Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door joey » zo sep 27, 2009 9:27 pm

Je weet toch dat Ajax dat geld heeft neergeteld omdat Van Basten op de tribune zat bij Heerenveen-Ajax, Voetske? Toen snelde hij onze verdedigers keer op keer voorbij. Van Basten moest hem gewoon hebben en dat mocht wat kosten.

Hij viel bij Heerenveen op door zijn handelingssnelheid, passeerbewegingen en inzicht. En sprinten kon hij toen ook aardig. Ik herinner me een aanval waarbij hij vanaf eigen helft met de bal richting zestien van de tegenstander rende. Niemand die hem kon bijhouden, hij was met bal aanmerkelijk sneller dan zijn tegenstanders zonder.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door brigade zuid » zo sep 27, 2009 9:28 pm

De conclusie lijkt me gerechtvaardigd dat het belachelijk is geweest om zoveel geld neer te leggen voor deze speler. We zitten er maar mooi mee.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door LucaS » zo sep 27, 2009 9:29 pm

Toch wel bijzonder dat je het gevaar loopt bespot te worden als je een van de ontelbare buitengemeen betrouwbare internetbronnen van bovenop de situatie waar de bron betrouwbaar over roddelt, niet gelijk onvoorwaardelijk gelooft. Bijzondere tijden
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door Beloki » zo sep 27, 2009 9:30 pm

LucaS schreef:Toch wel bijzonder dat je het gevaar loopt bespot te worden als je een van de ontelbare buitengemeen betrouwbare internetbronnen van bovenop de situatie waar de bron betrouwbaar over roddelt, niet gelijk onvoorwaardelijk gelooft. Bijzondere tijden
Amen.

Ik ben het een keer eens met Lucas, kan iemand een foto nemen van deze post?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door joey » zo sep 27, 2009 9:32 pm

brigade zuid schreef:De conclusie lijkt me gerechtvaardigd dat het belachelijk is geweest om zoveel geld neer te leggen voor deze speler. We zitten er maar mooi mee.
Dat sowieso. Heel amateuristisch. Jol ergert zich kapot, dat kan ik me goed voorstellen. Niet alleen is er geen geld, hij zit ook nog met Sulejmani opgescheept met wie hij (tenminste op dit moment) weinig kan aanvangen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door 999 » zo sep 27, 2009 9:35 pm

joey schreef:Je weet toch dat Ajax dat geld heeft neergeteld omdat Van Basten op de tribune zat bij Heerenveen-Ajax, Voetske? Toen snelde hij onze verdedigers keer op keer voorbij. Van Basten moest hem gewoon hebben en dat mocht wat kosten.

Hij viel bij Heerenveen op door zijn handelingssnelheid, passeerbewegingen en inzicht. En sprinten kon hij toen ook aardig. Ik herinner me een aanval waarbij hij vanaf eigen helft met de bal richting zestien van de tegenstander rende. Niemand die hem kon bijhouden, hij was met bal aanmerkelijk sneller dan zijn tegenstanders zonder.
Maar nu speelt ie bij AJAX.En tegenstanders van AJAX spelen nu eenmaal anders dan tegenstanders van Heerenveen.Nu heeft ie steeds een halve meter minder ruimte omdat de achterhoede van de tegenstander denkt: Bekijk het maar we vangen jullie hier op.Ook dat heb je bij spelers in het verleden gezien die naar AJAX kwamen.

Van Basten hadden ze flink aan zijn oren moeten trekken toen ie zijn zin aan het doordrijven was.
Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 27, 2009 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door 999 » zo sep 27, 2009 9:36 pm

Beloki schreef:
LucaS schreef:Toch wel bijzonder dat je het gevaar loopt bespot te worden als je een van de ontelbare buitengemeen betrouwbare internetbronnen van bovenop de situatie waar de bron betrouwbaar over roddelt, niet gelijk onvoorwaardelijk gelooft. Bijzondere tijden
Amen.

Ik ben het een keer eens met Lucas, kan iemand een foto nemen van deze post?
Heb um opgeslagen ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door joey » zo sep 27, 2009 9:43 pm

Niet zo klef doen jullie. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door Daily Blind » zo sep 27, 2009 9:53 pm

joey schreef:
brigade zuid schreef:De conclusie lijkt me gerechtvaardigd dat het belachelijk is geweest om zoveel geld neer te leggen voor deze speler. We zitten er maar mooi mee.
Dat sowieso. Heel amateuristisch. Jol ergert zich kapot, dat kan ik me goed voorstellen. Niet alleen is er geen geld, hij zit ook nog met Sulejmani opgescheept met wie hij (tenminste op dit moment) weinig kan aanvangen.
Jol sleept met Atouba, anders wel een soort gelijk type bij de selectie. Het blijkt maar weer dat de bestuurders van deze club maar aan klote als trainers zo zware stem hebben in het aankoopbeleid. Zo zwaar zelfs dat ze spelers gewoon door de medische test afkeuren zonder te kijken naar het resultaat. Anders hadden atouba en sulejmani hier nooit gespeeld.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door joey » zo sep 27, 2009 10:55 pm

Ik ben het ermee eens dat je een trainer nooit de portemonnee mag geven. Trainers denken aan de zeeeer korte termijn.

Kijk maar naar Van Basten. Hij begint aan een klus, geeft een kapitaal uit, heeft er dan niet meer zo'n zin in en hoppa, meneer is weg. Zit Ajax met een stoet onbruikbare spelers.

Of Jol lang blijft moet ik ook nog zien. Hij loopt zo te zaniken over de kwaliteit van zijn selectie. Ik weet niet hoe hij het zich voorstelt, maar Ajax kan echt geen toppers halen. Hij moet blij zijn dat hij een aantal behoorlijke spelers heeft en wil hij meer, dan moet hij zelf het geld verdienen.
Het stinkt aan alle kanten!

yr_86
Berichten: 15
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 9:55 pm

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door yr_86 » ma sep 28, 2009 12:37 am

Zlatan Son of God schreef:Via een goede bekende heb ik exact het zelfde verhaal gehoord wat Feest/Steef hier eerder al heeft aangegeven. Sulejmani heeft kraakbeen en of weefsel problemen in zijn knie en daar gaat hij nooit meer optimaal van herstellen. Deze problemen zijn destijds gewoon door de medische keuring gekomen.
Shota Arveladze heeft 80% van zijn carrière met kraakbeen problemen gevoetbald...

wimpey
Berichten: 52058
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door wimpey » ma sep 28, 2009 11:05 am

brigade zuid schreef:Steef had dat ook al eerder aangegeven hoor.. en nu hoor ZSOG het van een andere bron, dan moet het haast wel waar zijn.. bovendien waarom speelt ie anders niet een keer beter.
Zie Sulejmani 'voetballen': geen aktie, geen versnelling, hij draait niet kort en het oogt angstig. Hij oogt niet fit. Niet te dik ofzo, maar gewoon niet fit.

Als linksbuiten kan ie echt niet mee, zelfs tegen AGOVV viel ie door de mand. Ben bang dat die jongen idd een probleem heeft. En Ajax ook.

2e helft kon me gisteren wel bekoren. Ajax zat er toen wél kort op, ADO werd in de wurggreep genomen en we hadden er zomaar 5 kunnen maken.

Op de vleugels blijft het behelpen, maar de Jong en Rommedahl spelen beter dan Aisatti en Kennedy.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door 999 » ma sep 28, 2009 11:44 am

wimpey schreef:
brigade zuid schreef:Steef had dat ook al eerder aangegeven hoor.. en nu hoor ZSOG het van een andere bron, dan moet het haast wel waar zijn.. bovendien waarom speelt ie anders niet een keer beter.
Zie Sulejmani 'voetballen': geen aktie, geen versnelling, hij draait niet kort en het oogt angstig. Hij oogt niet fit. Niet te dik ofzo, maar gewoon niet fit.

Als linksbuiten kan ie echt niet mee, zelfs tegen AGOVV viel ie door de mand. Ben bang dat die jongen idd een probleem heeft. En Ajax ook.

2e helft kon me gisteren wel bekoren. Ajax zat er toen wél kort op, ADO werd in de wurggreep genomen en we hadden er zomaar 5 kunnen maken.

Op de vleugels blijft het behelpen, maar de Jong en Rommedahl spelen beter dan Aisatti en Kennedy.
Moet je je eens indenken dat MVB vorig seizoen geen 35 miljoen had mogen spenderen, en Jol ( de TD ) de lijn had kunnen doortrekken kwa kwaliteits aankopen zoals de Zeeuw ...

Die was trouwens DIK de man of the match en niet Suarez ..

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door Daily Blind » ma sep 28, 2009 12:18 pm

In het stadion had je alle arbeid van suarez beter gezien dan op tv. Deze man heeft zich kapot gelopen om ruimtes voor hem of zijn teamgenoten te creeeren. Daarnaast had hij geweldige acties in huis waarmee hij de wedstrijd kleur gaf.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door 999 » ma sep 28, 2009 12:25 pm

Zlatan Son of God schreef:In het stadion had je alle arbeid van suarez beter gezien dan op tv. Deze man heeft zich kapot gelopen om ruimtes voor hem of zijn teamgenoten te creeeren. Daarnaast had hij geweldige acties in huis waarmee hij de wedstrijd kleur gaf.
En de Zeeuw doet het vuile werk voor .o.a. Suarez .. En waarom denk jij dat je op TV niet kan zien wat voor arbeid een speler verzet ZSoG ?.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door Daily Blind » ma sep 28, 2009 1:59 pm

999 schreef:
Zlatan Son of God schreef:In het stadion had je alle arbeid van suarez beter gezien dan op tv. Deze man heeft zich kapot gelopen om ruimtes voor hem of zijn teamgenoten te creeeren. Daarnaast had hij geweldige acties in huis waarmee hij de wedstrijd kleur gaf.
En de Zeeuw doet het vuile werk voor .o.a. Suarez .. En waarom denk jij dat je op TV niet kan zien wat voor arbeid een speler verzet ZSoG ?.
Omdat je op tv zelden de loopacties krijgt te zien van aanvallers zodra de bal nog achterin bij de verdedigers is. Op de tribune heb je gewoon net een wat beter overzicht.
Overigens vond ik de Zeeuw ook puik spelen. Hij wil alles in een keer spelen en dat brengt veel snelheid in het spel. Toch maakt hij hierdoor momenteel nog te veel fouten, waardoor onnodig balverlies geleden wordt, maar dit ziet hij zelf gelukkig ook. Suarez en de Zeeuw zijn gewoon de belangrijkste spelers in de selectie.

Lionel
Berichten: 47583
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door Lionel » ma sep 28, 2009 2:05 pm

999 schreef:
wimpey schreef:
brigade zuid schreef:Steef had dat ook al eerder aangegeven hoor.. en nu hoor ZSOG het van een andere bron, dan moet het haast wel waar zijn.. bovendien waarom speelt ie anders niet een keer beter.
Zie Sulejmani 'voetballen': geen aktie, geen versnelling, hij draait niet kort en het oogt angstig. Hij oogt niet fit. Niet te dik ofzo, maar gewoon niet fit.

Als linksbuiten kan ie echt niet mee, zelfs tegen AGOVV viel ie door de mand. Ben bang dat die jongen idd een probleem heeft. En Ajax ook.

2e helft kon me gisteren wel bekoren. Ajax zat er toen wél kort op, ADO werd in de wurggreep genomen en we hadden er zomaar 5 kunnen maken.

Op de vleugels blijft het behelpen, maar de Jong en Rommedahl spelen beter dan Aisatti en Kennedy.
Moet je je eens indenken dat MVB vorig seizoen geen 35 miljoen had mogen spenderen, en Jol ( de TD ) de lijn had kunnen doortrekken kwa kwaliteits aankopen zoals de Zeeuw ...

Die was trouwens DIK de man of the match en niet Suarez ..
MVB wilde De Zeeuw ook hebben hoor. En Jol zijn aankopen....Pantelic, Atouba, Verhoeven?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door 999 » ma sep 28, 2009 2:11 pm

Rishi schreef:
999 schreef:
wimpey schreef:
Zie Sulejmani 'voetballen': geen aktie, geen versnelling, hij draait niet kort en het oogt angstig. Hij oogt niet fit. Niet te dik ofzo, maar gewoon niet fit.

Als linksbuiten kan ie echt niet mee, zelfs tegen AGOVV viel ie door de mand. Ben bang dat die jongen idd een probleem heeft. En Ajax ook.

2e helft kon me gisteren wel bekoren. Ajax zat er toen wél kort op, ADO werd in de wurggreep genomen en we hadden er zomaar 5 kunnen maken.

Op de vleugels blijft het behelpen, maar de Jong en Rommedahl spelen beter dan Aisatti en Kennedy.
Moet je je eens indenken dat MVB vorig seizoen geen 35 miljoen had mogen spenderen, en Jol ( de TD ) de lijn had kunnen doortrekken kwa kwaliteits aankopen zoals de Zeeuw ...

Die was trouwens DIK de man of the match en niet Suarez ..
MVB wilde De Zeeuw ook hebben hoor. En Jol zijn aankopen....Pantelic, Atouba, Verhoeven?
Dat zijn geen aankopen .. Voor wat die kosten aan salaris kun je niet eens één de Zeeuw kopen ..

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door beelzebub » ma sep 28, 2009 2:20 pm

Rishi schreef: MVB wilde De Zeeuw ook hebben hoor. En Jol zijn aankopen....Pantelic, Atouba, Verhoeven?
Waarom denk je dat hij vorig jaar niet kwam? Omdat Van Basten hem tijdens het EK zonder uitleg te geven op de bank zette ten faveure van Engelaar.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door Michael_B » di sep 29, 2009 10:35 am

Zlatan Son of God schreef:
999 schreef:
Zlatan Son of God schreef:In het stadion had je alle arbeid van suarez beter gezien dan op tv. Deze man heeft zich kapot gelopen om ruimtes voor hem of zijn teamgenoten te creeeren. Daarnaast had hij geweldige acties in huis waarmee hij de wedstrijd kleur gaf.
En de Zeeuw doet het vuile werk voor .o.a. Suarez .. En waarom denk jij dat je op TV niet kan zien wat voor arbeid een speler verzet ZSoG ?.
Omdat je op tv zelden de loopacties krijgt te zien van aanvallers zodra de bal nog achterin bij de verdedigers is. Op de tribune heb je gewoon net een wat beter overzicht.
Overigens vond ik de Zeeuw ook puik spelen. Hij wil alles in een keer spelen en dat brengt veel snelheid in het spel. Toch maakt hij hierdoor momenteel nog te veel fouten, waardoor onnodig balverlies geleden wordt, maar dit ziet hij zelf gelukkig ook. Suarez en de Zeeuw zijn gewoon de belangrijkste spelers in de selectie.
Ik vond De Zeeuw en Urby de beste spelers afgelopen zondag. Luis was bij vlagen geniaal maar ook bij vlagen irritant.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door Giacomo Puccini » di sep 29, 2009 1:26 pm

Suarez deed een aantal geniale, schitterende dingen maar met die momenten was hij dit keer niet beslissend en daarnaast deed Suarez heel veel zeer slecht. Ik vond hem daarom tegen Ado één van zijn mindere wedstrijden spelen. Nog steeds hoorde hij bij de betere Ajacieden hoor, maar Demy de Zeeuw stak er voor mij bovenuit.

Demy is hard op weg naar een basisplaats in Oranje op het WK, en ik begin me al af te vragen hoe lang we deze kerel nog kunnen behouden. Het liefst zie ik hem zijn contract uitdienen, dan maar geen transfersom. Hij is te belangrijk en komt mede door zijn leeftijd misschien niet zo gauw in aanmerking voor een Nigel de Jong achtige transfersom.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-ADO Den Haag 27-9-2009

Bericht door 999 » di sep 29, 2009 8:34 pm

Zlatan Son of God schreef:
999 schreef:
Zlatan Son of God schreef:In het stadion had je alle arbeid van suarez beter gezien dan op tv. Deze man heeft zich kapot gelopen om ruimtes voor hem of zijn teamgenoten te creeeren. Daarnaast had hij geweldige acties in huis waarmee hij de wedstrijd kleur gaf.
En de Zeeuw doet het vuile werk voor .o.a. Suarez .. En waarom denk jij dat je op TV niet kan zien wat voor arbeid een speler verzet ZSoG ?.
Omdat je op tv zelden de loopacties krijgt te zien van aanvallers zodra de bal nog achterin bij de verdedigers is. Op de tribune heb je gewoon net een wat beter overzicht.
Overigens vond ik de Zeeuw ook puik spelen. Hij wil alles in een keer spelen en dat brengt veel snelheid in het spel. Toch maakt hij hierdoor momenteel nog te veel fouten, waardoor onnodig balverlies geleden wordt, maar dit ziet hij zelf gelukkig ook. Suarez en de Zeeuw zijn gewoon de belangrijkste spelers in de selectie.
Nou dat maak niet zoveel verschil over waar het hier over gaat.Verder zie je op TV meer dan genoeg.

Suarez is een aanvaller, en aanvallers scoren nu eenmaal hoger dan middenvelders of verdedigers bij zo'n man of the match.En dan heb je natuurlijk ook een hele boel klapvee in zo'n stadion.

Kijk zo'n Suarez mag bij die in het stadion tig keer balverlies hebben, gewoon z'n eigen wedstrijdje spelen want over dat andere bij balverlies hoeft hij zich niet druk te maken, en dan nog zal ie altijd met een voorsprong aan zo'n MOTM beginnen.

De Zeeuw was voor mij de MOTM, dwingend, veel vuil werk opknappen, slim en niet op de egoistische toer ..

Plaats reactie