Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door 999 » wo aug 26, 2009 9:46 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: We hadden Jol toch zo hoog zitten omdat hij spelers beter maakte?
Wanneer er in Jol geen opbouwtrainer schuilt, heeft Ajax de plank weer volledig misgeslagen.

Zijn voornaamste taak is méér uit het huidige materiaal te halen. En niet dagdromen over allerlei aankopen. Cvita maakte er vorig seizoen 9, dan ga je met hem aan de slag zodat ie er dit seizoen 15 maakt. Sulejmani maakte er bij Heerenveen 15, dus dat moet ie bij Ajax ook kunnen. Koef is 31 en zat bij AZ en PSV op de bank.

Castillon schijnt een talent te zijn. Neem ´m mee naar Slowakije en geef ´m daar een invalbeurt, denk ik dan. Zoals het bij Ajax ooit ´gewoon´ was.

Het was al tijden duidelijk dat Vermaelen weg zou gaan en dat de defensie Ajax´ achilleshiel is. Is niets mee gedaan. Goals ´voor´ schijnen belangrijker te zijn dan het indammen van de goals ´tegen´. Ook die fout hebben tal van Jol´s voorgangers al gemaakt.
Gut, zijn voornaamste taak is meer uit de aankopen van MVB"te halen dan de koper zelf deed.En als dat niet lukt, of Jol geheel andere plannen heeft, of misschien heel misschien al denkt " dat wordt niet veel meer met die twee dan gaan we hem ook weer afzagen tot aan zijn middel ?.

Zoiets dan toch .. Hersie was ook een talent ..

wimpey
Berichten: 52153
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door wimpey » do aug 27, 2009 6:41 am

Giacomo Puccini schreef: Daar komt nog eens bij dat Cvitanich volkomen ongeschikt is voor het 4-3-3 systeem.
Mee eens. Maar da's geen probleem. Jol gaf immers in een vroegtijdig stadium aan 4-4-2 te willen spelen. Of is ie daar al weer op teruggekomen? Geen idee wat Jol wil, een visie zie ik niet echt. Het is meer 'trial and error'. Vooral veel 'error'.

Jol heeft aanvallers en scorend vermogen zát i.m.o. Laat ie wat doen aan die krakkemikkige verdediging. Een CV en een fatsoenlijke linksback zijn voor Ajax veel belangrijker dan een spits. Maar we hobbelen weer eens achter de feiten aan. 5 verliespunten in 4 wedstrijden, 4 goals om de oren in Eindhoven. Had wellicht voorkomen kunnen worden wanneer men zich de afgelopen maanden op die posities gericht zou hebben i.p.v. te miepen over Elia en een kopsterke spits.

wimpey
Berichten: 52153
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door wimpey » do aug 27, 2009 6:48 am

999 schreef: Gut, zijn voornaamste taak is meer uit de aankopen van MVB"te halen dan de koper zelf deed.
Ja. Wat wil jij dan, weer een half nieuw elftal kopen? Laat Jol bewijzen dat ie als ervaren trainer meer uit spelers kan halen dan MvB kon. Lijkt me een leuke uitdaging. Kopen, kopen, kopen kan iedere boerenlul.
En als dat niet lukt, of Jol geheel andere plannen heeft, of misschien heel misschien al denkt " dat wordt niet veel meer met die twee dan gaan we hem ook weer afzagen tot aan zijn middel ?.
Wanneer Jol geheel andere plannen heeft. Ik heb na 4 HCE-wedstrijden geen idee wat Jol van plan is. Jij wel?

Jol wordt afgezaagd wanneer het spel en resultaat slecht zijn. Tegen RKC, PSV en Sparta was het vér beneden de maat. Daar kan ik toch echt niet blij van worden. Bovendien heeft Jol nog altijd geen opvolger voor Vermaelen vastgelegd.

Ik zie nog geen spat progressie t.o.v. vorig seizoen. Wanneer het zo doorgaat, kun je het seizoen in November alsweer afschrijven. Tijd dat Jol de sleutel tot succes vindt!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door 999 » do aug 27, 2009 8:14 am

wimpey schreef:Ja. Wat wil jij dan, weer een half nieuw elftal kopen? Laat Jol bewijzen dat ie als ervaren trainer meer uit spelers kan halen dan MvB kon. Lijkt me een leuke uitdaging. Kopen, kopen, kopen kan iedere boerenlul.
Twee spelers Wimpey.Een spits en een verdediger.Niet zo overdrijven ...
Wanneer Jol geheel andere plannen heeft. Ik heb na 4 HCE-wedstrijden geen idee wat Jol van plan is. Jij wel?

Jol wordt afgezaagd wanneer het spel en resultaat slecht zijn. Tegen RKC, PSV en Sparta was het vér beneden de maat. Daar kan ik toch echt niet blij van worden. Bovendien heeft Jol nog altijd geen opvolger voor Vermaelen vastgelegd.

Ik zie nog geen spat progressie t.o.v. vorig seizoen. Wanneer het zo doorgaat, kun je het seizoen in November alsweer afschrijven. Tijd dat Jol de sleutel tot succes vindt!!
Nou, dat valt me ook een beetje tegen.Ik had ook verwacht dat Jol consequnter zou zijn in de opstellingen.Maar zo dramatisch als jij me wil doet geloven is het niet hoor.Er zijn wel degelijk punten te zien die beter zijn als vorig seizoen.Al is het maar het proberen te opbouwen van achteruit.

Ik heb dat zelf ook meegemaakt als voetballer.Dan kwam er een nieuwe trainer en dan vertelde ie je ( als aanvoerder ) wat zijn plannen waren metspelers, want hij had wel het idee dat dat zou lukken.Maarja, dan ga je trainen en al wat je in je hoofd hebt w.b. die spelers valt een beetje tegen.Dan blijkt dus dat een Sulejmani b.v nog steeds geen pepernoot raakt, en dat Cvitanich in zijn optredens ook niet kan overtuigen ( vorig seizoen goals tegen mindere tegenstanders, maar anders zag je hem ook niet )

Het ergste is nog dat bepaalde supporters dan ook nog eens beginnen te roepen dat de trainer metd ie speler|(s) aan het werk moet, dezelfde speler(s) waarvan ze nog geen vier maanden geleden riepen dat ze te kort kwamen en maar beter kunnen verkassen.En ook nog eens RESULTAAT eisen.En dat met de erfenis van meer als tien jaar wanbeleid.

Maar goed.Ik zie wel verbeteringen t.o.v. vorig seizoen.Ik zie wel meer opbouw en idee in het voetbalspel.Perfect ?.Bij lange na niet.Jammer dat je nu met een erfenis zit van zo'n MVB die zonder te knipperen met zijn ogen meer als 35 miljoen door het putje mocht gooien, en op einde tot de conclusie kwam dat ie er ook niks van kon maken.Jammer dat Jol inderdaad ook niet consquenter is kwa opstellingen.Als zijn de mutaties kwa gebruikte spelers stukken minder volgens mij.

Maar waarom hoor ik je niet roepen dat Jol met die andere ACHT aan de slag moet, de Sno's .. Kennedy's enz. Wimpey ?.

Oja, en zelfs al heb je nu vijf tegen goals, zelfs dan ziet er de verdediging er nu beter uit dan vorig seizoen.Haal er die krankzinnige wedstrijd van tegen Psv maar vanaf, waar de doelpunten vallen door individuele fouten ( waar dus niet op te trainen is ) dan blijft er een goal over in vier wedstrijden ..

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Lionel » do aug 27, 2009 4:29 pm

Ook individuele fouten kunnen voorkomen worden door een goede organisatie..

Ben het verder wel met je post eens. Al moet Jol niet gek gaan blijven doen
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10436
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door mattie » za aug 29, 2009 1:36 pm

De selectie voor a.s. zondag... mogen daar bepaalde consequenties aan verbonden worden?

Maarten Stekelenburg
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Ismaïl Aissati
Luis Suarez
Rob Wielaert
Toby Alderweireld
Dario Cvitanich
Eyong Enoh
Siem de Jong
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Mitchell Donald
Kennedy
Demy de Zeeuw
Marvin Zeegelaar
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door peter » za aug 29, 2009 1:49 pm

Hopelijk wel. Geen Atouba en wel Anita. Verder dus Kennedy er opeens weer bij.

Edit 19 man. En aangezien Kennedy er bij zit, is dat uit voorzorg. Denk ik.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door brigade zuid » za aug 29, 2009 1:50 pm

Als we deze wedstrijd niet winnen is het wat mij betreft crisis.. en nee ik zeg niet dat er mensen weg moeten.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7399
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Trab » za aug 29, 2009 2:44 pm

Peter schreef:
Even serieus, maar het slaat natuurlijk ook nergens op dat je Rommedahl opstelt. Als trainer ga je z'n sterke punten analyseren en dan kom je tot de conclusie dat hij veel ruimte nodig heeft en een redelijke voorzet heeft. Dat vertaal je dan naar Ajax en dan denk je 'tsja ik wil alleen op de helft van de tegenstander spelen en een echte lange spits die voor z'n man kan komen heb ik niet'. Conclusie is dan dat je Rommedahl er naast zet, maar nee we moeten blijkbaar toch op zoek naar een spits. Wereld op z'n kop.
Rommedahl is geen topper, maar is zeker niet zo slecht als menigeen beweert. Hij is snel, redelijk technisch en heeft en goede voorzet. Zijn probleem is alleen dat hij wisselvalig is. Hij wisselt goede acties/voorzetten af met hele slechte, waardoor je hem het ene moment de lucht in prijst en het andere moment wel kan schieten.
Overigens scoort Ajax helemaal niet zoveel minder als vorig jaar. Vorig jaar stonden we op 7 goals na 4 wedstrijden, nu op 6.
Wat Koevermans betreft: als hij komt hoeft dat helemaal niet nadelig te zijn. Het grote probleem nu is dat we te afhankelijk zijn van Suarez. Dan kan je of een vleugelspits met een actie erbij kopen, of je probeert Sulejmani aan het voetballen te krijgen. Als Sulejmani om een sterke spits heen kan spelen net als destijds met Sibon, kan hij hopelijk eindelijk zijn belofte inlossen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Toppie » za aug 29, 2009 4:59 pm

brigade zuid schreef:Als we deze wedstrijd niet winnen is het wat mij betreft crisis.. en nee ik zeg niet dat er mensen weg moeten.
:sad.gif: idd

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Daily Blind » za aug 29, 2009 5:09 pm

Peter schreef:Hopelijk wel. Geen Atouba en wel Anita. Verder dus Kennedy er opeens weer bij.

Edit 19 man. En aangezien Kennedy er bij zit, is dat uit voorzorg. Denk ik.
Jol is echt niet te volgen..

wimpey
Berichten: 52153
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door wimpey » zo aug 30, 2009 7:39 am

Dat Jol die Atouba niet nodig heeft, mogen we daaraan conclusies verbinden? :excited.gif:

wimpey
Berichten: 52153
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door wimpey » zo aug 30, 2009 7:50 am

Die andere topback, Silva dus, zit ook niet bij de selectie.

Als ik hem was zou ik weg willen wanneer Jol blijft. :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Jöhnk » zo aug 30, 2009 10:42 am

wimpey schreef:Dat Jol die Atouba niet nodig heeft, mogen we daaraan conclusies verbinden? :excited.gif:
Atouba moet even bijkomen na zijn spetterende optreden van woensdag.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Mano » zo aug 30, 2009 11:02 am

volgens mij rouleert Jol omdat hij niet weet wat ie met deze groep aan moet
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Zuidema » zo aug 30, 2009 11:32 am

Mano schreef:volgens mij rouleert Jol omdat hij niet weet wat ie met deze groep aan moet
Je zou ook tegen de muren opvliegen met de meeste spelers. Het blijft gaten met gaten dichten.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door peter » zo aug 30, 2009 11:56 am

Ben ik op zich wel met je eens, maar dan had Jol daar dus moeten ingrijpen. Kijk, de Zeeuw is absoluut een kwaliteitsinjectie, maar als je de huidige status van onze selectie bekijkt, dan is hij niet de eerste injectie waar ik aan denk. Met Atouba erbij heb je een dure kracht die de selectie niet sterker maakt. Met Pantelic, aannemend dat het doorgaat, heb je ook weer een dure kracht waar je wel wat positiever over kan zijn, maar waar je ook nog altijd twijfels kan hebben over de absolute noodzaak van een dergelijke speler.
Jol had in mijn ogen beter kunnen investeren in de posities waar je echt te maken hebt met grote gaten. Er was weinig geld en het salarisplafond maakt het allemaal niet makkelijk, maar ik had prioriteit gegeven aan een mandekker en een echte linksback. Zodra je dat op orde hebt, dan kijk je of je je nog ergens kan versterken. Begin nu eens met de basis zou ik zeggen. Op dit moment is er namelijk geld geïnvesteerd, zonder dat ik het team vooruitgang heb zien boeken.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Zuidema » zo aug 30, 2009 12:52 pm

Daar heb je zeker gelijk in, Peter. Ik frons mijn wenkbrauwen ook bij het personeelsbeleid van Jol. Maar voordat een coach goed in de gaten heeft wat voor vlees hij in de kuip heeft (en zeker onder wedstrijdomstandigheden) ben je wel effe wat tijd verder. Dat het niet meer als vanouds was bij Ajax, gaf hij al aan in zijn eerste interviews. Maar ik denk dat ie inmiddels zelf ook wel flink geschrokken zal zijn van het niveau van sommige spelers en dus van alles aan het uitproberen is om de zaak toch weer wat op de rails te krijgen. Zoals Wimpey al eens prachtig zei: een trainer krijgt bij het huidige Ajax niet een puzzel om in mekaar te zetten. Integendeel, hij krijgt een boom.

Donkey Shot

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Donkey Shot » zo aug 30, 2009 1:18 pm

hoe duur is Atouba dan? Kwam hij niet transfervrij? Dacht ik wel, maar zonder enige twijfel, Atouba is de beste verdediger die Ajax heeft, hij moet alleen simpel spelen, als linkerverdediger en niets anders daarbij. Er wordt naar mijn idee niet veel gecoacht binnen het team.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Jöhnk » zo aug 30, 2009 1:21 pm

Wat is er dan precies goed aan? Voor voetballend vermogen krijgt hij een 1, en voor verdedigend vermogen ook.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Vedette-10- » zo aug 30, 2009 1:40 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Donkey Shot

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Donkey Shot » zo aug 30, 2009 2:15 pm

Jöhnk schreef:Wat is er dan precies goed aan? Voor voetballend vermogen krijgt hij een 1, en voor verdedigend vermogen ook.
als hij werkelijk een 1 krijgt, hebben alle andere verdedigers een 0. Atouba speelt als nieuweling in een totaal braak liggende verdediging. Je kan hem er wel iedere keer uitpikken als zijnde Clown, maar waar was Van der Wiel tegen PSV, waar was Vandewereld, waar was Verdomme? Die laatste denkt geloof ik dat t nog de voorbereiding is of zo.

nee, kritiek hebben op vertonghe, dat kan niet, maar met zn alle op een nieuwe gast kankeren, dat kan wel.

Jöhnk, als je de onzekerheid bij Atouba wegneemt en nu goed steunt heb je verdedigend een klasbak in het team - daar ben ik van overtuigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door peter » zo aug 30, 2009 2:57 pm

Stekelenburg, vdWiel, Alderweireld, Vertonghen, Urby, Enoh, Aissati, de Zeeuw, Rommedahl, Suarez en Sulejmani.

4-3-3 dus en Urby als back. Oh ja en Aissati er dus weer in.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Thijs » zo aug 30, 2009 2:58 pm

Opstelling: Stekelenburg, van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson, Enoh, De Zeeuw, Aissati, Rommedahl, Suarez, Sulejmani
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 52153
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door wimpey » zo aug 30, 2009 3:09 pm

Jöhnk schreef:Wat is er dan precies goed aan? Voor voetballend vermogen krijgt hij een 1, en voor verdedigend vermogen ook.
Voor positioneel verdedigen zelfs een nul. En positioneel verdedigen heeft niets met fitness, maar alles met inzicht te maken. Atouba kan nu al weer op de oprot-lijst. Beetje slordig van Jol, want die dombo gaat Ajax de komende 2 seizoenen 3 miljoen euro aan salaris kosten.

Wéér een andere opstelling dus. Jol is MvB in het kwadraat. Mag ik tot dusver alles andere als gecharmeerd zijn van trainer / manager Jol? De man doet maar wat. Op hoop van zegen.

Plaats reactie