Ajax - Heracles Almelo 11-08-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Trab » za aug 11, 2018 10:24 pm

Gaizka1985 schreef:De Ligt is de enige die zijn niveau haalt, voor de rest was het weer 90 minuten ploeteren.

Ik begin ook moe te worden van Ziyech, goede dingen wegen niet op tegen de foute keuzes.
De Ligt was helemaal niet zo goed. Zijn tegenstander kon de bal steeds vrij aannemen. De Ligt was iedere keer een stap te laat. Je moet er bovenop zitten als verdediger. In balbezit ook 0 initiatief. Niet doorgeschoven, alleen obligate breedtepasses. Door zijn goal op het einde en die tulband om zijn hoofd blijft het beeld hangen dat hij wel goed speelde en voorop ging in de strijd, maar dat was dan alleen op het einde.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Cruijff » za aug 11, 2018 10:24 pm

Monkey Tonk schreef:
Volledig ontmanteld? Er is nog niks te ontmantelen, want je moet eerst iets opbouwen. Het inpassen van bepalende spelers neemt meestal meer tijd dan het inpassen van dienende spelers.
Ajax en Ten Hag zitten nog middenin een proces. :biggrin.gif:
Je moet geduld opbrengen voor het proces. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Trab » za aug 11, 2018 10:27 pm

Peter schreef:Bij Ziyech ging er ook genoeg mis, maar hij ging er nog wel voor. Had ook een paar prima ballen (en een assist dus).

Sierhuis hebben we nu dus gezien hè? Voortaan gewoon weer in Jong Ajax alsjeblieft.
Probleem met Ziyech is dat hij overal en nergens loopt. Zag hem een paar keer in de 1e helft op rechtshalf staan naast vde Beek! Je moet ook wel een beetje in positie blijven lopen. Anders ligt de hele linkerkant open bij balverlies.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Monkey Tonk » za aug 11, 2018 10:35 pm

Ze hebben het lek zo boven. Genoeg ervaring in de ploeg daarvoor.

Moeilijk te zien of de bal te houden was of niet, maar in ieder geval weer een afstandschot tegen (de te kleine) Onana...

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Mano » za aug 11, 2018 10:51 pm

Ten hag stelt een onsamenhangend team op.
Met deze groep kan je een beter team opstellen maar ziet hij niet.

Het is gewoon geen goeie coach!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Monkey Tonk » za aug 11, 2018 10:58 pm

Cruijff schreef:
Monkey Tonk schreef:
Volledig ontmanteld? Er is nog niks te ontmantelen, want je moet eerst iets opbouwen. Het inpassen van bepalende spelers neemt meestal meer tijd dan het inpassen van dienende spelers.
Ajax en Ten Hag zitten nog middenin een proces. :biggrin.gif:
Je moet geduld opbrengen voor het proces. :biggrin.gif:

Een voetbalwet. Het kan niet te lang duren, maar je moet ze wel even de tijd geven om het goed neer te zetten.

De vraag zal zijn of Ten Hag ten eerste het zelf helder ziet en ten tweede het helder en eenvoudig uit kan leggen. (Een slechte of middelmatige leraar scheikunde legt de materie zo uit dat het vaag of onbegrijpelijk blijft voor velen. Een goede leraar legt het zo uit dat het simpel is).

Ik heb een simpel en glashelder idee om Ajax beter neer te zetten, zodat de verhoudingen op het veld altijd kloppen, precies zoals de trainer dat wil zien. In de oude tijd had ik wel een fax naar Ajax gestuurd, maar nu met e-mail is het eigenlijk veel moeilijker om iemand te bereiken.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Alexander » za aug 11, 2018 11:50 pm

Dramatisch Ajax gezien. Dit krijg je met een amateur als trainer. Ajax heeft veruit de beste selectie van NL, maar met een waardeloze trainer aan het roer kunnen we het ook dit seizoen wel vergeten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Cruijff » zo aug 12, 2018 6:32 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Stelletje godvergeten bloedhonden zijn het.
stelletje kolere lijers he!!!!!!!
en nog hebben ze 't nog niet hard genoeg bij me verbruid voor 't doormidden knippen van de seizoenkaart :1evil.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door LucaS » zo aug 12, 2018 7:29 am

De laatste 3x dat Ajax begon met een gelijkspel, werd het kampioen
I think I lost my fucking headache

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Iniesta » zo aug 12, 2018 7:48 am

En laatste drie keer begonnen met winst tweede, tactisch meesterbrein die ten Hag

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Gaizka1985 » zo aug 12, 2018 8:03 am

Ajax Rules schreef:
brigade zuid schreef:
Monkey Tonk schreef:Volgens mij wordt Ajax op 3:55 een zuiver doelpunt onthouden. https://www.youtube.com/watch?v=oSd7OBmq1Zg
Minuut 57:37. Die bal is helemaal achter de lijn.
De scheids heeft toch zo’n apparaatje om zn arm hangen waarbij een lampje gaat branden als de bal over de doellijn is?
Nee, is dit seizoen niet in de Eredivisie.
Dat is wel vreemd inderdaad, wel VAR maar geen doellijn technologie. In Engeland is het weer andersom, ook vreemd gezien de belangen.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 12, 2018 8:08 am

Monkey Tonk schreef:Ze hebben het lek zo boven. Genoeg ervaring in de ploeg daarvoor.

Moeilijk te zien of de bal te houden was of niet, maar in ieder geval weer een afstandschot tegen (de te kleine) Onana...
Gezwets... Onana is zo'n 1.90m. Is dat te klein tegenwoordig?

Verder vond ik Sierhuis helemaal niet slecht. Als Ziyech niet zo hopeloos zou zijn bij het schieten van de tweede lijn dan zou Sierhuis er zelfs een assistje bij hebben. Ik had hem ook laten staan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Cruijff » zo aug 12, 2018 8:13 am

Mr. Ajax schreef:
Monkey Tonk schreef:Ze hebben het lek zo boven. Genoeg ervaring in de ploeg daarvoor.

Moeilijk te zien of de bal te houden was of niet, maar in ieder geval weer een afstandschot tegen (de te kleine) Onana...
Gezwets... Onana is zo'n 1.90m. Is dat te klein tegenwoordig?
Onana is groter dan Vermeer.
Overigens is Kenneth Vermeer met name op afstandsschoten altijd enorm sterk. Vermeer heeft weer andere minpunten.
Mr. Ajax schreef:Verder vond ik Sierhuis helemaal niet slecht. Als Ziyech niet zo hopeloos zou zijn bij het schieten van de tweede lijn dan zou Sierhuis er zelfs een assistje bij hebben. Ik had hem ook laten staan.
Huntelaar deed het niet beter dan Sierhuis. Z'n persoonlijkheid is wellicht iets dominanter, maar voor beiden was de aanvoer compleet ruk.
Vond ook dat in de 55e minuut wisselen een tikje te vroeg was. De wissels hebben in ieder geval geen hol gebracht.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 12, 2018 8:15 am

Eiting was wel verschrikkelijk slecht gisteren. Deed echt heel weinig goed, en is echt veel te traag op de eerste meters. Schone is er pijlsnel bij. Verder valt het me bij Eiting dat het lijkt alsof ie echt bang/zonder zelfvertrouwen speelt. Bij Jong leek ie altijd 100% tweebenig, je kon nauwelijks zien dat zijn linker zijn sterkste was. De laatste wedstrijden in 1 lijkt ie echter echt stijf en stijf links. En dan heb ik het niet eens over zijn keuzes op het veld, die veel te vaak onnodig balverlies opleveren.

Kortom, Frenkie had er veel eerder in gemoeten en haal Daley maar naar het middenveld. Donny - Blind - Ziyech. Al moet die laatste ook oppassen dat ie niet op de bank terechtkomt... Werkte gisteren wel hard, maar zo ontzettend veel domme keuzes en balverlies... Weegt echt niet op tegen zijn positieve ingevingen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Cruijff » zo aug 12, 2018 8:24 am

Mr. Ajax schreef:Eiting was wel verschrikkelijk slecht gisteren. Deed echt heel weinig goed, en is echt veel te traag op de eerste meters. Schone is er pijlsnel bij. Verder valt het me bij Eiting dat het lijkt alsof ie echt bang/zonder zelfvertrouwen speelt. Bij Jong leek ie altijd 100% tweebenig, je kon nauwelijks zien dat zijn linker zijn sterkste was. De laatste wedstrijden in 1 lijkt ie echter echt stijf en stijf links.
Nee hoor.
In de voorbereiding maakte hij nog een prachtige goal die je alleen kunt maken als je tweebenig bent.

Gisteren ook paar keer één keer raken. In het stadion zag je hem ook veel aanspeelbaar zijn, diverse keren prima vrijlopen. Ziyech wil dan echter graag aan het publiek showen dat hij naast kan schieten of dat hij een bal over 35 meter kan geven die ontzettend lang onderweg is ipv de bal zsm naar de meest logische teamgenoot te spelen.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Mano » zo aug 12, 2018 8:38 am

Zolang ten hag er zit zal Ajax met een goeie selectie gewoon 2de worden en geen CL spelen.

Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. Irriteer me dood aan die vent.
Je ziet aan alles dat wat hij zegt ene oor in, andere oor uit gaat. Dat is al bij een interview van 2minuten
Laat staan bij een wedstrijd bespreking.

Verlos ons aub en heel snel voordat het seizoen naar z’n grootje is


Als speler een trainer niet serieus neemt, is het eigenlijk al verkeken.
Ten hag werd vorig seizoen al in de maling genomen, dat is nu plotseling verdwenen?! :confused.gif:
FdB kan vast gaan warm lopen....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door mattie » zo aug 12, 2018 8:56 am

Trab schreef:
Gaizka1985 schreef:De Ligt is de enige die zijn niveau haalt, voor de rest was het weer 90 minuten ploeteren.

Ik begin ook moe te worden van Ziyech, goede dingen wegen niet op tegen de foute keuzes.
De Ligt was helemaal niet zo goed. Zijn tegenstander kon de bal steeds vrij aannemen. De Ligt was iedere keer een stap te laat. Je moet er bovenop zitten als verdediger. In balbezit ook 0 initiatief. Niet doorgeschoven, alleen obligate breedtepasses. Door zijn goal op het einde en die tulband om zijn hoofd blijft het beeld hangen dat hij wel goed speelde en voorop ging in de strijd, maar dat was dan alleen op het einde.
Of je nu een Blind naast je hebt staan of een type v.Dijk.. scheelt heel heel veel.. Daardoor kan de Ligt inschuiven en bij Ajax niet. Vermoedelijk moet Blind inschuiven maar die doet dat veel en veel te weinig..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Cruijff » zo aug 12, 2018 9:01 am

Mano schreef:Zolang ten hag er zit zal Ajax met een goeie selectie gewoon 2de worden en geen CL spelen.

Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. Irriteer me dood aan die vent.
Je ziet aan alles dat wat hij zegt ene oor in, andere oor uit gaat. Dat is al bij een interview van 2minuten
Laat staan bij een wedstrijd bespreking.

Verlos ons aub en heel snel
De kerken gaan zo dadelijk open.
Ik zou zeggen Mano vouw daar je handen open en prevel daar een gebedje:

Verlos ons heden van Ten Hag en vergeef ons onze zorgen, omdat we van Ajax nachten achtereen wakker liggen

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 12, 2018 9:24 am

En godverdomme alweer in de achtervolging... Fuck.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Cruijff » zo aug 12, 2018 9:26 am

Mr. Ajax schreef:En godverdomme alweer in de achtervolging... Fuck.
Jup.
Nu al 2 punten en 4 doelpunten in te lopen.

Gelukkig begonnen we relatief makkelijk aan de competitie. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door raymon » zo aug 12, 2018 10:23 am

Cruijff schreef:
Mr. Ajax schreef:En godverdomme alweer in de achtervolging... Fuck.
Jup.
Nu al 2 punten en 4 doelpunten in te lopen.

Gelukkig begonnen we relatief makkelijk aan de competitie. :biggrin.gif:
Alles nog in eigen hand. Gewoon alles winnen vanaf nu..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door 999 » zo aug 12, 2018 10:25 am

Alexander schreef:Dramatisch Ajax gezien. Dit krijg je met een amateur als trainer. Ajax heeft veruit de beste selectie van NL, maar met een waardeloze trainer aan het roer kunnen we het ook dit seizoen wel vergeten.
Dit is jou stokpaardje, maar onzin natuurlijk.Ik kan best begrijpen dat welke trainer dan ook een WK bepaalde spelers rust geeft, of omdat je op bepaalde posities in het veld maar 2 spelers tot je beschikking hebt kiest voor jeugd.Zeker als je Dinsdag weer een belangrijke wedstrijd hebt.De uitleg van Ten Hag is dan ook best te begrijpen.

Wat ik niet begrijp, en Ten Hag geeft dat ook aan, is dat je als je dan als speler zo'n kans krijgt je zo een eerste helft staat te spelen.van der Beek b.v. , vertelde dat ie ontevreden was over Ten Hag zijn eerdere keuzes, deed geen stap te veel. Eiting, Sierhuis, Wober, idem dito.Frappant om te zien dat b.v. Blind steeds tegen Wober moest zeggen dat ie dieper moest gaan staan.Frappant dat Tadic aan moest geven dat Sierhuis meer moest storen.Wober is geloof ik 2 keer diep gegaan in heel de wedstrijd.Neres raakte ook geen knikker heel de wedstrijd.De Ligt, volgens vele de beste speler in de selectie beperkte zich tot achter blijven hangen, ook geen stap te veel.

Je geeft als trainer, wat gewoon logisch is , tegen een mindere tegenstander wat Heracles is, andere spelers een kans ( waarvan 2 vorig seizoen basis speler waren ) en dan versloffen ze de gehele eerste helft.Denk zelf dat het spelers zijn waar jij steeds roept dat ze in de basis moeten starten.

Dit puntverlies komt geheel op het conto van de instelling in de eerste helft, van het verzaken ( het niet pakken van je kans ) van degene die nu mochten laten zien dat zij in de basis horen te staan ...

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Trab » zo aug 12, 2018 11:25 am

999 schreef:
Alexander schreef:Dramatisch Ajax gezien. Dit krijg je met een amateur als trainer. Ajax heeft veruit de beste selectie van NL, maar met een waardeloze trainer aan het roer kunnen we het ook dit seizoen wel vergeten.
Dit is jou stokpaardje, maar onzin natuurlijk.Ik kan best begrijpen dat welke trainer dan ook een WK bepaalde spelers rust geeft, of omdat je op bepaalde posities in het veld maar 2 spelers tot je beschikking hebt kiest voor jeugd.Zeker als je Dinsdag weer een belangrijke wedstrijd hebt.De uitleg van Ten Hag is dan ook best te begrijpen.

Wat ik niet begrijp, en Ten Hag geeft dat ook aan, is dat je als je dan als speler zo'n kans krijgt je zo een eerste helft staat te spelen.van der Beek b.v. , vertelde dat ie ontevreden was over Ten Hag zijn eerdere keuzes, deed geen stap te veel. Eiting, Sierhuis, Wober, idem dito.Frappant om te zien dat b.v. Blind steeds tegen Wober moest zeggen dat ie dieper moest gaan staan.Frappant dat Tadic aan moest geven dat Sierhuis meer moest storen.Wober is geloof ik 2 keer diep gegaan in heel de wedstrijd.Neres raakte ook geen knikker heel de wedstrijd.De Ligt, volgens vele de beste speler in de selectie beperkte zich tot achter blijven hangen, ook geen stap te veel.

Je geeft als trainer, wat gewoon logisch is , tegen een mindere tegenstander wat Heracles is, andere spelers een kans ( waarvan 2 vorig seizoen basis speler waren ) en dan versloffen ze de gehele eerste helft.Denk zelf dat het spelers zijn waar jij steeds roept dat ze in de basis moeten starten.

Dit puntverlies komt geheel op het conto van de instelling in de eerste helft, van het verzaken ( het niet pakken van je kans ) van degene die nu mochten laten zien dat zij in de basis horen te staan ...
Waarom zou een Sierhuis die voor het eerst een basisplaats heeft bewust niet lopen? Waarom zou een getergde vde beek zich niet willen laten zien? Waarom zou Wober zijn kans niet willen pakken? Zou toch vreemd zijn? Die jongens willen maar al te graag maar zijn afhankelijk van de aanvoer. Ik heb Sierhuis wel zien storen in het begin vde wedstrijd, maar het is vaak met 4 man terwijl onze verdediging niet aansluit maar op de eigen helft blijft staan. Dan heeft het weinig zin. Verder heeft ie weinig verkeerd gedaan. Het is niet zo dat hij ballen van zijn voeten liet glippen. Hij kreeg bijna geen ballen, en die ene sporadische bal die hij kreeg legde hij goed af op Zyiech. Verder stond hij een keer in vrijstaande positie maar zag Zyiech hem over het hoofd. Sierhuis is geen Zlatan he? Hij is een eindstation net als Klaas Jan. Maar als je geen ballen krijgt..
Zelfde geldt voor vde Beek. Dat is 1 vde weinige die beweegt zonder bal. Maar als de opbouw zo traag verloopt als gisteren dan is er geen ruimte om diep te gaan. De tegenstander heeft alle tijd om te organiseren.
Alles staat en valt met de opbouw van achteruit. Zolang de ligt en blind alleen maar halverwege de eigen helft blijven hangen en ballen breed spelen naar de backs dan krijg je nooit tempo in de wedstrijd. Want wat moet wober met zo’n bal van blind? Hij heeft een man voor zich dus kan alleen maar iemand inspelen die met de rug naar de goal staat. Krijg je weer een kaats terug. Jij wilt graag dat hij meer diepgaat, maar dan moet blind hem niet aanspelen. Dan bouw je eerst op via het midden en speel je hem daarna aan halverwege de helft vde tegenstander. Je moet tegenstanders uitspelen achterin. Ze keuzes laten maken, ze uit laten stappen. Niet het spel verleggen. Daar speel je geen tegenstander mee uit.
Neres was ook onzichtbaar. Maar vind je het gek? Hij krijgt bijna geen ballen en als hij er 1 krijgt dan staat er niemand in de buurt voor een een-twee of driehoekje. Het positiespel is gewoon dramatisch. Het is lever alle ballen maar in bij Zyiech en dan hopen dat hij wat leuks verzint.
Na de wissel van Frenkie zag je wat voor verschil het maakt als iemand wel naar voren durf te spelen. Dan krijg je tempo erin en komt Heracles niet meer van de eigen helft. In die fase was het wachten op een goal van Ajax, maar helaas viel hij aan de andere kant.
Maar je maakt mij niet wijs dat spelers niet willen. Positiespel, spelers op de juiste positie, linies kort op elkaar is een taak vde trainer en van niemand anders.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Yopii » zo aug 12, 2018 11:34 am

Geloof ook niet in de onwil van de spelers sec. Wel zijn ze allemaal erg met zichzelf bezig.

Bewegen zonder bal is bij Ajax altijd het probleem. Daar wordt blijkbaar weinig aandacht aan besteed in de opleiding. Als de spelers supergemotiveerd zijn, gaan ze eens ruimte maken voor een ander. Hebben ze er minder zin in, dan doen ze dat niet of nauwelijks. Dat is al jaren zo, lichting na lichting. Ze willen allemaal laten zien hoeveel ze met een bal kunnen. Een ander daartoe in de gelegenheid stellen, doen ze minder. "Op hun routine", dat betekent dat ze aan de bal iets doen en zonder amper.

Trage opbouw hetzelfde. Balletje breed is puur gemakzucht en risico mijden. En dan halen ze kampioen balletje breed D. Blind nog terug. Dat is echt geen speler die snel opbouwt.
Ten Hag kun je dat niet verwijten, hij is er juist mee bezig dat eruit te halen, maar het zit er blijkbaar diep in. Het Nederlandse voetbal heeft stilgestaan, wat dat betreft.

Neres hadden ze beter kunnen verkopen. Sinds dat bod van Roma is afgewezen, raakt hij geen bal meer. Die jongen is hier niet gekomen om langer dan noodzakelijk bij Ajax te blijven.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 11/08/18

Bericht door Alexander » zo aug 12, 2018 1:28 pm

Ook in de hier veel geroemde wedstrijd thuis tegen Graz was dat positiespel heel matig hoor. Net als het drukzetten. Ploeg valt continu in 2 stukken uiteen. Allemaal trainbaar. Zou onze trainer misschien niet zo goed zijn als hij zelf denkt?

Plaats reactie