Loting Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Cruijff » za dec 20, 2014 12:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Voor mij geen concert of tv op 19 februari, maar gewoon naar Ajax - Legia. Een club steun je ook als ze ronduit prut spelen, is mijn beleving. Net mijn kaartje gekocht voor € 15,75; dat vind ik zowaar een hele nette prijs van Ajax!
Inderdaad, de goedkoopste kaartjes voor 13,95 per stuk en ook op de lange zijde zijn ze goed betaalbaar! :biggthumpup.gif:

Wordt weer een uitverkocht stadion net als tegen Steaua Boekarest en Red Bull Salzburg!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Cruijff » vr feb 13, 2015 11:20 am

Thijs, hoeveel kaarten zijn er verkocht voor Ajax - Legia?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting Europa League

Bericht door Thijs » vr feb 13, 2015 11:27 am

Stond dinsdag op 42.000, geloof ik.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Cruijff » vr feb 13, 2015 12:55 pm

Dat valt allesbehalve tegen.

Als Ajax er de komende 6 dagen nog even een goede Marketing slinger aan geeft, dan hebben we dus gewoon voor het 4e seizoen op rij een uitverkocht in de Europa League Round of 32. Vervolgens voor het eerst sinds 2011 (tegen Anderlecht) de tegenstander in die ronde eens uitschakelen zou leuk zijn....

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Cruijff » wo feb 18, 2015 10:20 pm

Staat de teller inmiddels al op 46.000, 47.000 of meer, Thijs? :smile-ajax.gif:

Als die Polen gewoon hadden mogen zouden er al gauw 3.000 tot 4.000 tickets meer aan de man gebracht zijn. Zonde voor de sfeer in de Arena dat ze zo'n flinke straf aan de broek hebben gekregen want Europacup wedstrijden tegen Legia Warschau of andere losgeslagen clubjes Polen zijn normaliter echt leipe shit.

Scheelt me aan de andere kant wel weer geld en dagen vrij voor 't werk plannen dat ik over een week niet naar Warschau hoef maar gewoon op RTL7 naar Genee, Derksen, Kieft & Ajax kan kijken.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Loting Europa League

Bericht door beelzebub » do feb 19, 2015 11:44 am

Wel laf trouwens van RTL om de keuze om Feyenoord uit te zenden en PSV niet te gooien op "Roma spreekt meer aan dan Zenith". Ze hadden ook kunnen zeggen dat Feyenoord een grotere club/meer aanhang heeft dan PSV of dat diegene die PSV willen zien ook naar het stadion kunnen gaan. Ruim 15.000 plekken over nog. :ajaxsmiley.gif:

Moet trouwens terugdenken aan de EL van een paar jaar terug. Toen speelden Feyenoord en Ajax tegelijk en zonden ze Feyenoord live uit. De samenvatting later die avond van Ajax (tegen Aston Villa???) werd beter bekeken dan de live wedstrijd van Feyenoord. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Loting Europa League

Bericht door peter » do feb 19, 2015 11:54 am

Haha ben vandaag bij een opdrachtgever in Eindhoven en het excuus is hier dat ze het niet aan de 'vrouw verkocht krijgen om na vijf dagen carnaval ook nog naar PSV te gaan'. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Loting Europa League

Bericht door wimpey » do feb 19, 2015 12:43 pm

beelzebub schreef: Ruim 15.000 plekken over nog. :ajaxsmiley.gif:
Zie hier de verklaring, B:
De Jong snapt PSV-fans: ‘Er worden weinig beelden van uitgezonden’

PSV overwinterde in Europa en mag deze en volgende week proberen om ten koste van Zenit Sint-Petersburg de volgende ronde van de Europa League te bereiken, maar daarbij zal de ploeg van trainer Phillip Cocu donderdagavond niet gesteund worden door een vol Philips Stadion.

De thuishaven van de Eindhovenaren zal waarschijnlijk slechts voor iets meer dan de helft gevuld zijn. Spits Luuk de Jong betreurt dat, maar heeft begrip voor de supporters die niet aanwezig zijn. PSV werd voor de winterstop in de voorronde en de groepsfase al gekoppeld aan clubs uit Oost-Europa, zoals dat ook vorig seizoen al het geval was. Nu komt Zenit op bezoek bij de koploper van de Eredivisie.
De Jong weet dat er aansprekender tegenstanders mogelijk waren geweest dan de club uit Sint-Petersburg. “De Russische competitie is bij veel mensen minder bekend”, geeft de aanvaller aan in gesprek met het Eindhovens Dagblad. “Er worden weinig beelden van uitgezonden, misschien komen de fans dan minder snel.”
Wanneer wij Legia niet wekelijks zouden zien spelen, zou de Arena vanavond ook vrijwel leeg zijn!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Loting Europa League

Bericht door Marillion » do feb 19, 2015 1:20 pm

Vreemd, het is nochtans de laatste kans om Europees voetbal te zien dit seizoen. :smallgrin.gif:

Volgens mij komt er daar vandaag gewoon een hele serieuze tegenstander op bezoek. Je zou toch verwachten dat daar wel volk op afkomt. Zeker omdat PSV dit seizoen in de EL gewoon heel behoorlijk heeft gepresteerd. Dan is dit wel een hele magere opkomst.

Bij ons in ieder geval een goed gevuld stadion. Dat is mooi. EL avonden kunnen prachtig zijn. :ajaxscarf.gif:
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting Europa League

Bericht door Thijs » do feb 19, 2015 1:53 pm

Ach, als PSV gisteren om de CL tegen Maribor had gespeeld had het vol gezeten. Wat een grap, die club.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting Europa League

Bericht door Thijs » vr feb 20, 2015 12:35 pm

Zo, deze puntjes konden we wel even gebruiken met het oog op onze ranking.

Ik zeg het maar vast: deze wedstrijdjes tegen Legia kunnen in augustus het verschil zijn tussen Champions League of Europa League, 25 miljoen in de knip of een stuk minder.

We hebben nu net zoveel punten gehaald als vorig jaar: 11.0832. Totaal staan we nu op 62.062, op een 25e plaats in Europa. (Tussen Napoli en Olympiakos Piraeus)

Waar we nu voor moeten spelen is niet alleen de eer in Europa, maar ook nét die geplaatste status in de eventuele Play Offs om Champions League. In de 3e ronde, eind juli, zijn we natuurlijk sowieso geplaatst. Maar in die Play-Offs wil je geen club als Arsenal treffen, maar 'gewoon' lekker de nr 2 van Denemarken, België of Turkije oid.

Vorig jaar was Napoli (61.000 punten) nog net geplaatst. Zal er dus om spannen en het hangt natuurlijk af wie er allemaal 3e en 4e wordt in de grote landen, maar een paar extra punten zouden nog steeds zweer welkom zijn.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Jöhnk » vr feb 20, 2015 12:43 pm

Exact. Tweede worden is belangrijk, maar de EL is ook heel belangrijk. Hier de ranking (op dit moment):

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... k2015.html

De grote vraag is: welke teams die boven Ajax staan gaan VCL spelen? Overigens wordt het erg lastig om nog te stijgen op deze ranking: het gat met OL is ruim 10 punten <--> 5 overwinningen. Niettemin moet je koste wat kost voorkomen dat je daalt.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Lionel » vr feb 20, 2015 12:59 pm

Inter, Milaan, Tottenham, Sevilla, Leverkusen/Schalke, Dortmund gaan geen CL halen. Dat is positief toch?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Jöhnk » vr feb 20, 2015 1:05 pm

Lionel schreef:Inter, Milaan, Tottenham, Sevilla, Leverkusen/Schalke, Dortmund gaan geen CL halen. Dat is positief toch?
Waar haal je dat vandaan? Tottenham kan nog makkelijk CL halen. Sevilla ook, daar moeten we zelfs op hopen. Want Sevilla staat (nog) onder Ajax op de ranking, terwijl Valencia (Sevilla's concurrent voor de vierde plek in Spanje) ver boven Ajax staat.

Schalke staat op dit moment vierde in Duitsland (VCL plek), Leverkusen staat er slechts twee punten achter.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting Europa League

Bericht door Thijs » vr feb 20, 2015 1:06 pm

Dat klopt, we gaan voor aankomende zomer waarschijnlijk niemand meer inhalen.

Even kijken. In de Play Offs spelen dus de:

Nr 4 van Engeland
Nr 4 van Spanje
Nr 4 van Duitsland
Nr 3 van Italië
Nr 3 van Portugal

tegen de winnaars van duels tussen de Nr 3 van Frankrijk en de Nrs 2 van Oekraïne, Rusland, Nederland, Turkije, België, Griekenland, Zwitserland, Cyprus en Denemarken.

Clubs uit Engeland die boven ons staan in de ranking: Chelsea, Arsenal, Manchester United, Manchester City, Tottenham Hotspurs

Clubs uit Spanje die boven ons staan in de ranking: Barcelona, Real Madrid, Valencia, Atletico Madrid

Clubs uit Duitsland die boven ons staan in de ranking: Bayern Munchen, Schalke, Dortmund, Leverkusen

Clubs uit Italië die boven ons staan in de ranking: AC Milan, Juventus, Inter, Napoli

Clubs uit Portugal die boven ons staan in de ranking: Benfica, FC Porto

Verder nog: PSG, Shaktar, Basel, Zenit

----------------

Handig om over twee maanden nog eens de standen in de competities te bekijken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Lionel » vr feb 20, 2015 1:07 pm

Bedoelde dat ze nu niet op een CL plek staan :blush.gif:

Hopen op Sevilla inderdaad. En Southampton.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Loting Europa League

Bericht door wimpey » vr feb 20, 2015 1:19 pm

Thijs schreef: Clubs uit Engeland die boven ons staan in de ranking: Chelsea, Arsenal, Manchester United, Manchester City, Tottenham Hotspurs
Nuh uh uh. Hearts of Midlothian... :eusa_naughty.gif:

Ik heb er een hard hoofd in dat Ajax de volgende ronde überhaupt haalt. Die lui gaan niet weer 45 minuten verslapen om dan pas te ontdekken dat Mike & Nick stikken toch wel erg kwetsbaar zijn.

Dat lege stadion lijkt me wel een flink voordeel. Als het nu niet lukt... :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Cruijff » vr feb 20, 2015 1:43 pm

wimpey schreef:Ik heb er een hard hoofd in dat Ajax de volgende ronde überhaupt haalt. Die lui gaan niet weer 45 minuten verslapen om dan pas te ontdekken dat Mike & Nick stikken toch wel erg kwetsbaar zijn.

Dat lege stadion lijkt me wel een flink voordeel. Als het nu niet lukt... :blush.gif:
Ik vind het psychologisch juist een zeer interessante stand, Willem.

Als je een 1-0 moet verdedigen telt een gescoord uitdoelpunt zo ongeveer voor 3, maar sowieso kan ik me van Ajax nauwelijks een selectie herinneren die je erop uit kon sturen om een 1-0 te verdedigen en gelukkig is verdedigen de clubfilosofie ook niet.

Met deze stand als uitgangspunt moet Ajax in Warschau gewoon vol op de winst gaan spelen, laten zien dat we die volgende stap inmiddels wel kunnen maken en daar met een 0-2 of 1-3 overwinning van het veld af gaan.

Goed voor de UEFA punten, goed voor de moraal / het gevoel dat je dan de volgende ronde in meeneemt.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Lionel » vr feb 20, 2015 1:47 pm

Ik ben juist bang dat Frank Ajax vanuit die zogenaamde controle gaat laten voetballen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Cruijff » vr feb 20, 2015 2:01 pm

Lionel schreef:Ik ben juist bang dat Frank Ajax vanuit die zogenaamde controle gaat laten voetballen :excited.gif:
Voor rare keuzes (onbegrijpelijke basisopstelling, krankzinnige wissels etc.) van De Boer moet je elke week een beetje vrezen. :blush.gif:

Maar de reden dat die wedstrijd gisteravond volledig uit handen leek te glippen, had niet zozeer met tactische opdrachten te maken. Je zag dat Ajax spelers te vaak teamgenoten als Kishna en Milik op hun rechterbeen inspeelden, waarop zij de bal weer razendsnel kwijtraken.

Ja, dan kom je snel onder druk te staan. Logisch.


Sommige jongens moeten dus beter uit hun doppen kijken en bepaalde aanvallers moeten vooral ook hun zwakke been eens wat beter gaan ontwikkelen. Er mag bij Ajax best wat kwaliteit bij, maar desondanks vind ik deze lichting een mooi ploegje die, mits we Warschau overleven, de kwartfinale of halve finale van de EL kan halen.

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Loting Europa League

Bericht door Alexander » vr feb 20, 2015 2:06 pm

Was eigenlijk al bekend welke ploeg we hierna eventueel kunnen loten?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Cruijff » vr feb 20, 2015 2:10 pm

Alexander schreef:Was eigenlijk al bekend welke ploeg we hierna eventueel kunnen loten?
Nope, nog niet.

In voorgaande seizoenen was het gebruikelijk om de Round of 32 en Round of 16 allebei meteen in december te loten, maar omdat de Russen toen net de Krim hadden ingepikt heeft de UEFA besloten dit in het huidige seizoen een keer niet te doen zodat ze bij de loting wat sturing kunnen geven ter voorkoming dat Russische en Oekraïnse ploegen elkaar treffen wat op dit moment politiek net iets te gevoelig ligt.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 26, 2015 8:28 pm

Nog altijd is Kucharzcyk.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Loting Europa League

Bericht door peter » do feb 26, 2015 8:47 pm

Wat denken jullie van Fiorentina? Is dat niet weer eens gaaf? :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Loting Europa League

Bericht door raymon » do feb 26, 2015 8:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nog altijd is Kucharzcyk.
:bigthumbup:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie