OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door GangstaRiB » do jul 27, 2017 9:33 am

De Jong viel uitstekend in, maar ook dat is een jonkie en zal betekenen dat ie wisselvallig zal zijn.

Ajax had de wedstrijd moeten winnen. Wat dat betreft is er weinig veranderd tov vorig seizoen. Kansen worden nauwelijks omgezet. Heb je een aardige combinatie tot in de 16 meter, gaat iedereen ineens voor zichzelf... De Jong had minimaal 1 keer moeten afleggen. Ziyech met flutballen van grote afstand.
Het truukje met Younes lijkt ook uitgewerkt. Ben wel een fan van zijn stijl, want er gebeurt vaak wat, maar gisteren lukte bijzonder weinig.
Goed om te zien dat Nice stond te tollen op een gegeven moment. Dit moet in Amsterdam afgemaakt worden. Maar ja.... dan heb je nog steeds niks.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door wimpey » do jul 27, 2017 9:33 am

zeux schreef:Waarom toch die neiging om de zoon af te rekenen op de vader?
Och, zeux... Ik trek een vergelijking. Don't blow it out of proportion.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door zeux » do jul 27, 2017 9:34 am

Khraa schreef:Nu was Kluivert gisteren wel echt dramatisch. Niet door zijn vader, wel door zichzelf.

Er waren er meer, Younes, Viergever, Sanchez in de passing, Schone, De Ligt (afgezien van die verdedigende kopbal tegen Ballotelli), Veltman om er maar een paar te noemen, maar Kluivert spande de kroon.
Zeker. Maar dat kun je toch ook beschrijven - zoals jij hierboven doet - zonder zijn vader er bij te halen?

Die gozer is jong. Die gaat vast nog meer mindere tot slechte wedstrijden spelen.

Laten we hem vooral grofstoffelijk affikken...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door zeux » do jul 27, 2017 9:39 am

wimpey schreef:
zeux schreef:Waarom toch die neiging om de zoon af te rekenen op de vader?
Och, zeux... Ik trek een vergelijking. Don't blow it out of proportion.
Ik zie zijn vader verdomd vaak genoemd worden in connectie met Justin. En altijd in negatieve zin.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Lionel » do jul 27, 2017 9:57 am

InnerHarbour schreef:
Dat laatste wel. Dat eerste niet. Die 1-1 was een keepersfout, die goal viel echt uit de lucht. Ajax had nog geen kans gehad. Dat was een mokerslag voor Nice, ze gingen uit de organisatie lopen en qua fitness was het ook niet je dat. Maar Ajax speelde het slordig uit en deed veel te weinig met al dat balbezit op hun helft. Mijn vriend met 11 deed niets goed en Ziyech leek enkel voor zichzelf te spelen.
Juist
Ach, vooraf zou Nice met een compact middenveld Ajax afslachten en in de rust werd Keizer nog overklast door de coach van de tegenpartij.

Het glas is ook weleens half vol..

Ik heb er alle vertrouwen in. Donny blijkt, zoals ik al de hele tijd aangeeft, een geschikte vervanger voor Klaassen. Frenkie voor Schone. Dat ze dan van positie ruilen is prima.

Ajax gaat dit thuis niet weggeven.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door De Dominee » do jul 27, 2017 10:01 am

Marillion schreef:Overigens is dit voor Ziyech wel een cruciaal seizoen. Vorig seizoen was hij soms beslissend maar soms ook zwak. De verwachtingen voor dit seizoen mogen omhoog. Nu Klaassen vertrokken is zou hij één van de spelers moeten zijn die de kar trekt. Daar was gisteren niets van te zien. Volgende week herkansing.
+1. Ook wat dat betreft eeuwig zonde van Nouri. Moet wel echt een concurrent bij!

Ga ervan uit dat Neres vanaf nu gewoon in de basis gaat starten. Die jongen is levensgevaarlijk. Zeer effectief. Verwacht dat we vanwege de 'ervaring' van Schone nog beginnen met Schone en Beek, maar gedurende het seizoen wisselen naar Donny op 6 en Frenkie rechtsmidden.

Achterin is de basis goed, maar als we op deze manier blijven spelen (veel risisco, wat ik prima vind) kunnen we rekenen op veel schorsingen. Dan is de bank van nu (by far) niet afdoende.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 27, 2017 10:20 am

wimpey schreef:
zeux schreef:Waarom toch die neiging om de zoon af te rekenen op de vader?
Och, zeux... Ik trek een vergelijking. Don't blow it out of proportion.
Dat is iets wat jij met name doet met Younes. De man zal nooit wat goed kunnen doen in jouw ogen.

Ik ben overigens benieuwd of je nog steeds de mening bent toegedaan dat Frenkie de Jong het niet gaat redden; een mening die je wel hebt geventileerd, maar niet onderbouwd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door InnerHarbour » do jul 27, 2017 10:27 am

Lionel schreef:
InnerHarbour schreef:
Dat laatste wel. Dat eerste niet. Die 1-1 was een keepersfout, die goal viel echt uit de lucht. Ajax had nog geen kans gehad. Dat was een mokerslag voor Nice, ze gingen uit de organisatie lopen en qua fitness was het ook niet je dat. Maar Ajax speelde het slordig uit en deed veel te weinig met al dat balbezit op hun helft. Mijn vriend met 11 deed niets goed en Ziyech leek enkel voor zichzelf te spelen.
Juist
Ach, vooraf zou Nice met een compact middenveld Ajax afslachten en in de rust werd Keizer nog overklast door de coach van de tegenpartij.

Het glas is ook weleens half vol..

Ik heb er alle vertrouwen in. Donny blijkt, zoals ik al de hele tijd aangeeft, een geschikte vervanger voor Klaassen. Frenkie voor Schone. Dat ze dan van positie ruilen is prima.

Ajax gaat dit thuis niet weggeven.
En weer een ach. :excited.gif:

Diezelfde van de Beek -wat is dat toch met die vreemde gewoonte van je om van der Beek en de Jong bij hun voornaam te noemen, kom je bij ze over de vloer of zo- zakte volledig door het ijs tegen Lyon en liet vorig seizoen blijken dat hij veel beter op de 6 tot zijn recht kwam en nu na een aardige wedstrijd roepen dat hij zoals jij (kijk mij eens goed zijn) al een hele tijd aangeeft het een geschikte vervanger voor Klaassen is.

Veel te vroeg, laat hem er maar een wedstrijd of tien staan dan zien wij voorzichtig verder.
YNWA

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Lionel » do jul 27, 2017 10:42 am

Misschien moet je eens wat meer wedstrijden van Ajax zien..

Donny presteert beter op 6. Mee eens. Maar als het middenveld met Schone op 6 en Donny op de half ook goed presteert of beter dan Donny op 6 en Frenkie ervoor is het toch niet ingewikkeld?

We zijn geen Engelse club met een rijke eigenaar. Ik geef liever Frenkie de kans om zich in het elftal te spelen dan dat we een aankoop doen en het toch maar weer afwachten is. Eigen jeugd is veel leuker. Maar dat begrijp jij niet als supporter van die rode koopclub.

1-1 uit bij Nice is uitstekend. Thuis afmaken. Vorig gaven jij en Wimpey Ajax 0 kans. Nu was Ajax grote delen van de wedstrijd veel beter en durf je dat niet toe te geven.

Ik ben vrij positief gestemd. Ja, het kan beter. Ik zag ook genoeg zaken die fout gingen. Maar daar wordt aan gewerkt. Kopen, misschien raar voor een supporter van een Engelse subtopper, is niet altijd de oplossing.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door wimpey » do jul 27, 2017 11:09 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Dat is iets wat jij met name doet met Younes. De man zal nooit wat goed kunnen doen in jouw ogen.
Younes kan er ook geen reet van. Dat heb je gisteren weer eens kunnen zien. Kan me geen geslaagde actie van 'm voor de geest halen.
Ik ben overigens benieuwd of je nog steeds de mening bent toegedaan dat Frenkie de Jong het niet gaat redden; een mening die je wel hebt geventileerd, maar niet onderbouwd.
Hij viel prima in, aan de bal was ie prima. Keuzes bij z'n 2 kansen vond ik niet optimaal en zonder bal vind ik 'm erg kwetsbaar. Ik hoop dat ie Klaassen doet vergeten, ik geef mijn ongelijk graag toe.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door InnerHarbour » do jul 27, 2017 11:17 am

@ Rishi

Wat bedoel je met beter zijn? Nice is een ploeg die de bus parkeert en op de counter speelt een ploeg die het best vindt als Ajax balbezit heeft, dat is niet beter dat staan ze gewoon toe. Nice is een ploeg waar Ajax 0,0 kansen tegen heeft gecreëerd, een toevalstreffer maakt en nog een halve kans krijgt uit de kluts. Thuis wordt van Ajax verwacht dat zij nog meer ten aanval gaan trekken, daar schuilt het gevaar.

Ik kijk die wedstrijd wat afstandelijker dan jij en vele hier zie het daarom beter/objectiever, geeft niet, ik ben ook niet objectief als Liverpool speelt en zie dan een hele andere wedstrijd dan jij waarschijnlijk. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door elliquido » do jul 27, 2017 11:18 am

1-1 is toch prima tegen dit Nice. Goed gedaan van de jonkies tegen deze sterke tegenstander.

Goed te zien dat ze de tragische voorbereiding hebben omgezet in dadendrang en professionaliteit.
met een beetje meer geluk wordt het 1-3. Ben heel trots op de boys.

Zou heel mooi zijn als we thuis het over de streep trekken. Zijn we alvast geplaatst voor de EL.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door elliquido » do jul 27, 2017 11:21 am

InnerHarbour schreef:@ Rishi

Wat bedoel je met beter zijn? Nice is een ploeg die de bus parkeert en op de counter speelt een ploeg die het best vindt als Ajax balbezit heeft, dat is niet beter dat staan ze gewoon toe. Nice is een ploeg waar Ajax 0,0 kansen tegen heeft gecreëerd, een toevalstreffer maakt en nog een halve kans krijgt uit de kluts. Thuis wordt van Ajax verwacht dat zij nog meer ten aanval gaan trekken, daar schuilt het gevaar.

Ik kijk die wedstrijd wat afstandelijker dan jij en vele hier zie het daarom beter/objectiever, geeft niet, ik ben ook niet objectief als Liverpool speelt en zie dan een hele andere wedstrijd dan jij waarschijnlijk. :smallgrin.gif:
Volgens mij heeft ajax wel meer kansen gehad IH; of telt een voorzet met een kopbal op de lat niets als kans bijvoorbeeld?
of een schot van zyech, dat schot van de jong etc.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door InnerHarbour » do jul 27, 2017 11:27 am

Ik had het niet over kansen hebben, wat het overigens niet waren maar over kansen creëren.
YNWA

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Lionel » do jul 27, 2017 11:29 am

InnerHarbour schreef:@ Rishi

Wat bedoel je met beter zijn? Nice is een ploeg die de bus parkeert en op de counter speelt een ploeg die het best vindt als Ajax balbezit heeft, dat is niet beter dat staan ze gewoon toe. Nice is een ploeg waar Ajax 0,0 kansen tegen heeft gecreëerd, een toevalstreffer maakt en nog een halve kans krijgt uit de kluts. Thuis wordt van Ajax verwacht dat zij nog meer ten aanval gaan trekken, daar schuilt het gevaar.

Ik kijk die wedstrijd wat afstandelijker dan jij en vele hier zie het daarom beter/objectiever, geeft niet, ik ben ook niet objectief als Liverpool speelt en zie dan een hele andere wedstrijd dan jij waarschijnlijk. :smallgrin.gif:
Nice zette Ajax het tweede gedeelte van de eerste helft meer vast. Blijkbaar wilden ze dat gewoon. Of denk jij dat ze na de 1-1 lekker wilden counteren?

Ze konden gewoon niet beter en dat was de verdienste van Ajax. Daarbij had Frenkie een kans, Sanchez op de lat, had Balo bij hun rood moeten krijgen vlak voor zijn doelpunt en werd op Schone een overtreding gemaakt en ging er ook een fout aan vooraf.

Ajax was de tweede helft gewoon beter. En in de Arena hoeft Ajax minder snel. Ze zullen vast wel aanvallen maar toch wel wat gecontroleerder. Nice moet juist.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door InnerHarbour » do jul 27, 2017 11:30 am

Zinloos dit
YNWA

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door wimpey » do jul 27, 2017 11:33 am

InnerHarbour schreef: Wat bedoel je met beter zijn? Nice is een ploeg die de bus parkeert en op de counter speelt een ploeg die het best vindt als Ajax balbezit heeft, dat is niet beter dat staan ze gewoon toe. Nice is een ploeg waar Ajax 0,0 kansen tegen heeft gecreëerd, een toevalstreffer maakt en nog een halve kans krijgt uit de kluts.
Deels mee eens. Bij rust had het 3-0 kunnen staan. Veel balbezit hebben kun je natuurlijk niet vertalen tot 'beter zijn'. Ajax verloor lekker vaak de bal in de as, waarna Nice meteen uit de startblokken schoot en gevaarlijk was. Ajax was voor rust belabberd.

Na rust, als gememoreerd, mazzeltje met de 1-1. Nice was het lange tijd kwijt. Maar Ajax profiteert niet via Sánchez of De Jong. In de slotfase legt Nice de zwaktes van Ajax bloot door snel en direct te spelen.

Al met al dik tevreden zijn met 1-1. Hopelijk kan Ajax dit in de Arena tot een goed einde breien. Balotelli is een mongool (als ik zo vrij mag zijn), maar wel een dijk van een spits. Ik vond Séri ook erg goed. Ploeg leek fysiek nog niet klaar en qua creativiteit kwamen ze ook nog tekort. Denk (hoop vooral) dat Ajax ze op het juiste moment treft en dat we deze ronde VCL overleven.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door InnerHarbour » do jul 27, 2017 11:46 am

wimpey schreef:Al met al dik tevreden zijn met 1-1. Hopelijk kan Ajax dit in de Arena tot een goed einde breien. Balotelli is een mongool (als ik zo vrij mag zijn), maar wel een dijk van een spits. Ik vond Séri ook erg goed. Ploeg leek fysiek nog niet klaar en qua creativiteit kwamen ze ook nog tekort. Denk (hoop vooral) dat Ajax ze op het juiste moment treft en dat we deze ronde VCL overleven.
Ik heb hem voor ons niet zo zien spelen maar goed dan stond hij ook tegen andere verdedigers. Sanchez liet wel even zien waarom de deur nog niet plat gelopen voor hem wordt, had eigenlijk weinig tegen hem in te brengen. De moeilijkste wedstrijd voor Ajax van de twee is volgende week, in de Arena gaat het counteren helemaal los, ik ben benieuwd hoe Ajax dat gaat oplossen, kunnen zij een hele wedstrijd hoog druk zetten om zo Nice niet de kans op een counter te geven?
YNWA

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Lionel » do jul 27, 2017 12:11 pm

Nice MOET scoren hè... 0-0 is prima.

De kansen van Nice kwamen voort uit heel dom balverlies. Zelfs hun goal.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door peter » do jul 27, 2017 3:29 pm

Weet je wat ik me gisteren nog afvroeg? Stel: je bent directeur bij Dortmund en je kijkt 2 potjes OGC Nice en je denkt vervolgens 'hey die trainer, dat lijkt me ideaal voor ons'. Vervolgens zegt Nice "Non" en je schakelt door naar optie B en kijkt twee potjes van Ajax en je denkt 'hey die trainer, dat lijkt me ideaal voor ons'.

Serieus, dat kan toch eigenlijk niet? :blush.gif:

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Thom » do jul 27, 2017 3:38 pm

Lionel schreef:Kluivert kon een paar keer diep worden gestuurd. Gebeurde niet. Passes ook slordig naar hem.

Laten we vooral een jongen van pas 18 afbranden.
Precies en genadeloos ook nog, wie riep er nou vetklep over Justin? Eigenlijk schandalig. Ik begrijp wedstrijdemoties hoor, maar het gros van dit team speelde vorig jaar vaak in de Jupiler league, mogen die even wennen?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door De Dominee » do jul 27, 2017 3:52 pm

Eens Thom. Dat gezegd hebbende: Kluivert was gisteren wel vervelend bezig. Lijkt een beetje een attitude te hebben ontwikkeld, maniertjes. Nu al. Oogde niet geheel afgetraind, al kan dat ook aan zijn nieuwe kapsel gelegen hebben.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Mr. Ajax » do jul 27, 2017 3:59 pm

De Dominee schreef: Oogde niet geheel afgetraind...
Let the na-apen begin... :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door De Dominee » do jul 27, 2017 4:45 pm

Want ik heb zelf geen ogen? Hij is in ieder geval niet afgevallen in zijn gezicht, laat ik het zo zeggen. Of mag dat ook al niet meer van de fatsoen politie hier?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Khraa » do jul 27, 2017 5:15 pm

Thom schreef:
Ik begrijp wedstrijdemoties hoor, maar het gros van dit team speelde vorig jaar vaak in de Jupiler league, mogen die even wennen?
Nope. Het gaat hier over miljoenen. Wennen doe je in JA of op de trainingen. Kluivert heeft vorig jaar in de EL ook al mogen wennen. Je moet er op zo'n moment gewoon staan.

Kluivert is niet afgeschreven, maar gister was het enorme bagger.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie