Ajax-Feyenoord (25-4-10) Feyenoord-Ajax (6-5-10) BEKERFINALE

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door raymon » vr apr 09, 2010 10:02 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Shit zeg, da's wel een dilemma. Op zich heb ik heel veel zin om erbij te zijn en is de kans op een kaart met mijn scc zeker aanwezig, maar als die ellende van met zijn allen aansprakelijk zijn trekt me voor geen meter. Hier ga ik nog eens een paar nachtjes over slapen.
Is dat juridisch mogelijk? Het lijkt me toch niet dat Ajax dat zomaar even kan bepalen?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr apr 09, 2010 10:10 pm

Ik vrees dat ze het onder de noemer van "openlijk geweld" gaan scharen; daarbij is ieder lid van de groep strafrechtelijk te vervolgen omdat ieder lid wordt verondersteld mede-verantwoordelijk te zijn voor zijn makkers in de groep. Vervolgens kan er zelfs al in het strafproces een vordering benadeelde partij worden ingediend. Om te worden vrijgesproken zul je moeten aantonen dat jet geen bijdrage aan het geweld hebt geleverd en je hebt gedistantieerd. En even voor de duidelijkheid: sloopt er een een TL-lamp in de trein en roep je: "HEEEEEE!" dan heb je al een bijdrage aan dat geweld geleverd. No shit. (Met dank aan de Hoge Raad)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41187
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Marillion » vr apr 09, 2010 10:13 pm

Lijkt me inderdaad sterk dat je dit zo kunt doorschuiven naar iemand die zich keurig netjes gedraagt. Ik ga er nog even over nadenken maar ik denk niet dat ik op deze manier mee ga met de combi. Overigens vind ik het aantal kaarten niet direct het punt. Als er goede redenen zijn om voor dit aantal te kiezen dan is het voor mij wel acceptabel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Mars » vr apr 09, 2010 10:50 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vrees dat ze het onder de noemer van "openlijk geweld" gaan scharen; daarbij is ieder lid van de groep strafrechtelijk te vervolgen omdat ieder lid wordt verondersteld mede-verantwoordelijk te zijn voor zijn makkers in de groep. Vervolgens kan er zelfs al in het strafproces een vordering benadeelde partij worden ingediend. Om te worden vrijgesproken zul je moeten aantonen dat jet geen bijdrage aan het geweld hebt geleverd en je hebt gedistantieerd. En even voor de duidelijkheid: sloopt er een een TL-lamp in de trein en roep je: "HEEEEEE!" dan heb je al een bijdrage aan dat geweld geleverd. No shit. (Met dank aan de Hoge Raad)
En als je nu "HEEEEEE!" roept als blijk van afkeuring, dat je je er dus van distantieert, is dat dan genoeg om je vrij te pleiten? :confused.gif:

Nee, zonder gekheid. Of het juridisch nu wel of niet stand zal houden ... Het feit dat 'we' 2300 kaarten inleveren en de prijs heeft de emmer al flink doen vol lopen, het dreigement om iedere supporter verantwoordelijk te stellen voor het eventuele wangedrag van een ander (nogmaals, of dit nu juridisch haalbaar is of niet) doet voor mij de emmer overlopen.

Ik kom nu een jaar of 20 bij Ajax, ben aan m'n 17e seizoen als seizoenkaarthouder bezig, heb een voorrangsuitkaart sinds de invoering daar van, heb mijn club door heel europa gevolgd, tot Moskou aan toe, maar heb het er nu eventjes helemaal mee gehad. Ik ben het gewoon zat om me als een klein kind te laten behandelen, daar ben ik nu toch echt wel te oud voor..
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » vr apr 09, 2010 10:54 pm

Ach dat financiele boeit me niet zo... dat is van latere zorg mocht het daadwerkelijk uit de hand gelopen zijn. Bovendien moet je dan net in een trein zitten die gesloopt wordt want ik kan me niet voorstellen dat je aansprakelijk gesteld wordt als je in trein 2 zit en trein 5 wordt gesloopt.

Wat mij stoort is de houding van AJAX naar de eigen supporters toe, zie stukje 'AJAX laat zn eigen supporters in de steek' op de vorige pagina. Bovendien gaat bij mij een groot stuk van de lol er al af als de fanatiekere supporters toch niet de kuip inkomen, ze moeten dus blijkbaar verplicht in de laatste trein zitten.. naja ga er maar vanuit dat er voor die tijd een keer hamas is geroepen in het stadion of wat dan ook en dat zal wel weer genoeg reden zijn om die laatste trein in Amsterdam achter te laten. Heb je gelijk dus geen mooie tifo enz.

Zoals ik al eerder zei kijk ik het weekend en begin volgende week nog ff aan of er nog enig schot in de zaak zit maar zoals de vlag er nu bij hangt haak ik af, boycotten dus.

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Mars » vr apr 09, 2010 11:16 pm

brigade zuid schreef:Ach dat financiele boeit me niet zo... dat is van latere zorg mocht het daadwerkelijk uit de hand gelopen zijn. Bovendien moet je dan net in een trein zitten die gesloopt wordt want ik kan me niet voorstellen dat je aansprakelijk gesteld wordt als je in trein 2 zit en trein 5 wordt gesloopt.
Gezien de tijdsdruk bij de instap procedure hoef je er niet op te rekenen dat er geregistreerd word wie er in welke trein zit. Voor de terugreis is een dergelijke registratie al helemaal niet meer mogelijk, dan willen ze je gewoon zo snel mogelijk de stad uit hebben en is het instappen in de eerste trein die gereed staat. Buiten dat is het voor mij een principiële kwestie. Ik weiger een kaartje te kopen als er door de verkopende partij dergelijke voorwaarden aan gesteld worden (of deze voorwaarden nu juridisch stand zullen houden of niet maakt niet uit).
Wat mij stoort is de houding van AJAX naar de eigen supporters toe, zie stukje 'AJAX laat zn eigen supporters in de steek' op de vorige pagina. Bovendien gaat bij mij een groot stuk van de lol er al af als de fanatiekere supporters toch niet de kuip inkomen, ze moeten dus blijkbaar verplicht in de laatste trein zitten.. naja ga er maar vanuit dat er voor die tijd een keer hamas is geroepen in het stadion of wat dan ook en dat zal wel weer genoeg reden zijn om die laatste trein in Amsterdam achter te laten. Heb je gelijk dus geen mooie tifo enz.
Laat ze eerst maar eens met een idee komen hoe ze dit willen realiseren. Wie maakt die selectie, op basis waar van? En zelfs als je die selectie zou kunnen maken, hoe zorg je er dan voor dat deze mensen niet al lang onderweg zijn met de overige treinen tegen de tijd dat de laatste trein klaar staat? Met 7700 mensen voor de poort naar 1 perron is het organisatorisch simpelweg onmogelijk te realiseren volgens mij, herinner je de trein nummers nog op de kaartjes bij voorgaande beker finale's?

Nee, soms is het gewoon even genoeg geweest, en dat punt hebben ze bij mij bereikt. Om het plat te zeggen ... ze krijgen de pleuris maar.
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » vr apr 09, 2010 11:22 pm

Mars schreef: herinner je de trein nummers nog op de kaartjes bij voorgaande beker finale's?
Ja.. ik had een kaartje voor trein 7, maar ik zat in trein 1. :hypocrite.gif:
Nee, soms is het gewoon even genoeg geweest, en dat punt hebben ze bij mij bereikt. Om het plat te zeggen ... ze krijgen de pleuris maar.
Mee eens, de hele lol is er wel vanaf.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Toppie » za apr 10, 2010 9:17 am

brigade zuid schreef:
Mars schreef: herinner je de trein nummers nog op de kaartjes bij voorgaande beker finale's?
Ja.. ik had een kaartje voor trein 7, maar ik zat in trein 1. :hypocrite.gif:
Nee, soms is het gewoon even genoeg geweest, en dat punt hebben ze bij mij bereikt. Om het plat te zeggen ... ze krijgen de pleuris maar.
Mee eens, de hele lol is er wel vanaf.

Als we die beker winnen en met 7700 man terug moeten is de sfeer denk ik optimaal en is men dit allang weer vergeten :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Jeroen126 » za apr 10, 2010 9:28 am

Als het verhaal van 325 euro klopt dan zal ik vrees ik met pijn in mijn hart besluiten niet te gaan.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za apr 10, 2010 10:04 am

... en de openingsgpagina van www.afca.nl maakt de boel er natuurlijk ook beter op.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » za apr 10, 2010 10:28 am

Ik vind het trouwens van een ongekende ratterigheid getuigen van AJAX om je eigen supporters die zijn of haar club steunt te gaan lopen dreigen met mega claims.. terwijl ze dondersgoed weten dat het 1 a 2% is die de boel verstierd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41187
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Marillion » za apr 10, 2010 10:29 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:... en de openingsgpagina van http://www.afca.nl maakt de boel er natuurlijk ook beter op.
Inderdaad zeg. Ik ben de moeilijkste niet maar dit gaat echt veel te ver. Wat een idiote vertoning.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » za apr 10, 2010 10:33 am

Er wordt ook opgeroepen om alle primera winkels in de gaten te houden vandaag omdat fnoord vandaag begint met de voorverkoop.. en als je een kakkerlak ziet er op inmeppen en net zo lang doorgaan tot ie niet meer opstaat.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41187
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Marillion » za apr 10, 2010 11:22 am

Heel treurig. De kaarten voor Feyenoord waren overigens binnen een kwartier uitverkocht dus veel kans hebben ze niet gehad.

Die Feyenoorders blijven toch ook een raar stel masochisten. Met je slaapzak liggen wachten voor een kaartje voor een wedstrijd waar de kans op een pak slaag van je aartsrivaal toch zeker niet denkbeeldig is. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 19082
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Wouter » za apr 10, 2010 11:27 am

brigade zuid schreef:Er wordt ook opgeroepen om alle primera winkels in de gaten te houden vandaag omdat fnoord vandaag begint met de voorverkoop.. en als je een kakkerlak ziet er op inmeppen en net zo lang doorgaan tot ie niet meer opstaat.
Wat een zielige kleutersite is dat zeg...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door joey » za apr 10, 2010 12:54 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:... en de openingsgpagina van http://www.afca.nl maakt de boel er natuurlijk ook beter op.
Zijn die lui gek geworden of zo? :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thijs » za apr 10, 2010 1:52 pm

Waar hebben jullie het nou over? Die foto staat er al twee maanden op namelijk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za apr 10, 2010 2:04 pm

Thijs schreef:Waar hebben jullie het nou over? Die foto staat er al twee maanden op namelijk.
Niet als opening van de site, Thijs. Meestal krijgen we de 410 actie ACAB voor onze kiezen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thijs » za apr 10, 2010 2:31 pm

Ja, ik zie die nog steeds. Wat gasten in een bivakmuts op 410.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Jesse » za apr 10, 2010 2:32 pm

Huh? Op www.afca.nl?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Bert » za apr 10, 2010 2:33 pm

Gekke gekke Thijs.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thijs » za apr 10, 2010 2:48 pm

Ja. Ik ben toch zeker niet gek geworden?

Die gasten met die shirtjes aan van 'All cops are bastards'. Staat er al twee maanden op!

(Of heb ik weer een gekke computer?)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Jesse » za apr 10, 2010 2:51 pm

Ik zie een foto van een brandend Rotterdam (?) met de tekst dat die hele k*nkerstad weer helemaal plat moet etc.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Ramona » za apr 10, 2010 2:52 pm

Jesse schreef:Ik zie een foto van een brandend Rotterdam (?) met de tekst dat die hele k*nkerstad weer helemaal plat moet etc.

Me too... helaas.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thijs » za apr 10, 2010 2:57 pm

Misschien moet ik maar gewoon blij zijn dat ik een rare computer heb. :blush.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie