FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 31, 2009 12:31 pm

Op de een of andere manier, zal ik blij zijn als het maandag is. Vermoedelijk het gevolg van trauma's over de afgelopen jaren met onze club.

Ik zal namelijk wel blij, maar voornamelijk opgelucht zijn als we in Groningen winnen; bij een gelijkspel of verlies, krijg je gelijk zo'n defaitistische week voor je kiezen; wéér gelijk op achterstand, wéér een seizoen waarin we in uitwedstrijden makkelijk punten verliezen. Ik beschouw deze wedstrijd als de opmaat van het seizoen; waarbij het resultaat vermoedelijk veel zal zeggen over de rest van het jaar. Natuurlijk is dat onzin. Maar het voélt wel zo.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Thijs » vr jul 31, 2009 12:41 pm

Voor mij voelt het ook zo. Niet 'zomaar' een eerste wedstrijd, we moeten er staan en een overwinning moet zeggen dat we niet meer met ons laten fucken in uitwedstrijden.

De enige geblesseerden zijn trouwens Gabri en Verhoeven, de rest is fit.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Mr. Ajax » vr jul 31, 2009 1:01 pm

----------------------Vermeer-----------------------

--Van der Wiel---Oleguer--Vertonghen----Atouba------

---------------------De Zeeuw------------------------

------Enoh-----------------------------Emanuelson----

-----------------------Aissati--------------------------

-------------Suarez-------------Cvitanich--------------

Jammer dat we geen echt goede balvaste spits hebben, maar dat wisten we al. Sulejmani begint op de bank, die mag er van mij zo rond de 60ste minuut in. Centraal achterin is het natuurlijk ook niet veel, maar hiermee moeten we het doen he...

Met Lindgren, De Jong, Donald, Sarpong, Anita enzo. kan je trouwens veel varieren op het middenveld. Dat vind ik wel een pluspunt. Alleen dat gebrek aan een spits en een centrale verdedigen gaan ons opbreken. Hopen dat Jol en co. genoeg hebben aan een maand om iets te vinden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door peter » vr jul 31, 2009 1:03 pm

Vermeer komt er echt niet in. Het wordt Stekelenburg.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jul 31, 2009 1:11 pm

Is er iemand present in een thuisvak en is deze bereid een paar foto's te maken??
Dan gaarne PM naar mij.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Marillion » vr jul 31, 2009 1:16 pm

Het is inderdaad gelijk een hele belangrijke wedstrijd. Meteen weer op achterstand en in de achtervolgingsmodus of pakken we gelijk een lastige horde op weg naar de felbegeerde titel. Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat het elftal er nog niet klaar voor is. We zijn nog driftig aan het zoeken naar een verdediger en de optredens in het Amsterdam tournament hebben aangetoond waarom dat nodig is.

Als ik het voor het zeggen had zou ik Ajax direct op zoek laten gaan naar een doelpunt. Laten we maar niet wachten op Groningen dat ongetwijfeld enthousiast zal gaan aanvallen. Daar hebben we de ploeg niet voor. Voor je het weet ligt de bal achter Stekelenburg, gaat het publiek er achter staan en kunnen we ons opmaken voor een hete middag.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Giacomo Puccini » vr jul 31, 2009 1:30 pm

Groningen is Berg en Levtchenko kwijt, volgens mij zijn die er dus zwaar op achteruit gegaan. Moet een niet al te moeilijke klus voor Ajax worden.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Marillion » vr jul 31, 2009 1:41 pm

Wie is eigenlijk de nieuwe Berg bij Groningen?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door peter » vr jul 31, 2009 1:42 pm

Koç. :smallgrin.gif:

Nee, die is er (nog) niet.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Michael_B » vr jul 31, 2009 1:58 pm

Mr. Ajax schreef:----------------------Vermeer-----------------------

--Van der Wiel---Oleguer--Vertonghen----Atouba------

---------------------De Zeeuw------------------------

------Enoh-----------------------------Emanuelson----

-----------------------Aissati--------------------------

-------------Suarez-------------Cvitanich--------------

Jammer dat we geen echt goede balvaste spits hebben, maar dat wisten we al. Sulejmani begint op de bank, die mag er van mij zo rond de 60ste minuut in. Centraal achterin is het natuurlijk ook niet veel, maar hiermee moeten we het doen he...

Met Lindgren, De Jong, Donald, Sarpong, Anita enzo. kan je trouwens veel varieren op het middenveld. Dat vind ik wel een pluspunt. Alleen dat gebrek aan een spits en een centrale verdedigen gaan ons opbreken. Hopen dat Jol en co. genoeg hebben aan een maand om iets te vinden.
Afgezien van de keeper ben ik het met de opstelling eens.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Marillion » vr jul 31, 2009 2:08 pm

Ik hou er niet van om met twee spelers te beginnen die nog geen minuut hebben meegedaan. Daar komt nog bij dat Atouba terugkomt van een blessure als ik me niet vergis.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Daily Blind » vr jul 31, 2009 2:19 pm

Marillion schreef:Ik hou er niet van om met twee spelers te beginnen die nog geen minuut hebben meegedaan. Daar komt nog bij dat Atouba terugkomt van een blessure als ik me niet vergis.
Precies, daarom denk ik ook dat (ook gezien de woorden van Vertonghen) Ajax morgen alsvolgt begint:

--------------------Stekelenburg---------------------

--Van der Wiel---Alderweireld---Oleguer----Vertonghen--

---------------------De Zeeuw------------------------

------Donald-----------------------------Emanuelson----

-----------------------Aissati--------------------------

-------------Suarez-------------Cvitanich--------------

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 31, 2009 2:55 pm

Een centrum van Alderweireld en Oleguer... Je maakt me er niet geruster op, ZsoG... :laughing.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Lionel » vr jul 31, 2009 3:22 pm

Denk ook dat dat de opstelling wordt... Hoop het ook.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Daily Blind » vr jul 31, 2009 3:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Een centrum van Alderweireld en Oleguer... Je maakt me er niet geruster op, ZsoG... :laughing.gif:
Atouba komt er denk ik een half uur voor tijd in en dan schuift Vertonghen naar het centrum, om zo de basis te hebben voor volgende week.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Ramona » vr jul 31, 2009 3:50 pm

Jol geeft niet veel prijs
31 juli 2009

Ajax opent zondag de competitie met een uitwedstrijd tegen FC Groningen. Welke elf spelers Martin Jol om 14.30 uur laat aftrappen in de Euroborg, is nog niet bekend. ,,Dat zien jullie zondag”, vertelde de coach vrijdag tijdens de persconferentie.

Namen en rugnummers wilde Jol twee dagen voor de seizoensopening nog niet noemen. Behalve dan de naam van Demy de Zeeuw. De van AZ overgekomen middenvelder, is volgens Jol klaar om zijn debuut te maken. Of Thimothée Atouba dat ook is, blijft de vraag. ,,Het moment dat Atouba kan spelen, is niet ver weg”, zei Jol over de nieuwe verdediger uit Kameroen. ,,Maar hoe ver weg dat is, wachten we af.”

Zondag wordt ook pas bekend wie het doel van Ajax gaat verdedigen: Maarten Stekelenburg of Kenneth Vermeer. Tijdens de persconferentie hield Jol de keuze voor eerste doelman nog even voor zich.

Het duel met FC Groningen maakt niet alleen duidelijk in welke opstelling Jol wil gaan spelen, maar zal ook aantonen hoe Ajax uit de voorbereiding is gekomen. Jol vindt het moeilijk in te schatten waar zijn team nu precies staat. ,,We hebben afgelopen periode tegen mindere en heel sterke ploegen gespeeld. Het is lastig om die duels te vergelijken met wedstrijden uit de Eredivisie.”

FC Groningen is een geduchte tegenstander. De laatste keer dat Ajax op bezoek ging in de Euroborg werd er verloren: 1-0. ,,Groningen speelt nog steeds hetzelfde”, aldus Jol. ,,Het grootste verschil is dat Marcus Berg weg is. Hoe belangrijk dat is, weet ik niet. Maar Groningen heeft vaker zonder Berg gespeeld en toen zijn er ook goede resultaten neergezet. Het is een ploeg die altijd veel mensen in de zestien wil hebben. En daarmee dwingen ze wat af.”

Jol heeft zondag tegen FC Groningen bijna de gehele selectie tot zijn beschikking. Alleen Gabri en Jeroen Verhoeven ontbreken vanwege blessures.
Ajax.nl

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Deli » vr jul 31, 2009 3:54 pm

Het gaat weer beginnen! Heb er zin in!

Lijkt me niet dat Enoh EN Atouba de volle 90 minuten gaan spelen.
Zou me inderdaad weinig verrassen als Donald zou starten en natuurlijk start Wielaert niet.

Opstelling van ZSoG zou dus zomaar kunnen.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door 999 » vr jul 31, 2009 4:01 pm

--------------------Stekelenburg---------------------

--Van der Wiel---Wielaert---Oleguer----Vertonghen--

---------------------De Zeeuw------------------------

------Enoh-----------------------------Emanuelson----

-----------------------Aissati--------------------------

-------------Suarez-------------Cvitanich--------------

Wordt een makkie ...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Daily Blind » vr jul 31, 2009 4:12 pm

Deli schreef:Het gaat weer beginnen! Heb er zin in!

Lijkt me niet dat Enoh EN Atouba de volle 90 minuten gaan spelen.
Zou me inderdaad weinig verrassen als Donald zou starten en natuurlijk start Wielaert niet.

Opstelling van ZSoG zou dus zomaar kunnen.
Ik heb er ook zin in. De concurrentie is groter geworden nu maar hopen dat de heren elkaar hierdoor beter gaan maken. Nu nog een spits erbij en ik ben tevreden. Een centrale verdediger is welkom, maar nu Vertonghen zich alleen maar hoeft te richten op de CV en LV hebben we denk ik wel voldoende opties voor centraal achterin.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door wimpey » vr jul 31, 2009 7:16 pm

Moeilijk om in te schatten waar Ajax staat. Helemaal moeilijk om in te schatten hoe sterk Groningen is.

Persoonlijk ben ik tevreden wanneer we na 3 wedstrijden 5 punten hebben.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door peter » vr jul 31, 2009 7:24 pm

Groningen heeft zich niet versterkt en de klad zat er vorig seizoen al aardig in. Ik verwacht gewoon 3 punten. 5 punten uit 3 duels? No way, minimaal 7.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door brigade zuid » vr jul 31, 2009 7:29 pm

Giacomo Puccini schreef:Groningen is Berg en Levtchenko kwijt, volgens mij zijn die er dus zwaar op achteruit gegaan. Moet een niet al te moeilijke klus voor Ajax worden.
Idd zou belachelijk zijn als we dit niet winnen. Kom op zeg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Marillion » vr jul 31, 2009 7:53 pm

Zo heb ik er de laatste jaren wel vaker over gedacht. Ik ben wat voorzichtiger geworden....

Groningen heeft misschien kwaliteit ingeleverd maar er zal wel een team staan. En ze vliegen er ongetwijfeld vol in. Ga maar na, 1e wedstrijd van het seizoen en dan komt Ajax op bezoek. Die hoef je niet te motiveren. Ajax wil het daar nog wel eens erg moeilijk mee hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door thaumaturgy » vr jul 31, 2009 11:02 pm

AD:
De Zeeuw debuteert tegen Groningen
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Ajax begint het nieuwe seizoen meteen met Demy de Zeeuw in de basis. De laatste aankoop debuteert morgen in en tegen Groningen in het elftal van trainer Martin Jol.
afbeelding vergroten Demy de Zeeuw op de open dag van Ajax. FOTO ANP
Een andere nieuwkomer, Thimothée Atouba, is klaar om eventueel vanaf de reservebank in actie te komen.

,,De Zeeuw speelt sowieso mee. Je moet ergens beginnen met hem. Atouba wordt steeds fitter. Bij hem is het moment niet meer ver weg dat hij kan starten,’’ stelt Jol, die na vijf seizoenen buitenland in de Euroborg ook weer voor het eerst bij een eredivisiewedstrijd acteert.

Ajax oefende in de voorbereiding zowel in een speelwijze 4-3-3 als in 4-4-2. Gisteren legde Jol achter de gesloten deuren van de Amsterdam Arena de laatste accenten voor de zware start van het seizoen, waarin Ajax over twee weken ook PSV treft.

Op basis van de voorbereiding hebben vier, vijf Ajacieden zich tot zekerheidjes ontpopt in het basisteam. Voorin bouwt Ajax op Luis Suarez. Op het middenveld wordt Demy de Zeeuw in elk geval geflankeerd door Urby Emanuelson. Achterin heeft rechtsback Gregory van der Wiel zijn goede vorm van vorig seizoen meteen doorgetrokken. In het doel is Maarten Stekelenburg weer de nummer één.

Op de rest van de posities is nog volop strijd. Bij 4-4-2 komen bijvoorbeeld Miralem Sulejmani en Dario Cvitanich beiden in aanmerking voor de plek naast Suarez. Blessures heeft Ajax amper. Alleen Gabri en derde doelman Jeroen Verhoeven zijn niet fit.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door SylvievdVaart » za aug 01, 2009 12:37 am

Wtf, dit wordt gewoon een overwinning voor Ajax :headbang.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Plaats reactie