Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door Yopii » vr sep 17, 2021 9:04 am

Ik zou Blind rust geven, wat hij doet ziet er niet goed uit. Zien we later wel weer verder.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door Marillion » vr sep 17, 2021 9:16 am

Inderdaad, het seizoen is nog lang. We hebben iedereen nodig. Maar hij is nu niet goed genoeg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door 999 » vr sep 17, 2021 11:28 am

Haller en Ajax MAGNIFIQUE!
In Champions League debuterende spits en Antony zijn Sporting Portugal veel te machtig: 1-5
LISSABON MAGNIFIQUE! Anders kan het eerste optreden van Sébastien Haller (27) in de Champions League – tegen Sporting Portugal (1-5) – niet worden omschreven. De vraag of de in de Eredivisie veel scorende spits ook goed genoeg is voor het miljoenenbal, werd door de Franse Ivoriaan in Estadio José Alvalade zelf met een luid en duidelijk ’oui, oui’ beantwoord. Binnen negen minuten legde Haller de Portugezen met twee treffers over de knie (0-2) om – na een blunder van Remko Pasveer en een prachtgoal van Steven Berghuis – ook de 1-4 en 1-5 te maken. INCROYABLE, ongelooflijk!

Natuurlijk, een beter moment om Sporting op het hoogste Europese clubvoetbalpodium te treffen, was niet denkbaar. En niet alleen omdat coach Ruben Amorim geen beroep kon doen op de geblesseerde topscorer van de afgelopen Portugese competitie, Pedro Goncalves (23 doelpunten), en zijn geschorste aanvoerder Sebastian Coates, die normaal gesproken de bewaking van Haller voor zijn rekening zou hebben genomen. Maar vooral omdat het basiselftal van Sporting – geheel in lijn met de clubkleuren – in het miljoenenbal een groentje is.

Maar het zou veel te makkelijk zijn om de knappe en klinkende Amsterdamse zege alleen aan het verschil in ervaring op te hangen. Daarvoor speelde het elftal van Erik ten Hag veel te goed. Illustratief voor het enorme vertrouwen bij Ajax was de eerste actie van Jurriën Timber, nota bene een speler die tot de reis naar Portugal pas één Champions League-minuut achter zijn naam had staan. De verdediger kreeg na enkele seconden een onmogelijke bal aangespeeld, maar kapte zijn directe tegenstander met de bravoure van een routinier uit.

Niet veel later, na één minuut acht om precies te zijn, lag de bal aan de andere kant tegen de touwen, waarbij Noussair Mazraoui zich van zijn beste kant liet zien. De rechtsback koos niet voor de makkelijke oplossing, maar een knappe actie voorwaarts en moest dat bekopen met een schop. Vlak daarvoor had hij de bal echter – op het randje van buitenspel – bij de fantastisch spelende Antony bezorgd. En nadat die via Goncalo Inacio tegen de paal had geschoten, was Haller met het hoofd vlijmscherp (0-1) en bleek het goed dat het vinkje voor zijn naam op de UEFA-lijst dit seizoen wél was gezet.

Met de razendsnelle openingstreffer bleek Ajax te hebben geleerd van de vorige Champions League-campagne, waarin de kampioen van Nederland elke wedstrijd de eerste kans kreeg, maar daar te weinig mee deed om op het hoogste niveau te kunnen overwinteren. „Op dit podium krijg je niet zo veel mogelijkheden, dus elke kans moet raak zijn”, prentte Ten Hag zijn spelers in.

Het was niet aan dovemansoren besteed, want na negen minuten was het 0-2. Antony liep de ’slapende’ Ruben Vinagre compleet het bos in en bediende Haller op maat.

De Amsterdammers leken daarmee het rimpeltje in de indrukwekkende cijfers van Ten Hag in Champions League-uitduels al glad te strijken. Van de twaalf keer dat de tukker op vreemde bodem het stuur in handen had, won Ajax zeven duels, eindigden er vier in een gelijkspel en werd maar één keer verloren: zijn laatste wedstrijd, op 1 december 2020 op Anfield tegen Liverpool. Het was het duel waarin André Onana – met zijn aanstaande dopingschorsing in het achterhoofd – blunderde.

Ondanks die dure fout wordt bij Ajax met weemoed teruggedacht aan de tijd waarin de Kat van Kameroen nog wel speelgerechtigd was. Hoewel het nog vroeg is om conclusies te trekken, lijken directeur voetbalzaken Marc Overmars en Ten Hag te lichtzinnig over Onana’s vervanging te hebben gedacht. Maarten Stekelenburg leek op tijd opgelapt voor het treffen in Lissabon, maar moest zijn plek onder de lat vanwege fysieke klachten alsnog afstaan aan de andere eind-dertiger Remko Pasveer (37), die opzichtig blunderde. Maar de 1-2 van Paulinho bleef uiteindelijk zonder gevolgen. Dankzij de ongrijpbare Antony, de koelbloedige tiener Ryan Gravenberch en vooral Steven Berghuis.

Zes minuten voor rust was hij het eindstation in een vloeiende Amsterdamse aanval (1-3). In één klap wist de sterke vervanger van de geblesseerde Davy Klaassen weer waarom hij de gevoelige overstap van Feyenoord naar Ajax heeft gemaakt en alle (doods)bedreigingen voor lief heeft genomen. In het Europese Ajax is het voor fijnbesnaarde spelers heerlijk voetballen. Al had Berghuis nog meer in het spel betrokken moeten worden.

In de tweede helft was het – mede door de onterechte gele kaarten die Timber en Edson Alvarez op slag van én net na rust kregen – zaak alert te zijn. Dat waren de gasten niet, want Paulinho maakte na twee minuten al de 2-3, maar de VAR bracht redding en keurde de goal af. Omdat Haller op aangeven van Antony pal daarna de 1-4 scoorde en zijn debuut ook nog met zijn vierde (!) treffer opluisterde, doofde het Portugese vuurtje. Door de zege, waarvan de beelden de hele wereld over gaan, moet de krachtige wens te overwinteren in de Champions League vanaf nu het doel zijn.

Sporting Portugal - Ajax 1-5 (1-3). 2. Haller 0-1, 9. Haller 0-2, 33. Paulinho 1-2, 39. Berghuis 1-3, 51. Haller 1-4, 63. Haller 1-5. Scheidsrechter: Sanchez (Spa). Gele kaart: Palhinha, Tomas, Feddal (Sporting Portugal), Timber, Alvarez, Martinez (Ajax).

Ajax: Pasveer; Mazraoui (71. Rensch), Timber, Martinez, Blind (80. Schuurs); Alvarez, Berghuis (77. Taylor), Gravenberch; Antony (70. Neres), Haller, Tadic.
’Haller mentaal ijzersterk’
Sébastien Haller maakt indruk bij Ajax in de Champions League. „Hij heeft weer bewezen dat hij mentaal ongelofelijk sterk is.” Inzet, v.b.n.b.: Frans van Seumeren, Jordy Zuidam en Erik ten Hag.

FOTO ANP/HH

Ajax-spits maakt indruk met vier goals, maar verrast oude collega’s ook weer niet
door Mike Verweij en Jeroen Kapteijns

LISSABON Door de verplichte dopingcontrole verliet Sébastien Haller pas ruim na middernacht het Estadio José Alvalade, waar de Ajax-spits historie had geschreven door vier keer te scoren in de Champions League-wedstrijd tegen Sporting. „Wat een onvergetelijke avond. Een van de allerbeste avonden in mijn carrière”, vond de spits.

„Al na negen minuten was het mijn avond. Als je in je eerste Champions League-wedstrijd meteen twee keer scoort in de eerste tien minuten, dan kan het al bijna niet meer stuk. Ik was al de gelukkigste man op het veld toen ik bij mijn debuut na twee minuten al scoorde en het werd alleen nog maar mooier daarna met vier goals in totaal, echt ongelofelijk.”

Vier goals bij een Champions League-debuut is uitzonderlijk. Daarmee trad Haller in de voetsporen van niemand minder dan Marco van Basten, die in zijn eerste Champions League-duel voor AC Milan viermaal doel trof tegen IFK Göteborg. „Het is moeilijk om te beseffen dat ik historie heb geschreven. Het moet allemaal nog een beetje tot me doordringen en tegelijkertijd moet ik terug naar de routine. Ik kan er even van genieten, maar dan weer snel de focus op de volgende wedstrijd.”

Erik ten Hag kent Haller, met wie hij eerder al samenwerkte bij FC Utrecht, door en door, maar de Ajax-trainer was ook verbluft door het sterke staaltje van zijn spits. „Het zou gek zijn als ik zou zeggen dat ik wist dat Haller hiertoe in staat was, want vier goals scoren in de Champions League is zéér uitzonderlijk. Marco van Basten was de laatste speler en dat is een van de grootste iconen uit de geschiedenis. Het geeft ook aan dat Sébastien een historische prestatie heeft geleverd en welke kwaliteiten deze spits in alle facetten van het voetbal heeft. Het is niet alleen zijn fysiek die hij meebrengt, maar ook zijn gevoel voor positie en het afmaken van kansen. Haller is mentaal ijzersterk.”

Dat bleek volgens Ten Hag wel uit de manier waarop Haller vorig seizoen omging met de blunder van Ajax, dat verzuimde de recordaankoop in te schrijven voor de Europa League. „Het vergeten vinkje vorig jaar was vreselijk. Natuurlijk heb ik hem proberen te steunen. Sébastien Haller is een prachtig mens en een persoonlijkheid. Hij wist ermee om te gaan door onverstoorbaar te zijn, door doelen te stellen en die te bereiken. Ik kan hem alleen maar complimenten geven. Het geeft wel aan wat er vorig seizoen in de Europa League mogelijk zou zijn geweest als hij er wel bij was geweest.”

Die moeilijke episode heeft Haller helemaal afgesloten, vertelde hij in Lissabon. „Natuurlijk was dat een moeilijke tijd, maar dat heb ik helemaal achter me gelaten. Dat was al zo voor deze wedstrijd, maar nu na dit droomdebuut in de Champions League denk ik er helemaal niet meer aan.”

De afgelopen periode was er volop discussie over de rol van Haller bij Ajax en rees de vraag of het team in Champions League-verband niet meer gebaat zou zijn met de voetballend sterkere Dusan Tadic in de spits. Een afweging die actueel blijft volgens Ten Hag, ondanks het kwartet goals van Haller. „De Tadic-variant kan zeker nog niet de prullenbak in. We hebben een selectie waarmee we in verschillende varianten kunnen spelen en die zullen we soms ook nodig hebben. En ik kijk natuurlijk ook altijd naar vorm. Als iemand in vorm is, kan hij bepaalde varianten logenstraffen en kan ik tactisch andere keuzes maken.”

Bij zijn oude club FC Utrecht gunnen ze Haller het mooie succes in de Champions League van harte en zijn ze niet verbaasd dat de spits tot zoiets in staat is. „Hoe stoïcijns en vastberaden Sébastien is gebleven onder alle kritiek vind ik kenmerkend voor hem”, aldus technisch directeur Jordy Zuidam. „Hij heeft weer bewezen dat hij mentaal ongelofelijk sterk is. Sébastien is een grote persoonlijkheid en dat zorgt ervoor dat hij altijd weer belangrijk zal zijn.”

In Lissabon bevestigde Haller dat hij geprobeerd had zich niet veel aan te trekken van alle kritiek die hij de afgelopen tijd incasseerde. „Dat is onderdeel van het leven van een voetballer. Bij voetbal hoort dat er kritiek is en dat iedereen er een mening over heeft. Zeker als je voor Ajax speelt. Dan zijn er altijd hoge verwachtingen. Het beste antwoord dat je kunt geven is je eigen ding blijven doen en het maximale geven voor het team en de supporters. Dat heb ik gedaan.”

Het was clubeigenaar Frans van Seumeren die de portemonnee moest trekken om Haller na een huurperiode van een half jaar definitief speler van FC Utrecht te maken. Een beslissing waar hij nooit spijt van heeft gehad, want tegenover de aankoopsom van een kleine 1 miljoen euro staan forse inkomsten. Inclusief bonussen en doorverkooppercentages heeft Haller de club uit de Domstad meer dan 12 miljoen euro opgeleverd. „Er was intern best wel wat twijfel over die aankoopsom, maar Jordy en ik waren de grote voorvechters en hebben het uiteindelijk doorgeduwd. Dat heeft geweldig uitgepakt.”

Met zijn prestatie in Lissabon rekende Haller overtuigend af met de kritiek die hij de laatste tijd incasseerde, vinden ze in Utrecht. „Ergens begreep ik de discussie nog wel”, aldus Van Seumeren. „Het oogt af en toe een beetje flegmatiek wat Sébastien doet in het veld, maar hij is zo ongelofelijk geraffineerd en weet precies waar hij moet staan om te scoren.”

Zijn ontdekker Didier Martel had zich gestoord aan alle kritiek op de spits. „Ik begrijp niet dat de analytici in Nederland zo kritisch zijn over Sébastien. Natuurlijk is hij geen spectaculaire speler die vier, vijf spelers voorbij dribbelt. Maar hij is wel een spits met een geweldige fysieke uitstraling, die altijd op de goede plek staat om te scoren. En daar draait het om in het voetbal.”
Berghuis: ’Domineren Ajax nu ook zelf mogen ervaren’
Steven Berghuis schreeuwt het uit van vreugde. Antony komt hem bejubelen.

door Mike Verweij

LISSABON De galavoorstelling bij Sporting Portugal (1-5) was voor Steven Berghuis de bevestiging dat hij met zijn beladen overstap van Feyenoord naar Ajax de juiste keuze heeft gemaakt. „Uiteindelijk zijn dit de wedstrijden waarom ik voor deze transfer heb gekozen, want je wilt als voetballer op dit podium spelen”, zei de sterke vervanger van Davy Klaassen die verantwoordelijk was voor de 1-3.

„Je wilt hier laten zien wie je bent, want dit zijn duels waar iedereen naar kijkt. Ajax heeft de laatste twee, drie jaar laten zien als team te kunnen domineren en dat heb ik nu zelf ook mogen ervaren”, straalde Berghuis in de bioscoopachtige perszaal van Estadio José Alvalade.

„Het was een complete avond voor mezelf en voor het team. Ik heb genoten. Natuurlijk van mijn 1-3, maar eigenlijk van het hele spel. Van spelers individueel en het samenspel. Dit is waar je naar streeft: domineren in Europa en je kwaliteiten tonen. Het was een mooie avond. Ik ben heel erg blij bij Ajax.”

De langdurig door de Ajax-fans toegezongen schaduwspits verschafte Ajax lucht, nadat een blunder van Remko Pasveer tot de 1-2 had geleid. „Ik zag Antony in een één-tegen-één-duel en bleef in eerste instantie weg, omdat ik de ruimte niet wilde dichtlopen. Nadat Ryan Gravenberch de bal kreeg, draaide hij fantastisch weg en speelde hij de bal keihard op mijn linkervoet. De aanname maakte vervolgens eigenlijk de goal, want daardoor win ik voor mezelf die één of twee seconden de tijd, waardoor ik naar de keeper kon kijken. Het was een geweldig doelpunt.”

Zijn eerste treffer in de Champions League werd bij de cornervlag uitbundig gevierd. „Het was ook een belangrijke goal natuurlijk, want Sporting was er door de 1-2 weer in gaan geloven.”

Hoewel hij door Erik ten Hag uitgebreid en succesvol was geïnstrueerd over de invulling van de nummer-tien-positie, gaf Berghuis er ook zijn eigen tintje aan. „Het intuïtieve probeer ik wel in mijn spel te houden. En dat wil de trainer ook graag. Maar bij elke positie horen taken en principes die we hanteren. Het is een mooie plek. Je hebt een afspeelmogelijkheid meer dan als rechtsbuiten. En als de buitenspelers in een één-tegen-één-situatie komen, kun je goed bijsluiten. Dat pakte tegen Sporting goed uit. Het is fijn dat ik op meerdere posities inzetbaar ben.”

Hij was lyrisch over Haller. „Bij Sébastien Haller was elke kans raak”, aldus Berghuis. „Dat is een geweldige kwaliteit.”

Zonder het met zo veel woorden te zeggen, gaf Berghuis aan Louis van Gaal dankbaar te zijn voor het vertrouwen in de duels met Noorwegen, Montenegro en Turkije. „De wedstrijden bij het Nederlands elftal zijn wel heel belangrijk, bijna cruciaal geweest. Als ik buiten het elftal was gevallen, drie keer niet had gespeeld, had ik er nu wel anders voor gestaan.”

En: „Ik ben daarvoor op het EK weinig in actie gekomen, heb een andere voorbereiding dan normaal gehad en een late transfer gemaakt, waardoor er ook nog eens veel is gebeurd. Dat ging me niet in de koude kleren zitten. Uiteindelijk heb ik mezelf de tijd gegeven om weer gewoon mezelf te zijn. Ik ben blij met de manier waarop ik dat doe. Als je in het team komt, is het op dit podium zaak dat je belangrijk bent. En dat is gelukt.”
’Grote fout van Deschamps’
Didier Martel

AMSTERDAM Didier Martel geldt als de ontdekker van Sébastien Haller. De Franse oud-speler viste de spits als scout van FC Utrecht op bij het tweede van Auxerre. „Toen ik hem zag, was ik direct overtuigd van zijn mogelijkheden. Ik zag direct dat hij een echte afmaker was met een geweldige présence in het strafschopgebied.”

Haller was Frans jeugdinternational, maar speelt inmiddels interlands voor Ivoorkust, het land van zijn moeder, nadat hij jarenlang over het hoofd was gezien door de Franse bondscoaches. Volgens Martel zijn Franse media wakker geschrokken na de bijzondere prestatie van de spits. „Ik heb me er altijd over verbaasd dat Sébastien totaal genegeerd is door de Franse bondscoach Didier Deschamps. Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat hij de kwaliteiten had voor het Franse team. En nu wordt in Franse media ook de vraag gesteld of het niet een gemiste kans is geweest. Ik denk dat Sébastien heel goed de rol van Olivier Giroud had kunnen overnemen in de toekomst, maar die kans is nu verkeken. Een grote fout van Deschamps.”
Pak ( Cl ) het wedstrijd voor wedstrijd, zouden meer hier moeten doen.Wat haller deed was gewoon goed, ondanks misschien de wat meer ruimte die hij kreeg.Hij staat er als spits, niet als voetballende ballerina.Zijn statistieken zijn van het eerste moment gewoon goed.En tegen Beşiktaş zien we maar weer.Misschien dat Tadic ( Blind ) hun vorm terug hebben want dat zijn op dit moment de mindere spelers. Ik heb het gevoel dat Blind conditioneel nog niet 100% is, zou hem lekker laten banken en werken naar die topfit conditie. Voetballen kunnen beide natuurlijk niet verleerd zijn. Mazraoui prachtige speler.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door El Clavo » vr sep 17, 2021 11:54 am

Is Valentijn Driessen al afgetreden? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 17, 2021 12:00 pm

Hij heeft geen actieve herinnering meer aan zijn uitspraken over Haller :ajaxsmiley.gif:
Ajax!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door Monkey Tonk » vr sep 17, 2021 6:12 pm

Ik heb nog nooit een spits gezien die zo weinig balcontacten nodig heeft voor goals. Het is ook bewust 'Zen', want hij juicht niet omdat dat energie kost. Een slechte verdediging? Sporting liet vorig seizoen maar twintig goals door.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door WP_Legend » za sep 18, 2021 6:24 am

Inzaghi... Was wel een andere klasse..

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door GangstaRiB » za sep 18, 2021 6:54 am

Ben vanaf het begin positief over Haller geweest, maar de media slaat nu door in mijn ogen. Als we straks verliezen van Besiktas en Haller scoort niet dan begint de Arena weer hoorbaar te morren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door Marillion » za sep 18, 2021 10:54 am

Ja, het gaat nu inderdaad wel wat door de andere kant op. Ik zei eerder al. Hij is echt niet ineens een andere voetballer geworden. En het zat hem en Ajax tegen Sporting bepaald niet tegen.

Ik hoop vooral dat het hem vertrouwen heeft gegeven. Tegen Zwolle maakte hij ook de doelpunten. Een mooie serie kan veel doen bij een spits. Dan gaan ballen ineens weer langs de goede kant van de paal. Hij gaat echt niet ineens wel een technisch sterk aanspeelpunt zijn die combineert en ballen achteloos klaarlegt voor zijn medespelers. Maar als hij gewoon wekelijks zijn doelpunten maakt en hier en daar een assist heeft doet hij wat hij kan. De afgelopen tijd waren zijn goede momenten wel aanwezig maar veel te spaarzaam. Als hij de frequentie daarvan kan verbeteren zitten we relatief goed. Dan presteert hij voldoende om ons te helpen en kunnen we hem eventueel ook weer goed verkopen.
Nil volentibus arduum

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door Historicus » za sep 18, 2021 11:04 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo sep 15, 2021 10:04 pm
Historicus schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo sep 15, 2021 9:46 pm

Nope, Litmanen tegen Ferencvaros in 1995.

Maar hij is wel de eerste met 4 goals volgens mij :ajaxsmiley.gif:
Ik moet je corrigeren. Litmanen maakte er maar 2.

https://www.voetbalstats.nl/opstelec.php?wid=519

En https://www.voetbalstats.nl/opstelec.php?wid=523

In beide duels opgeteld maakte Litmanen er wel 3.
Als je nou eens deze samenvatting op je gemakje terugkijkt zie je dat het geheugen van Weekend Cees beter werkt dan je denkt.

https://www.youtube.com/watch?v=dZIZBG6EKTE

Sterker nog, die site die aanhaalde meldt ook 3. Ha. Nou, leuk, weer een draadje in de geschiedenis die verbonden is.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door zeux » za sep 18, 2021 11:11 am

Marillion schreef:
za sep 18, 2021 10:54 am
Hij gaat echt niet ineens wel een technisch sterk aanspeelpunt zijn die combineert en ballen achteloos klaarlegt voor zijn medespelers.
Het idee dat hij dat zou moeten kunnen, leeft alleen bij de supporters. Want een 'afmaker' is niet des Ajax...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door GangstaRiB » za sep 18, 2021 3:20 pm

Zeux schreef:
za sep 18, 2021 11:11 am
Marillion schreef:
za sep 18, 2021 10:54 am
Hij gaat echt niet ineens wel een technisch sterk aanspeelpunt zijn die combineert en ballen achteloos klaarlegt voor zijn medespelers.
Het idee dat hij dat zou moeten kunnen, leeft alleen bij de supporters. Want een 'afmaker' is niet des Ajax...
En weet je… als Haller de bal in één keer doorspeelt doet ie dat vaak juist wel achteloos en naar de juiste kleur. Haller ziet er alleen wat lomp uit als ie aan een dribbel begint.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 18, 2021 3:55 pm

Zeux schreef:
Marillion schreef:
za sep 18, 2021 10:54 am
Hij gaat echt niet ineens wel een technisch sterk aanspeelpunt zijn die combineert en ballen achteloos klaarlegt voor zijn medespelers.
Het idee dat hij dat zou moeten kunnen, leeft alleen bij de supporters. Want een 'afmaker' is niet des Ajax...
In feite was Huntelaar dat ook en die werd prima gepruimd door de supporters.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door zeux » za sep 18, 2021 4:01 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za sep 18, 2021 3:55 pm
Zeux schreef:
Marillion schreef:
za sep 18, 2021 10:54 am
Hij gaat echt niet ineens wel een technisch sterk aanspeelpunt zijn die combineert en ballen achteloos klaarlegt voor zijn medespelers.
Het idee dat hij dat zou moeten kunnen, leeft alleen bij de supporters. Want een 'afmaker' is niet des Ajax...
In feite was Huntelaar dat ook en die werd prima gepruimd door de supporters.
Hoe verklaar jij dan het verschil?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 18, 2021 4:23 pm

Huntelaar was ook nog eens ongelofelijk fel en fanatiek. Hij leek bereid doelpalen op te vreten en de cornervlaggen als toetje als ie maar kon scoren. Haller oog nogal flegmatiek en nooit zo blij (als ie scoort). Maar als hij ze blijft maken zal zijn zelfvertrouwen verder groeien en wordt ie als goalgetter geaccepteerd door de supporters. Ik denk zelf (psychologie van de koude grond) dat ie vorig seizoen best we een mentale klap heeft gehad dat ie niet ingeschreven was voor de EL. En dat ie nu opleeft omdat hij alles mag spelen. Maar goed, een zwaluw maakt nog geen zomer.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door Nihad » za sep 18, 2021 4:50 pm

Huntelaar scoorde in zijn eerste maanden al ongelofelijke belangrijke goals (wat dacht je van die omhaal tegen Roda voor de beker?) en was toen echt een beetje de verlosser in dat rampseizoen met Scholletje als trainer.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sporting Portugal - AFC Ajax woe 15-09 21:00 CL

Bericht door zeux » za sep 18, 2021 4:52 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za sep 18, 2021 4:23 pm
Huntelaar was ook nog eens ongelofelijk fel en fanatiek. Hij leek bereid doelpalen op te vreten en de cornervlaggen als toetje als ie maar kon scoren. Haller oog nogal flegmatiek en nooit zo blij (als ie scoort).
Ja, dat herken ik wel. Tegelijkertijd zie ik hem ook geregeld wel meedoen in verdediging. Zijn flegma werkt tegen hem. Maar ik heb ook het idee dat hij 'efficiënt' probeert te voetballen. Wat zijn uitstraling niet ten goede komt.

Met deze eigenschappen kan alleen 'scoren' hem redden als voetballer. Zolang hij dat doet, piep ik niet. En heeft hij - op basis van de wedstrijden tot nu toe - ook wel krediet. Stats zijn prima en daar zitten belangrijke goals tussen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie