Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door 999 » za aug 08, 2009 7:38 pm

Steef schreef:
999 schreef:[
999 schreef:, en niet net als vorig seizoen geef de bal op Suarez en die pingelt hem er wel in.


:smallgrin.gif:
Pingelt met een D, nee toch hé Steef ?.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Rembrandt III » za aug 08, 2009 7:38 pm

Knappe wedstrijd weer van De Zeeuw. Weinig balverlies, altijd het overzicht en meestal op de goede plaats.

Ook goed om te zien dat Ajax doorvoetbalt tot in de 94e minuut en het niet 'wel gelooft'.,

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door peter » za aug 08, 2009 7:39 pm

Peter schreef: Overigens denk ik wel dat dit wel een grote uitslag wordt. Ik gok op 4-1.
:headbang.gif:

Al met al gewonnen, al moet Suarez even rustig aan doen. Het is nog 3 weken tot 31 augustus.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door joey » za aug 08, 2009 7:39 pm

Rembrandt III schreef:Knappe wedstrijd weer van De Zeeuw. Weinig balverlies, altijd het overzicht en meestal op de goede plaats.

Ook goed om te zien dat Ajax doorvoetbalt tot in de 94e minuut en het niet 'wel gelooft'.,
Mwah, toen het nog 1-1 stond, maakte Ajax een moedeloze indruk. Die pingel kwam als geroepen. Daarna was het verzet van RKC gebroken, zoals je kon verwachten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door 999 » za aug 08, 2009 7:39 pm

joey schreef:Hebben we dezelfde wedstrijd gezien, 999? Ook vandaag moet het weer allemaal van Suarez komen.

Wat een ratje trouwens. Pootje ertussen... :smallgrin.gif: :666.gif:
Gewoon die Suarez bril eens afzetten Joey .. scheelt eeen stuk ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 08, 2009 7:40 pm

Als we maar de helft hadden benut, dan hadden we de 10 gehaald.
Enoh&De Zeeuw de uitblinkers. Suarez op 't laatst ook goed.
MOTM De Zeeuw. Volgende week De Groningen opstelling en hopelijk een goede verdediger ipv Toby. Een echte killer hebben nodig.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door 999 » za aug 08, 2009 7:41 pm

joey schreef:
Rembrandt III schreef:Knappe wedstrijd weer van De Zeeuw. Weinig balverlies, altijd het overzicht en meestal op de goede plaats.

Ook goed om te zien dat Ajax doorvoetbalt tot in de 94e minuut en het niet 'wel gelooft'.,
Mwah, toen het nog 1-1 stond, maakte Ajax een moedeloze indruk. Die pingel kwam als geroepen. Daarna was het verzet van RKC gebroken, zoals je kon verwachten.
Waar heb jij zitten kijken ???.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door joey » za aug 08, 2009 7:41 pm

999 schreef:
joey schreef:Hebben we dezelfde wedstrijd gezien, 999? Ook vandaag moet het weer allemaal van Suarez komen.

Wat een ratje trouwens. Pootje ertussen... :smallgrin.gif: :666.gif:
Gewoon die Suarez bril eens afzetten Joey .. scheelt eeen stuk ..
Die jongen doet van alles fout, maar hij is de hele wedstrijd bezig en hij is voortdurend gevaarlijk. En hij scoort uiteindelijk toch, dat is zijn beloning.

De andere aanvallers waren hopeloos. De spartelende Cvitanich en de technisch onbeholpen, dom ronddravende Rommedahl. Je zult er maar mee moeten spelen. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door 999 » za aug 08, 2009 7:43 pm

joey schreef:
999 schreef:
joey schreef:Hebben we dezelfde wedstrijd gezien, 999? Ook vandaag moet het weer allemaal van Suarez komen.

Wat een ratje trouwens. Pootje ertussen... :smallgrin.gif: :666.gif:
Gewoon die Suarez bril eens afzetten Joey .. scheelt eeen stuk ..
Die jongen doet van alles fout, maar hij is de hele wedstrijd bezig en hij is voortdurend gevaarlijk. En hij scoort uiteindelijk toch, dat is zijn beloning.

De andere aanvallers waren hopeloos. De spartelende Cvitanich en de technisch onbeholpen, dom ronddravende Rommedahl. Je zult er maar mee moeten spelen. :confused.gif:
Dacht al, waar blijft Rommeldahl weer ,,

Waar heb jij zitten kijken ???.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door wimpey » za aug 08, 2009 7:43 pm

999 schreef: Maar dat weet Jol ook wel, ze hebben het deze wedstrijd al weer drie gezegt dat AJAX nog steeds aan het zoeken is naar spelers die de verdediging beter kunnen maken.Maar blijkbaar heb jij dat niet gehoord ..
Met defensief bedoel ik niet enkel de defensie. Bij balverlies stond het niet goed. RKC kon er regelmatig makkelijk uit komen en een groot deel van het veld oversteken. Ze kwamen veel te makkelijk aan voetballen toe. Dat is m.i. vnl. te wijten aan de afwezigheid van Enoh. Hij en Demy vormden vorig weekend een goed blok: lekker laten staan, denk ik dan.

Het zou me zeer verbazen wanneer dat duo vlg. weekend niet in de basis staat. Van het duo Urby / Aisatti mag er m.i. maximaal 1 spelen. En geen van beiden zoals ze vandaag stonden te kutten.

Gelukkig hebben we Suarez, die wint deze wedstrijd in z'n uppie voor ons.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door peter » za aug 08, 2009 7:45 pm

Voetske ziet als enige een totaal andere wedstrijd. :smallgrin.gif:

Volgende week gewoon de 11 van Groningen. Hopelijk komt er nog wat beters voor die Rommedahl in de plaats, want dat is huilen met de pet op. En een verdediger, maar dat roepen we nu al zo lang.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door 999 » za aug 08, 2009 7:46 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Maar dat weet Jol ook wel, ze hebben het deze wedstrijd al weer drie gezegt dat AJAX nog steeds aan het zoeken is naar spelers die de verdediging beter kunnen maken.Maar blijkbaar heb jij dat niet gehoord ..
Met defensief bedoel ik niet enkel de defensie. Bij balverlies stond het niet goed. RKC kon er regelmatig makkelijk uit komen en een groot deel van het veld oversteken. Ze kwamen veel te makkelijk aan voetballen toe. Dat is m.i. vnl. te wijten aan de afwezigheid van Enoh. Hij en Demy vormden vorig weekend een goed blok: lekker laten staan, denk ik dan.

Het zou me zeer verbazen wanneer dat duo vlg. weekend niet in de basis staat. Van het duo Urby / Aisatti mag er m.i. maximaal 1 spelen. En geen van beiden zoals ze vandaag stonden te kutten.

Gelukkig hebben we Suarez, die wint deze wedstrijd in z'n uppie voor ons.
Dat was toen Aisatti er nog in stond.Voor de rest stond het behoorlijk goed.RKC hanteerde veelal de lange bal op de buitenspelers.Zoals b.v. een Vertonghen staat te verdedigen is natuurlijk bij de beesten af.

Maar goed.Blijkbaar heb ik dus een ander aanvallend AJAX gezien dan de andere hier op dit forum ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door 999 » za aug 08, 2009 7:48 pm

Peter schreef:Voetske ziet als enige een totaal andere wedstrijd. :smallgrin.gif:

Volgende week gewoon de 11 van Groningen. Hopelijk komt er nog wat beters voor die Rommedahl in de plaats, want dat is huilen met de pet op. En een verdediger, maar dat roepen we nu al zo lang.
Nou Jan van Halst was het een heel eind met mij eens.Die vond zelfs dat Rommeldahl nog meer gebruikt had moeten worden.Maarja, Pfft Jan van Halst die ziet het spelleke natuurlijk ook niet goed ..
Laatst gewijzigd door 999 op za aug 08, 2009 7:51 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door mattie » za aug 08, 2009 7:50 pm

hmmm ik hoop dat ik ongelijk krijg maar...

Uitwedstrijden gaan we lekker counteren in 4-4-2, zoals Groningen uit.
Thuis gaan we incidenteel winnen en verder hebben we de scheids of zo iets nodig.
wat een laag tempo.. tot aan de 1-1 was het waardeloos.

De verdediging blijft zwak zwak zwak..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Ramona » za aug 08, 2009 7:51 pm

Tenenkrommend soms...maar wel blijven doorgaan en dus 3 verdiende punten. :tifoajax.gif:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Feest » za aug 08, 2009 7:54 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door 999 » za aug 08, 2009 7:57 pm

Steef schreef:
999 schreef:
Peter schreef:Voetske ziet als enige een totaal andere wedstrijd. :smallgrin.gif:

Volgende week gewoon de 11 van Groningen. Hopelijk komt er nog wat beters voor die Rommedahl in de plaats, want dat is huilen met de pet op. En een verdediger, maar dat roepen we nu al zo lang.
Nou Jan van Halst was het een heel eind met mij eens.Die vond zelfs dat Rommeldahl nog meer gebruikt had moeten worden.Maarja, Pfft Jan van Halst die ziet het spelleke natuurlijk ook niet goed ..
Jan niet gehoord over Diego Armando Aisatti vandaag.
Nu dat bedoel ik dus, overgens heeft Jan het wel degelijk over de fouten en tekortkomingen van Aisatti in de eerste helft gehad. als mensen hier voor de wedstrijd een bepaald standpunt innemen kwa spelers, dan kunnen die spelers het nog zo goed doen, maar voor hun blijven het de boosdoeners in zo'n wedstrijd.

Aissati werk vertragend, steeds DWARS het veld over en niet een van zijn beruchte en beroemde steekpasses gezien .. verdedigend moet het beter, maar dat wisten we al.Zo;n v.d. Wiel b.v. was vandaag redelijk kwa aanvallend vermogen, maar verdedigend ook niet veel soeps ..

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Jesse » za aug 08, 2009 8:01 pm

Ik ga met Voetske mee, zo slecht vond ik het allemaal niet. Enoh en de Zeeuw vond ik goed, Wielaert vrij solide, Sulejmani leek er wat meer zin in te hebben en Suarez was overal.

Minpunten Aissati (ga nou eens meer in de buurt van de 16 en de spits lopen), Cvita (op de een of andere manier doet-ie telkens niet mee met de aanval), Alderweireld en Vertonghen (speel nou eens met wat meer gif! Of is dat iets Belgisch?).
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 08, 2009 8:03 pm

Aisatti is voorlopig einde oefening en zijn karakter kennende zal het niet lang duren voor hij wel is bij Ajax.

Wat ben ik blij dat Ajax De Zeeuw heeft gehaald. Wat een loopvermogen en wat een overzicht. Een echte klasbak. Je kunt wel zien dat hij niet de enigste defensieve man moet zijn. Met Enoh erbij, komt hij veel beter tot zijn recht en kan hij aanvallend veel dwingender zijn. Overigens heeft onze verdedigende middenvelder, vandaag gewoon 2 assists! :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door wimpey » za aug 08, 2009 8:03 pm

Peter schreef: Hopelijk komt er nog wat beters voor die Rommedahl in de plaats, want dat is huilen met de pet op.
AT's troetelkind Aisatti was natuurlijk met afstand de slechtste vandaag. De Engelaar van Ajax. Urby liet net als in Groningen niets zien en Vertonghen was defensief erg zwak.

Pas met Sulejmani erbij kwam Ajax weer wat op gang. Kwalitatief en qua voetbalverstand superieur aan Cvitanich.

Zó wordt het ook tegen het huidige PSV weer een hels karwei. De Groningen-tactiek, een verdediger erbij en Atouba op de plek van Vertonghen. Urby en Aisatti op de bank en Vertonghen maar een linie naar voren.

Ik hoop dat Jol nu klaar is met experimenteren. Tegen Groningen stond z'n elftal goed. Vandaag was het bagger. Safety first is voor dit elftal het motto. Zonder De Zeeuw en Suarez had Ajax net als PSV vorige week ook thuis punten verloren tegen een promovendus.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door 999 » za aug 08, 2009 8:11 pm

Maar ben ik dan weer de enige die vind dat Suarez anders voetbald als vorig seizoen, veel meer met beleid en in de combinatie ?. ( al was ie vandaag op momenten te nadrukkelijk op zoek naar zijn eerste goal ) ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door joey » za aug 08, 2009 8:12 pm

Ik begrijp niet waar je het over hebt. Suarez is Suarez. Die kan niet eens anders voetballen. Je moet hem ook lekker zijn gang laten gaan, want als hij niet meer op intuitie mag spelen maak je hem kapot. Zijn rendement is hoog genoeg.

Uit een andere topic:
De Dominee schreef:
joey schreef:Naar het zich laat aanzien gaat Aissati het dus ook bij Ajax niet redden. Want de overwegingen van Jol doen het ergste vrezen voor Issy. Blijkbaar vindt ook Jol de inbreng van Aissati niet van dusdanige waarde, dat hij kan leven met zijn tekortkomingen. Jol maakt dus dezelfde keuze als Koe, Vergoossen en Foppe voor hem. Blijkbaar zien trainers weinig ruimte voor verbetering, als ze elke dag met hem werken.

Tja, en wij maar roepen dat ze bij PSV gek waren... :blush.gif:
Kul, je oordeelt op basis van aannames en één enkele wedstrijd. Afwachten alvorens te oordelen, dat is toch min of meer jouw stokpaardje?
Op basis van twee wedstrijden inmiddels. :neutral.gif:

Ik denk niet dat Aissati het gaat redden bij Ajax. Hij werd niet voor niets gewisseld. Al zijn tekortkomingen kwamen vandaag aan het licht. Dat zijn er wel een paar.

Met Wimpey eens. Tegen PSV moet je niet experimenteren. Al begrijp ik best dat het voor Aissati volgende week heel vervelend gaat worden in Eindhoven. Misschien tijd voor een kleine blessure? :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door joey op za aug 08, 2009 8:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Ramona » za aug 08, 2009 8:12 pm

999 schreef:Maar ben ik dan weer de enige die vind dat Suarez anders voetbald als vorig seizoen, veel meer met beleid en in de combinatie ?. ( al was ie vandaag op momenten te nadrukkelijk op zoek naar zijn eerste goal ) ...
Daarom heeft hij ook die band om z'n arm...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 08, 2009 8:16 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: Hopelijk komt er nog wat beters voor die Rommedahl in de plaats, want dat is huilen met de pet op.
AT's troetelkind Aisatti was natuurlijk met afstand de slechtste vandaag. De Engelaar van Ajax. Urby liet net als in Groningen niets zien en Vertonghen was defensief erg zwak.

Pas met Sulejmani erbij kwam Ajax weer wat op gang. Kwalitatief en qua voetbalverstand superieur aan Cvitanich.

Zó wordt het ook tegen het huidige PSV weer een hels karwei. De Groningen-tactiek, een verdediger erbij en Atouba op de plek van Vertonghen. Urby en Aisatti op de bank en Vertonghen maar een linie naar voren.


Ik hoop dat Jol nu klaar is met experimenteren. Tegen Groningen stond z'n elftal goed. Vandaag was het bagger. Safety first is voor dit elftal het motto. Zonder De Zeeuw en Suarez had Ajax net als PSV vorige week ook thuis punten verloren tegen een promovendus.
Kan ik me helemaal in vinden, alleen vind ik het wel opvallend dat jij Atouba erin praat :ajaxsmiley.gif:
Nu maar hopen dat Ajax nog echte knaken gaat uitgeven voor een 'beest' van een verdediger.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Jesse » za aug 08, 2009 8:16 pm

999 schreef:Maar ben ik dan weer de enige die vind dat Suarez anders voetbald als vorig seizoen, veel meer met beleid en in de combinatie ?. ( al was ie vandaag op momenten te nadrukkelijk op zoek naar zijn eerste goal ) ...
Klopt. Minder rare acties. De band lijkt hem goed te doen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie