De ontknoping 09/10

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Kowalczyk » vr apr 16, 2010 7:04 pm

Goeie genade, wat een volk zeg, op Feyenoord Netwerk...

Als je wilt dat je eigen club de vierde plaats bewust laat schieten om Ajax tegen te werken, dan vind je je eigen club echt helemaal niks waard. Wat heb je dan een complex zeg. Maar goed: what else is new?

K.
Still alive...

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door wimpey » vr apr 16, 2010 7:10 pm

Kowalczyk schreef: Als je wilt dat je eigen club de vierde plaats bewust laat schieten om Ajax tegen te werken, dan vind je je eigen club echt helemaal niks waard.
Wat heb je aan een vierde plek? Zouden 'wij' willen dat Ajax voluit zou gaan in Enschede wanneer de kakkies in een situ zouden verkeren zoals wij nu? En dat enkel en alleen om de ondankbare 4e plaats vast te houden? En om 2 wedstrijden in de voorronde van de E.L. minder te spelen? Zeg nou zelf, plek 4 of 5, dat zal je toch de reet roesten?!

Feyenoord krijgt er weinig tegen en verliest weinig. Ik neem aan dat Twente met 2 spitsen en Ruiz erachter speelt om dat centrum met De Vrij en Hofland onder druk te zetten. Dat houdt Feyenoord natuurlijk niet droog. Twente zal wel winnen.

El Ahmadi is geboren en getogen Tukker, z'n familie woont in Enschede. Die zal eh, ingetogen spelen, lijkt me zo. :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door peter » vr apr 16, 2010 7:14 pm

Ik zou me als supporter dood schamen. Mijn club wat geen ene reet voorstelt en moet hopen op een verlies van mijn eigen cluppie tegen een stel tukkertjes. Oef, ik zou een week lang undercover gaan.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door wimpey » vr apr 16, 2010 7:19 pm

Peter schreef:Ik zou me als supporter dood schamen. Mijn club wat geen ene reet voorstelt en moet hopen op een verlies van mijn eigen cluppie tegen een stel tukkertjes. Oef, ik zou een week lang undercover gaan.
Beantwoord m'n vragen eens. Het zou mij persoonlijk niet boeien of m'n club nou 4e of 5e zou worden.

Ik zou me als fan van die club wél zorgen maken over Ajax' reactie in de bekerfinale deel I wanneer ze de boel in Enschede zouden saboteren. Dan zou ik wel bang zijn dat Ajax zo getergd is, dat deel II na een 7-0 nederlaag nergens meer om gaat.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Jöhnk » vr apr 16, 2010 7:21 pm

Ze schijnen ook niet te beseffen dat Twente hun hulp helemaal niet nodig heeft. Als Twente verliest, dan verliest het van zichzelf. Niet van een ploeg die twintig punten minder heeft. Kom nou toch, Feyenoord stelt echt geen reet voor.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door peter » vr apr 16, 2010 7:23 pm

Ik word liever vierde als ik een team als Feyenoord heb. Vijfde betekent een extra rondje Europa en in Europa presteert Feyenoord al jaren bedroevend. Ik zie ze bijvoorbeeld niet zo makkelijk winnen van een FK Tallinn (ofzo).

Zeker waar Johnk. Wij rollen Feyenoord thuis met alle gemak op (als grote concurrent). Best kans dat Twente dat ook lukt.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door wimpey » vr apr 16, 2010 7:26 pm

Jöhnk schreef:Ze schijnen ook niet te beseffen dat Twente hun hulp ook helemaal niet nodig heeft. Als Twente verliest, dan verliest het van zichzelf. Niet van een ploeg die twintig punten minder heeft. Kom nou toch, Feyenoord stelt echt geen reet voor.
Ik denk dat het legioen wel weer een strohalm gevonden heeft dit seizoen. Amper verloren, veel gelijke spelen. Genaaid bij de jodah en Sparta door de KNJB. Nu een spits die er een paar méér in legt en die gelijke spelen worden winstpartijen. En als JDT dan ook nog eens fit blijft. :smallgrin.gif:

Ik denk dat ze daar uiterst tevreden zijn over dit seizoen. Nu de jodah nog een hak zetten in Enschede, een kleine nederlaag in de Arena en dan de boel keren in de Kuip. En dan was het een groots seizoen. En volgend jaar wordt Feyenoord easy peasy kampioen. :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Jöhnk » vr apr 16, 2010 7:34 pm

wimpey schreef:Ik denk dat het legioen wel weer een strohalm gevonden heeft dit seizoen. Amper verloren, veel gelijke spelen. Genaaid bij de jodah en Sparta door de KNJB. Nu een spits die er een paar méér in legt en die gelijke spelen worden winstpartijen. En als JDT dan ook nog eens fit blijft. :smallgrin.gif:

Ik denk dat ze daar uiterst tevreden zijn over dit seizoen. Nu de jodah nog een hak zetten in Enschede, een kleine nederlaag in de Arena en dan de boel keren in de Kuip. En dan was het een groots seizoen. En volgend jaar wordt Feyenoord easy peasy kampioen. :excited.gif:
Zo werkt het daar inderdaad. :smallgrin.gif:

Dit was qua Feyenoord helemaal niet zo'n leuk seizoen. De verwachtingen waren gewoon veel te laag. Ze zijn nu BLIJ met een vierde plek. Tja...

Vorig seizoen was het wat dat betreft veel leuker. Toen dachten er serieus heel veel mensen in september/oktober nog dat de goddelijke opbouwtrainer Verbeek ze kampioen ging maken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door brigade zuid » vr apr 16, 2010 7:35 pm

Wimpey heeft wel een punt, als het andersom was geweest had ik denk ik ook wel gehoopt dat Twente zou winnen. 4 of 5de is toch 1 pot nat, die twee weekjes eerder beginnen is vooral lullig voor de spelers, niet zozeer voor de fans.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Thijs » vr apr 16, 2010 7:48 pm

Mijn trots en liefde voor mijn club zou het altijd winnen van de haat tegenover een andere club, zeker als je nog ergens voor speelt.

Stel dat wij ooit al kampioen zijn en een uitwedstrijd laten schieten om Feyenoord richting nacompetitie te krijgen, dan ben ik daar altijd voor in. Omdat het dan toch geen reet uitmaakt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door goodfella » vr apr 16, 2010 7:52 pm

Jöhnk schreef:
wimpey schreef:Ik denk dat het legioen wel weer een strohalm gevonden heeft dit seizoen. Amper verloren, veel gelijke spelen. Genaaid bij de jodah en Sparta door de KNJB. Nu een spits die er een paar méér in legt en die gelijke spelen worden winstpartijen. En als JDT dan ook nog eens fit blijft. :smallgrin.gif:

Ik denk dat ze daar uiterst tevreden zijn over dit seizoen. Nu de jodah nog een hak zetten in Enschede, een kleine nederlaag in de Arena en dan de boel keren in de Kuip. En dan was het een groots seizoen. En volgend jaar wordt Feyenoord easy peasy kampioen. :excited.gif:
Zo werkt het daar inderdaad. :smallgrin.gif:

Dit was qua Feyenoord helemaal niet zo'n leuk seizoen. De verwachtingen waren gewoon veel te laag. Ze zijn nu BLIJ met een vierde plek. Tja...

Vorig seizoen was het wat dat betreft veel leuker. Toen dachten er serieus heel veel mensen in september/oktober nog dat de goddelijke opbouwtrainer Verbeek ze kampioen ging maken.
Met zulke spelers 4e worden is een prima prestatie. Komend seizoen hebben ze met Fred Schaken en Fred Aouassar helemaal een topselectie natuurlijk. Die gaan zich dan meten met FC Utrecht en AZ. En dan nog hopen dat PSV de komende jaren ook de CL blijft missen, dan kunnen ze zich ook mooi gaan nestelen in de subtop.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door peter » vr apr 16, 2010 7:58 pm

Ajax die Feyenoord redt van de ondergang is me ook wel wat waard, hoor. Ajax - ADO 7-0 en daarmee Feyenoord behouden voor de Eredivisie? Got dat is ook lachen, hoor.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Dubbel » vr apr 16, 2010 7:58 pm

Kowalczyk schreef:Goeie genade, wat een volk zeg, op Feyenoord Netwerk...

Als je wilt dat je eigen club de vierde plaats bewust laat schieten om Ajax tegen te werken, dan vind je je eigen club echt helemaal niks waard. Wat heb je dan een complex zeg. Maar goed: what else is new?
Ik vind dit wel heel makkelijk in het eigen straatje geluld. Er zijn genoeg posts van lui die wel willen dat Fnoord voor de punten gaat. Was het andersom dan zou je op ANN vast eenzelfde beeld hebben.

Fnoord zal heus niet expres gaan verliezen maar het heilige moeten is er niet. Staat weer tegenover dat bij Twente de stress op de ploeg zit. Staat Twente eenmaal voor dan zie ik Fnoord niet meer terugkomen maar tot die tijd is er van alles mogelijk.

Misschien is de KNVB bereid om de strijd tussen plek 1 en 2 in een onderling duel te laten beslissen? Spelen we hem in Rotterdam, hebben zij meteen hun finale...

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Marijn » vr apr 16, 2010 8:48 pm

Ik heb eigenlijk totaal geen vertrouwen in puntverlies van Twente aanstaande zondag. Feyenoord verslaat Twente volgensmij alleen als ze érg strijdvaardig zijn en volledig op de counter gaan spelen zoals tegen PSV. De toon die ik nu lees klinkt vooral als 'nee, we gaan heus echt wel ons best doen'. Dat is wel wat anders dan 'we gaan ze opvreten!'. Als het ergens gaat gebeuren, gebeurt het in Breda.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Marillion » vr apr 16, 2010 9:18 pm

Zodra Twente scoort denk ik ook niet dat ze in de problemen komen. Maar laat ze eerst maar eens die voorsprong pakken. De druk staat er nu wel vol op natuurlijk. Het resultaat is denk ik vooral afhankelijk van Twente. Feyenoord zal misschien niet met het mes tussen de tanden spelen maar ze zullen 'm ook niet in het eigen doel schieten.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door LucaS » vr apr 16, 2010 9:29 pm

Bizar, ik hoop nooit dat Ajax verliest. En met Feyenoords positie houd ik me niet bezig.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 16, 2010 9:57 pm

We hebben f'noord niet nodig. NAC heeft thuis maar drie keer verloren. En Twente uit is een heel ander verhaal dan thuis. :anew.gif:

Hoeveel Ajax huurlingen lopen er bij NAC? Volgens mij moet je naar het speelschema kijken en doodleuk je huurlingen neerplonken bij de laatste sterkere tegenstander van het seizoen.

Ajax is verreweg de beste momenteel in Nederland. Twente als kampioen? Haha. Ik geloof er niks van. Die vallen achterover van al het achterom kijken.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr apr 16, 2010 10:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Bert » vr apr 16, 2010 10:11 pm

wimpey schreef:Wat heb je aan een vierde plek? Zouden 'wij' willen dat Ajax voluit zou gaan in Enschede wanneer de kakkies in een situ zouden verkeren zoals wij nu? En dat enkel en alleen om de ondankbare 4e plaats vast te houden?
Ja. Sterker nog: liever Feyenoord dan Twente, want Feyenoord vind ik een mooiere club.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Dr. Living Stoned » vr apr 16, 2010 10:16 pm

ondankbaar? tis een ronde dichterbij het hoofdtoernooi.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door brigade zuid » vr apr 16, 2010 10:39 pm

Halen ze toch niet.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Dubbel » za apr 17, 2010 4:37 am

WitteKaas schreef:Heb ergens wat gelezen over extra ronde in de EL voor de 5e plek. Of is dat niet van toepassing voor hun omdat ze (en wij) in de bekerfinale staan?
De verliezend KNVB-bekerfinalist, indien in de finale uitgekomen tegen een Champions League deelnemer, zal in de Europa League instromen op de positie van de laagst geklasseerde competitie vertegenwoordiger - in het geval van Nederland is dat de positie N5 -, tenzij de club via de competitie recht heeft op een hoger Europa League ticket.
http://www.knvb.nl/archief/clubs/knvb11 ... ompetities

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11436
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Toppie » za apr 17, 2010 8:36 am

Je kan wel zeggen dat ze dan 2 weken eerder moeten beginnen en dat al die kakkies liever Twente kampioen zien worden plus dat ze nog een wedstrijd meer moeten spelen. Maar dan moeten die kakkies zich realiseren dat ze in het verleden door op het oog makkelijke ploegen eerder zijn uitgeschakeld dus inkomsten missen en volgend seizoen nog meer ervaring gaan missen in hun elftal. Ik vind het een domme redenatie van die zgn supporters.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Kowalczyk » za apr 17, 2010 9:07 am

LucaS schreef:Bizar, ik hoop nooit dat Ajax verliest. En met Feyenoords positie houd ik me niet bezig.
Nou... Stel dat Ajax op de allerlaatste speeldag al kampioen is van de titel, en tegen Willem II speelt, dat bij winst Feyenoord tot de promotie/degradatie play-offs veroordeelt... Dan zou ik ook denken...

:ajaxsmiley.gif:

Maar in deze situatie zou ik zeker niet hopen dat mijn club het zou weggeven, ten eerste omdat het nadelig voor mijn eigen club is (een extra kwalificatieronde voor de EL is een extra kans op voortijdige uitschakeling, en je moet drie weken eerder in voorbereiding) en ten tweede omdat het helemaal niet zeker is dat je de rivaal de fatale naaistreek levert. Zelfs als Feyenoord voluit gaat, acht ik de kans groter dat Twente bij NAC Breda struikelt dan in eigen huis tegen Feyenoord.

Zou net wat voor Feyenoord zijn, trouwens... Feyenoord verliest expres om Ajax te naaien, vervolgens laat Twente alsnog punten liggen bij NAC, wordt Ajax kampioen en kukelt Feyenoord in de eerste de beste kwalificatieronde Europa uit tegen een kloterig Bulgaars counterploegje.

Als dát scenario zich ontvouwt... dan blijf ik erin. Dan kom ik echt nooit meer bij.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Jesse » za apr 17, 2010 2:15 pm

Jöhnk schreef:Ze schijnen ook niet te beseffen dat Twente hun hulp helemaal niet nodig heeft. Als Twente verliest, dan verliest het van zichzelf. Niet van een ploeg die twintig punten minder heeft. Kom nou toch, Feyenoord stelt echt geen reet voor.
Dat zei je ook van AZ en ook daar lieten ze punten liggen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door goodfella » za apr 17, 2010 2:25 pm

Marijn schreef:Ik heb eigenlijk totaal geen vertrouwen in puntverlies van Twente aanstaande zondag. Feyenoord verslaat Twente volgensmij alleen als ze érg strijdvaardig zijn en volledig op de counter gaan spelen zoals tegen PSV. De toon die ik nu lees klinkt vooral als 'nee, we gaan heus echt wel ons best doen'. Dat is wel wat anders dan 'we gaan ze opvreten!'. Als het ergens gaat gebeuren, gebeurt het in Breda.
De toon van "we gaan ze opvreten" hoorde ik ook niet bij de Ajax spelers voor Ajax - VVV. Maar wat is de kans dat Twente punten gaat verspelen? Minimaal toch. Ze komen tegen een ploeg te spelen die graag verdedigend speelt en laat Twente daar nu geen moeite mee hebben. NAC-uit lijkt mij een stuk lastiger.

Plaats reactie