AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door wimpey » di okt 22, 2019 8:52 am

Toppie schreef:Je mag verliezen van dit soort ploegen FC Ambramovich, maar winst of een punt en een gelijk spel bij de andere partij is 75% volgende ronde.Maar ik vrees achterin problemen :blush.gif:
Ja. Maar ik denk dat Ajax het nog lastiger zou hebben met een recht-toe-recht aan op een kopsterke spits (broertje Siem, Llorente), dan met een snelle voorhoede als die van Chelsea.

Tactisch lijkt Ajax me sterker dan Chelsea. Wat me bij die ploeg opviel vorig seizoen is dat die Jorginho aan de bal erg goed is, maar zonder bal matig. Daar liggen m.n. voor Donny kansen. Moet ie die gozer bij hun balbezit wél voor de voeten lopen i.p.v. voorin te blijven hangen.

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » di okt 22, 2019 9:00 am

wimpey schreef:
Toppie schreef:Je mag verliezen van dit soort ploegen FC Ambramovich, maar winst of een punt en een gelijk spel bij de andere partij is 75% volgende ronde.Maar ik vrees achterin problemen :blush.gif:
Ja. Maar ik denk dat Ajax het nog lastiger zou hebben met een recht-toe-recht aan op een kopsterke spits (broertje Siem, Llorente), dan met een snelle voorhoede als die van Chelsea.

Tactisch lijkt Ajax me sterker dan Chelsea. Wat me bij die ploeg opviel vorig seizoen is dat die Jorginho aan de bal erg goed is, maar zonder bal matig. Daar liggen m.n. voor Donny kansen. Moet ie die gozer bij hun balbezit wél voor de voeten lopen i.p.v. voorin te blijven hangen.
The key.

Alvarez gaat sowieso spelen. Promes op de vleugel.

EtH zal als de dood zijn voor de snelheid bij Chelsea. Worden weer flink wat kaarten hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door 999 » di okt 22, 2019 10:27 am

De verrassing zou dan zijn met Neres in plaats van Promes.

De Dominee
Berichten: 5935
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door De Dominee » di okt 22, 2019 10:40 am

Dan liever geen verrassing. Promes functioneert boven verwachting en Neres is tot nu toe matig.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » di okt 22, 2019 2:22 pm


N'Golo Kanté en Ross Barkley kunnen woensdagavond geen rol van betekenis spelen in de Champions League-wedstrijd tegen Ajax. De twee middenvelders trainden dinsdag niet mee hun ploeg en zijn er niet bij in Amsterdam.


Barkley liet zich afgelopen zaterdag al voor rust wisselen in de wedstrijd tegen Newcastle United. Enkelklachten verhinderen dat de Engelsman woensdag minuten kan maken tijdens de derde groepswedstrijd van Chelsea.


Kanté blesseerde zich tijdens de interlandperiode al. Hij reisde niet geheel fit af naar de Franse nationale ploeg en kwam vervolgens terug met een lieskwetsuur, die hem al aan de kant hield voor het duel met Newcastle. Ook Ajax-uit komt nu dus te vroeg voor Kanté.


Emerson Palmieri deed dinsdag wel mee tijdens de oefensessie. Hij kwam niet meer in actie sinds hij een maand geleden geblesseerd raakte tegen Liverpool, maar nam nu deel aan het laatste stuk van de training van manager Frank Lampard.
VI.nl
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5935
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door De Dominee » di okt 22, 2019 2:36 pm

Geen Kante? Slok. Borrel.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door brigade zuid » di okt 22, 2019 2:51 pm

Peter schreef:Ik ga me niet meer wagen aan voorspellingen, maar gelet op het spelbeeld moet het een keertje de verkeerde kant op rollen ben ik bang. :blush.gif:
Ik zie dat helemaal niet zo, we hebben gewoon twee keer dik verdiend gewonnen in de CL en ja Valencia kreeg kansen maar wij ook en meer. Verwacht morgen gewoon een overwinning.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Gaizka1985 » di okt 22, 2019 6:35 pm

Ik verwacht veel doelpunten, beide teams willen voetballen maar zijn achterin ook kwetsbaar. 3-2 of 2-2 ga, iets in die richting, spektakel! :onfire.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Marillion » di okt 22, 2019 6:42 pm

Ik ben overigens benieuwd hoe het met de grasmat is. Kennelijk was de Arena afgelopen weekend een ADE locatie. Lekker is dat, zo vlak voor deze wedstrijd en de klassieker. Zien we weer overal spelers uitglijden.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Jöhnk » di okt 22, 2019 8:05 pm

Misschien ligt er wel drugs op het veld.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Monkey Tonk » wo okt 23, 2019 12:16 am

Chelsea speelt onbevangen. Ze mochten dit jaar niet inkopen, dus de jonkies kregen een kans en dat leidde tot veel vrijer voetbal, met ook meer fouten.

Ajax heeft een voorhoede van absolute wereldklasse (in de Tadic variant). De vraag blijft of en hoe snel de rest van het elftal aanhaakt. Het is prima dat Onana zo sterk keept, maar het moet niet zo worden dat hij tot een van de absolute uitblinkers uitgroeit, zoals tegen Valencia, want dan gaat er daarvoor te veel mis.

Ajax was niet goed tegen Valencia, maar leunde wel nadrukklelijk op internationale ervaring. Het team speelde rustig en bekeken. Critici roepen, terecht, dat Ajax zo twee tegengoals had kunnen incasseren, maar dat wil niet zeggen dat Ajax ook lucky was, want het had niets uitgemaakt in het eindresultaat.

Chelsea heeft twee hele linke opkomende backs, in Alonso en Azpilicueta, en het lijkt me duidelijk dat Lampard vooraf aan het seizoen een kijkje in de Ajaxkeuken heeft genomen. Willian is opgebloeid in een vrijere rol. Chelsea zag er nog naief uit in de season opener op Old Trafford (4-0 verlies), maar tegen Liverpool was het al veel beter, en werd er net verloren (1-2) omdat de VAR een millimeter buitenspel had geconstateerd, ergens tijdens de opbouw van de aanval. Vlak na de afgekeurde 1-1 maakte Liverpool 2-0. Chelsea speelt fris en zit in de lift. Jammer genoeg zit Ajax niet echt meer in de lift.

Ajax heeft geen sterk middenveld meer, en vindt het natuurlijk best als het een wedstrijd wordt waarin van beide kanten het middenveld wordt overgeslagen, zoals tegen Valencia. Een potje onze-aanval-tegen-jullie-verdediging en andersom is met deze aanval altijd in het voordeel van Ajax. Maar wat gebeurt er als een tegenstander de wedstrijd vanuit het middenveld gaat controleren? Dat was vorig jaar in de tweede helft tegen Spurs al het probleem. Ze kregen vaste greep op het middenveld, en Ajax had niet zoveel meer te vertellen. Het vreemde is dat zelfs topteams zo vastzitten in hun speelwijze dat ze niet direct spelen op het blootleggen van het zwakste punt van de tegenstander. Chelsea is daar waarschijnlijk ook niet klaar voor. Die zijn nog zoekende, op een positieve manier, naar hun plafond. Maar Lampard heeft de wedstrijd tegen Spurs natuurlijk ook gezien.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34432
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Ramona » wo okt 23, 2019 5:57 am

Helaas support ik vanavond via teletekst... :((

Fijne wedstrijd gewenst allen en COME ONNN, AJAX!!! :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » wo okt 23, 2019 7:16 am

Monkey Tonk schreef:Chelsea speelt onbevangen. Ze mochten dit jaar niet inkopen, dus de jonkies kregen een kans en dat leidde tot veel vrijer voetbal, met ook meer fouten.

Ajax heeft een voorhoede van absolute wereldklasse (in de Tadic variant). De vraag blijft of en hoe snel de rest van het elftal aanhaakt. Het is prima dat Onana zo sterk keept, maar het moet niet zo worden dat hij tot een van de absolute uitblinkers uitgroeit, zoals tegen Valencia, want dan gaat er daarvoor te veel mis.

Ajax was niet goed tegen Valencia, maar leunde wel nadrukklelijk op internationale ervaring. Het team speelde rustig en bekeken. Critici roepen, terecht, dat Ajax zo twee tegengoals had kunnen incasseren, maar dat wil niet zeggen dat Ajax ook lucky was, want het had niets uitgemaakt in het eindresultaat.

Chelsea heeft twee hele linke opkomende backs, in Alonso en Azpilicueta, en het lijkt me duidelijk dat Lampard vooraf aan het seizoen een kijkje in de Ajaxkeuken heeft genomen. Willian is opgebloeid in een vrijere rol. Chelsea zag er nog naief uit in de season opener op Old Trafford (4-0 verlies), maar tegen Liverpool was het al veel beter, en werd er net verloren (1-2) omdat de VAR een millimeter buitenspel had geconstateerd, ergens tijdens de opbouw van de aanval. Vlak na de afgekeurde 1-1 maakte Liverpool 2-0. Chelsea speelt fris en zit in de lift. Jammer genoeg zit Ajax niet echt meer in de lift.

Ajax heeft geen sterk middenveld meer, en vindt het natuurlijk best als het een wedstrijd wordt waarin van beide kanten het middenveld wordt overgeslagen, zoals tegen Valencia. Een potje onze-aanval-tegen-jullie-verdediging en andersom is met deze aanval altijd in het voordeel van Ajax. Maar wat gebeurt er als een tegenstander de wedstrijd vanuit het middenveld gaat controleren? Dat was vorig jaar in de tweede helft tegen Spurs al het probleem. Ze kregen vaste greep op het middenveld, en Ajax had niet zoveel meer te vertellen. Het vreemde is dat zelfs topteams zo vastzitten in hun speelwijze dat ze niet direct spelen op het blootleggen van het zwakste punt van de tegenstander. Chelsea is daar waarschijnlijk ook niet klaar voor. Die zijn nog zoekende, op een positieve manier, naar hun plafond. Maar Lampard heeft de wedstrijd tegen Spurs natuurlijk ook gezien.
Denk ik overigens niet.

EtH moet naar een modus toe waarin Donny op 6 komt te spelen als middenvelder. Zodat we veel meer controle houden over de wedstrijden die we spelen in plaats alleen te hopen op bevliegingen voorin.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Toppie » wo okt 23, 2019 7:36 am

Spannenddddddd :blush.gif: :ajaxscarf.gif:
En dat al 2 jaar achter elkaar CL :smallgrin.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Gaizka1985 » wo okt 23, 2019 8:34 am

Toppie schreef:Spannenddddddd :blush.gif: :ajaxscarf.gif:
En dat al 2 jaar achter elkaar CL :smallgrin.gif:
En toch blijft het bijzonder, bij de bookmakers zijn we zelfs favoriet vanavond, wie had dat ooit nog kunnen denken na al die slechte Europese jaren?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door 999 » wo okt 23, 2019 8:47 am

Ja, na 2 keer met 3 - 0 winnen zou het vanzelfsprekend zijn dat we deze ook weer gewoon effe winnen.Chelsea heeft een leuk ploegje, als ze die kansen krijgen net als Lille en Valencia ben ik er bang voor.Dat is ook het jammere aan dit AJAX dat je achterhoede steeds het grote vraagteken is.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door zeux » wo okt 23, 2019 9:18 am

Ik lees her en der dat Chelsea met een ploeg vol jonge honden fris aanvallend voetbal speelt, met gevaarlijke aanvallers. Dat kan vanavond natuurlijk een bloedbad worden als het middenveld weer ontbreekt.

De vraag is dan: kan Valentijn morgen dan èìndelijk zijn all-out-no-holds-barred-Ten Hag-moet-weg-stuk publiceren dat nu al ruim een jaar op de digitale plank ligt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Gaizka1985 » wo okt 23, 2019 9:33 am

999 schreef:Ja, na 2 keer met 3 - 0 winnen zou het vanzelfsprekend zijn dat we deze ook weer gewoon effe winnen.Chelsea heeft een leuk ploegje, als ze die kansen krijgen net als Lille en Valencia ben ik er bang voor.Dat is ook het jammere aan dit AJAX dat je achterhoede steeds het grote vraagteken is.
En ze hebben met Abraham ook lengte, toch gevaarlijk met centrum Blind / Veltman.

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » wo okt 23, 2019 9:50 am

zeux schreef:Ik lees her en der dat Chelsea met een ploeg vol jonge honden fris aanvallend voetbal speelt, met gevaarlijke aanvallers. Dat kan vanavond natuurlijk een bloedbad worden als het middenveld weer ontbreekt.

De vraag is dan: kan Valentijn morgen dan èìndelijk zijn all-out-no-holds-barred-Ten Hag-moet-weg-stuk publiceren dat nu al ruim een jaar op de digitale plank ligt?
Ik mag toch hopen dat EtH vanavond wel een middenveld opstelt en niet 6 verdedigers en 4 aanvallers.

Al interesseert het me dat ook niet op het moment dat we 6-5 winnen :blub.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door elliquido » wo okt 23, 2019 10:18 am

Wlliam vs nico wordt interessant

Alonso vs zyjech ook.

Ik het midden cv bij the blues staan 2 houten klazen . Alle kansen voor donny en promes.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door brigade zuid » wo okt 23, 2019 10:33 am

Gaizka1985 schreef:
999 schreef:Ja, na 2 keer met 3 - 0 winnen zou het vanzelfsprekend zijn dat we deze ook weer gewoon effe winnen.Chelsea heeft een leuk ploegje, als ze die kansen krijgen net als Lille en Valencia ben ik er bang voor.Dat is ook het jammere aan dit AJAX dat je achterhoede steeds het grote vraagteken is.
En ze hebben met Abraham ook lengte, toch gevaarlijk met centrum Blind / Veltman.
Dat blijf ik het meest kwalijk vinden, dat ze met al hun geld geen vervanger voor De Ligt gehaald hebben.

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » wo okt 23, 2019 10:44 am

elliquido schreef:Wlliam vs nico wordt interessant

Alonso vs zyjech ook.

Ik het midden cv bij the blues staan 2 houten klazen . Alle kansen voor donny en promes.
Willian speelde Nico kapot bij Brazilie tegen Argentinië. Maar daar klopt er niks van.

Lijkt mij dat Chelsea iets meer moet dan Ajax, toch?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door wimpey » wo okt 23, 2019 11:18 am

Ik denk dat Donny de sleutel van de wedstrijd in handen heeft. Jorginho (als ik de opstelling zie zal hij de meest teruggetrokken spelende middenvelder bij Chelsea zijn) is defensief echt kwetsbaar.

Mount kon Ajax wel eens problemen gaan bezorgen. Slimme speler, die Alvarez / Martinez uit het oog zouden kunnen verliezen.

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » wo okt 23, 2019 11:31 am

Mount moet worden geschaduwd. Want Martinez en Alvarez zijn slecht met spelers uit de rug. Kan Donny het uitvechten met Kovacic en Promes moet Jorginho voor de voeten lopen.

Maar dat zal wel niet gebeuren.
IK GELOOF!!!!!!

Johanzonen
Berichten: 32
Lid geworden op: vr jan 11, 2019 8:29 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Johanzonen » wo okt 23, 2019 1:51 pm

Peter schreef:Ik ga me niet meer wagen aan voorspellingen, maar gelet op het spelbeeld moet het een keertje de verkeerde kant op rollen ben ik bang. :blush.gif:
Maar Ajax creëerde zelf naast de goals toch ook gewoon genoeg andere 100% kansen? Lees dit vaker, maar kansentechnisch gezien heeft Ajax echt geen mazzel gehad ofzo hoor.

Plaats reactie