Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2019 8:39 pm

InnerHarbour schreef:
Marillion schreef:Denk dat ik er maar gewoon de rest van de fles Lagavulin in giet.
Lekker :biggthumpup.gif:
Het begint de pijn langzaam wat te verzachten. Al heb ik er denk ik nog een paar nodig. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7399
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Trab » zo jan 27, 2019 9:00 pm

Uit tegen PSV hadden we het excuus dat de Ligt niet meedeed en dat Ten Hag voor Frenkie achterin koos. Vandaag waren er geen excuses. We misten alleen Tagliafico. De discipline is er niet meer. Het waren niet eens omschakelmomenten. Bij die 1e goal staan er 10 man op eigen helft en nog komen 2 man volledig vrij in het centrum. Heb ook niet het idee dat Ten Hag weet hoe hij het moet keren. Anders had hij wel ingegrepen na Heerenveen of vandaag in de rust. De ploeg kwam echter 10x slechter uit de kleedkamer dan de 1e helft. Feyenoord had er wel 10 kunnen maken en behoudens de kans van Zyiech hebben we niks gecreeerd in de 2e helft. Het lijkt wel anarchie. Of iedereen maar wat doet. Wat is er in vredesnaam gebeurt in de winterstop? Hebben die transfergeruchten dan zo’n invloed dat niemand zijn taken meer uitvoert?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Toppie » zo jan 27, 2019 9:03 pm

Je kan dus in Februari alles prijzen weggeven en dus ook de trainer :blush.gif:

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door wimpey » zo jan 27, 2019 9:09 pm

Trab schreef:Uit tegen PSV hadden we het excuus dat de Ligt niet meedeed en dat Ten Hag voor Frenkie achterin koos. Vandaag waren er geen excuses. We misten alleen Tagliafico.
Die als linksback speelt. Degene die vandaag die positie had moeten innemen, speelde niet als linksback. Hij liep (letterlijk) maar wat in de buurt van de as van het veld.

1-1, 2-1 en 4-2 ontstonden daar, doordat die gast een zee aan ruimte liet. Met één bal konden ze vanaf daar voor het doel komen. We missen Nico enorm, ik kijk geen Ajax-pot meer wanneer iemand met de naam Daley op linksback staat.

Blind als LCV kan ook alleen wanneer hij De Ligt en Nico naast zich heeft. Ajax heeft 20 M aan een gemankeerde verdediger, alibi-voetballer en pseudo-leider uitgegeven. Blind beloofde laatst in een interview dat het mogelijk bij één jaar Ajax blijft. Hopelijk houdt hij woord. Dat kost Ajax een bom duiten, maar dat moet dan maar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door 999 » zo jan 27, 2019 9:17 pm

Dacht al, duurt lang dat Blind langskomt.. :smallgrin.gif: :aai.gif:

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door wimpey » zo jan 27, 2019 9:18 pm

999 schreef:Dacht al, duurt lang dat Blind langskomt.. :smallgrin.gif:
Ik heb me net door de samenvatting geworsteld, Voetske. Naar mijn mening geef je daar de wedstrijd weg. Mijn mening he, niets meer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door 999 » zo jan 27, 2019 9:23 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Dacht al, duurt lang dat Blind langskomt.. :smallgrin.gif:
Ik heb me net door de samenvatting geworsteld, Voetske. Naar mijn mening geef je daar de wedstrijd weg. Mijn mening he, niets meer.
Weet ik Willem, jou mening niks mis mee.Maar heel elftal faalt niet Blind alleen .

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7399
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Trab » zo jan 27, 2019 9:30 pm

wimpey schreef:
Trab schreef:Uit tegen PSV hadden we het excuus dat de Ligt niet meedeed en dat Ten Hag voor Frenkie achterin koos. Vandaag waren er geen excuses. We misten alleen Tagliafico.
Die als linksback speelt. Degene die vandaag die positie had moeten innemen, speelde niet als linksback. Hij liep (letterlijk) maar wat in de buurt van de as van het veld.

1-1, 2-1 en 4-2 ontstonden daar, doordat die gast een zee aan ruimte liet. Met één bal konden ze vanaf daar voor het doel komen. We missen Nico enorm, ik kijk geen Ajax-pot meer wanneer iemand met de naam Daley op linksback staat.

Blind als LCV kan ook alleen wanneer hij De Ligt en Nico naast zich heeft. Ajax heeft 20 M aan een gemankeerde verdediger, alibi-voetballer en pseudo-leider uitgegeven. Blind beloofde laatst in een interview dat het mogelijk bij één jaar Ajax blijft. Hopelijk houdt hij woord. Dat kost Ajax een bom duiten, maar dat moet dan maar.
Blind speelde idd zwak. Had heel veel moeite met de zwervende Berghuis. Bij die 1e goal staat hij veels te ver van Berghuis af als hij wordt aangespeeld. Hierdoor is hij hem kwijt en moet de hele ploeg in z’n achteruit. Maar er gaat daarna veel meer mis want er gaan 4 man naar Berghuis toe waardoor er in het centrum 2 vrijkomen. Die Magallan zag er hier ook niet goed uit. Goed in de mandekking misschien, maar totaal geen oog voor ruimte. Laat zich simpel uit het centrum lokken door vpersie. De 2-1 wordt ingeleid door notabene een corner voor ons. Had al na de wedstrijd tegen Heerenveen gezegd dat er veel te veel mensen voor de bal staan als we corners nemen. Nu werd ie gepakt door Vermeer, die gooit snel uit naar Verdonk, mazraoui glijd uit en het ligt open achterin. En zo scoort Feyenoord 35 sec na de corner van Ajax de 2-1. Bij de 4-2 dekt Blind ook weer te ruim op Berghuis die vrij kan voorgeven. Maar Magallan en de Ligt gaan ook niet vrijuit. Vpersie staat gewoon precies tussen ze in.
Ik vind die Magallan overigens een drama. Leidde in het begin vde wedstrijd al een gevaarlijke counter in met een slechte crosspass, stapt daarna een keer verkeerd uit op vpersie waardoor Toornstra vrijkomt op rechts (2-1) en bij de 3-1 heft ie buitenspel op doordat hij bang is met ruimte in z’n rug te spelen. Wat heeft de leiding in godsnaam bezield om iemand die prima voldeed als 12e man (wober) te verkopen en deze 2e Heiko Westerman te contracteren? En Mazraoui was ook bar slecht vandaag. Was ie überhaupt wel fit? Compleet overlopen door Larsson. Hoe die ook verdedigde in de 1e helft bij die kans van Larsson. Kijkt ernaar en doet niks. Gaat niet eens het duel aan. Schiet maar lekker jochie. Als ik Ajax was zou ik nog maar - een goede - CV halen en een extra linksback. Anders is het bidden dat er niemand geblesseerd raakt. Ze hebben het steeds over de brede bank van Ajax, maar de enige goede vervanger(wober) is weg. Wat we nu nog achter de hand hebben als 1 vde vier geblesseerd raakt is Kristensen, Magallan, Sinkgraven en Veltman. Daar wordt je niet vrolijk van.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door InnerHarbour » zo jan 27, 2019 9:36 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef: De eerste 15 minuten is er niets aan de hand. Met een beetje geluk maakt Dolberg 0-2 en is het klaar. Het eerste tegendoelpunt komt echt uit de lucht vallen (wel met defensief prutswerk van onze kant).
Ineens (1-1) vonden de heren het onnodig druk op hun opbouw te zetten.
Ik zei het nog in het wedstrijdtopic, onder druk weet Feyenoord zich geen raad en pats boem ineens was het weg, Feyenoord gooide er een schepje bovenop, werd nog feller in de tackles, op de juiste manier, de pootjes werden teruggetrokken aan de kant van Ajax op een enkeling na en het was over.

Moet echt ook de complimenten aan Feyenoord geven waarop ze profiteerde van het jongedames voetbal van Ajax.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2019 9:40 pm

Die zogenaamd brede bank, daar dacht ik vandaag ook nog eens over na.

Mazraoui heeft werkelijk niets goed gedaan. Wat is je alternatief? Kristensen brengen. Dat laat je dus wel uit je hoofd.
En op links krijg je vandaag te maken met Sinkgraven. Dat kan als je thuis speelt tegen VVV maar in een wedstrijd als vandaag weet je ook al van te voren dat het kansloos is.

Ik wil Magallan nog wel even de tijd geven. Als een elftal er collectief zo doorheen zakt is het niet eerlijk om zo'n jongen daarop aan te kijken. Maar om omgaan met ruimte is wel echt een probleem. Niet zo gek natuurlijk want dat zal bij Boca doorgaans anders gaan.

Uiteindelijk gaat het vooral mis op het gebrek aan veerkracht. Het zit even tegen en de hele handel dondert in elkaar. Dat zit in het hoofd bij de spelers. Praten tegen de scheidsrechter in plaats van elkaar scherp te krijgen. Irritaties bij een wissel. Er is onvrede maar ze buigen dat in het veld niet om in energie om de wedstrijd terug te kantelen. Terwijl dat gewoon kan, getuigen de eerste 15 minuten.

Hoeveel spelers van dit Feyenoord zijn nou beter als die van Ajax? Dan kom je toch niet verder als Van Persie? Waarbij we nog moeten melden dat Dolberg niet slecht begon.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door InnerHarbour » zo jan 27, 2019 9:43 pm

Marillion schreef:Hoeveel spelers van dit Feyenoord zijn nou beter als die van Ajax? Dan kom je toch niet verder als Van Persie? Waarbij we nog moeten melden dat Dolberg niet slecht begon.
Die Berghuis viel mij niet tegen maar dat kan natuurlijk ook komen omdat hij zonder tegenstander speelde. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2019 9:49 pm

Als Tagliafico 'm in de eerste 5 minuten over de reclameborden heen schopt zie je 'm de rest van de wedstrijd niet meer.

Ik zou hem in ieder geval niet willen hebben in plaats van Tadic of Ziyech. Al is het geen verkeerde speler.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door InnerHarbour » zo jan 27, 2019 9:56 pm

Zoals bijna altijd wanneer ik kijk viel die Ziyech mij weer vies tegen.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33803
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door zeux » zo jan 27, 2019 9:58 pm

Trab schreef: Bij de 4-2 dekt Blind ook weer te ruim op Berghuis die vrij kan voorgeven.
Er stonden er twee iets te ruim te dekken. Curieus dat steeds alleen Blind wordt genoemd. Maar ja dat is de speler waar een deel van AT de pik op heeft en die dan continu wordt aangepakt.

Die voorzet komt er, dat hadden Blind en die ander (zag effe niet wie) beter kunnen voorkomen, maar vervolgens staat iemand he-le-maal vrij in de zestien. En dààrdoor wordt het een goal. Zoals bij die andere goals Feijenoorders totaal vrij staan in de zestien. Staan die spelers gedekt of worden die beter verdedigd, dan wordt een voorzet die er tussendoor glipt ineens een stuk minder gevaarlijk. En neemt de kans op een goal substantieel af.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2019 9:59 pm

InnerHarbour schreef:Zoals bijna altijd wanneer ik kijk viel die Ziyech mij weer vies tegen.
Mee eens, dramatisch vandaag. Hij maakt weliswaar die 2-2 prima af maar ging verder mee in de malaise. Hij lijkt ook af en toe weer ouderwets geïrriteerd.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Lionel » zo jan 27, 2019 10:00 pm

zeux schreef:
Trab schreef: Bij de 4-2 dekt Blind ook weer te ruim op Berghuis die vrij kan voorgeven.
Er stonden er twee iets te ruim te dekken. Curieus dat steeds alleen Blind wordt genoemd. Maar ja dat is de speler waar een deel van AT de pik op heeft en die dan continu wordt aangepakt.

Die voorzet komt er, dat hadden Blind en die ander (zag effe niet wie) beter kunnen voorkomen, maar vervolgens staat iemand he-le-maal vrij in de zestien. En dààrdoor wordt het een goal. Zoals bij die andere goals Feijenoorders totaal vrij staan in de zestien. Staan die spelers gedekt of worden die beter verdedigd, dan wordt een voorzet die er tussendoor glipt ineens een stuk minder gevaarlijk. En neemt de kans op een goal substantieel af.
Donny stond ook een keer lekker te slapen bij een voorzet. Maar De Ligt hoort toch de organisatie neer te zetten?
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door GangstaRiB » zo jan 27, 2019 10:01 pm

De 1-1 wordt ingeleid door een prachtige bal diep van Berghuis. Feyenoord was tot dat moment helemaal nergens maar uit het niets kwam die bal diep op een helft van Ajax en was het gelijk paniek. Dat doet Berghuis wel vaker. Die kan en durft dat. Zou echt geen verkeerde voor Ajax zijn. Trekt ook vaak naar binnen. Een beetje zoals Ziyech maar dan efficiënter en slimmer.

Wouter
Berichten: 19110
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Wouter » zo jan 27, 2019 10:06 pm

Feyenoord wordt hier natuurlijk ook gewoon onderschat. Het is geen topploeg maar met Van Persie en Berghuis hebben ze wel twee klasbakken voorin die noncholance achterin keihard afstraffen..
Laatst gewijzigd door Wouter op zo jan 27, 2019 10:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door MHF » zo jan 27, 2019 10:22 pm

Mijn god, gisteren moest ik ff wat kwijt over psv, maar wat Ajax vandaag heeft klaargespeeld is de overtreffende trap... Ergernis pur sang. Ze moeten die hele selectie maar eens de verplichting opleggen om verplicht te blijven zolang ze geen titel behaald hebben! Alhoewel, als ze jaar in jaar uit choken op het moment dat er wat te halen valt...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9377
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Monkey Tonk » zo jan 27, 2019 10:41 pm

Ik ben er overheen. De bal en de scheidsrechter waren vandaag partijdig. Kan gebeuren. Door deze wedstrijd wordt Ajax straks kampioen. Gewoon effe terug naar de basis, helder blijven denken, en vooral niet gek laten maken.

Eindhoven ziet er ook niet zo best uit na de winterstop. Laten zeker nog punten liggen.

AJAX!!!! :blub.gif: :blub.gif: :blub.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2019 10:41 pm

Wouter schreef:Feyenoord wordt hier natuurlijk ook gewoon onderschat. Het is geen topploeg maar met Van Persie en Berghuis hebben ze wel twee klasbakken voorin die noncholance achterin keihard afstraffen..
Tot op zekere hoogte heb je gelijk. Met name als het gaat om Van Persie.

Maar jij als buitenstaander. Op hoeveel posities geef jij oprecht de voorkeur aan een speler van Feyenoord?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Lionel » zo jan 27, 2019 10:53 pm

RVP was vandaag wel echt goed hé... Man man wat een speler.

Al vond ik Dolberg ook echt sterk. Tot ze weer besloten om hem niet in het spel te betrekken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door 999 » zo jan 27, 2019 11:10 pm

Tja, de pass op VPersie kon ook steeds zonder problemen. Niemand die er de pass uithaalde of daar een poging toe deed.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Ramona » zo jan 27, 2019 11:15 pm

Te-ring...ik moest weg na de 1-1 stand, WTF is daarna met Ajax gebeurd? :frusty.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2019 11:30 pm

Ramona schreef:Te-ring...ik moest weg na de 1-1 stand, WTF is daarna met Ajax gebeurd? :frusty.gif:
Wil je niet weten Ramona. Gewoon net doen of er niets gebeurd is.
Lionel schreef:RVP was vandaag wel echt goed hé... Man man wat een speler.

Al vond ik Dolberg ook echt sterk. Tot ze weer besloten om hem niet in het spel te betrekken.
Eens, staat in die zin boven de partijen. Gewoon een geweldige speler waarvan we blij moeten zijn dat hij nog in de Eredivisie is komen spelen.

Dolberg begon inderdaad heel aardig. Hij "regelt" de vrije trap waar de 0-1 uit komt. En maakt zelf bijna de 0-2. Daar had hij iets meer rust moeten hebben. Daarna lag hij alleen nog maar op de grond. Het was misschien lastig spelen voor hem maar je hebt dan ook echt niets meer aan hem. Dat is wel kwalijk.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie