FC Dordrecht - Ajax 29-10-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Dordrecht - Ajax 29-10-2009

Bericht door brigade zuid » vr okt 30, 2009 10:36 pm

Precies wat is er nou mis mee om een B-team op te stellen, hadden ze gisteren gewoon moeten doen hoor.. straks tegen WHC sowiezo.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Dordrecht - Ajax 29-10-2009

Bericht door 999 » vr okt 30, 2009 11:07 pm

wimpey schreef:
Benji schreef:Nou Jol, durf je het tegen WHC wel aan met Zeegelaar, Josefzoon, Eriksen, Castillion?
Eens zien of Ajax het dan 90 minuten zonder Suarez kan.

Ik moest er gisteren bij tijd en wijle om lachen, zo krankzinnig slecht. Het leek wel Vauxhall Conference. Ben met m´n stomme kop, tegen beter weten én m´n belofte in, de 2e helft gaan kijken.

Oleguer, Gabri en Kennedy spanden de kroon. Enoh stond als een wandelende kettingzaag ballen weg te rossen en Vertonghen kreeg werkelijk voor ieder duel een overtreding tegen.

Wat mij betreft meldt Ajax zich volgend seizoen af voor de KNVB beker. Gewoon niet aan beginnen, af en toe rust pakken en de batterijen rechargen.
Mawh, vind het toch wel iets hebben " AJAX pakt de dubbel " ..

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: FC Dordrecht - Ajax 29-10-2009

Bericht door Pride of Amsterdam » vr okt 30, 2009 11:22 pm

Daarbij komt dat zo'n finale (als je hem haalt) tegen een 'aansprekende' tegenstander ook wel wat heeft. Ik kan me de bekerfinales tegen AZ en PSV nog goed herinneren in seizoenen dat het verder niet veel soeps was... zijn toch lekkere wedstrijden om erbij te hebben.

Dus als je dan toch een brief schrijft naar de KNVB, regel dan gewoon dat wij sowieso in de finale staan. :ajaxsmiley.gif:
Op naar de vierde ster!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: FC Dordrecht - Ajax 29-10-2009

Bericht door Vedette-10- » vr okt 30, 2009 11:37 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 3:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Dordrecht - Ajax 29-10-2009

Bericht door LucaS » za okt 31, 2009 9:32 am

Ajax moet natuurlijk altijd voor de dubbel gaan! Niks reservespelers, het kan er bij mij niet in dat getrainde profs geen twee wedstrijden per week aan kunnen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Dordrecht - Ajax 29-10-2009

Bericht door 999 » za okt 31, 2009 12:55 pm

LucaS schreef:Ajax moet natuurlijk altijd voor de dubbel gaan! Niks reservespelers, het kan er bij mij niet in dat getrainde profs geen twee wedstrijden per week aan kunnen.
Inderdaad, zelfde als dat men roept dat het erg is dat men een HALF uurtje langer moet spelen door de verlenging.Nogmaals, je moet gewoon je conditie training aanpassen, want die bouw je zo toch wel op.

Een ander verhaal is natuurlijk dat je wel meer ( eerder ) kans hebt op blessures, gewoon omdat je MEER wedstrijden speelt in een kortere periode.

Gewoon je rust pakken doormiddel van aangepaste trainingen, goede fisio ( spieren losmaken enz. ) en rust.Laat ze maar lekker op automatisme oefenen, afwerken op goal enz. in een gemoedelijk tempo, ontspannen .. deden wij ook altijd ..

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: FC Dordrecht - Ajax 29-10-2009

Bericht door Daniel » za okt 31, 2009 3:02 pm

Precies. Ik vind het een beetje triest altijd dat gezeur. In andere topsporten is het doodnormaal dat je je kapot traint en je hele leven in dienst zet van die sport. Voetballers moeten een keertje en soms twee keer in de week 90 minuten en misschien wat langer een wedstrijd spelen. Voor de rest moeten ze trainen een paar uurtjes per dag een paar dagen per week. En ze krijgen er nog dik betaald voor ook. Ik vind dat "de wedstrijd van afgelopen donderdag nog in de benen" altijd zo'n slappe smoes. Als voetballers zouden trainen als bijvoorbeeld schaatsers of atletiekers dat zouden doen zouden ze elke week makkelijk volhouden. Je traint niet voor niets op topniveau. Voetballers houden teveel van het goede leven, veel feesten daarnaast nog vaak en letten niet zo op het eten.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: FC Dordrecht - Ajax 29-10-2009

Bericht door 666 » za okt 31, 2009 7:51 pm

In het voetbal kan vast een stuk professioneler worden gewerkt, gegeten en gedronken, maar je kan voetbal natuurlijk niet zomaar vergelijken met sporten als schaatsen of hardlopen.

Bij schaatsen of rennen draait het om het herhalen van een klein aantal bewegingen en gaat het maken van keuzes tijdens de wedstrijd niet veel verder dan het doseren van de mate van inspanning. Bovendien hoef je op de atletiekbaan weinig of geen rekening te houden met de acties van op je achillespezen invliegende tegenstanders. Hard schaatsen of hard rennen is een beetje het lopendebandwerk van de topsport. Voetbal lijkt meer op een creatief beroep en dat vraagt meer dan kracht en uithoudingsvermogen alleen. Het is geen toeval dat de creatiefste voetballers vaak de slechtste trainingsmentaliteit hebben en de hardste werkers op de training de waterdragende dravers zijn.

Zouden Cruijff, Maradona en Romario betere voetballers zijn geweest als ze als schaatsers of wielrenners hadden getraind of zou dat harde werk ten koste van zaken als techniek en creativiteit zijn gegaan? Volgens mij heeft Ajax meer aan slimmer trainen en spelen dan aan harder werken. We zijn Feyenoord niet!
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Dordrecht - Ajax 29-10-2009

Bericht door Toppie » di nov 10, 2009 12:12 pm

W
HC definitief in stadion Zwolle tegen Ajax
10 november 2009


De bekerwedstrijd tussen WHC en Ajax wordt gehouden in het stadion van FC Zwolle. Om organisatorische redenen was het voor de amateurclub 'vrijwel onmogelijk' om de wedstrijd te houden op het eigen sportcomplex in Wezep, aldus de club.

Het duel in de achtste finale van de KNVB beker staat gepland voor woensdag 23 december, om 18.30 uur, en wordt rechtstreeks uitgezonden op RTL7. WHC meldt blij te zijn dat het terecht kan in het stadion van Zwolle, omdat het 'naast de deur' is.

Plaats reactie