Ajax - FC Twente 07-02-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Lionel » zo feb 07, 2010 1:15 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Gewoon winnen deze wedstrijd, al doen ze het alleen voor mij!
Voor mij, de supporter!
:ajaxscarf.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door 999 » zo feb 07, 2010 1:17 pm

Heb je hem ( ook ) weer .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Kowalczyk » zo feb 07, 2010 1:24 pm

joey schreef:Dat hopen we dan maar. Helaas krijg ik de indruk dat ze niet echt beseffen hoe het komt dat we in deze situatie zitten. Het gaat steeds over geld, geld, geld, geld. Over het geldgebrek van nu en over de zilvervloot (CL). Je krijgt de indruk dat alle leed geleden is als die zilvervloot is binnengevaren.

Het gaat zo weinig over VOETBAL. We zitten in een identiteitscrisis, hoe komen we daar uit? Waar staat Ajax voor, hoe wil Ajax zich onderscheiden? En hoe zorgen we dat we sterker worden ALS CLUB? Ajax is altijd David geweest en nooit Goliath. Nu wil Ajax de Goliath spelen, dat werkt niet.
Deze posting is me echt uit het hart gegrepen en onderschrijf ik voor 100%.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Daily Blind » zo feb 07, 2010 1:37 pm

Kowalczyk schreef:
joey schreef:Dat hopen we dan maar. Helaas krijg ik de indruk dat ze niet echt beseffen hoe het komt dat we in deze situatie zitten. Het gaat steeds over geld, geld, geld, geld. Over het geldgebrek van nu en over de zilvervloot (CL). Je krijgt de indruk dat alle leed geleden is als die zilvervloot is binnengevaren.

Het gaat zo weinig over VOETBAL. We zitten in een identiteitscrisis, hoe komen we daar uit? Waar staat Ajax voor, hoe wil Ajax zich onderscheiden? En hoe zorgen we dat we sterker worden ALS CLUB? Ajax is altijd David geweest en nooit Goliath. Nu wil Ajax de Goliath spelen, dat werkt niet.
Deze posting is me echt uit het hart gegrepen en onderschrijf ik voor 100%.

K.
Ik ook en het ergste is dat de jeugd van Ajax ook langzaam deze kant op gaat.. En het ergste is dat de beleidsbepaler (vd boog) hoor praten hoe het volgens hem zou moeten.. We moeten ons weer focussen op eigen jeugd, dat is onze kracht altijd gwesst. Klinkt goed dacht ik toen tot hij eraan toevoegde. Het draait nu te vaak om de individu in het team het is aan ons te zorgen dat we binnen de elftallen voor een duidelijk balans gaan zorgen. En toen wist ik gelijk weer dat we idd erg ver aan het afglijden zijn. Balans hoe komt de man erop.. In de jeugd moet het een harde concurrentie strijd zijn voor die ene ticket naar het eerste elftal. De nadruk moet liggen op de grote talenten.. hier moet alle energie in gestoken worden en niet aan de jochies die met moeite proberen aan te haken.

Talentherkenning meneer vd Boog daar is waar het allemaal omdraait en niet om een gezellige vereniging te zijn en hopen dat je in de jeugd veel vriendjes maakt en vanuit daar met een goed team kampioen wordt. Talentontwikkel je door de beste talenten het optimale programma te bieden.

Dus zolang we dit soort mensen aan de macht hebben binnen Ajax zie ik die derde ster nooit komen en zal Ajax nooit meer de David zijn.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door wimpey » zo feb 07, 2010 1:47 pm

Jöhnk schreef:Wat denken jullie, gaat Jol eindelijk eens een belangrijke wedstrijd winnen met Ajax?
Ik geloof er niet in. Dat verlangt immers goed voetbal, iets dat onder Jol een zeldzaamheid is.

De volgende trainer moet iemand zijn die een elftal aan het voetballen krijgt. Een voetballeraar. Dan komen die prestaties op den duur vanzelf.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Daily Blind » zo feb 07, 2010 1:55 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Wat denken jullie, gaat Jol eindelijk eens een belangrijke wedstrijd winnen met Ajax?
Ik geloof er niet in. Dat verlangt immers goed voetbal, iets dat onder Jol een zeldzaamheid is.

De volgende trainer moet iemand zijn die een elftal aan het voetballen krijgt. Een voetballeraar. Dan komen die prestaties op den duur vanzelf.
Zo denk ik er ook over.. daarom van Adriaanse een goede zet geweest.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door joey » zo feb 07, 2010 2:10 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik ook en het ergste is dat de jeugd van Ajax ook langzaam deze kant op gaat.. En het ergste is dat de beleidsbepaler (vd boog) hoor praten hoe het volgens hem zou moeten.. We moeten ons weer focussen op eigen jeugd, dat is onze kracht altijd gwesst. Klinkt goed dacht ik toen tot hij eraan toevoegde. Het draait nu te vaak om de individu in het team het is aan ons te zorgen dat we binnen de elftallen voor een duidelijk balans gaan zorgen. En toen wist ik gelijk weer dat we idd erg ver aan het afglijden zijn. Balans hoe komt de man erop.. In de jeugd moet het een harde concurrentie strijd zijn voor die ene ticket naar het eerste elftal. De nadruk moet liggen op de grote talenten.. hier moet alle energie in gestoken worden en niet aan de jochies die met moeite proberen aan te haken.
:biggthumpup.gif:

VDB zegt dat we ons moeten focussen op de jeugd. En waarom dan, vraag je je af. Welnu, dan komt hij met een verhaal over geld. Kijk eens wat Sneijder, VDV en Babel opgeleverd hebben. Kijk eens hoe rendabel het is om goede spelers op te leiden. Gaat het weer over geld, geld, geld. De jeugdopleiding als melkkoe. Zo fijn, dat we het missen van de CL hebben kunnen opvangen met inkomsten uit transfers... Dat we al die tijd geen deuk in een pak boter hebben getrapt, doet er blijkbaar niet zo toe.

En dan, blijkbaar gaat Ajax ook op het gebied van jeugdopleiding de Goliath uithangen. We gaan namelijk op structurele basis talenten tussen de 17 en de 21 kopen. Net als Arsenal dat doet. Kunnen we de spelers uit de eigen opleiding, die toch niet zo goed blijken te zijn, vervangen door aankopen. Die we vervolgens uitroepen tot eigen jeugd. Op die manier verbloemen we dus dat er aan de opleiding van alles schort. :confused.gif:

Het gaat mij om de mentaliteit die bij Ajax heerst. Die werd pijnlijk duidelijk door een opmerking van VDB, vorig jaar in de VI. Toen stelde hij namelijk dat AZ weliswaar wel kampioen werd, maar dat we daar niet teveel waarde aan moesten hechten, want dat was een incident (ik parafraseer). Eigenlijk zei hij met zoveel woorden: wat denkt dat kleine clubje wel, wíj hebben recht op de Schaal, want wij hebben de dikste portemonnee. Zo´n opmerking verwacht je van Uli Hoeness of van de voorzitter van Madrid, maar niet van iemand van onze club. Wij zijn namelijk altijd het kleine clubje geweest dat tegen de klippen op presteerde. Omdat we zo inventief waren. Maar blijkbaar heerst dat besef bij Ajax niet meer.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door wimpey » zo feb 07, 2010 3:29 pm

Zlatan Son of God schreef: Zo denk ik er ook over.. daarom van Adriaanse een goede zet geweest.
Dezelfde Adriaanse die bij Ajax al eens hopeloos faalde. Onder hem voetbalde Ajax ook nog eens slecht.

Ik ben het met joey eens: trendvolger is Ajax, daar waar we ooit trendsetter waren. Te wijten aan een gebrek aan ideeen en kwaliteit bij de beleidsbepalers en trainers die we de voorbije jaren hebben gehad. Boog en Jol passen prima in dat rijtje: middelmaat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door 999 » zo feb 07, 2010 3:33 pm

Misschien dat jullie on topic kunnen gaan .. .

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 07, 2010 3:33 pm

Anita linksback, Urby linksbuiten en Siem speelt (Lodeiro niet).

------------- Stekelenburg
- VD Wiel - Oleguer - Vertonghen - Anita
-------- De Zeeuw ------- Lindgren
--------------- Siem
- Suarez -------------- Urby
------------- Pantelic
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo feb 07, 2010 3:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door sander » zo feb 07, 2010 3:35 pm

Ajaciedjuh schreef:Anita linksback, Urby linksbuiten en Siem speelt (Lodeiro niet).
Rommedahl dus niet. Waarom zit dan ook in godsnaam Kennedy bij de selectie. Naja snapte ik voor de opstelling ook al niet.

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door sander » zo feb 07, 2010 3:36 pm

Ajaciedjuh schreef:Anita linksback, Urby linksbuiten en Siem speelt (Lodeiro niet).

------------- Stekelenburg
- VD Wiel - Oleguer - Vertonghen - Anita
-------- De Zeeuw ------- Lindgren
--------------- Siem
- Rommedahl -------------- Suarez
------------- Pantelic
Waar is Urby dan in je opstelling? Ik denk dat Rommedahl dan niet speelt.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door D_skilled » zo feb 07, 2010 3:36 pm

Dat wordt tweede helft Lodeiro erin.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Jöhnk » zo feb 07, 2010 3:37 pm

sander schreef:
Ajaciedjuh schreef:Anita linksback, Urby linksbuiten en Siem speelt (Lodeiro niet).

------------- Stekelenburg
- VD Wiel - Oleguer - Vertonghen - Anita
-------- De Zeeuw ------- Lindgren
--------------- Siem
- Rommedahl -------------- Suarez
------------- Pantelic
Waar is Urby dan in je opstelling? Ik denk dat Rommedahl dan niet speelt.
Begrijp dat Lindgren niet speelt.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 07, 2010 3:37 pm

sander schreef:
Ajaciedjuh schreef:Anita linksback, Urby linksbuiten en Siem speelt (Lodeiro niet).
Rommedahl dus niet. Waarom zit dan ook in godsnaam Kennedy bij de selectie. Naja snapte ik voor de opstelling ook al niet.
Volgens mij speelde Rommedahl wel, dat zou inhouden dat Lindgren niet speelt!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door sander » zo feb 07, 2010 3:39 pm

Opstelling Ajax: Stekelenburg; van der Wiel, Verthongen, Oleguer, Anita; De Zeeuw, De Jong, Rommedahl; Emanuelson, Suarez, Pantelic.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door peter » zo feb 07, 2010 3:46 pm

Urby op een driemansmiddenveld? Oef, dat wordt weer gevaarlijk.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Laudrup » zo feb 07, 2010 3:47 pm

Jol begrijpt er echt geen drol van he.

Het was hem blijkbaar niet opgevallen dat het tegen Roda beter begon te lopen op het moment dat Lindgren erin kwam?
15 mei 2011.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Jöhnk » zo feb 07, 2010 3:47 pm

Ik denk dat dit een 4-4-2 wordt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door peter » zo feb 07, 2010 3:48 pm

Laudrup schreef:Jol begrijpt er echt geen drol van he.

Het was hem blijkbaar niet opgevallen dat het tegen Roda beter begon te lopen op het moment dat Lindgren erin kwam?
Ik vind het ook weer een nieuwe puzzel. Ik zie hier de logica ook niet van in.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » zo feb 07, 2010 3:53 pm

Appeltje, Eitje
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door thaumaturgy » zo feb 07, 2010 3:56 pm

ajax.nl :

Opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Oleguer, Vertonghen, Anita; Lindgren, De Zeeuw, S. de Jong, Emanuelson; Pantelic, Suarez (c).
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 07, 2010 3:58 pm

Rommedahl dus niet, logisch.

Ajax.nl schreef:Opstellingen Ajax - FC Twente

07 februari 2010
De competitiewedstrijd Ajax - FC Twente begint om 16.30 uur in de ArenA. Bekijk hier de opstellingen en lees vanaf de aftrap de hoogtepunten van het duel in het minuut-tot-minuut verslag.
Scheidsrechter: Jan Wegereef

Opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Oleguer, Vertonghen, Anita; Lindgren, De Zeeuw, S. de Jong, Emanuelson; Pantelic, Suarez (c).
Wissels: Vermeer, Gabri, Rommedahl, Ogararu, Kennedy, Lodeiro, Eriksen.

Opstelling FC Twente: Boschker; Stam, Douglas, Wisgerhof, Tiendalli; Brama, Perez, Janssen; Ruiz, N’Kufo (c), Stoch.
Wissels: Paauwe, Kuiper, Rajkovic, Parker, Tioté, L. de Jong, Vujicevic.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door peter » zo feb 07, 2010 4:00 pm

Precies. Logische opstelling dus. Dacht al.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo feb 07, 2010 4:00 pm

Laat maar

Plaats reactie