Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Yopii » zo aug 07, 2022 9:39 pm

Dit is in potentie een speler van 50M.
Denk je?

Ik weet, er gebeuren gekkere dingen, maar toch... hij zit niet voor niets op de bank.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 07, 2022 9:56 pm

Lionel schreef:
zo aug 07, 2022 4:45 pm
Hoezo heeft hij daar meer minuten voor nodig? Het is toch niet logisch dat hij niet op de middenlijn als laatste middenvelder zich moet vastlopen?

Dit is gewoon een gebrek aan inzicht.

Verder eens dat hij zeker wel wat meer minuten mag maken als je hem als een serieuze optie ziet.
Een speler die een goede reeks neerzet speelt normaal gesproken met meer vertrouwen en dus meer rust. Vaak meer op intuïtie ook. Als je steeds de bal krijgt en dan geforceerd probeert na te denken wat je er nou mee moet, ben je te laat en/of doe je domme dingen. Vergeet ook niet dat de 6/8 nieuwe posities voor hem zijn (de 10 eigenlijk ook). In Denemarken speelde hij nog op de flanken.

Ik ben er van overtuigd dat, mocht hij nu 5-7 potjes starten, hij er ook niet meer uit gaat.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 07, 2022 9:59 pm

Yopii schreef:
zo aug 07, 2022 9:39 pm
Dit is in potentie een speler van 50M.
Denk je?

Ik weet, er gebeuren gekkere dingen, maar toch... hij zit niet voor niets op de bank.
Hij zit op de bank omdat hij een achterstand heeft en er nog zo’n 7-8 grote namen op zijn posities spelen. En toch denk ik dat ie niet slechter is dan een paar van die grote namen. Waarin is Berghuis eigenlijk beter? Zouden we met Kudus op 10 slechter af zijn dan met Berghuis?
Laatst gewijzigd door Mr. Ajax op zo aug 07, 2022 11:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Yopii » zo aug 07, 2022 10:10 pm

Zouden we met Kudus op 10 slechter af zijn dan met Kudus?
Dat is een doordenker. :hypocrite.gif:

Hij moet dus eerst die achterstand inlopen en niet zeuren. Berghuis is best uit het elftal te spelen, hetzelfde geldt voor Klaassen, die zelfs op de bank zit.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 07, 2022 11:05 pm

Yopii schreef:
zo aug 07, 2022 10:10 pm
Zouden we met Kudus op 10 slechter af zijn dan met Kudus?
Dat is een doordenker. :hypocrite.gif:

Hij moet dus eerst die achterstand inlopen en niet zeuren. Berghuis is best uit het elftal te spelen, hetzelfde geldt voor Klaassen, die zelfs op de bank zit.
Aangepast.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Mano » ma aug 08, 2022 7:42 am

Kudus is eerdaags weer geblesseerd
(Dat is ook een aanwezig probleem)

Daarnaast heeft hij dat ‘ Afrikaanse’ over zich. Super onberekenbare acties afwisselen met blinde ondoordachte acties.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door wimpey » ma aug 08, 2022 8:20 am

Leuke speler, maar Schreuder ziet hem als optie voor de aanval. Waar al tig opties zijn.

Berghuis wordt een groter probleem om te managen. De kakkies missen ‘m niet, ons maakt ie niet beter. Hij is simpelweg geen middenvelder.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Toppie » ma aug 08, 2022 8:34 am

Voortaan Brobbey in de spits heel veel aanvalsdrang en is een echte spits !! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door 999 » ma aug 08, 2022 10:27 am

Kan Ajax nog om Brobbey heen?
Met twee krachtige ingrepen kantelt Schreuder uitwedstrijd bij Fortuna Sittard: 2-3
SITTARD Pratend over de fitheid van Brian Brobbey (20), gaf Alfred Schreuder onbedoeld antwoord op de vraag die iedereen na Fortuna Sittard-Ajax (2-3) bezighield: kan de trainer van Ajax in zijn basisformatie nog om de jonge spits heen? „Voor een hele wedstrijd is het nog te vroeg. Maar 45 minuten, zoals tegen Fortuna, gaat prima. En als je hem zou laten starten, kan hij het een uur volhouden”, zei Schreuder over Brobbeast, die vorig seizoen 56 minuten per Eredivisie-goal nodig had en als invaller in Sittard 17 minuten nodig had om te scoren. De conclusie lijkt dat Brobbey in de basis moet.

Kort na de ondertekening van zijn contract in Amsterdam zei Schreuder contact te hebben gehad met zijn voorganger Erik ten Hag. Het kan haast niet anders dan dat Ten Hag in zijn werkoverdracht de naam van Brobbey met hoofdletters schreef en nog eens onderstreepte ook. Het product van de eigen jeugdopleiding werd vorig seizoen na de winterstop gehuurd van RB Leipzig en kwam ondanks een knieblessure, die hem vijf Eredivisie-duels aan de kant hield, nog tot zeven doelpunten, in 396 minuten.

De Amsterdammer sleurde Ajax er tijdens de afwezigheid van Sébastien Haller vanwege de Afrika Cup doorheen tegen FC Utrecht-uit (0-3) en PSV-uit (1-2) en maakte in speelronde 30 de late winnende treffer bij NEC (0-1). Met een doelpunt tegen AZ (2-2) had hij een aandeel in het achteraf waardevolle gelijkspel, waarna hij zijn goede half jaar bekroonde met een treffer in het kampioensduel met SC Heerenveen. Stel Brobbey op en hij levert, ondervond Schreuder ook na rust in Sittard.

Met twee krachtige ingrepen in de rust (1-0) kantelde hij de wedstrijd (2-3). Het riep de vraag op of de trainer van de Amsterdammers goed had gewisseld of slecht was begonnen. „Het ligt er maar aan hoe je ernaar kijkt”, besefte ook Schreuder na de ontsnapping in Limburg.

Met name op het volledig linksbenige middenveld met Kenneth Taylor, Daley Blind en Steven Berghuis liep het voor geen meter. En in de spits was Dusan Tadic geen schim van de speler die de afgelopen seizoenen vanaf de linkerkant de ene na de andere treffer of assist liet noteren. Ondanks het beschamende spel in de eerste helft donderde het niet in de Ajax-kleedkamer.

„Ik ben niet boos geworden en heb alleen gezegd dat we langer aan de bal moesten blijven, meer van kant moesten wisselen en dat ik vond dat ik moest ingrijpen met een dubbele wissel”, aldus Schreuder. „Ik heb ook geen beelden laten zien, omdat ik wist dat dit geen effect zou hebben. De tweede helft vroeg ik een andere manier van spelen.”

Met de komst van Davy Klaassen en Brobbey voor Perr Schuurs en Steven Berghuis oogde de Ajax-opstelling na rust veel logischer. Blind nam naast Jurriën Timber zijn vertrouwde plek in het hart van de verdediging in, terwijl Taylor op zes de rol van de routinier overnam. Klaassen en Tadic completeerden het middenveld, waardoor er in de punt van de aanval een plaats vrijkwam voor breekijzer Brobbey, de Man van 17 miljoen.

„Voor mijn gevoel moest ik gewoon een dubbele wissel toepassen”, aldus Schreuder. „Om te laten zien dat ik niet tevreden was, maar ook omdat we niet voor elkaar kregen wat we wilden en ik daarom vond dat we in deze wedstrijd tóch met een echte nummer negen moesten spelen en het wat simpeler moesten houden. We hielden de zijkanten goed bezet en maakten de lijnen naar Brobbey open. We zijn iets directer gaan spelen en dat hebben de jongens goed gedaan”, beschreef de trainer de ingreep waarop Fortuna het antwoord schuldig moest blijven.

Kenneth Taylor en Devyne Rensch scoorden eerst, maar de aanwezigheid van Brobbey maakte het verschil. „Brian is pas twee weken bij ons, traint hard en doet zijn best. Hij weet wat er wordt gevraagd als spits. Dat zie je, want er is een goede klik met de spelers om hem heen. Ze zoeken hem veel, hij is belangrijk en maakt een goede goal.”

Na de moeilijke keepersknoop die deze week moest worden doorgehakt, wacht Schreuder in de aanloop naar FC Groningen-thuis (zondag, 14.30 uur) zo mogelijk nog lastigere keuzes. De opstelling tegen Fortuna Sittard leek qua personeelsbeleid de meest veilige. Na de uitstekende invalbeurten van Brobbey en Klaassen kan de trainer echter bijna niet meer om ze heen. Maar wat doet hij in dat geval met Tadic? Zet hij de meest waardevolle speler van de Eredivisie deze eeuw (qua doelpunten en assists) achter de spits of op de bank? Heeft Berghuis zijn basisplaats verspeeld? Keert de van een schorsing teruggekeerde Edson Alvarez direct terug in het elftal? En zo ja, ten koste van wie? Schreuder baadt qua spelersmateriaal in luxe. Alle kikkers in de kruiwagen houden, wordt een uitdaging van jewelste.

Fortuna Sittard-Ajax 2-3 (1-0). 6. Gladon 1-0, 48. Taylor 1-1, 51. Rensch 1-2, 62. Brobbey 1-3, 87. Yilmaz 2-3. Scheidsrechter: Gözübüyük. Gele kaart: Seuntjens, Ferati, Gladon (Fortuna).
’Pasveer brengt rust in elftal’
SITTARD De twee fouten tegen PSV, in de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal, kostten Jay Gorter bij Ajax de kop. Tegen Fortuna Sittard koos Alfred Schreuder voor Remko Pasveer onder de lat. „We hebben vrijdag een goed gesprek met Jay gehad. Wat er is besproken, blijft tussen ons, maar hij pakte het goed op”, aldus de Ajax-trainer.

„Remko was vorig seizoen eigenlijk al de eerste keeper van Ajax en straalt rust uit. Dat is wel belangrijk voor een team. Ik heb niet gezegd dat hij nu de eerste keeper is. Zo werkt het niet. Maar ik vind wel dat hij rust in het elftal brengt. Dat zie ik ook op de training.”
De T.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door peter » ma aug 08, 2022 10:50 am

Heb er niets van kunnen zijn, maar als ik het goed begrijp was iedereen heel slecht en werd het pas beter toen we met Brobbey gingen spelen en Berghuis en Schuurs hadden afgevoerd. Waarbij Taylor dus op 6 met Klaassen op 8 en Tadic op 10 gingen spelen.

Ik denk dat het een jaar wordt van de talloze wisselingen. Iedere twee weken een ander elftal en weinig vastigheden.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door columbus » ma aug 08, 2022 10:59 am

Mwoah… de eerste helft was vooral matig. Stom balverlies die de eerste de beste kans van Fortuna inleidde, en ging er gelijk in. Tweede helft ging het tempo omhoog er werd er snel van kant gewisseld. Ook voor Ajax ging de eerste beste kans er in. Dat voetbalt natuurlijk een stuk lekkerder. Om het allemaal aan Brobbey te hangen gaat me wat ver. Het is allemaal wat onwennig zo lijkt.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door raymon » ma aug 08, 2022 11:09 am

Waarom kan Brobbey nog maar 45-60 minuten spelen? Waarom is hij nog niet fit?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Trab » ma aug 08, 2022 11:11 am

Peter schreef:Heb er niets van kunnen zijn, maar als ik het goed begrijp was iedereen heel slecht en werd het pas beter toen we met Brobbey gingen spelen en Berghuis en Schuurs hadden afgevoerd. Waarbij Taylor dus op 6 met Klaassen op 8 en Tadic op 10 gingen spelen.

Ik denk dat het een jaar wordt van de talloze wisselingen. Iedere twee weken een ander elftal en weinig vastigheden.
Brobbey viel geweldig in. Schreuder gaf ook toe dat hij verkeerd gestart was. Dat vond ik wel positief. Geen smoesjes, gewoon boetekleed aantrekken. Al zijn er altijd weer azijnzeikerds die vinden dat hij zich te kwetsbaar opstelt. Wat een onzin.
Taylor ook heel sterk op 6 in de 2e helft en de wisselwerking Tadic en Bergwijn liep ook heel goed. Ze verschenen beurtelings op 10/linksbuiten.
Hij kan nu niet meer om Brobbey heen. Ik verwacht dat Berghuis kind van de rekening wordt en dan wordt het kiezen tussen Klaassen of Alvarez als 2e controleur.
Of hij moet Antony passeren en Bergwijn of Tadic op rechts zetten. Maar dat hoop ik toch niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Yopii » ma aug 08, 2022 12:57 pm

Nou ja, Ten Hag begon ook vaak met de verkeerde opstelling. Schreuder mag wel even experimenteren, toch?

Gelukkig hebben we in het begin een relatief eenvoudig programma.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Lionel » ma aug 08, 2022 1:29 pm

Trab schreef:
ma aug 08, 2022 11:11 am
Peter schreef:Heb er niets van kunnen zijn, maar als ik het goed begrijp was iedereen heel slecht en werd het pas beter toen we met Brobbey gingen spelen en Berghuis en Schuurs hadden afgevoerd. Waarbij Taylor dus op 6 met Klaassen op 8 en Tadic op 10 gingen spelen.

Ik denk dat het een jaar wordt van de talloze wisselingen. Iedere twee weken een ander elftal en weinig vastigheden.
Brobbey viel geweldig in. Schreuder gaf ook toe dat hij verkeerd gestart was. Dat vond ik wel positief. Geen smoesjes, gewoon boetekleed aantrekken. Al zijn er altijd weer azijnzeikerds die vinden dat hij zich te kwetsbaar opstelt. Wat een onzin.
Taylor ook heel sterk op 6 in de 2e helft en de wisselwerking Tadic en Bergwijn liep ook heel goed. Ze verschenen beurtelings op 10/linksbuiten.
Hij kan nu niet meer om Brobbey heen. Ik verwacht dat Berghuis kind van de rekening wordt en dan wordt het kiezen tussen Klaassen of Alvarez als 2e controleur.
Of hij moet Antony passeren en Bergwijn of Tadic op rechts zetten. Maar dat hoop ik toch niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ergens is het mooi dat we 1) een trainer hebben die durft in te grijpen en 2) spelers hebben op de bank die iets kunnen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Nihad » ma aug 08, 2022 4:08 pm

Yopii schreef:
ma aug 08, 2022 12:57 pm
Nou ja, Ten Hag begon ook vaak met de verkeerde opstelling. Schreuder mag wel even experimenteren, toch?

Gelukkig hebben we in het begin een relatief eenvoudig programma.
Zelfs Louis van Gaal begon wel eens met een verkeerde opstelling. Kan gebeuren.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 08, 2022 8:53 pm

Yopii schreef:
ma aug 08, 2022 12:57 pm
Nou ja, Ten Hag begon ook vaak met de verkeerde opstelling. Schreuder mag wel even experimenteren, toch?

Gelukkig hebben we in het begin een relatief eenvoudig programma.
Hij mag/moet zeker ff de tijd krijgen, maar hij had ook anderhalve maand de tijd om een oplossing te vinden voor de absentie van Alvarez tegen Fortuna. Dan stelt ie Blind daar op en komt ie na 45 minuten achter dat dat toch helemaal niet kan. Of dat het toch wel lekker is om met een echte 9 te spelen. Vind ik wel eigenaardig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Yopii » ma aug 08, 2022 10:09 pm

Met Blind en Timber in het centrum van de verdediging heb je geen lengte. Daarom speelde Schuurs.

Wijndal linksback, waar moet Schreuder Blind dan kwijt? Zo krijg je van die halfslachtige oplossingen.

Ten Hag heeft het ook wel eens geprobeerd, maar kwam er snel van terug: Blind is geen middenvelder.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 08, 2022 11:11 pm

We speelden in de eerste helft met 2 rechtsvoetige centrale verdedigers en drie linksvoetige middenvelders…

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 09, 2022 6:39 am

Blind zal uiteindelijk wel weer op de linksback positie terecht komen verwacht ik. Ervan uitgaande dat Bassey zich in de basis gaat spelen op LCV. Dan heb je ook kopkracht, duelkracht en snelheid in het centrum.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door peter » di aug 09, 2022 12:50 pm

Alvarez is er toch weer bij tegen Groningen? Zo ja, dan zal het wel Pasveer, Rensch, Timber, Blind, Wijndal, Alvarez, Tadic, Taylor, Antony, Brobbey, Bergwijn zijn.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Mr. Ajax » di aug 09, 2022 1:43 pm

Peter schreef:
di aug 09, 2022 12:50 pm
Alvarez is er toch weer bij tegen Groningen? Zo ja, dan zal het wel Pasveer, Rensch, Timber, Blind, Wijndal, Alvarez, Tadic, Taylor, Antony, Brobbey, Bergwijn zijn.
Benieuwd of Schreuder het aandurft om met Tadic op 10 te starten. Brobbey zal na een uur dan naar de kant worden gehaald en Klaassen erin.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door De Dominee » di aug 09, 2022 2:05 pm

Wie weet brengt Schreuder wel Kudus of Lucca ipv Brobbey... :confused.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 09, 2022 3:37 pm

Als ie met dezelfde 11 als tegen Fortuna begint word ik lichtelijk leip.. Tadic hoort niet in de spits, als je hem wil opstellen dan maar op 10 ten koste van Berghuis. Dan moeten Taylor en Alvarez en een doorschuivende Blind/Timber het vuile werk opknappen.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax Zaterdag 6 augustus 16:30

Bericht door Yopii » do aug 11, 2022 10:56 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di aug 09, 2022 3:37 pm
Als ie met dezelfde 11 als tegen Fortuna begint word ik lichtelijk leip.
Niet zo negatief, zeg. Schreuder kan altijd nog corrigeren in de rust.

Plaats reactie