Ajax - FC Twente 07-02-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Deli » ma feb 08, 2010 1:11 am

Vitesse? In een kolkend Gelredome? Twente heeft een tik gehad, Vitesse is getergd en wil het verlies tegen VVV wegpoetsen. Ik zeg 1-0... 1+1=3 :blush.gif:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Rooie » ma feb 08, 2010 7:35 am

Vitesse. In de Arena.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Rijkaard » ma feb 08, 2010 8:53 am

Ik heb ook genoten gisteren. Goede sfeer en een keer een ajax wat zich niet liet aftroeven.

We zien liever allemaal dat Ajax oogstrelend voetbal speelt, geen enkele sliding nodig heeft, geen kans weggeeft en ook met 3-0 wint. Maar volgens mij weten we ook allemaal dat Ajax daar op dit moment gewoon (nog) niet toe in staat is. Dan kan je tegen Twente gaan proberen of toch maar mooi voetbal te spelen en afgestraft te worden of je kiest er voor om de mouwen op te stropen en dan maar er vol bovenop te klappen en opportunistisch aan te vallen met heel veen enthousiasme. Dat laatste heeft Ajax gedaan en blijkbaar is dat momenteel naar de mogelijkheden van Ajax. Prima voor nu!!

Als er uiteindelijk maar wel toegewerkt wordt naar beter voetbal, dat ben ik met Joey eens. Maar Joey in een proces mag je ook best eens halverwege van een resultaat(je) genieten hoor ;)
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Duke » ma feb 08, 2010 9:05 am

Ajax mag weer een beetje dromen
Willem Vissers op 08 februari '10, 07:10, bijgewerkt 08 februari '10, 08:21

Martin Jol verdoezelde het falen van Ajax dit seizoen geregeld door te wijzen op de concurrenten: zij verloren nooit en te nimmer. Hoe kon zíjn Ajax dan in hemelsnaam terugkomen, nadat redelijk vroeg in het seizoen de uitwedstrijden tegen PSV (4-3) en FC Twente (1-0) verloren waren gegaan?

Op de middag van de waarheid van dít moment, de middag waarop het elftal dat eeuwig in opbouw lijkt weer iets van de achterstand kon wegwerken, deed de uitdager van de top-twee dat met verve: Ajax - FC Twente 3-0.

Natuurlijk had Ajax in de eerste 20 minuten op achterstand kunnen komen tegen de toen soepel draaiende machine uit het oosten. Nadat De Zeeuw echter met een gelukkig schot de score opende, bleek het tot dan ongeslagen FC Twente kwetsbaar als een baby zonder moeder. De nederlaag verleidde de verliezende trainer McClaren tot de uitspraak dat in deze duels de eerste treffer cruciaal is.

Ajax kansloos
De stand is dus, na 22 duels, op ruim tweederde van de competitie: 1. PSV 58 punten, 2. FC Twente 55, 3. Ajax 49. Is Ajax kansloos voor de titel? Niet helemaal. Wie daarover meer wil weten, moet de programma’s eens bestuderen.

Tijdens de beschouwing na afloop, waar het om kansberekening gaat, keek Jol overigens eerst naar beneden. Dat is de sluwe Scheveninger een beetje eigen. Hij heeft het indekken tot kunst verheven. Ajax heeft inderdaad afstand genomen van Feyenoord (op 7 punten) en de derde plaats is bijna veiliggesteld. Maar wat is een derde plaats voor Ajax, de recordkampioen van Nederland in de vorige eeuw?

Naar boven kijken
Ajax behoort alleen naar beneden te kijken als het bovenaan staat. Anders niet. Jol was bereid voorzichtig één treetje naar boven te kijken, naar FC Twente, dat de laatste weken matig voetbalt. Over het dichten van de achterstand op PSV antwoordde hij ontwijkend. Dat beschouwt hij officieel als een brug te ver. Officieus zal hij weleens dagdromen. Stel, dat...

Je zou ook kunnen concluderen dat PSV een stapje dichter bij de titel is, door het verlies van FC Twente. Maar dat is toch voorbarig, zoals bijna alles voorbarig is aan het voorspellen van eindstanden in de eredivisie. Zo overtuigend wint PSV zijn duels de laatste weken niet.

Topduel
Ajax won eindelijk zijn topduel. Tijdens Ajax - FC Twente was voetbal te aanschouwen zoals het veel te weinig te zien is in Nederland. Fel, vol tempo en vuur, aanvallend, met mooie combinaties soms. De bezoekers leken in de eerste 20 minuten een beetje op Ajax: overtuigend, met overleg in de opbouw. Maar Ajax was veerkrachtig. Het elftal, als altijd meegesleept door vooral Suarez en Vertonghen, liep over van de gezonde agressiviteit die zo vaak ontbreekt, zoals in de lamentabele eerste helft tegen Roda, afgelopen woensdag.

De Arena was zondag een kolkend stadion. Het publiek genoot en zorgde voor sfeer. Als op het veld ook maar iets gebeurt in Amsterdam, is het de laatste jaren zo weinig verwende publiek dankbaar en beloont het rood-wit met open doekjes.

Het was waarlijk een fijne voetbalmiddag, met weer een debutant bovendien bij Ajax. De jonge vriend van Suarez, Nicolas Lodeiro, voorspelde met zijn eerste aanrakingen veel goeds. Fijn linkerbeen, gedrongen, slim, sterk, doelgericht. Makkelijk naar de grond, dat ook.

Hoop
Het programma voor de laatste twaalf duels moet Ajax in ieder geval nog enige hoop bieden op het eerste kampioenschap sinds 2004. Alles begint met geloven in succes. Maar dan moet Ajax wel rigoureus breken met de slechte gewoonte om onnodig punten te verspillen tijdens op papier makkelijke uitwedstrijden.

Wat dat aangaat waren de voortekenen alweer niet positief. Jan Vertonghen pakte in de slotminuut zijn vijfde gele kaart. Hij is volgende week geschorst in Heerenveen, waar Ajax het bijna nooit makkelijk heeft en Jan Everse de Friezen als derde trainer van het seizoen leven probeert in te blazen. De Zeeuw en Emanuelson vielen geblesseerd uit.

PSV
Om de kloof te dichten zijn ook foutjes van PSV en FC Twente noodzakelijk. En daarbij moet Ajax het programma nog maar eens goed bestuderen. Het speelt in feite nog maar één topduel, thuis tegen PSV.

PSV bijvoorbeeld heeft het op papier veel moeilijker. Het speelt ook nog thuis tegen FC Twente en Feyenoord, en eindigt de competitie met de uitwedstrijd tegen kampioen AZ.

Vooral zo rond half maart, met Ajax - PSV op 13 maart en PSV - FC Twente een week later, beleeft de eredivisie een cruciale week. Bovendien zijn alle - vooruit - drie kanshebbers op de titel nog actief in de Europa League. De schermutselingen over de grens leiden weleens af van de huiselijke beslommeringen. Ajax mag weer lichtjes dromen van succes.
Volkskrant
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Toppie » ma feb 08, 2010 9:32 am

Hoerenveen uit, ook weer zo'n wedstrijd die alle kanten op kan gaan. Zonder Jan V

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door sander » ma feb 08, 2010 9:45 am

PSV moet de laatste wedstrijd tegen AZ, maar dat is waarschijnlijk een wedstrijd die er niet meer toedoet. Dat is dan wel weer jammer. Maargoed Ajax is er nog niet, moeten gewoon alles winnen. Wordt lastig volgende week met alle geblesseerden en geschorsten.

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door sander » ma feb 08, 2010 9:46 am

Toppie schreef:Hoerenveen uit, ook weer zo'n wedstrijd die alle kanten op kan gaan. Zonder Jan V
Hopelijk niet Wieleart centraal achterin!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 9:47 am

Maakt Feyenoord een kans in het Boerenstadion? Ik koop een Feyenoordshirt als die daar winnen :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door D_skilled » ma feb 08, 2010 10:06 am

Iemand die het AD leest? De titel van de column van Willem van Hanegem luidt: 'Door Wegereef was Ajax-Twente binnen kwartier aan gort'.

:drecul.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Michael_B » ma feb 08, 2010 10:08 am

Pffff...wat een mafklapper die kerel. Dat kan je toch niet meer serieus nemen?!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 10:15 am

Wat een gekke vent. Alcoholprobleem ofzo?

http://www.ad.nl/ad/nl/1044/Sportcolumn ... gort.dhtml
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door D_skilled » ma feb 08, 2010 10:15 am

'Het leek wel of het de bedoeling was dat Ajax dik moest winnen'

Willem van Hanegem heeft geen goed woord over Jan Wegereef, de dienstdoende scheidsrechter afgelopen zondag in de topper tussen Ajax en FC Twente (3-0). De voormalig trainer van onder meer FC Utrecht en Feyenoord hekelt maandag in het Algemeen Dagblad de nadrukkelijke aanwezigheid van de leidsman in de beginfase. "Na een kwartier had ik al helemaal geen zin meer in onze eigen nationale topwedstrijd van het weekeinde", stelt de oud-international.

"En dat lag helemaal aan scheidsrechter Jan Wegereef", legt Van Hanegem uit in het dagblad. "Dwight Tiendalli vocht een duelletje uit met Luis Suárez, weinig aan de hand op het eerste gezicht, maar de scheidsrechter trok meteen geel. In een wedstrijd die leuk begon met twee aanvallende ploegen was dat signaal van de scheids helemaal niet nodig! Het leek een aantrekkelijk duel te worden. Maar als je als back zo snel geel krijgt, dan ben je bijna helemaal ontwapend."

"Even later kreeg Theo Janssen een berisping van de scheidsrechter omdat die Uruguayaanse duikelaar zich weer eens liet vallen", vervolgde Van Hanegem zijn relaas. "Dan heb ik het thuis voor de televisie dus gehad. Als je dan de gelegenheid hebt om op het andere net naar Chelsea-Arsenal te kijken, dan is de keuze niet zo moeilijk. Ik weet dat je scheidsrechters een beetje moet ontzien, ben ik het mee eens. Maar wat zien die gasten een hoop dingen niet die ze wel moeten zien."

"En het omgekeerde is ook waar; ze zien veel wat verder niemand ziet", besluit Van Hanegem. "Sorry, ik ben er chagrijnig van geworden. Mijn topper was aan gort nog voor die begonnen echt helemaal op gang was. Ik hoorde dat Ajax dik gewonnen heeft, nou, gefeliciteerd; dat kon ik na twintig minuten al wel voorspellen. Het leek wel of het de bedoeling was. Bah."
Bron: VZ.nl

Lachwekkend figuur.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door GangstaRiB » ma feb 08, 2010 10:20 am

Suarez liet trouwens zien dat hij z'n winterdip gehad heeft. Vorige weken lukte bijna niks, maar gisteren was hij weer top. Sleuren, vechten en altijd duels winnen, zo ontzettend belangrijk.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 10:22 am

Douglas was nergens! Werd toch een aantal keren heel slim het bos ingestuurd.
IK GELOOF!!!!!!

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door jamie » ma feb 08, 2010 10:38 am

D_skilled schreef:
'Het leek wel of het de bedoeling was dat Ajax dik moest winnen'

Willem van Hanegem heeft geen goed woord over Jan Wegereef, de dienstdoende scheidsrechter afgelopen zondag in de topper tussen Ajax en FC Twente (3-0). De voormalig trainer van onder meer FC Utrecht en Feyenoord hekelt maandag in het Algemeen Dagblad de nadrukkelijke aanwezigheid van de leidsman in de beginfase. "Na een kwartier had ik al helemaal geen zin meer in onze eigen nationale topwedstrijd van het weekeinde", stelt de oud-international.

"En dat lag helemaal aan scheidsrechter Jan Wegereef", legt Van Hanegem uit in het dagblad. "Dwight Tiendalli vocht een duelletje uit met Luis Suárez, weinig aan de hand op het eerste gezicht, maar de scheidsrechter trok meteen geel. In een wedstrijd die leuk begon met twee aanvallende ploegen was dat signaal van de scheids helemaal niet nodig! Het leek een aantrekkelijk duel te worden. Maar als je als back zo snel geel krijgt, dan ben je bijna helemaal ontwapend."

"Even later kreeg Theo Janssen een berisping van de scheidsrechter omdat die Uruguayaanse duikelaar zich weer eens liet vallen", vervolgde Van Hanegem zijn relaas. "Dan heb ik het thuis voor de televisie dus gehad. Als je dan de gelegenheid hebt om op het andere net naar Chelsea-Arsenal te kijken, dan is de keuze niet zo moeilijk. Ik weet dat je scheidsrechters een beetje moet ontzien, ben ik het mee eens. Maar wat zien die gasten een hoop dingen niet die ze wel moeten zien."

"En het omgekeerde is ook waar; ze zien veel wat verder niemand ziet", besluit Van Hanegem. "Sorry, ik ben er chagrijnig van geworden. Mijn topper was aan gort nog voor die begonnen echt helemaal op gang was. Ik hoorde dat Ajax dik gewonnen heeft, nou, gefeliciteerd; dat kon ik na twintig minuten al wel voorspellen. Het leek wel of het de bedoeling was. Bah."
Bron: VZ.nl

Lachwekkend figuur.
Idd, die kakkerlak zit elke week over Ajax te zeiken.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 10:52 am

Ik vind het eigenlijk wel leuk..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Duke » ma feb 08, 2010 11:17 am

D_skilled schreef:
'Het leek wel of het de bedoeling was dat Ajax dik moest winnen'

Willem van Hanegem heeft geen goed woord over Jan Wegereef, de dienstdoende scheidsrechter afgelopen zondag in de topper tussen Ajax en FC Twente (3-0). De voormalig trainer van onder meer FC Utrecht en Feyenoord hekelt maandag in het Algemeen Dagblad de nadrukkelijke aanwezigheid van de leidsman in de beginfase. "Na een kwartier had ik al helemaal geen zin meer in onze eigen nationale topwedstrijd van het weekeinde", stelt de oud-international.

"En dat lag helemaal aan scheidsrechter Jan Wegereef", legt Van Hanegem uit in het dagblad. "Dwight Tiendalli vocht een duelletje uit met Luis Suárez, weinig aan de hand op het eerste gezicht, maar de scheidsrechter trok meteen geel. In een wedstrijd die leuk begon met twee aanvallende ploegen was dat signaal van de scheids helemaal niet nodig! Het leek een aantrekkelijk duel te worden. Maar als je als back zo snel geel krijgt, dan ben je bijna helemaal ontwapend."

"Even later kreeg Theo Janssen een berisping van de scheidsrechter omdat die Uruguayaanse duikelaar zich weer eens liet vallen", vervolgde Van Hanegem zijn relaas. "Dan heb ik het thuis voor de televisie dus gehad. Als je dan de gelegenheid hebt om op het andere net naar Chelsea-Arsenal te kijken, dan is de keuze niet zo moeilijk. Ik weet dat je scheidsrechters een beetje moet ontzien, ben ik het mee eens. Maar wat zien die gasten een hoop dingen niet die ze wel moeten zien."

"En het omgekeerde is ook waar; ze zien veel wat verder niemand ziet", besluit Van Hanegem. "Sorry, ik ben er chagrijnig van geworden. Mijn topper was aan gort nog voor die begonnen echt helemaal op gang was. Ik hoorde dat Ajax dik gewonnen heeft, nou, gefeliciteerd; dat kon ik na twintig minuten al wel voorspellen. Het leek wel of het de bedoeling was. Bah."
Bron: VZ.nl

Lachwekkend figuur.
Ik las het vanochtend: lachwekkend is het goede woord, maar triest is het ook.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 11:50 am

Kan iemand Pantelic trouwens vertellen dat hij nooit, en dan ook nooit meer een actie moet maken!!! De beste man kan een bal aardig vasthouden, kaatsen en staat best vaak goed maar hij komt nog geen lantaarnpaal voorbij...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door sander » ma feb 08, 2010 11:54 am

Rishi schreef:Kan iemand Pantelic trouwens vertellen dat hij nooit, en dan ook nooit meer een actie moet maken!!! De beste man kan een bal aardig vasthouden, kaatsen en staat best vaak goed maar hij komt nog geen lantaarnpaal voorbij...
Viel mij ook op. Had een paar keer kunnen schieten, maar gaat de actie maken. Je zou toch denken dat hij zijn eigen krachten wel zou kennen.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 12:01 pm

Hij maakte ook een keer een belachelijk hakje :drecul.gif: Zag er echt niet uit..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 08, 2010 12:25 pm

Pantelic speelde een zeer goede wedstrijd. Pikt af en toe zijn goaltjes mee (zeker in de grote wedstrijden, feyenooit en nu ook weer tegen Twente) en laat het elftal beter spelen doordat hij een bal kan vasthouden. Is gewoon een slimme speler. Een toegevoegde waarde voorin, want dan kan Suarez lekker vanaf de zijkanten rommelen (daar is hij op zijn sterkst).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 12:36 pm

Klopt ook wel. Hij moet alleen geen acties maken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Toppie » ma feb 08, 2010 12:45 pm

Waar was zijn commentaar van vorige week dan op PSVINK toen Suarez een pingelhad moeten hebben.Toen schreef die KKLK zeker niets. Of had Tomasson voor zijn duikel partij een pingel moeten hebben :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 08, 2010 12:50 pm

Of dat gisteren onterecht het doelpunt van Suarez werd afgekeurd......
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Duke » ma feb 08, 2010 1:21 pm

Toen had hij al overgeschakeld...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie