Ajax - Standard Liege 14-08-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Mano » wo aug 15, 2018 12:14 pm

InnerHarbour schreef:
Mano schreef:Blind heeft blijkbaar de erfenis van zijn vader. Altijd zeiken op Blind.
Blind blonk niet uit maar dat is ook zijn rol niet, hij heeft ook geen fouten gemaakt.
Zo jij legt de lat wel erg laag voor Delay, de duurst aankoop van Ajax allertijden. Hoe speelde hij, ach hij heeft geen fouten gamaakt, nou dan ben je snel klaar.

de bal was bijna nooit bij Ajax in de achterhoede, hoe wil je hem dan beoordelen? :confused.gif:
Als Ajax onder druk staat en de 0 houdt kan je Blind een compliment geven maar nu hebben ze amper werk gehad.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7367
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Trab » wo aug 15, 2018 12:23 pm

Ben benieuwd of Ten Hag volhoud aan de opstelling van gisteren met Tadic op 10 en Zyiech op rechts. Gisteren ging het goed doordat Standard erg veel ruimte weg gaf en Zyiech steeds goed ging zwerven waar ze geen antwoord op hadden. Tegelijkertijd lijkt het team niet echt in balans. Veel passers op middenveld, maar geen echte balafpakker en ook niemand met diepgang.
Eigenlijk zou in de punt naar achteren spelen de meeste logische optie zijn. Met een voetballende controleur (Schone, Blind) met daarvoor een dynamische lopende middenvelder (Beek) en een creatieve speler (Zyiech).
Ten Hag heeft sinds de komst van Tadic echter gekozen voor het spelen met een 10. Die komt daar het beste tot z'n recht, maar spelers als Schone en Frenkie kunnen hierdoor niet in hun kracht spelen. Die moeten beiden als controleur spelen met veel ruimte om hun heen. Met name Schone is dan kwetsbaar als hij onder druk wordt gezet. Frenkie komt ook beter tot z'n recht als hij kan inschuiven van achteruit of als aanvallende middenvelder.
Wat je ook veel ziet met deze speelwijze is dat wanneer de tegenstander hoog druk zet Onana gedwongen worden steeds de lange bal te spelen, wat weer vaak tot balverlies leidt.
Verder blijven we veel kansen weggeven en hebben we al 4 goals tegen gekregen in 5 duels. Met name in de omschakeling bij balverlies ligt het vaak open en zijn de afstanden tussen middenveld en achterhoede te groot. Had ook ergens gelezen dat Ten Hag is overgestapt van mandekking naar zonedekking. Misschien dat dat ook een oorzaak is. Met name in de uitwedstrijd tegen Standard zag je Mazraoui en Tagliafico vaak twijfelen. Moet ik mijn zwervende man volgen of los laten? En misschien is dat ook de reden dat een Blind niet uitstapt maar blijft staan. Zonedekking werkt goed als je de ruimtes en onderlinge afstand klein houdt. Gisteren ging dat het eerste uur prima en werd er weinig weggeven. Daarna viel de concentratie weg en werden de afstanden weer te groot waardoor je de ene na de andere kans tegen krijgt.
Ben dus blij met het vertoonde spel van gisteren, maar vraag me af hoe we voor de dag komen tegen een ploeg die minder ruimtes weggeeft als Standard, zoals Heracles afgelopen zondag bijvoorbeeld. Kiev heeft ook pas 1 goal tegen gekregen in 5 wedstrijden - en dat was ook nog eens in de 95e minuut. Ik denk dat je dan toch de diepgang van vde Beek mist. Je moet iemand hebben die loopacties maakt om ruimtes te creëren. Bovendien komt Neres in de huidige opstelling ook minder tot zijn recht. Die is samen met vde Beek de enige die diep gaat zonder bal, maar dat was vooral toen hij vanaf rechts speelde. Dan maakt hij steeds die loopactie naar binnen. Nu hij op links speelt komt hij meer in de bal. Gisteren speelde hij prima hoor. Daar niet van.

De Dominee
Berichten: 5922
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door De Dominee » wo aug 15, 2018 12:34 pm

Als ik het goed lees kom jij dus (ook) tot zoiets, Trab?

Neres - Dolberg/KJH - Ziyech
Tadic - Blind - Beek
Nico - Frenkie - Ligt - Mazraoui
Onana

Ik zou persoonlijk dan graag afscheid nemen van Ziyech en een linksbuiten met snelheid en diepgang toevoegen, zodat Neres naar rechts kan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Mano » wo aug 15, 2018 12:35 pm

ik denk ook dat je bij een sterkere tegenstander, meer zekerheid moet inbouwen op het middenveld.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door wimpey » wo aug 15, 2018 12:55 pm

InnerHarbour schreef:
Mano schreef:Blind heeft blijkbaar de erfenis van zijn vader. Altijd zeiken op Blind.
Blind blonk niet uit maar dat is ook zijn rol niet, hij heeft ook geen fouten gemaakt.
Zo jij legt de lat wel erg laag voor Delay, de duurst aankoop van Ajax allertijden. Hoe speelde hij, ach hij heeft geen fouten gamaakt, nou dan ben je snel klaar.
Het drukt ook iedere vorm van discussie de kop in: kritiek op junior, "omdat je een hekel hebt aan senior". Ik heb ook kritiek op FdJ en Schöne. Bij mijn weten zijn hun vaders niet van 12 ambachten en 13 ongelukken binnen Ajax.

Anyway, van LCV Blind ben ik vooralsnog niet onder de indruk. Door gebrek aan wendbaarheid en snelheid zal hij altijd medeverdedigers om zich heen willen hebben. Zeker in een aanvallende ploeg heb je echter verdedigers nodig die uit durven te stappen. Ik had i.p.v. Blind liever een echte CV of een breker op het middenveld gezien. Van het type speler dat Blind is, had Ajax er m.i. genoeg. Die 20 M had beter besteed moeten worden.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Gezond verstand » wo aug 15, 2018 1:40 pm

Mano schreef: Maar waar Ziyech misgaat is op simpele korte passes op eigen helft en hij heeft meer dan voldoende techniek om het wel goed te doen.
Eindelijk iemand die ziet wat ik al een hele tijd roep. Zodra het over het balverlies van Ziyech gaat is het standaard antwoord "hij legt risico in zijn spel, moeilijke passes dus die mislukken ook wel eens" terwijl het overgrote deel van zijn balverlies juist de simpele ballen over een paar meter zijn. En de kritiek daarop is terecht.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Gezond verstand » wo aug 15, 2018 1:42 pm

zeux schreef:Daar zwijnt Ajax...

Niet zo'n heel klein beetje buitenspel. Opzichtig.
Nou Albert Mantingh, volgens mij moet je de regels even nalezen over buitenspel. Gisteren werd het op TV ook een paar keer gezegd, ik las het in de krant maar na de goal meerdere keren in herhaling te hebben gezien kan ik alleen maar concluderen dat het absoluut geen buitenspel was omdat Huntelaar keurig achter de bal bleef.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door zeux » wo aug 15, 2018 1:42 pm

Mano schreef:Blind heeft blijkbaar de erfenis van zijn vader. Altijd zeiken op Blind.
Blind blonk niet uit maar dat is ook zijn rol niet, hij heeft ook geen fouten gemaakt.

Je kan van alles van blind verwachten maar hij heeft niet het karakter om als Cruijff iedereen op z'n plek te zetten.
Dat is gewoon niet wie hij is, als je dat van hem verwacht, ben je verkeerd geïnformeerd.

Je kan Blind wel het centrum van de kwetsbaarheid maken maar dat is onzin.
Het middenveld is erg aanvallend dus als daar 1 iemand zijn man laat lopen, kom je achterin (met of zonder blind) in de problemen.
Als je dan op het middenveld (bijvoorbeeld) een Ziyech hebt staan die weergaloos kan ballen maar ook gemakzuchtig de bal kan verliezen als iedereen voor de bal staat, kom je in de problemen.
Als je dat probleem wil voorkomen, zal je een VM moeten opstellen dan breng je een extra slot op de deur.
Zelf vind ik Blind daar geschikt voor.

Maar ja, Blind als VM zorgt wel weer voor minder aanvallende impulsen...
Wat me opviel is dat Blind steeds 'terugliep' als het spel vanuit de verdediging naar het middenveld was verplaatst. Het leek er op dat hij met een duidelijke opdracht van Ten Hag in het veld stond: blijf op de eerste eenderde van het speelveld. Hij had geen rol in de opbouw (al geloof ik dat hij wel de lange bal direct na de aftrap in de tweede helft gaf die Kieft roemde in de nabespreking).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door RubenB » wo aug 15, 2018 2:56 pm

Trab schreef:Had ook ergens gelezen dat Ten Hag is overgestapt van mandekking naar zonedekking. Misschien dat dat ook een oorzaak is. Met name in de uitwedstrijd tegen Standard zag je Mazraoui en Tagliafico vaak twijfelen. Moet ik mijn zwervende man volgen of los laten? En misschien is dat ook de reden dat een Blind niet uitstapt maar blijft staan. Zonedekking werkt goed als je de ruimtes en onderlinge afstand klein houdt. Gisteren ging dat het eerste uur prima en werd er weinig weggeven. Daarna viel de concentratie weg en werden de afstanden weer te groot waardoor je de ene na de andere kans tegen krijgt.
In het moderne voetbal is zonedekking echt een must geworden. In die serie over de Val van Oranje die laatst op TV was zag je dat ook maar weer eens terug. Mandekking zorgt er voor dat wij met zijn allen buitenspelers de schuld geven dat ze niet tot in de eigen 16 met een back meelopen. Dat is echt typisch Nederlands, verder komt dat bijna niet meer voor.
Het leek er in Luik op alsof de spelers die aanpassing nog niet helemaal door hadden, waardoor de backs er steeds overheen konden komen, maar dat soort fundamentele aanpassingen hebben natuurlijk tijd nodig.

In mijn ogen is deze verandering er echter wel een die op hoger niveau heel belangrijk is.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Mano » wo aug 15, 2018 3:03 pm

wimpey schreef:
Het drukt ook iedere vorm van discussie de kop in: kritiek op junior, "omdat je een hekel hebt aan senior". Ik heb ook kritiek op FdJ en Schöne. Bij mijn weten zijn hun vaders niet van 12 ambachten en 13 ongelukken binnen Ajax.

Anyway, van LCV Blind ben ik vooralsnog niet onder de indruk. Door gebrek aan wendbaarheid en snelheid zal hij altijd medeverdedigers om zich heen willen hebben. Zeker in een aanvallende ploeg heb je echter verdedigers nodig die uit durven te stappen. Ik had i.p.v. Blind liever een echte CV of een breker op het middenveld gezien. Van het type speler dat Blind is, had Ajax er m.i. genoeg. Die 20 M had beter besteed moeten worden.
als het middenveld voor de bal staat bij balverlies.Wat erg vaak kan gebeuren met onze aanvallend ingesteld middenveld, kan je een sloper als Sanchez hebben staan maar dan ben je gewoon te laat!
Dan is er een overtal situatie en als die goed wordt uitgespeeld, is Ajax gezien.
Dat staat los van Blind of wie dan ook. Blind is geen wereld LCV maar ook geen koekenbakker.
als ie van wereldniveau was, bleef hij bij Man Utd

Mijn voorkeur heeft het om op 2 wijzes te kunnen spelen.
met een verdedigende 6 (blind) en zonder. Als de wedstrijd er naar vraagt moet je het achterin op slot kunnen gooien en bij minder weerstand aanvallend.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Dubbel » wo aug 15, 2018 3:52 pm

wimpey schreef:
999 schreef:
wimpey schreef: Anyway, Kiew. Dan denk ik aan een luizenploeg, die wel de kwaliteit heeft om Ajax' defensieve kwetsbaarheid in de as af te straffen.
En dat baseer je op ?.
Op Kiew door de jaren heen. Broodvoetballers, met (neem ik aan) veel meer kwaliteit dan die armoe troef uit Luik.

En zelfs die armoe troef uit Luik kreeg over 2 wedstrijden tegen Ajax een stuk of 10 goede kansen, omdat Ajax tussen de linies defensief erg kwetsbaar is. Mij lijkt dat je tegen Kiew niet zoveel ruimte en kansen moet weggeven.
Kiev speelde gisteren vlak voor Ajax - Standaard hun return tegen Praag. Fysiek waren ze minder dan de Tsjechen maar voetballend beter. Leek me een ervaren ploeg. Ze lieten Praag komen en wisten er dan handig combinerend uit te komen. Ajax kan ze kapot spelen maar als de scherpte in de combinatie er bij ons niet is, zoals zo vaak, dan heeft Kiev een ploeg die van de ruimtes achterin gaat profiteren. Zou fijn zijn als we eerst uit spelen.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Khraa » wo aug 15, 2018 6:26 pm

Gezond verstand schreef:
zeux schreef:Daar zwijnt Ajax...

Niet zo'n heel klein beetje buitenspel. Opzichtig.
Nou Albert Mantingh, volgens mij moet je de regels even nalezen over buitenspel. Gisteren werd het op TV ook een paar keer gezegd, ik las het in de krant maar na de goal meerdere keren in herhaling te hebben gezien kan ik alleen maar concluderen dat het absoluut geen buitenspel was omdat Huntelaar keurig achter de bal bleef.
Afbeelding
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Marillion » wo aug 15, 2018 7:14 pm

Al met al mogen we niet klagen dat het eerste doelpunt niet is afgekeurd. Want dit is natuurlijk op snelheid voor een grensrechter bijzonder lastig in te schatten. Bij veel mensen zal de eerste reactie toch zijn om te vlaggen. En uitgerekend bij dit toernooi is er dan geen VAR.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Monkey Tonk » wo aug 15, 2018 9:03 pm

De bal ging erin, maar KJH was niet de beste optie. Hij trekt twee man met zich mee. In de ruimte daarachter loopt een eenzame Neres. Tadic had die bal, a la de derde goal, op Neres gelegd.

columbus
Berichten: 5408
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door columbus » wo aug 15, 2018 10:08 pm

Monkey Tonk schreef:De bal ging erin, maar KJH was niet de beste optie. Hij trekt twee man met zich mee. In de ruimte daarachter loopt een eenzame Neres. Tadic had die bal, a la de derde goal, op Neres gelegd.
Het was Tagliafico die hem voor gaf toch? Hij schoot de bal overigens prima binnen, beheerst en gechipped. Zo’n kan je ook zomaar voorlangs of vol tegen de keeper aan rammen. Huntelaar speelde sowieso een prima pot, won veel duels, was balvast en houdt het simpel. De tweede goal zet hij een een prima blok zodat de Ligt vrij komt. Nu valt de val via die jongen binnen maar over de corner is zeker nagedacht.

Yopii
Berichten: 18838
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Yopii » wo aug 15, 2018 10:43 pm

Verder blijven we veel kansen weggeven en hebben we al 4 goals tegen gekregen in 5 duels. Met name in de omschakeling bij balverlies ligt het vaak open en zijn de afstanden tussen middenveld en achterhoede te groot.
Inderdaad, Trab.

Sturm Graz en Standard waren zwakke ploegen. Ik ben bang dat een tactisch sterke tegenstander gehakt maakt van Ajax. Ajax voetbalt leuk, maar geeft veel te veel ruimte en dus kansen weg. Zelfs Standard kreeg er een paar. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Monkey Tonk » wo aug 15, 2018 11:06 pm

columbus schreef:
Monkey Tonk schreef:De bal ging erin, maar KJH was niet de beste optie. Hij trekt twee man met zich mee. In de ruimte daarachter loopt een eenzame Neres. Tadic had die bal, a la de derde goal, op Neres gelegd.
Het was Tagliafico die hem voor gaf toch? Hij schoot de bal overigens prima binnen, beheerst en gechipped. Zo’n kan je ook zomaar voorlangs of vol tegen de keeper aan rammen. Huntelaar speelde sowieso een prima pot, won veel duels, was balvast en houdt het simpel. De tweede goal zet hij een een prima blok zodat de Ligt vrij komt. Nu valt de val via die jongen binnen maar over de corner is zeker nagedacht.
Klopt. Eerste paal, goede actie. Hij gaat erin, dus het is nooit een slechte voorzet. Ik wilde alleen zeggen dat Tadic wel gezien had dat Neres er veel beter voorstond.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Monkey Tonk » wo aug 15, 2018 11:11 pm

Yopii schreef:
Verder blijven we veel kansen weggeven en hebben we al 4 goals tegen gekregen in 5 duels. Met name in de omschakeling bij balverlies ligt het vaak open en zijn de afstanden tussen middenveld en achterhoede te groot.
Inderdaad, Trab.

Sturm Graz en Standard waren zwakke ploegen. Ik ben bang dat een tactisch sterke tegenstander gehakt maakt van Ajax. Ajax voetbalt leuk, maar geeft veel te veel ruimte en dus kansen weg. Zelfs Standard kreeg er een paar. :1evil.gif:
Het 'vraagstuk' afstanden-tussen-de-linies is eenvoudig op te lossen. Ik zou graag aan Ajax willen laten zien hoe makkelijk. De oplossing is zeer simpel. 'hiding in plain sight'.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door wimpey » do aug 16, 2018 7:30 am

Yopii schreef:
Verder blijven we veel kansen weggeven en hebben we al 4 goals tegen gekregen in 5 duels. Met name in de omschakeling bij balverlies ligt het vaak open en zijn de afstanden tussen middenveld en achterhoede te groot.
Inderdaad, Trab.

Sturm Graz en Standard waren zwakke ploegen. Ik ben bang dat een tactisch sterke tegenstander gehakt maakt van Ajax. Ajax voetbalt leuk, maar geeft veel te veel ruimte en dus kansen weg. Zelfs Standard kreeg er een paar. :1evil.gif:
Correct. In Kiew zal men met genoegen hebben vastgesteld dat het defensieve blok van Ajax bestaat uit 1 verdediger en 3 weinig weerbare middenvelders, waarvan er een in het hart van de defensie staat.

Yopii
Berichten: 18838
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Yopii » do aug 16, 2018 9:59 am

Standard wist niet wat het met de bal moest doen en deed amper aan verdedigen. Neem die derde goal: Tadic mag op zijn gemak een pirouette draaien in de zestien en kan ook nog afleggen op de vrijstaande Neres. Het is mooi om naar te kijken, maar ook gênant. Met topvoetbal heeft het weinig te maken.

De beste voetballers van Ajax konden ook steeds aan de bal komen, hadden alle vrijheid om te passen, enz. Standard had tenminste kunnen proberen De Ligt af te schermen en de pass op Tadic en Ziyech eruit te halen. :confused.gif:

Wat stellen die Europese resultaten van Ajax voor? Sturm Graz verloor vorige week thuis van Larnaca. Dat is ook een indicatie.

Dat zulke tegenstanders nog kansen krijgen tegen Ajax, geeft te denken. In de CL moet je zo niet spelen, dan word je geslacht. De lol is er snel af als je binnen een half uur met 2-0 achter staat. :blush.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Gaizka1985 » do aug 16, 2018 10:07 am

Yopii schreef:Standard wist niet wat het met de bal moest doen en deed amper aan verdedigen. Neem die derde goal: Tadic mag op zijn gemak een pirouette draaien in de zestien en kan ook nog afleggen op de vrijstaande Neres. Het is mooi om naar te kijken, maar ook gênant. Met topvoetbal heeft het weinig te maken.

De beste voetballers van Ajax konden ook steeds aan de bal komen, hadden alle vrijheid om te passen, enz. Standard had tenminste kunnen proberen De Ligt af te schermen en de pass op Tadic en Ziyech eruit te halen. :confused.gif:

Wat stellen die Europese resultaten van Ajax voor? Sturm Graz verloor vorige week thuis van Larnaca. Dat is ook een indicatie.

Dat zulke tegenstanders nog kansen krijgen tegen Ajax, geeft te denken. In de CL moet je zo niet spelen, dan word je geslacht. De lol is er snel af als je binnen een half uur met 2-0 achter staat. :blush.gif:
Ik zag gister Real tegen Atletico, dat is inderdaad een ander niveau, maar dat is logisch. Als dat soort teams voluit gaan verlies je 'gewoon' met 5-0.

Yopii
Berichten: 18838
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Yopii » do aug 16, 2018 10:19 am

Precies, Gaizka. Daarom maak ik me zorgen. Als ik de spelers van Ajax zo hoor, lijkt het erop dat ze zichzelf erg hoog inschatten. Het is CL voor en na, terwijl Ajax echt geen rol van betekenis gaat spelen in dat toernooi. Als het lukt om de CL te bereiken, met de nadruk op áls, zijn ze snel genoeg van hun wolk af. Op het hoogste niveau lopen zoveel betere en slimmere spelers rond dan die van Standard.

Dit team moet de titel op 1, 2 en 3 hebben staan. Dan geeft de opening tegen Heracles te denken. :blush.gif: :blush.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door Monkey Tonk » do aug 16, 2018 10:37 am

Soms is het hier echt zeiken om het zeiken. Ajax zet twee teams met een totale score van 11-3 aan de kant, en dan komt het omdat die teams niks voorstellen, en ondanks het feit dat Ajax veel teveel kansen weggeeft.

Ajax speelt snel en creeert aan de lopende band kansen. En er zit nog genoeg rek in. Ze beginnen net. Als je langs Kiev komt kon dit wel eens een heel leuk seizoen worden. De pot tegen Heracles was k*t, maar daar zijn ze onderling erg kwaad over geweest. Precies wat je wilt zien.

Als dit Ajax de CL haalt, kijk je met een beetje mazzel naar het beste Ajax van deze eeuw. Het Ajax van Koeman kwam ver in Europa, maar speelde geen echt Ajaxvoetbal. Dit team doet dat wel. Te gek. Hoe lang is dat wel niet geleden?

Er zijn altijd fouten die aangekaart kunnen en moeten worden. So what?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door InnerHarbour » do aug 16, 2018 10:39 am

Wat is echt Ajaxvoetbal? Dan denk ik altijd aan buitenspelers die een mooie van de goalwegdraaiende voorzet kunnen geven.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op do aug 16, 2018 10:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Standard Liege dinsdag 14 augustus

Bericht door 999 » do aug 16, 2018 10:39 am

Tja, maakte zich zorgen tegen Sturm G. , maakte zich zorgen tegen Standard L. en nu weer tegen Dynamo K.

Ach, CL is financieel leuk, maar zitten we echt te wachten om in dat geweld te moeten acteren ?.We hebben EL , persoonlijk lijk me dat als supporter leuker en gelijkwaardiger aan het niveau van AJAX.Al wil je natuurlijk als voetballer altijd met de "beste " clubs mee doen.

Plaats reactie