Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Thijs » ma aug 14, 2017 9:50 am

Donderdag om 20.45 uur, thuis tegen Rosenborg.

Ik weet het niet. Kom op, dit moet toch no matter what kunnen lukken? Ik krijg al Molde-scenario's all over again.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9122
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 14, 2017 11:30 am

Geen gelul. Gewoon 3-0.

Voor de zekerheid de middag vrijgenomen om het met wat matties biertjes weg te tikken in de stad alvorens ons naar de JCA te begeven... dan is in ieder geval 1 dagdeel geslaagd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door InnerHarbour » ma aug 14, 2017 12:02 pm

Een reële kans dat het daarbij blijft.
YNWA

De Dominee
Berichten: 5988
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door De Dominee » ma aug 14, 2017 12:04 pm

Ik kan me er nog niet voor motiveren, helaas.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11939
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Sandro » ma aug 14, 2017 3:19 pm

Thijs schreef: Ik krijg al Molde-scenario's all over again.
Toevallig won Rosenborg dit weekend uit bij Molde.

Ze zijn aardig op stoom.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

columbus
Berichten: 5445
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door columbus » ma aug 14, 2017 10:06 pm

Rosenborg is niveau AZ, misschien iets beter zelfs. Tegen AZ heeft Ajax het vaak niet makkelijk. Verwacht daarom ook weer een domper van jewelste met deze spelers en trainer.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 14, 2017 10:51 pm

Doet Sanchez mee?
Ajax!

GangstaRiB
Berichten: 16896
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door GangstaRiB » di aug 15, 2017 7:25 am

columbus schreef:Rosenborg is niveau AZ, misschien iets beter zelfs. Tegen AZ heeft Ajax het vaak niet makkelijk. Verwacht daarom ook weer een domper van jewelste met deze spelers en trainer.
Ik hoop van niet, maar als deze wedstrijd ook niet wordt gewonnen dan gaan 'hogere' machten spelen en dan wordt het heel erg onrustig. Ik hoorde Valentijn Driesen gisteren al zeggen dat er achter de schermen al paniek heerst. Dus nog een verliespartij en dan zijn de poppen aan het dansen. Dat gun je de spelers én Keizer niet, maar is wel een gevolg van het feit dat er een onervaren trainer is neergezet.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Toppie » di aug 15, 2017 7:55 am

GangstaRiB schreef:
columbus schreef:Rosenborg is niveau AZ, misschien iets beter zelfs. Tegen AZ heeft Ajax het vaak niet makkelijk. Verwacht daarom ook weer een domper van jewelste met deze spelers en trainer.
Ik hoop van niet, maar als deze wedstrijd ook niet wordt gewonnen dan gaan 'hogere' machten spelen en dan wordt het heel erg onrustig. Ik hoorde Valentijn Driesen gisteren al zeggen dat er achter de schermen al paniek heerst. Dus nog een verliespartij en dan zijn de poppen aan het dansen. Dat gun je de spelers én Keizer niet, maar is wel een gevolg van het feit dat er een onervaren trainer is neergezet.
Bij verlies moeten er koppen rollen geen prijzen dit jaar 4de jaar is zelfmoord, dan zullen er meer supporters zich tegen de directie TH en trainers gaan keren. :1evil.gif: :1evil.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Mano » di aug 15, 2017 9:00 am

GangstaRiB schreef:
Ik hoop van niet, maar als deze wedstrijd ook niet wordt gewonnen dan gaan 'hogere' machten spelen en dan wordt het heel erg onrustig. Ik hoorde Valentijn Driesen gisteren al zeggen dat er achter de schermen al paniek heerst. Dus nog een verliespartij en dan zijn de poppen aan het dansen. Dat gun je de spelers én Keizer niet, maar is wel een gevolg van het feit dat er een onervaren trainer is neergezet.

Dit heeft niks met Keizer te maken. Het zet het logisch neer en spelers spelen het spelletjes zoals verwacht.
als spelers uit positie lopen of hun man laten lopen (op het middenveld) dan is de counter snel gemaakt.

Spelers denken dat ze op 80% kunnen spelen. Beetje een overschatting van eigen kunnen.
voorin lopen 3 rendementsloze voetballers, middenveld heeft geen verdediging-skills en achterin loopt men dan tegen een overmacht te voetballen. Deze selectie is niet in balans.
Heeft trouwens NIKS te maken met de verkopen. Heeft te maken met talent vs rendement.
Voorhoede is talentvol maar met weinig rendement of constant in z'n niveau. Het nadeel van jeugdigheid. Dat moet doorbroken worden door constant presterende spelers. Die heeft Ajax niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Demosthenes » di aug 15, 2017 11:37 am

Dit heeft niks met Keizer te maken. Het zet het logisch neer en spelers spelen het spelletjes zoals verwacht.
als spelers uit positie lopen of hun man laten lopen (op het middenveld) dan is de counter snel gemaakt.
Keizer traint dagelijks met die spelers, die moet de middenvelders toch duidelijk kunnen maken dat er ook verdedigd moet worden? Valt Frenk de Jong in als middenvelder, dan speelt hij binnen een paar minuten al tegen de zestien van de tegenstander, journalisten enthousiast, maar er valt wel een enorm gat op het middenveld, zeker als Van der Beek ook zo gedreven is om te scoren.

De vergelijking met Bosz moet niet te vaak gemaakt worden, die kennen we nu al. Wat zou er met de status van Bosz zijn gebeurd als Schalke Ajax had uitgeschakeld? Wie gaf er iets voor de kansen van Ajax toen Ajax, met tien man, in de verlenging met 3-0 achter kwam? Het is niet eens een echte uitgespeelde kans waardoor Viergever in de 111e minuut de 3-1 maakt.

Tegen Lyon had Ajax in de eerste 20 minuten ook al flink op achterstad kunnen komen, maar alles pakte goed uit, tot de finale. Zo groot is de tegenstelling Bosz-Keizer niet. De ruimtes op het middenveld zijn bij Keizer alleen nog groter, daar moet hij als trainer iets aan doen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door wimpey » di aug 15, 2017 11:54 am

Demosthenes schreef: De vergelijking met Bosz moet niet te vaak gemaakt worden, die kennen we nu al. Wat zou er met de status van Bosz zijn gebeurd als Schalke Ajax had uitgeschakeld? Wie gaf er iets voor de kansen van Ajax toen Ajax, met tien man, in de verlenging met 3-0 achter kwam? Het is niet eens een echte uitgespeelde kans waardoor Viergever in de 111e minuut de 3-1 maakt.
Eens. Je kunt je afvragen of Bosz trainer van BVB zou zijn wanneer Viergever tegen BVB's Erzfeind niet de bal tegen z'n scheenbeen aangeschoten krijgt.

Bosz en Krüzen hebben me trouwens wel een vermakelijk seizoen bezorgd, nadat ze er een paar vertragers hadden uitgepleurd. Dat gaat het trio Keizer, Arie, Hennie natuurlijk niet lukken. Daar zit geen krachtig leider tussen. Die leider(s) zal Overmars nog uit de hoge hoed moeten toveren.

Nice en Heracles hebben wel aangetoond dat de trainer het niet weet wanneer de spelers het niet meer weten. Keizer zal zo goed zijn als zijn selectie, terwijl Bosz een paar procent meerwaarde bleek te hebben.

Mr. Ajax
Berichten: 14574
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Mr. Ajax » di aug 15, 2017 12:37 pm

wimpey schreef:
Eens. Je kunt je afvragen of Bosz trainer van BVB zou zijn wanneer Viergever tegen BVB's Erzfeind niet de bal tegen z'n scheenbeen aangeschoten krijgt.
Het was de binnenkant van zijn voet, niet zijn scheenbeen. :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door LucaS » di aug 15, 2017 12:43 pm

En het was redelijk bewust geblokt
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11939
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Sandro » di aug 15, 2017 12:46 pm

LucaS schreef:En het was redelijk bewust geblokt
Redelijk bewust? Was het nou bewust of niet.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door LucaS » di aug 15, 2017 1:05 pm

Het was bewust geblokt, maar er komt wel geluk bij kijken dat die bal ook de kant uitgaat waar je op gokt
I think I lost my fucking headache

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Mano » di aug 15, 2017 2:39 pm

Demosthenes schreef:
Dit heeft niks met Keizer te maken. Het zet het logisch neer en spelers spelen het spelletjes zoals verwacht.
als spelers uit positie lopen of hun man laten lopen (op het middenveld) dan is de counter snel gemaakt.
Keizer traint dagelijks met die spelers, die moet de middenvelders toch duidelijk kunnen maken dat er ook verdedigd moet worden? Valt Frenk de Jong in als middenvelder, dan speelt hij binnen een paar minuten al tegen de zestien van de tegenstander, journalisten enthousiast, maar er valt wel een enorm gat op het middenveld, zeker als Van der Beek ook zo gedreven is om te scoren.

De vergelijking met Bosz moet niet te vaak gemaakt worden, die kennen we nu al. Wat zou er met de status van Bosz zijn gebeurd als Schalke Ajax had uitgeschakeld? Wie gaf er iets voor de kansen van Ajax toen Ajax, met tien man, in de verlenging met 3-0 achter kwam? Het is niet eens een echte uitgespeelde kans waardoor Viergever in de 111e minuut de 3-1 maakt.

Tegen Lyon had Ajax in de eerste 20 minuten ook al flink op achterstad kunnen komen, maar alles pakte goed uit, tot de finale. Zo groot is de tegenstelling Bosz-Keizer niet. De ruimtes op het middenveld zijn bij Keizer alleen nog groter, daar moet hij als trainer iets aan doen.
Ik maak de vergelijking omdat Keizer wordt afgefikt op basis van 3 partijtjes. Plotseling is het, volgens sommige AT'ers, allemaal vele malen slechter dan vorig jaar. :excited.gif:
Op het middenveld mis je Klaassen. Iemand die voor balans kon zorgen, die het spel las. Hij was geen no.6 maar wist wel dat hij niet diep moest gaan als Ziyech en Schone al voor stonden. Met vd Beek en De Jong heb je die ervaring nog niet in huis.

Dat keizer vraagt om een no.6 snap ik daarom heel goed. Zou meer balans geven en verdwijnen die gaten als sneeuw voor de zon.

Maar Keizer in de AT pispaal. hij kan het niet en is het niet in de ogen van vele hier. Terwijl anderen wel een kans kregen zonder navenante ervaringen. De reden? Geen idee.
Ik hoop voor Keizer dat hij de EL binnensleept en vervolgens wint in de Eredivisie dan hebben we dat ei ook weer gelegd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Gaizka1985 » di aug 15, 2017 3:21 pm

Ik vind het wel vreemd dat Neres geen kans krijgt van Keizer terwijl de vleugels niet functioneren, dan kan je hem wel aanrekenen.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Mano » di aug 15, 2017 3:29 pm

Gaizka1985 schreef:Ik vind het wel vreemd dat Neres geen kans krijgt van Keizer terwijl de vleugels niet functioneren, dan kan je hem wel aanrekenen.
gaan we weer.... aanrekenen.... :smallgrin.gif:


Speelde Neres onder Bosz? Nee, Neres speelde in Jong Ajax.
Zullen we gewoon even aannemen dat Kluivert op dit moment completer is dan Neres :confused.gif:

Volgens mij heeft Keizer Neres en Kluivert een half jaar onder zijn hoede gehad (qua speeltijd) in jong Ajax.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5988
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door De Dominee » di aug 15, 2017 3:30 pm

En dus ziet hij het per definitie goed? We hebben toch zelf ook ogen gekregen? Beoordelingsvermogen?

Neres moet gewoon in de basis.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Monkey Tonk » di aug 15, 2017 3:45 pm

Niks beter om een groep op scherp te zetten dan de openingswedstrijd verliezen bij Heracles. Ik verwacht een goed Ajax.

Kijk, Nouri is natuurlijk een enorme afleiding. Dat eerbetoon was mooi voor de wedstrijd tegen Nice, maar wie denk je dat daardoor het meest aangegrepen werd? De selectie van Nice? En dan gaat men zich nog daadwerkelijk af zitten vragen waarom Ajax zo slap aan de wedstrijd begon. Je trekt zo'n wond weer helemaal open en dan wens je ze een prettige wedstrijd.

Op een gegeven moment - hoe sneller, hoe beter - moet je het voetbal en Nouri gescheiden gaan houden. Het eerbetoon aan Nouri op de tribunes is prachtig, maar het team dat op het veld staat help je er niet mee. Eerder het tegendeel. Hard, maar waar.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Mano » di aug 15, 2017 3:53 pm

De Dominee schreef:En dus ziet hij het per definitie goed? We hebben toch zelf ook ogen gekregen? Beoordelingsvermogen?

Neres moet gewoon in de basis.

Nee maar hij is de coach. Zijn kop gaat eraf als hij niet presteert, de jouwe blijft zitten ook als je het 200x verkeerd ziet. de beoordelingsvermogen van een supporter is top gebleken in de jaren :smallgrin.gif:

Dus hij moet het vooral op zijn eigen manier doen. Als zijn kop d'r dan afgaat, gaat het volgens eigen visie en niet volgens die van een ander/supporter. In de tussentijd hebben wij lekker wat te kankeren :biggthumpup.gif: maar dan ook niet juichen als Younes em maakt he? want dat had Neres moeten zijn... :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Mano » di aug 15, 2017 3:56 pm

Monkey Tonk schreef: Kijk, Nouri is natuurlijk een enorme afleiding. Dat eerbetoon was mooi voor de wedstrijd tegen Nice, maar wie denk je dat daardoor het meest aangegrepen werd? De selectie van Nice? En dan gaat men zich nog daadwerkelijk af zitten vragen waarom Ajax zo slap aan de wedstrijd begon. Je trekt zo'n wond weer helemaal open en dan wens je ze een prettige wedstrijd.

Op een gegeven moment - hoe sneller, hoe beter - moet je het voetbal en Nouri gescheiden gaan houden. Het eerbetoon aan Nouri op de tribunes is prachtig, maar het team dat op het veld staat help je er niet mee. Eerder het tegendeel. Hard, maar waar.
het eerste wat ik zei toen ik het eerbetoon zag. Die komt binnen bij de spelers. Wat compleet logisch is.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door brigade zuid » di aug 15, 2017 4:35 pm

Jezus Mano ben jij in dienst bij Ajax ofzo? Je loopt in elke topic brandjes te blussen en alles recht te breien.. of het nu om Keizer gaat, Overmars, Sanchez of de nederlagen tot nu toe. Je bent er maar druk mee. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11939
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Sandro » di aug 15, 2017 4:59 pm

Zou kunnen. Ma(rc)n(ett)o? :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie