Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Mano » do aug 17, 2017 1:53 pm

wimpey schreef:
Mano schreef:Wordt iets te makkelijk gesproken over Rosenborg.
Echt? Denk dat die lui van Ajax winnen. Het elftal van Ajax is als los zand en de discipline ontbreekt. Zachte heelmeesters...

en jij spreekt iets te hard over Ajax. :biggrin.gif:

het kan nl. ook een kopie van Ajax in de EL van vorig seizoen worden.
Vol stadion, belangrijke wedstrijd, vol motivatie en tegen Nice speelde ze echt wel periodes goed. (als referentie)

Waarschijnlijk als ze winnen is de tekst; Tja, mag het tegen Rosenborg :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door wimpey » do aug 17, 2017 2:00 pm

Mano schreef: Vol stadion, belangrijke wedstrijd, vol motivatie en tegen Nice speelde ze echt wel periodes goed. (als referentie)

Waarschijnlijk als ze winnen is de tekst; Tja, mag het tegen Rosenborg :hypocrite.gif:
Ik probeer er zo objectief mogelijk naar te kijken. Gun Keizer het allerbeste, maar ik verwacht er o.b.v. wat ik tot dusver heb gezien eigenlijk helemaal niets van. Niet alleen vandaag, maar ook in de nabije toekomst niet.

M.i. moet je het in een ander segment trainer zoeken, wanneer topmateriaal ontbreekt. Ik zou graag eens een buitenlander bij Ajax als trainer zien. Bielsa is een gerenommeerd trainer, zit bij Lille. Om maar een voorbeeld te noemen...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Demosthenes » do aug 17, 2017 2:16 pm

Soms komen er onbekende krachten los, dan hoop ik dat die voorin liggen en dat onze middenvelders niet weer denken dat ze vooral in de buurt van het strafschopgebied van de tegenstander moeten staan.

Voor mij staat nog steeds een beeld voor ogen, Nice uit. Ajax zet druk, Nice speelt zich er onder uit en ik zie een van onze middenvelders uitgeput, het hoofd naar beneden, onder in beeld, terug wandelen. Het werd geen doelpunt, maar hel beeld van de "uitgeputte" middenvelder is me bijgebleven. Je zou het ook positief kunnen bekijken, er was nog een middenvelder in beeld, voor hetzelfde geld zie alleen middenvelders van de tegenstander.

Een doelpunt van Dolberg, ineens slaat de vlam in de pan en de tegenstander weet het niet meer, Ziyech en Schöne scoren binnen tien minuten. Je kunt in tien minuten een wedstrijd winnen/verliezen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Mano » do aug 17, 2017 2:19 pm

wimpey schreef:M.i. moet je het in een ander segment trainer zoeken, wanneer topmateriaal ontbreekt. Ik zou graag eens een buitenlander bij Ajax als trainer zien. Bielsa is een gerenommeerd trainer, zit bij Lille. Om maar een voorbeeld te noemen...
Waarom zou een internationale trainer, die ook 3 à 5x meer kan verdienen, voor Ajax kiezen?
Daar geldt toch precies hetzelfde voor als bij spelers?

:confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Mr. Ajax » do aug 17, 2017 2:21 pm

wimpey schreef: Ik probeer er zo objectief mogelijk naar te kijken.
:smallgrin.gif:


Ben het verder redelijk met je eens hoor, alleen vind ik dat je een beetje doorslaat. Keizer is een zeer sympathieke man, maar zijn aanstelling vond en vind ik een enorme flater. Getuigt van 0,0 ambitie en beleid.

Gek genoeg moest ik laatst ook aan Bielsa denken trouwens.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Mano » do aug 17, 2017 2:38 pm

wimpey schreef:
Ik probeer er zo objectief mogelijk naar te kijken. Gun Keizer het allerbeste, maar ik verwacht er o.b.v. wat ik tot dusver heb gezien eigenlijk helemaal niets van. Niet alleen vandaag, maar ook in de nabije toekomst niet.
Dit doe ik ook maar probeer mijn mening over Keizer nog even bij me te houden. Daarvoor is hij te kort aan de macht.
Heeft hij een bizarre voorbereiding meegemaakt en zijn de versterkingen tot nu toe uitgebleven.

als hij de EL misloopt en in de eredivisie nog meer steken laat vallen, zal ik zeker je mening gaan delen.
Maar hem nu al uitkafferen en zeggen dat alles verkeerd is, is gewoon niet waar, dat is vooruit lopen op de muziek.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Mano » do aug 17, 2017 2:44 pm

Mr. Ajax schreef: maar zijn aanstelling vond en vind ik een enorme flater. Getuigt van 0,0 ambitie en beleid.
Ik denk dat Ajax enorm verbaasd was van het plotselinge vertrek van Bosz. Zij hadden geen schaduw-coach op een lijstje staan, ja Keizer over 1 a 2 jaar. (en in de tussentijd hadden ze hem van dichtbij kunnen beoordelen)

Bosz heeft het direct op de man gespeeld en tegen schenen staan schoppen zodat het TH direct dacht: wegwezen jij.
Slim van Bosz, vervelend voor Ajax.

Tevens heeft hij de saamhorigheid direct uit het raam gegooid.

Neem de supporters, normaliter weten wij altijd wie we willen als opvolger.
Ook dit keer was daar geen meerderheid voor een kandidaat. Niemand leek het te weten wie het moest worden
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Mr. Ajax » do aug 17, 2017 2:50 pm

Klopt, er gaan nog genoeg dingen wel oke.

En dat het een tactische nietsnut is zoals een paar hier stellen... Weten we nog Bosz z'n masterplan bij PAOK uit met zijn 3-5-2 achtig gedoe?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door GangstaRiB » do aug 17, 2017 3:42 pm

wimpey schreef:
Mano schreef: Vol stadion, belangrijke wedstrijd, vol motivatie en tegen Nice speelde ze echt wel periodes goed. (als referentie)

Waarschijnlijk als ze winnen is de tekst; Tja, mag het tegen Rosenborg :hypocrite.gif:
Ik probeer er zo objectief mogelijk naar te kijken. Gun Keizer het allerbeste, maar ik verwacht er o.b.v. wat ik tot dusver heb gezien eigenlijk helemaal niets van. Niet alleen vandaag, maar ook in de nabije toekomst niet.

M.i. moet je het in een ander segment trainer zoeken, wanneer topmateriaal ontbreekt. Ik zou graag eens een buitenlander bij Ajax als trainer zien. Bielsa is een gerenommeerd trainer, zit bij Lille. Om maar een voorbeeld te noemen...
Bosz was al een hele dappere stap vond ik. Eindelijk iemand van buiten Ajax.

Ik hoop dat ze rosenborg vanavond overrompelen, want offensief ziet het er wel redelijk uit.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Lionel » do aug 17, 2017 4:55 pm

Ik hoop dat hij een keer begint met Frenkie en Neres (Kluivert op links alsjeblieft). Wie weet is het dan een soort Willem 2 van vorig jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Demosthenes » do aug 17, 2017 5:01 pm

Lionel schreef:Ik hoop dat hij een keer begint met Frenkie en Neres (Kluivert op links alsjeblieft). Wie weet is het dan een soort Willem 2 van vorig jaar.
Kluivert op links en Neres op rechts, dat kan wel, maar De Jong op het middenveld is, zoals hij tegen Nice speelde, de grote wens van Rosenborg, want Van de Beek en De Jong willen wel aanvallen en daar wachten dan minimaal vijf verdedigers, die alleen maar een bal naar voren hoeven te schieten (niet te hard), want Ajax laat het middenveld aan Rosenborg, ideaal voor countervoetbal.

De Jong kan snel wegdraaien en versnellen, maar verdedigende acties kan ik me zo snel niet herinneren. Aan Keizer om hem dat te leren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door InnerHarbour » do aug 17, 2017 5:15 pm

Definitief geen Sanchez vanavond lees ik net.
YNWA

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Lionel » do aug 17, 2017 5:31 pm

Donny op 6 hopelijk. Laat het maar een keer vanaf het begin zien.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door De Dominee » do aug 17, 2017 5:46 pm

Zou graag een keer de (ogenschijnlijk) sterkste 11 willen zien idd, op de manke verdediging na uiteraard:

Kluivert - Dolberg - Neres
Ziyech - Beek - Frenkie
Dijks - Nick - Ligt - Veltman
Onana

Verwacht helaas een zware avond met puntverlies.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wouter
Berichten: 19082
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Wouter » do aug 17, 2017 6:35 pm

Ik vind het ongelooflijk dat Ajax geen selectie heeft samengesteld waarvan je denkt: "Die worden op hun sloffen kampioen." Die achterhoede die De Dominee hierboven opnoemt zou ik bij Vitesse niet willen hebben.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door peter » do aug 17, 2017 6:41 pm

Overdrijven is ook een vak. De achterhoede van Vitesse is Buttner, Kruiswijk, Kashia en Dabo toch? :drecul.gif:

Leuk dat Neres speelt. Eens zien hoe hij het doet.

Wouter
Berichten: 19082
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Wouter » do aug 17, 2017 6:46 pm

Ja. Nou, ik schat Kashia misschien wel hoger in dan welke verdediger van Ajax dan ook (m.u.v. Sanchez dan). Buttner is ook niks minder dan Dijks. Gewoon beter.
Laatst gewijzigd door Wouter op do aug 17, 2017 7:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door columbus » do aug 17, 2017 6:53 pm

Wat een armoe. Dijks moeten opstellen... En wat Sanchez betreft, gewoon opstellen. Hij is toch nog gewoon werknemer van Ajax. Wat een onzin, neem hem dan ook niet op in je voorlopige selectie.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door brigade zuid » do aug 17, 2017 7:10 pm

Peter schreef: Leuk dat Neres speelt. Eens zien hoe hij het doet.
Is het een heel gek idee als ik denk dat Overmars misschien wel een balletje opgegooid heeft bij Keizer? Overmars zal waarschijnlijk ook wel denken ik heb hier tig miljoen voor afgetikt, ik laat me die gast niet verpieteren op de bank omdat zo'n Jupiler League trainertje vindt dat ie niet goed mee verdedigd.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Lionel » do aug 17, 2017 7:17 pm

Wouter schreef:Ja. Nou, ik schat Kashia misschien wel hoger in dan welke verdediger van Ajax dan ook (m.u.v. Sanchez dan). Buttner is ook niks minder dan Dijks. Gewoon beter.
:excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Wouter
Berichten: 19082
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Wouter » do aug 17, 2017 7:21 pm

Ja, en De Ligt is de meest gehypete speler in de eredivisie. Maakt steeds weer fouten maar wordt om raadselachtige redenen toch beschouwd als verdedigend toptalent in Amsterdam... :confused.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Sandro » do aug 17, 2017 7:26 pm

Kruiswijk kan er geen klote van. Moet het hebben van cultstatus.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Javiskamp » do aug 17, 2017 7:32 pm

brigade zuid schreef:
Peter schreef: Leuk dat Neres speelt. Eens zien hoe hij het doet.
Is het een heel gek idee als ik denk dat Overmars misschien wel een balletje opgegooid heeft bij Keizer? Overmars zal waarschijnlijk ook wel denken ik heb hier tig miljoen voor afgetikt, ik laat me die gast niet verpieteren op de bank omdat zo'n Jupiler League trainertje vindt dat ie niet goed mee verdedigd.
Dat jupiler league trainertje heefttie zelf aangesteld dus dat zal wel meevallen

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door peter » do aug 17, 2017 8:00 pm

Omschakelen bij balverlies. Het is toch wel te trainen?!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Mano » do aug 17, 2017 8:02 pm

Middenveld staat verkeerd. Vd beek steeds te diep en Ziyech steeds balverlies. Schone speelt redelijk.

Voorin uiteraard weer geen stootkracht en toptalent Dolberg kaatst vreselijk tot nu toe.

Wordt een lange avond....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie