PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door peter » do sep 19, 2019 4:27 pm

Jöhnk schreef:Van Bommel kan tegen Ajax bewijzen dat hij een topcoach is, aldus Sjoerd Mossou. Huh? Van Bommel was toch al een topcoach?
Hij is nu een onbewezen topcoach.

Wouter
Berichten: 18933
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Wouter » do sep 19, 2019 5:20 pm

Ik vind dit soort uitspraken sowieso nogal simplistisch. Stel je voor dat Ajax veel meer kansen heeft, maar alles op de paal en de lat schiet, en het wordt 1-0, is Van Bommel dan een topcoach? En als het precies andersom is niet?

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door mattie » do sep 19, 2019 6:28 pm

Daar ben ik as zondag dus zo bang voor... Zie 040 nu hoe ze de 1-0 mkn... Counter goal
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door 999 » vr sep 20, 2019 9:45 am

Haal je die er uit en de ruimtes klein blijft er weinig over van het veldspel van Psv.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Marillion » vr sep 20, 2019 9:47 am

Wouter schreef:Ik vind dit soort uitspraken sowieso nogal simplistisch. Stel je voor dat Ajax veel meer kansen heeft, maar alles op de paal en de lat schiet, en het wordt 1-0, is Van Bommel dan een topcoach? En als het precies andersom is niet?
Precies, dat bepaal je toch niet op basis van een losse wedstrijd?

De rekening maak je op aan het einde van het seizoen. Al is er natuurlijk, bijvoorbeeld in de winterstop, wel ruimte voor een tussentijdse evaluatie. Wat is de positie op de ranglijst en hoe ziet het spel eruit? In principe is het antwoord op die eerste vraag natuurlijk verreweg het belangrijkste. Al loop je het risico dat één of twee topspelers dan van een middelmatige coach ineens een topcoach maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Marillion » vr sep 20, 2019 1:29 pm

Ten Hag op de persconferentie: Ziyech en Martinez zijn inzetbaar. Van de Beek net weer fit maar geen risico's dus die zal in ieder geval niet starten.

Dezelfde opstelling als tegen Lille dus lijkt mij.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Monkey Tonk » vr sep 20, 2019 4:09 pm

Ik voeg dit jaar naast de Error Index een nieuwe index toe. The Execution Index. De Error Index was vorig jaar experimenteel, en dat liep wel aardig. Nu is de Execution Index experimenteel. Ik voeg die alleen toe als die de Error Index tegenspreekt. Voorbeeld Ajax - Lille; Error Index 1-0 (licht voordeel Lille); Execution Index 10-0 (zwaar voordeel Ajax). Er zat een groot gat tussen beide teams op het gebied van scherpte voor de goal.

Psv - Ajax.
Error Index 4-0 (voordeel Ajax)
Execution Index 5-1 (voordeel psv).

Mijn eerste indruk is dat bij dit soort gevallen de Execution Index de doorslag geeft, maar de ervaring zal het leren.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 20, 2019 11:45 pm

Door de sterke indruk die Ajax tegen Lille maakte zie ik geen aanleiding waarom psv de favoriet is tegen Ajax. Het begint bij Ajax steeds beter te lopen, als ze dat weten vast te houden dan krijgt psv een pak slaag.
Ajax!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door mattie » za sep 21, 2019 9:05 am

Voor wat het waard is : AD en diverse media nemen het over.. Beek start en Neres naar de bank.. Wie ETH een beetje kent lijkt mij dit toch zeer onwaarschijnlijk..

040 zoals afgelopen Donderdag..

Mijn advies laat 040 maar lekker het spel maken.. Kunnen ze niet want die zijn alleen sterk in de omschakeling en op de counter en dat publiek vind het totaal niet erg..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Lionel » za sep 21, 2019 5:12 pm

Lijkt me niet handig om dat te doen voor PSV uit.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Marillion » za sep 21, 2019 6:34 pm

De vraag is of er nog twijfels zijn rondom de fitheid van Donny. Als het wellicht nog wat vroeg komt zou ik geen risico nemen want daar is het seizoen veel te lang voor. Maar als hij echt honderd procent inzetbaar is zie ik 'm toch wel graag spelen ipv Promes.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Lionel » za sep 21, 2019 9:30 pm

Ik niet. Hooguit als 6. Maar Promes vind ik vele malen aanweziger dan Donny.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Lionel » zo sep 22, 2019 9:29 am

Ben benieuwd! Ook wel echt zin in.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Marillion » zo sep 22, 2019 9:44 am

Alleen als we winnen. :smile-ajax.gif:

Ik hoop echt dat de spelers dit benaderen als een CL wedstrijd. Dezelfde intensiteit op het veld en de absolute wil om een goed resultaat te halen. Na drie nederlagen op rij is het echt wel weer eens tijd. Een groot gedeelte van dit team heeft er vorig seizoen verloren. Dat moet toch nog wat extra motivatie geven?
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18933
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Wouter » zo sep 22, 2019 10:03 am

Marillion schreef:Alleen als we winnen. :smile-ajax.gif:

Ik hoop echt dat de spelers dit benaderen als een CL wedstrijd. Dezelfde intensiteit op het veld en de absolute wil om een goed resultaat te halen. Na drie nederlagen op rij is het echt wel weer eens tijd. Een groot gedeelte van dit team heeft er vorig seizoen verloren. Dat moet toch nog wat extra motivatie geven?
PSV heeft ook zijn kwetsbaarheden. Ze wonnen dan wel met 5-0 van Vitesse, maar totdat Obispo een cadeautje uitdeelde creëerden ze niets en waren ze kwetsbaar bij counters.

Ik denk dat de ploeg die het eerste doelpunt maakt wint.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Giacomo Puccini » zo sep 22, 2019 10:17 am

Ajax wint gewoon, wij zijn veel verder dan psv. Ik hou het op 0-3. Wij zijn Champions League niveau, zij zijn Europa League niveau.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Marillion » zo sep 22, 2019 10:20 am

Wat het zo lastig voorspelbaar maakt is dat de sterke punten en de kwetsbaarheden van de teams precies tegenover elkaar staan.

Ajax zou volgens mij het middenveld wel in handen moeten kunnen krijgen. Als dat lukt en het elftal honderd procent geconcentreerd speelt en niet roekeloos aanvalt moeten we dit kunnen winnen. Met drie punten voorsprong of achterstand is in deze fase van het seizoen natuurlijk nog alles open. Maar het zou wel een enorme mentale opsteker zijn. Niet weer in de achtervolging maar de kop nemen en laten zien dat je de beste bent.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door 999 » zo sep 22, 2019 10:30 am

Mijn gevoel zegt me, afgaande op j.l. Donderdag dat wij een goed resultaat halen, mijn verstand en ervaring zegt me dat mijn gevoel het niet altijd bij het rechte eind heeft ...

Hopelijk zijn ze vanaf de eerste minuut wakker en snappen ze waar het om gaat.Ze zouden toch geleerd moeten hebben van vorig seizoen.Het gevaar bij Psv is hun voorhoede.De achterhoede en middenveld is normaal gesproken echt hun zwakste schakel.Maar goed dat is al meerdere keren hier gezegd ...

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door wimpey » zo sep 22, 2019 11:01 am

:00000633:
'Overmars en Van der Sar hadden pijnlijke boodschap voor Ten Hag'

22 September 2019 08:30
Vanmiddag spelen Ajax en PSV tegen elkaar in het Philips Stadion en een jaartje geleden was dat natuurlijk ook het geval, met een 3-0 overwinning voor de Eindhovenaren als gevolg. Oefenmeester Erik ten Hag werd toen bijna ontslagen, aldus De Telegraaf.

De krant onthult namelijk: "Na het tweede echec op rij voelde de directie van Ajax dat er ingegrepen moest worden. In een persoonlijk gesprek met Edwin van der Sar en Marc Overmars werd Ten Hag te verstaan gegeven dat hij snel beterschap moest beloven want anders had hij zijn langste tijd gehad in de Johan Cruijff ArenA."

Men vervolgt: "De twee directeuren hadden hun nek uitgestoken voor Ten Hag met miljoenentransfers van Daley Blind en Dusan Tadic naar Amsterdam en het volledig loslaten van alle salarisplafonds. Ten Hag had zodoende de beste selectie van Nederland onder zijn hoede gekregen, die aan zijn stand verplicht was om te presteren. Maar het was een publiek geheim dat de trainer helemaal niet op één lijn zat met zijn spelers. De directie eiste toenadering van Ten Hag richting zijn spelers. Later volgde het bekende onderhoud in München tussen Ten Hag en Tadic, waarbij de aanvaller de grieven van de selectie kenbaar maakte. Ten Hag beloofde iedereen beterschap."

Volgens het medium werd de relatie van de coach met zijn spelers nooit optimaal: "Maar Alfred Schreuder - tactisch sterk en sterk in contacten met bijna alle selectiespelers - was de ideale katalysator tussen de selectie en de hoofdtrainer."

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Cluijffert » zo sep 22, 2019 11:05 am

Eigenlijk maken we dus, zo zonder het taktisch en emphatische genie van Schreuder, geen enkele kans in Europa en in Eindhoven.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door elliquido » zo sep 22, 2019 11:18 am

Het houdt niet op, niet vanzelf. :excited.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Giacomo Puccini » zo sep 22, 2019 11:39 am

Stemmingmakerij weer van de T. Hoe lang gaan ze deze koe nog uit de sloot halen, terwijl Ten Hag net als vorig seizoen opnieuw fenomenaal werk aflevert? 4 Nieuwe spelers succesvol ingepast en ondertussen met uitstrkende resultaten aan het seizoen begonnen, dat is razend knap.

Het ongekende succes van Ajax komt wat mij betreft voor een groot gedeelte op zijn conto. Hij heeft inderdaad uitstekend materiaal, maar het is echt niet vanzelfsprekend dat goed materiaal ook functioneert als een goed team en presteert, daar zijn legio voorbeelden van.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Lionel » zo sep 22, 2019 11:59 am

Marillion schreef:Wat het zo lastig voorspelbaar maakt is dat de sterke punten en de kwetsbaarheden van de teams precies tegenover elkaar staan.

Ajax zou volgens mij het middenveld wel in handen moeten kunnen krijgen. Als dat lukt en het elftal honderd procent geconcentreerd speelt en niet roekeloos aanvalt moeten we dit kunnen winnen. Met drie punten voorsprong of achterstand is in deze fase van het seizoen natuurlijk nog alles open. Maar het zou wel een enorme mentale opsteker zijn. Niet weer in de achtervolging maar de kop nemen en laten zien dat je de beste bent.
Inderdaad. Want het geliefde spelletje van ons zorgt ervoor dat zij hun geliefde spelletje kunnen spelen.

Ik ben voor erop knallen en laten zien dat we gewoon de beste zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Giacomo Puccini » zo sep 22, 2019 12:47 pm

Bij de JCS was het krachtsverschil enorm, en toen zat Ajax nog in de voorbereiding...
Ajax!

Gebruikersavatar
Hermann
Berichten: 211
Lid geworden op: za mei 31, 2014 8:52 am

Re: PSV - AFC Ajax zo 16:45 uur

Bericht door Hermann » zo sep 22, 2019 1:13 pm

Monkey Tonk schreef:Ik voeg dit jaar naast de Error Index een nieuwe index toe. The Execution Index. De Error Index was vorig jaar experimenteel, en dat liep wel aardig. Nu is de Execution Index experimenteel. Ik voeg die alleen toe als die de Error Index tegenspreekt. Voorbeeld Ajax - Lille; Error Index 1-0 (licht voordeel Lille); Execution Index 10-0 (zwaar voordeel Ajax). Er zat een groot gat tussen beide teams op het gebied van scherpte voor de goal.

Psv - Ajax.
Error Index 4-0 (voordeel Ajax)
Execution Index 5-1 (voordeel psv).

Mijn eerste indruk is dat bij dit soort gevallen de Execution Index de doorslag geeft, maar de ervaring zal het leren.
Zeer interessant! Kan je, zij het binnen of buiten dit topic, hierover wat toelichting geven? Het zegt dus iets over scherpte voor de goal(?). In hoeverre is de recente doelpuntenregen vanuit Malen van grote invloed op de EX_IDX? Zegt het iets over '# Key Passes', '# schoten op doel' vs '# doelpunten'?

Plaats reactie