verkocht worden.

Tete ging in Rostov bij de 1-0 in de fout. Dat wordt hem kennelijk zwaar aangerekend. Zwaarder dan de fouten die Veltman steeds weer maakt(??).

Rostov-uit (en Willem II in de beker) was trouwens wel de redding van het seizoen. Anders had je geen Ziyech gehad, maar dat 'winnaarsmiddenveld'. Klompenvoetbal dus.

Gisteren zag je ook weer hoe goed Ziyech is. Er mislukt wel eens wat, maar hij is aanspeelbaar, rustig aan de bal, verricht veel loopwerk en doet ook bij balverlies volop mee. Hij komt op mij over als de leider van dit Ajax. En hij en Dolberg vinden elkaar makkelijk. Die profiteren van elkaars klasse.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door Lionel » vr nov 04, 2016 9:15 am

Ziyech is fantastisch. En hij werkt het hardst van allemaal. Echt genieten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door InnerHarbour » vr nov 04, 2016 9:28 am

Ja al die verhalen dat hij bij Twente uit de wind werd gehouden en daarom goed speelde waren dus schromelijk overdreven. Als hij op deze manier doorgaat, veel loopvermogen gekoppeld aan zijn natuurlijke techniek en overzicht zie ik hem nog wel bij Herr Klopp terecht komen mocht Couthino vertrekken. :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door Lionel » vr nov 04, 2016 9:31 am

Hij is echt geweldig. Was al fan maar zijn mentaliteot is echt nog beter dan ik had verwacht.

Schone doet het ook goed. Heerlijke voetballer hoor. Klaassen vind ik niks.

Veltman vond ik best redelijk spelen maar gaat nooit eens over Traore heen. Kon vanaf mijn stoel niet zien dat hij liep te schutteren bij de tegengoal.
IK GELOOF!!!!!!

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door Wouter » vr nov 04, 2016 9:37 am

Bosz heeft wel geluk met Ziyech en Dolberg hoor. Ik zal niet zeggen dat hij een slechte trainer is, maar hij heeft met die twee ook gewoon beter materiaal dan De Boer in zijn laatste seizoen.

Ik denk dat Ajax kampioen wordt. Kan me niet voorstellen dat Feyenoord het volhoudt en PSV heeft te weinig scorend vermogen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door Demosthenes » vr nov 04, 2016 9:39 am

Toch genoten vandaag. Celta misschien zwak, maar vorig jaar konden we niet winnen van molde. 10 uit 4 is een prima score!
Uiteindelijk gaat het om de punten en die zijn binnen. Het laatste kwartier? Dat moet dan maar, Ajax blijft een jong team, met Veltman als op één na oudste speler en hij is 24 jaar!

We hebben afscheid genomen van de grote rondo, we spelen de bal weer vooruit en omdat het dankzij Ziyech sneller gaat, krijgen we kansen, de verdediging van de tegenstander is dan altijd minder georganiseerd. Tegen Excelsior (Heb van de tweede helft weinig gezien, zo slaapverwekkend was het) lag het tempo te laag, waardoor na de eerste tien minuten de eerste helft weer het slappe voetbal van de laatste jaren te zien was. Ajax heeft er, hoop ik van geleerd; nu tegen AZ weer spelen zoals gisteren.

Met de komst van Ziyech veranderde het voetbal en het verlies van Milik wordt prima opgevangen door Dolberg. Voeg daar de mooie acties van Traore, met name de actie die tot de 2-0 leidde, Ziyech hoefde weinig meer te doen, aan toe. Younes die twee keer scoort tegen Celta en dan kan hij wel slecht voetballen, maar als hij iedere EL-wedstrijd scoort, mag hij voor mij blijven staan.

Verdedigers die fouten maken? Zelfs Sanchez! Hij is 20 en als hij op die leeftijd geen fouten meer zou maken, had hij voor Barcelona gespeeld? Riedewald, ook nog zo jong, al zal de roep om De Ligt wel weer toenemen. De backplaats? Veltman is betrokken bij de 1-0, was niet zo sterk, maar ik krijg soms de indruk dat nu Tete onze reddende engel is, zoals vorig seizoen Van de Beek. Tete liep tegen Kozakken Boys ook weer lekker achter zijn man aan bij het tegendoelpunt.

Op naar AZ, daar winnen zal Ajax een boost geven.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door elliquido » vr nov 04, 2016 9:41 am

Schone en Ziyech hebben de brille en arbeid. Klaassen heeft zijn loopvermogen en juiste moment druk zetten. In een team is dat ook belangrijk.
Je mag nu stellen dat het team goed staat, maar de backs en LCV blijft zorgelijk. Een kwaliteitsimpuls als bijv sanchez zou niet misstaan.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door Sandro » vr nov 04, 2016 9:42 am

Younes die twee keer scoort tegen Celta en dan kan hij wel slecht voetballen, maar als hij iedere EL-wedstrijd scoort, mag hij voor mij blijven staan.
Van mij niet. Ik vind het veel belangrijker dat hij goed speelt. Scoren kan de spits wel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door Demosthenes » vr nov 04, 2016 9:55 am

Sandro_Calaaabro schreef:
Younes die twee keer scoort tegen Celta en dan kan hij wel slecht voetballen, maar als hij iedere EL-wedstrijd scoort, mag hij voor mij blijven staan.
Van mij niet. Ik vind het veel belangrijker dat hij goed speelt. Scoren kan de spits wel.
Dan heb je dus iedere wedstrijd al minimaal twee doelpunten!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door Sandro » vr nov 04, 2016 10:08 am

Demosthenes schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:
Younes die twee keer scoort tegen Celta en dan kan hij wel slecht voetballen, maar als hij iedere EL-wedstrijd scoort, mag hij voor mij blijven staan.
Van mij niet. Ik vind het veel belangrijker dat hij goed speelt. Scoren kan de spits wel.
Dan heb je dus iedere wedstrijd al minimaal twee doelpunten!
Ha ha, nee want hij scoort niet iedere wedstrijd. De spits ook niet trouwens. Voordat we die discussie krijgen.... :hypocrite.gif: Ajax heeft overigens in alle 21 officiële wedstrijden dit seizoen wel altijd minimaal 1 keer gescoord.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door Demosthenes » vr nov 04, 2016 10:12 am

Ha ha, nee want hij scoort niet iedere wedstrijd.
Daarom staat er ook "Als"
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door wimpey » vr nov 04, 2016 10:13 am

Wouter schreef:Bosz heeft wel geluk met Ziyech en Dolberg hoor. Ik zal niet zeggen dat hij een slechte trainer is, maar hij heeft met die twee ook gewoon beter materiaal dan De Boer in zijn laatste seizoen.
Zeker. Vergeet Sanchez ook niet. Wanneer Ajax niet gigantisch op z'n muil was gegaan in Rostov, hadden we Ziyech niet gehad. Ben je kanonnenvoer in de CL: doet u mij de EL maar. En had je weer een seizoen strooptafelvoetbal gekregen. Zoals tot aan dat bekerpotje tegen Willem II het geval was.

Dolberg is ook een betere spits dan Milik. A1 en YL is wat talent betreft een goede graadmeter. Al had ik niet verwacht dat Dolberg zó snel zó nadrukkelijk z'n stempel op Ajax-1 zou drukken. Hij doet het in De Kuip, tegen de Spaanse subtop. Net 19 he. Sky is the limit voor die jongen.

Ik zie de hand van Bosz wel. Ajax klapte er gisteren een uur lang vol op. Celta kwam amper van de eigen helft. Bosz kiest à la Cruijff voor voetbal, met Sinkgraven en Schöne op 'defensieve' posities.
Ik denk dat Ajax kampioen wordt. Kan me niet voorstellen dat Feyenoord het volhoudt en PSV heeft te weinig scorend vermogen.
We zien bij vlagen meeslepend voetbal. Wanneer dat 'gewoon' wordt en Ajax desondanks de titel mist: jammer. De club moet er alles aan doen om de diamanten nog 2 jaar te behouden, dan komen die prijzen vanzelf.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door wimpey » vr nov 04, 2016 10:18 am

elliquido schreef:
Je mag nu stellen dat het team goed staat, maar de backs en LCV blijft zorgelijk. Een kwaliteitsimpuls als bijv sanchez zou niet misstaan.
Hmm, ik vond Sinkgraven zeer goed gisteren. En Viergever is als LCV beduidend stabieler dan Riedewald.

Het verval met Goedele / Cassierra t.o.v. Ziyech / Dolberg was immens. We moeten maar hopen dat Sanchez, Ziyech en Dolberg fit door het seizoen komen. Er wordt wel gesteld dat Ajax een brede selectie heeft, maar dat lijkt me vooral kwantitatief het geval.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016

Bericht door Sandro » vr nov 04, 2016 10:25 am

Demosthenes schreef:
Ha ha, nee want hij scoort niet iedere wedstrijd.
Daarom staat er ook "Als"
hoe je aan die tweede goal komt is mij dan een raadsel, maar goed.

O ja....die scoort ons aller favoriet Dolberg natuurlijk! Ik snap je rekensom :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie