Ajax-Roda JC 3-2-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo feb 03, 2010 11:39 am

Peter schreef:Neem een voorbeeld aan Mourinho: 'Ik denk dat we met 7 man nog winnen van Roda JC. Ik verwacht alleen dat we het lastig krijgen met z'n zessen.'
Da's leuke arrogantie, die in theorie goed bij Ajax past. In de praktijk is het echter vol-ko-men misplaatst. Daarvoor voetballen we eenvoudig veel te slecht. En daarom zit een Mourinho als trainer bij de koploper van de Serie A, en niet bij de nummer 3 van de HCE. Je moet alles wel in het juiste perspectief blijven zien.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door 999 » wo feb 03, 2010 11:40 am

Peter schreef:Ik denk helemaal niet aan strepen. Ik denk helemaal niet aan scheidsrechters. Ajax moet gewoon zorgen dat ze beter zijn en dan hoeven we het niet over een scheidsrechter te hebben. Dat gejank over een scheidsrechter tegen Roda (thuis). Waar maken we ons in hemelsnaam druk over? Gaan we ook janken als Feyenoord Nijhuis treft in een duel vlak voordat Feyenoord-Twente plaatsvindt? Zijn we dan bang dat hij Feyenoorders rode kaarten aansmeert, zodat de wedstrijd daarna een makkie voor Twente wordt? Kom op, zeg.

Neem een voorbeeld aan Mourinho: 'Ik denk dat we met 7 man nog winnen van Roda JC. Ik verwacht alleen dat we het lastig krijgen met z'n zessen.'

Als AJAX in 1995 in de wedstrijden een scheidsrechter had gehad zo de fout in zou zijn gegaan als Vink b.v. en in de finale zou dezelde scheidsrechter de aanval van Kluivert affluiten omdat ie denk dat er een overtreding gemaakt wordt op de keeper van Milaan .. moet jij een opletten hoe klein dit AT zou zijn geweest .. Maar wacht, dat strepen we wel tegen elkaar weg ..

Een voorbeeld aan Mourinho :drecul.gif:, man die is elke wedstrijd bezig om de scheids te bewerken als het niet naar zijn zin gaat ...

Maar nogmaals Daarbij zeg ik steeds dat het niet slim is van de KNVB, niet dat Nijhuis partijdig is en denkt " zo wie zal ik nu een oor aan naaien zodat ie tegen Twente niet mee kan doen " ..........

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door peter » wo feb 03, 2010 11:43 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Peter schreef:Neem een voorbeeld aan Mourinho: 'Ik denk dat we met 7 man nog winnen van Roda JC. Ik verwacht alleen dat we het lastig krijgen met z'n zessen.'
Da's leuke arrogantie, die in theorie goed bij Ajax past. In de praktijk is het echter vol-ko-men misplaatst. Daarvoor voetballen we eenvoudig veel te slecht. En daarom zit een Mourinho als trainer bij de koploper van de Serie A, en niet bij de nummer 3 van de HCE. Je moet alles wel in het juiste perspectief blijven zien.
Heb je een punt, maar zo wil ik het wel zien. Minder catchy, maar de strekking moet zijn dat Ajax zelfs nu nog niets met scheidsrechters te schaften heeft. Twente zal ook wel mensen op scherp hebben staan en dat is part of the deal.

Een voorbeeld aan de quote van Mourinho, Voets. Maar huil vooral verder over partijdigheid en dat Ajax opgejaagd wordt door de scheidsrechters. Ik maak me er niet druk om en ga er van uit dat Nijhuis een prima wedstrijd fluit. Net zo goed dat Wegereef dat zondag gaat doen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Neefkens » wo feb 03, 2010 11:45 am

Dat gelul over scheidsrechters, gewoon niet meer doen wat mij betreft.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door 999 » wo feb 03, 2010 11:46 am

Peter schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Peter schreef:Neem een voorbeeld aan Mourinho: 'Ik denk dat we met 7 man nog winnen van Roda JC. Ik verwacht alleen dat we het lastig krijgen met z'n zessen.'
Da's leuke arrogantie, die in theorie goed bij Ajax past. In de praktijk is het echter vol-ko-men misplaatst. Daarvoor voetballen we eenvoudig veel te slecht. En daarom zit een Mourinho als trainer bij de koploper van de Serie A, en niet bij de nummer 3 van de HCE. Je moet alles wel in het juiste perspectief blijven zien.
Heb je een punt, maar zo wil ik het wel zien. Minder catchy, maar de strekking moet zijn dat Ajax zelfs nu nog niets met scheidsrechters te schaften heeft. Twente zal ook wel mensen op scherp hebben staan en dat is part of the deal.

Een voorbeeld aan de quote van Mourinho, Voets. Maar huil vooral verder over partijdigheid en dat Ajax opgejaagd wordt door de scheidsrechters. Ik maak me er niet druk om en ga er van uit dat Nijhuis een prima wedstrijd fluit. Net zo goed dat Wegereef dat zondag gaat doen.
Mourinho schreef:Tuchtcommissie wil Mourinho en Inter-directeur Paollilo bestraffen

José Mourinho heeft de woede van de tuchtcommissie van de Italiaanse voetbalbond (FIGC) op zijn hals gehaald. De oefenmeester van Internazionale verklaarde zondag dat er een samenzwering gaande was om zijn team van de titel af te houden. "Het was in ieder geval geen toeval dat Wesley Sneijder rood kreeg." De Nederlander kreeg rood vanwege een cynisch applaus jegens de dienstdoende arbiter.

Zoiets moeten wij ook doen Peter ? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door peter » wo feb 03, 2010 11:50 am

Neem een voorbeeld aan de QUOTE van Mourinho. Een quote is een citaat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door 999 » wo feb 03, 2010 11:53 am

Peter schreef:Neem een voorbeeld aan de QUOTE van Mourinho. Een quote is een citaat.
Ga nu niet doen alsof je je niet zit te ergeren aan fouten van scheidsrechters, ga nu niet doen alsof je niet je vraAgtekens zet als zo'n Vink weer een topwedstrijd ( AJAX ) mag fluiten Peter ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door 999 » wo feb 03, 2010 11:56 am

Peter schreef:Neem een voorbeeld aan de QUOTE van Mourinho. Een quote is een citaat.
Nietszeggend dus ...

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2010 11:56 am

Vooraf moet je inderdaad niet zeiken. Achteraf ook niet. Feit is wel dat Vink ons 2 pingels heeft onthouden.

Maar goed. Kunnen we dit achter ons laten? Het is namelijk niet echt boeiend :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Jöhnk » wo feb 03, 2010 11:56 am

Mourinho schreef:Tuchtcommissie wil Mourinho en Inter-directeur Paollilo bestraffen

José Mourinho heeft de woede van de tuchtcommissie van de Italiaanse voetbalbond (FIGC) op zijn hals gehaald. De oefenmeester van Internazionale verklaarde zondag dat er een samenzwering gaande was om zijn team van de titel af te houden. "Het was in ieder geval geen toeval dat Wesley Sneijder rood kreeg." De Nederlander kreeg rood vanwege een cynisch applaus jegens de dienstdoende arbiter.
Tja, zo zie je maar. Vele trainers zeuren over scheidsrechters. Van Gaal is er ook een koning in, net als Cruijff. Begrijp de stelling dan ook niet dat over scheidsrechters zeuren niet bij Ajax hoort. Het hoort er juist wel bij.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door 999 » wo feb 03, 2010 11:57 am

Rishi schreef:Vooraf moet je inderdaad niet zeiken. Achteraf ook niet. Feit is wel dat Vink ons 2 pingels heeft onthouden.

Maar goed. Kunnen we dit achter ons laten? Het is namelijk niet echt boeiend :blush.gif:
Daar gaat het mij ook niet om.En boeiend is het ook niet zo .. Maar wat een hypocrieten hier allemaal ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door peter » wo feb 03, 2010 11:58 am

999 schreef:
Peter schreef:Neem een voorbeeld aan de QUOTE van Mourinho. Een quote is een citaat.
Ga nu niet doen alsof je je niet zit te ergeren aan fouten van scheidsrechters, ga nu niet doen alsof je niet je vragtekens zet als zo'n Vink weer een topwedstrijd ( AJAX ) mag fluiten Peter ..
Vink is gewoon een wisselvallige (en dus slechte) scheidsrechter en die zie ik liever geen topduel fluiten. Ik doe niet mee aan het gelul over partijdige scheidsrechters nee. Vink floot overigens ook Twente-Ajax en PSV-Ajax, maar toen hoorde ik niemand over de partijdigheid van Vink, want toen floot hij prima.
Dat er mensen zijn die denken dat Vink, Wegereef en Nijhuis Ajax moedwillig willen en kunnen benadelen vind ik heel erg sneu. Niet des Ajax, maar blijkbaar wel de nieuwe realiteit. Je moet namelijk ergens je frustraties op botvieren als je zo slecht voetbalt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door 999 » wo feb 03, 2010 12:01 pm

Peter schreef:
999 schreef:
Peter schreef:Neem een voorbeeld aan de QUOTE van Mourinho. Een quote is een citaat.
Ga nu niet doen alsof je je niet zit te ergeren aan fouten van scheidsrechters, ga nu niet doen alsof je niet je vragtekens zet als zo'n Vink weer een topwedstrijd ( AJAX ) mag fluiten Peter ..
Vink is gewoon een wisselvallige (en dus slechte) scheidsrechter en die zie ik liever geen topduel fluiten. Ik doe niet mee aan het gelul over partijdige scheidsrechters nee. Vink floot overigens ook Twente-Ajax en PSV-Ajax, maar toen hoorde ik niemand over de partijdigheid van Vink, want toen floot hij prima.
Dat er mensen zijn die denken dat Vink, Wegereef en Nijhuis Ajax moedwillig willen en kunnen benadelen vind ik heel erg sneu. Niet des Ajax, maar blijkbaar wel de nieuwe realiteit. Je moet namelijk ergens je frustraties op botvieren als je zo slecht voetbalt.
Waar heb ik het over partijdige scheidsrechters ?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Toppie » wo feb 03, 2010 12:03 pm

Peter schreef:
999 schreef:
Peter schreef:Neem een voorbeeld aan de QUOTE van Mourinho. Een quote is een citaat.
Ga nu niet doen alsof je je niet zit te ergeren aan fouten van scheidsrechters, ga nu niet doen alsof je niet je vragtekens zet als zo'n Vink weer een topwedstrijd ( AJAX ) mag fluiten Peter ..
Vink is gewoon een wisselvallige (en dus slechte) scheidsrechter en die zie ik liever geen topduel fluiten. Ik doe niet mee aan het gelul over partijdige scheidsrechters nee. Vink floot overigens ook Twente-Ajax en PSV-Ajax, maar toen hoorde ik niemand over de partijdigheid van Vink, want toen floot hij prima. Dat er mensen zijn die denken dat Vink, Wegereef en Nijhuis Ajax moedwillig willen en kunnen benadelen vind ik heel erg sneu. Niet des Ajax, maar blijkbaar wel de nieuwe realiteit. Je moet namelijk ergens je frustraties op botvieren als je zo slecht voetbalt.
Ga jij lekker naar Hans Anders die Vink floot toen nog erger , een strafschop niet gegeven op raad eens Suarez en 2 vrije trappen die het niet waren vlogen erin via Doedelzak :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door peter » wo feb 03, 2010 12:09 pm

Excuus. Ik bedoel inderdaad Twente-Ajax. Tegen PSV was hij een drama. Beide kanten op uiteraard, maar dat is Toppie allang weer vergeten. We zijn daar vast en zeker weer genaaid haha.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2010 12:11 pm

Hoeveel wordt het vanavond? 3-0?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door 999 » wo feb 03, 2010 12:11 pm

AJAX maakt minimaal vier goals ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door peter » wo feb 03, 2010 12:12 pm

Rishi schreef:Hoeveel wordt het vanavond? 3-0?
3-1 denk ik. Roda presteert wat beter de laatste tijd, maar Ajax wint thuis vast wel. Ik verwacht een eenvoudige overwinning.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2010 12:12 pm

En Roda?

Opstelling? Met of zonder Eriksen? Kennedy of Rommedahl? Oleguer in de basis? Urby als back of Anita?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door peter » wo feb 03, 2010 12:13 pm

Ik zou zo spelen:
Stekel, Wiel, Oleguer, Vertonghen, Urby, de Zeeuw, de Jong/Eriksen, Lindgren, Suarez, Pantelic, Rommedahl.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door 999 » wo feb 03, 2010 12:15 pm

Peter schreef:Ik zou zo spelen:
Stekel, Wiel, Oleguer, Vertonghen, Urby, de Zeeuw, de Jong/Eriksen, Lindgren, Suarez, Pantelic, Rommedahl.
Wat zie jij toch in de Jong Peter ?.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door peter » wo feb 03, 2010 12:19 pm

Enige speler met diepgang en iets van vernuft. Vaak speelt hij veel te diep, maar ik vind dat hij een duel als deze meer kan brengen dan een Enoh. De vraag is alleen even of je hem moet opstellen of dat je toch kiest voor de jongere Eriksen. Deze jongen lijkt me alleen nog niet rijp voor een basisplek. Ik zou dus gewoon de Jong opstellen en bij eventueel falen een wissel doorvoeren met Eriksen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door brigade zuid » wo feb 03, 2010 12:28 pm

Neefkens schreef:Dat gelul over scheidsrechters, gewoon niet meer doen wat mij betreft.
Eens.. ik begin er echt flauw van te worden, dat gezeur elke week.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Leon » wo feb 03, 2010 12:31 pm

Ik vind De Jong ook geen basisplek-waardig, dus dat kan je tegen elkaar wegstrepen.. :hypocrite.gif: . Geef Eriksen vanavond maar een kans, De Jong heeft genoeg kansen gehad maar niet gepakt, niet goed genoeg.

Ik verwacht wel een overwinning, maar wel een zeer moeizame 2-1.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door peter » wo feb 03, 2010 12:36 pm

De Jong genoeg kansen gehad? Even los van het feit of je hem slecht of goed vindt, maar hij heeft natuurlijk amper een kans gehad. Aissati heeft wekenlang aan mogen rommelen.

Plaats reactie