PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Cruijff » di jan 17, 2017 11:35 am

InnerHarbour schreef:Lulverhaal, jij en ik hebben geen idee wat er in die contracten staat. Omdat je de mazzel had om het een keertje bij het 'juiste' eind had bij die Krishna wil niet zeggen dat je weet wat er in het contract staat van Klaassen en of van wie dan ook
Gozer, Ajax is beursgenoteerd.

Wat er aan salarissen, zelfs per wedstrijd per speler aan premie is uitgekeerd in 2015 weten we al sinds maart 2016.

Alle cijfers over 2016 weet iemand die moeite doet om wat verslagen helemaal te lezen over minder dan 2 maanden ook.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door InnerHarbour » di jan 17, 2017 11:42 am

Gewoon blijven volhouden hoor dat jij denkt te weten wat er in de contracten staat. Ik lach je gewoon keihard in je gezicht uit.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Cruijff » di jan 17, 2017 12:31 pm

InnerHarbour schreef:Gewoon blijven volhouden hoor dat jij denkt te weten wat er in de contracten staat. Ik lach je gewoon keihard in je gezicht uit.
Mot je een verslag van de Aandeelhoudersvergadering hebben? Oh wacht, je kunt niet lezen. :hypocrite.gif:
InnerHarbour schreef:Ik lach je gewoon keihard in je gezicht uit.
Nee. Zolang ik niet in je stamkroeg sta of jij niet in de mijne lach je me alleen digitaal uit, meneer die door een poster hier (weet ff niet meer welke) naast racist, xenofoob en Wilders / Le Pen fan ook al voor de grootste internet troll ever uitgemaakt werd. :drecul.gif: :excited.gif:


Deze wedstrijd zal voor altijd worden herinnerd als het debuut van de pas 17-jarige Justin. Hier een paar Justin Kluivert foto's die ik reeds in het Engelstalige deel had gepost:

In action in the Jupiler League away against MVV Maastricht:

Afbeelding

Together with brother Quincy, all three Kluivert kids have exactly 2 years age difference:

Afbeelding

With his father signing paper work wearing a Muhammad Ali t-shirt:

Afbeelding

Some day last season as you can recognise from the away shirt:

Afbeelding

With his proud mother when he was picked for Oranje U17:

Afbeelding

Some training a long time ago at De Toekomst:

Afbeelding

Another training moment in our beautiful kit:
Afbeelding

Bye bye Feyenoord you will only see the future captain's heels:
Afbeelding

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Demosthenes » di jan 17, 2017 1:09 pm

:ajaxsmiley.gif: Laat je niet opnaaien door dat knulletje; iedere ochtend lekker Bambix van zijn moeder en AT hoort bij zijn dagbesteding. :drecul.gif:

Liggen alle contracten op straat? Nee, dat denk ik niet, maar sinds de rechtszaken die Feyenoord en Ajax hebben aangespannen over de crisisheffing is er al meer bekend geworden over salarissen boven € 150.000 en dankzij football leaks is die kennis enorm uitgebreid. In de NRC werden de contracten van o.a. Martins Indi (maar dat contract was al door Porto bekendgemaakt), Pelle en Klaassen uitgebreid besproken, werd het salarisplafond van PSV met de grond gelijk gemaakt enz. enz.
Wat is Football Leaks?
EIC NRC publiceert komende weken uit het grootste datalek uit de sportgeschiedenis. Miljoenen documenten bieden een inkijk in de gesloten wereld achter het voetbal.
door onze redacteuren
2 december 2016

Football Leaks
NRC
NRC is aangesloten bij het netwerk van onderzoeksjournalisten EIC - European Investigation Collaborations. Dat onderzocht de afgelopen maanden het internationale voetbal. Partners waren: Der Spiegel (Duitsland), Politiken (Denemarken), El Mundo (Spanje), The Sunday Times (Verenigd Koninkrijk), Mediapart (Frankrijk), Expresso (Portugal), L’Espresso (Italië), Falter (Oostenrijk), Le Soir (België), The Romanian Centre for Investigative Journalism / TheBlackSea.eu (Roemenië), NewsWeek Serbia (Servië).

Het bleek een goudmijn aan contracten, facturen, e-mails, bankafschriften en meer - 18,6 miljoen documenten

Zestig journalisten uit twaalf landen onderzochten maandenlang 1,9 terabyte aan documenten over het Europese voetbal. Der Spiegel heeft de documenten verkregen en deelde ze met de EIC-partners. Het bleek een goudmijn aan contracten, facturen, e-mails, bankafschriften en meer - 18,6 miljoen documenten. Het internetplatform Football Leaks publiceerde eerder al documenten, met grote gevolgen. Dit was het hele pakket.

De voetbaldocumenten bieden een inkijk in een zeer gesloten en tegelijk maatschappelijk relevante wereld. Die inkijk hadden we op een andere manier niet kunnen krijgen. Dit gaf de doorslag bij de beslissing aan het werk te gaan met materiaal waarvan niet volledig bekend is hoe het is verkregen. Het is afkomstig van een klokkenluider met wie enkel Der Spiegel het contact onderhield.

Ervaren onderzoeksjournalisten

Een zo groot lek onderzoeken vergt een bijzondere aanpak. NRC heeft daar sinds Wikileaks in 2011 ervaring mee. De krant formeerde voor Football Leaks een team van drie ervaren onderzoeksjournalisten. Zij werkten in een afgesloten en digitaal extra beveiligde omgeving.

Voetbal is een miljardenbusiness waar elk jaar meer geld in omgaat. De winnaars zijn voetbalmakelaars, zakenmannen, advocaten en topvoetballers met offshore routes. Anderen - fans, gemeenten, belastingdiensten, maar soms ook clubs en minder grote voetbalsterren - hebben het nakijken.

De ruwe data vormden het startpunt van het onderzoek. Aanvullend spraken de journalisten met zoveel mogelijk betrokkenen en deskundigen en vergaarden en controleerden ze informatie op alle mogelijke manieren. Het resulteerde in een serie onderzoeksverhalen die NRC de komende weken publiceert. Alle stukken komen te staan op deze pagina.
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/02/wa ... s-a1534794

De media behoren tot de toonaangevende kranten, het 'Haagse Sufferdje" zit er niet bij. Breitbart Nederland ook niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11947
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Sandro » di jan 17, 2017 6:23 pm

Nog niet klaar met je sneren naar Breitbart en je veelvuldige toespelingen naar 'nepnieuws'? :excited.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Demosthenes » di jan 17, 2017 6:41 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Nog niet klaar met je sneren naar Breitbart en je veelvuldige toespelingen naar 'nepnieuws'? :excited.gif:
En nog een reactie op de inhoud?

Nepnieuws hoort er gewoon bij in 2017, voor de een is wat Breitbart aan nieuws levert nep, voor de ander dat uit de NRC, Trouw enz.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11947
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Sandro » di jan 17, 2017 7:00 pm

Irrelevant news hoort er ook bij blijkbaar.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Demosthenes » di jan 17, 2017 7:19 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Irrelevant news hoort er ook bij blijkbaar.
Wat is irrelevant? Ik vind 1.900.000 documenten (gecontroleerd door betrouwbare kranten) over voetbal en alles eromheen wel relevant, maar daarover verschillen we blijkbaar van mening.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11947
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Sandro » di jan 17, 2017 7:32 pm

Demosthenes schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Irrelevant news hoort er ook bij blijkbaar.
Wat is irrelevant? Ik vind 1.900.000 documenten (gecontroleerd door betrouwbare kranten) over voetbal en alles eromheen wel relevant, maar daarover verschillen we blijkbaar van mening.
Neuh, daar doelde ik niet op. Telkens maar sneren uitdelen aan Breitbart enzo in topics die over voetbal gaan, lijkt mij niet zo relevant. Maar je doet maar.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Demosthenes » wo jan 18, 2017 10:24 am

Dank je, was ook niet van plan mijn berichten zo op te stellen dat iedereen zich erin kan vinden, schrijf wat ik gezien heb (voetbal) denk of wat ik voel om te moeten schrijven, dat laatste gaat meer over "Debat". :ajaxsmiley.gif:

De ene keer geef ik wel commentaar op nepnieuws, de andere keer niet; dat laatste gaat bijvoorbeeld over alle berichten over spelers die Ajax zal aantrekken of zal verkopen. In deze topic ging het over wel of niet kunnen inzien van contracten, er liggen 1.9 miljoen documenten over o.a. contracten op straat :neutral.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11947
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Sandro » wo jan 18, 2017 11:56 am

Demosthenes schreef:Dank je, was ook niet van plan mijn berichten zo op te stellen dat iedereen zich erin kan vinden, schrijf wat ik gezien heb (voetbal) denk of wat ik voel om te moeten schrijven, dat laatste gaat meer over "Debat". :ajaxsmiley.gif:
Maar niet vanuit de onderbuik he? :ajaxsmiley.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door InnerHarbour » wo jan 18, 2017 12:13 pm

:drecul.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Demosthenes » wo jan 18, 2017 12:56 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Demosthenes schreef:Dank je, was ook niet van plan mijn berichten zo op te stellen dat iedereen zich erin kan vinden, schrijf wat ik gezien heb (voetbal) denk of wat ik voel om te moeten schrijven, dat laatste gaat meer over "Debat". :ajaxsmiley.gif:
Maar niet vanuit de onderbuik he? :ajaxsmiley.gif:
Ik niet :biggthumpup.gif: en schrijf jij a.u.b. ook wat je denkt. Er is vast en zeker op AT iemand die schrijft zonder te denken, al kan ik ook nog voorstellen dat er dan iets zinnigers staat dan wanneer diegene wel nadenkt over wat hij/zij schrijft.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Cruijff » do jan 19, 2017 2:19 am

Demosthenes schreef:Dank je, was ook niet van plan mijn berichten zo op te stellen dat iedereen zich erin kan vinden, schrijf wat ik gezien heb (voetbal) denk of wat ik voel om te moeten schrijven, dat laatste gaat meer over "Debat". :ajaxsmiley.gif:

De ene keer geef ik wel commentaar op nepnieuws, de andere keer niet; dat laatste gaat bijvoorbeeld over alle berichten over spelers die Ajax zal aantrekken of zal verkopen.
Klopt.

Maar je hebt wel een nogal specifieke stijl van schrijven, Demo. Zelf vertelde je eens dat je beide dochters, allebei 30'ers, het zo ongeveer altijd met je oneens zijn. Is denk ik niet alleen 't verschil in generatie, ze vinden je waarschijnlijk een wijsneus. :smile-ajax.gif:

Waar wimpey nog vaak een punt heel strak in een one-liner van nog geen 4 woorden kan maken, worden het bij jou nogal een aantal alinea's met wollige proza.

Het is dat je met een heel andere 'toon' praat / schrijft, anders zou ik soms echt denken dat je David Endt bent. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door InnerHarbour » do jan 19, 2017 7:33 am

Oh vindt jij David Endt een ouwe cynische zure zak?
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Demosthenes » do jan 19, 2017 9:37 am

Het is dat je met een heel andere 'toon' praat / schrijft, anders zou ik soms echt denken dat je David Endt bent.
Geen idee of Endt op AT schrijft, maar mocht hij op AT schrijven, dan zal hij anders schrijven dan wanneer hij voor zijn werk aan het schrijven is, waarbij ik niet eens weet of hij aan het werk is en zo ja, wat hij nu doet.

Ik vind het jammer dan het zelden om de inhoud gaat, nu worden mijn dochters er in dit kader bijgehaald; zij weten niet eens dat ik actief ben op AT, laat staan onder de naam Demosthenes.

Wat het aantal woorden betreft: het gaat om argumenten, iets in vier woorden weergeven is of een gebrek aan die argumenten of willen scoren; in beide gevallen is er geen inhoud.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door raymon » do jan 19, 2017 10:33 am

'Er is geen inhoud' dekt overigens wel de inhoud dat er geen inhoud is en dat in 4 woorden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Demosthenes » do jan 19, 2017 11:53 am

Raymon schreef:'Er is geen inhoud' dekt overigens wel de inhoud dat er geen inhoud is en dat in 4 woorden.
:ajaxsmiley.gif:

Zoiets als: "Een Kretenzer zegt dat alle Kretenzers liegen"?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie