Stuttgart-Ajax

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Stuttgart-Ajax

Bericht door Trab » zo jan 05, 2025 10:14 pm

Heb de eerste 18 minuten nog eens teruggekeken.
In de opbouw zie je vooral dat Berghuis niet meedoet. Hendo staat centraal voor de 16, Taylor links van hem, maar op rechts ligt een gapend gat. Berghuis staat ergens halverwege het middenveld grassprieten te tellen ipv zich aan te bieden. Hierdoor kan Taylor paar keer de bal niet kwijt en leidt hij balverlies. Voorste 3 staan overigens ook veels te ver. Zeker Brobbey moet meer inzakken om aanspeelbaar te zijn. Ligt steeds een gat van 50 meter tussen verdediging/middenveld en aanval.
Dan onze drukzetten. Dat leek helemaal nergens op. Stuttgart doet hetzelfde als wij in principe. De 2 centralen wijdt met de keeper er tussenin en een controlerende middenvelder voor de 16. Wat doen wij? We zetten 2 man op de controlerende middenvelder! Berghuis erachter en Brobbey ervoor. Gevolg is dat hun linker centrale steeds vrij staat en Brobbey steeds te laat de sprint naar hem inzet. Hierdoor kan de back weer lopen en kan Traore steeds in de achtervolging.
Beide goals komen ook van die kant. Traore die voorzet toelaat en Berghuis die - met name bij de eerste goal - z’n man uit zijn rug laat lopen. Bij de 2e goal kan Berghuis ook nog corrigeren maar doet hij ook veels te weinig.
Al met al leek het de eerste 18 minuten nergens op. Zowel tactisch als individueel bij sommige spelers.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii

Re: Stuttgart-Ajax

Bericht door Yopii » ma jan 06, 2025 10:09 am

In de opbouw zie je vooral dat Berghuis niet meedoet. Hendo staat centraal voor de 16, Taylor links van hem, maar op rechts ligt een gapend gat. Berghuis staat ergens halverwege het middenveld grassprieten te tellen ipv zich aan te bieden. Hierdoor kan Taylor paar keer de bal niet kwijt en leidt hij balverlies. Voorste 3 staan overigens ook veels te ver. Zeker Brobbey moet meer inzakken om aanspeelbaar te zijn. Ligt steeds een gat van 50 meter tussen verdediging/middenveld en aanval.
Dan onze drukzetten. Dat leek helemaal nergens op. Stuttgart doet hetzelfde als wij in principe. De 2 centralen wijdt met de keeper er tussenin en een controlerende middenvelder voor de 16. Wat doen wij? We zetten 2 man op de controlerende middenvelder! Berghuis erachter en Brobbey ervoor. Gevolg is dat hun linker centrale steeds vrij staat en Brobbey steeds te laat de sprint naar hem inzet. Hierdoor kan de back weer lopen en kan Traore steeds in de achtervolging.
Beide goals komen ook van die kant. Traore die voorzet toelaat en Berghuis die - met name bij de eerste goal - z’n man uit zijn rug laat lopen. Bij de 2e goal kan Berghuis ook nog corrigeren maar doet hij ook veels te weinig.
Al met al leek het de eerste 18 minuten nergens op. Zowel tactisch als individueel bij sommige spelers.
Klopt, maar dat was blijkbaar 'dingen proberen'. Die dingen gingen wel fout.
Farioli houdt goed gevoel over aan oefenduel
Op zondagmiddag speelde Ajax een oefenwedstrijd tegen VfB Stuttgart, de huidige nummer tien van de Bundesliga. De Amsterdammers begonnen niet goed aan het oefenduel en stonden voor rust op een 2-0 achterstand. Na rust werd er over en weer veel gewisseld en wist de ploeg van Farioli terug te komen tot een 2-2 gelijkspel. De Ajax-trainer houdt een goed gevoel over aan de wedstrijd. 'Dit soort wedstrijden zijn altijd belangrijk na een korte onderbreking. We hebben wat dingen kunnen proberen. Het was een goede wedstrijd en iedereen is fit gebleven.'
Een goed gevoel? Een goede wedstrijd?

Het laatste half uur telt sowieso niet mee, na al die wissels.

Hopelijk komt Ajax zaterdag beter voor de dag, want op de manier van gisteren wordt het zelfs lastig tegen RKC.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 06, 2025 12:40 pm

Wat wil je dat hij zegt? Slot complimenteerde gisteren ook zijn spelers.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 06, 2025 12:47 pm

Dat vind ik ook flauwekul, het is een trucje.

Tactisch deugde er niet veel van. Dat mag Farioli zich aantrekken.

columbus

Bericht door columbus » ma jan 06, 2025 1:13 pm

Had je dan verwacht dat er in 1,5 week vrij alles ineens anders zou zijn? Zoals iedere andere coach neemt Farioli zijn spelers altijd in bescherming

(Heb de wedstrijd overigens niet gezien, oefenvoetbal laat ik vooral aan me voorbij gaan)

999

Bericht door 999 » ma jan 06, 2025 1:21 pm

Ach, hij verkondigd wel meer onzin na een belabberde niet om aan te gluren wedstrijd ...
Blij met de punten maar verder weinig smaak of kraak onder de trainert Farioli ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 06, 2025 2:50 pm

Yopii schreef:
ma jan 06, 2025 12:47 pm
Dat vind ik ook flauwekul, het is een trucje.

Tactisch deugde er niet veel van. Dat mag Farioli zich aantrekken.
Waarom maak je je er dan druk om? Hij gaf voor of achteraf aan dat hij wilde zaken wilde testen.

Ik vind het belangrijker om te zien wat er zaterdag gebeurt dan dat hij nu uit zijn plaat zou gaan. Het boeit mij weinig wat hij tegen de pers zegt maar des te meer wat we zaterdag zullen zien.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 06, 2025 3:34 pm

Voor of achteraf? :confused.gif:

Ik maak me er niet druk om, hecht sowieso geen waarde aan vriendschappelijk voetbal. Het zwakke spel van gisteren is geen punt als het komende zaterdag beter gaat.

elliquido

Bericht door elliquido » di jan 07, 2025 12:02 am

999 schreef:
zo jan 05, 2025 2:27 pm
Het erge vind ik nog dat de 0 houden onder Farioli tot kunst wordt geheven en dan zo makkelijk 2 - 0 wordt .. lukt dat eerste niet blijft er weinig over ..
2x is berghuis te laat.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

999

Bericht door 999 » di jan 07, 2025 12:47 am

elliquido schreef:
di jan 07, 2025 12:02 am
999 schreef:
zo jan 05, 2025 2:27 pm
Het erge vind ik nog dat de 0 houden onder Farioli tot kunst wordt geheven en dan zo makkelijk 2 - 0 wordt .. lukt dat eerste niet blijft er weinig over ..
2x is berghuis te laat.
En dan mag de rest ook als een stel amateurs reageren.Berghuis is droefenis maar jouw trainert is toch degene die hem steeds opstelt,, maar ga nu niet elke keer Berghuis als de kwade genius aanwijzen, das echt een zwaktebod ..
Blij met de punten maar verder weinig smaak of kraak onder de trainert Farioli ...

Plaats reactie