Ajax - Vitesse 02-11-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Banjavi » za nov 02, 2013 8:55 pm

Voordeel is dat concurrent zwolle ook achter staat.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Zuidema » za nov 02, 2013 8:58 pm

Arthur schreef: Positief vind ik dat De Jong weer een optie is in de spits. Die moet daar voorlopig gewoon blijven staan.
Graag! Dat eindelijk, eindelijk het aanvalsspel voorin weer eens wat normaal gaat lopen bij Ajax. Gebruik die IJslandse boer dan maar als pinch-hitter of zoiets. Fischer mag wat mij betreft op rechts blijven, is hij duidelijk meer op zijn plek. Links hebben we dan een probleem. Andersen is nog niet toe aan een basisplek op het vlaggenschip, voorlopig zo nu en dan maar een invalbeurt geven.

En inderdaad, het heeft kennelijk gedonderd in de kleedkamer in de rust. Ajax speelde de tweede helft met wat meer pit en drang naar voren. Bereikte zo eindelijk vaker de achterste lijn van Vitesse, die al meermalen in voorgaande wedstrijden en vanavond ook heeft laten zien kwetsbaar te zijn.

Blind heeft verder aanmerkelijk meer spelbepalende kwaliteiten dan Poulsen, alleen is je middenveld qua controle en weerbaarheid dan helemaal naar de vaantjes als je ook nog Siem en Serero opstelt. Daar heb je dan wel een probleem mee, zoals ook vanavond trouwens bleek. Achterin zou ik bij terugkeer van Moisander Veltman erin houden op de CV. Boilesen mag verder op linksback. Van Rhijn mag opzouten van mij.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Toppie » za nov 02, 2013 8:59 pm

Hoe vaak moeten we dit nog aanzien.f :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 02, 2013 9:00 pm

Zuidema schreef:
Arthur schreef: Positief vind ik dat De Jong weer een optie is in de spits. Die moet daar voorlopig gewoon blijven staan.
Graag! Dat eindelijk, eindelijk het aanvalsspel voorin weer eens wat normaal gaat lopen bij Ajax. Gebruik die IJslandse boer dan maar als pinch-hitter of zoiets. Fischer mag wat mij betreft op rechts blijven, is hij duidelijk meer op zijn plek. Links hebben we dan een probleem. Andersen is nog niet toe aan een basisplek op het vlaggenschip, voorlopig zo nu en dan maar een invalbeurt geven.

En inderdaad, het heeft kennelijk gedonderd in de kleedkamer in de rust. Ajax speelde de tweede helft met wat meer pit en drang naar voren. Bereikte zo eindelijk vaker de achterste lijn van Vitesse, die al meermalen in voorgaande wedstrijden en vanavond ook heeft laten zien kwetsbaar te zijn.

Blind heeft verder aanmerkelijk meer spelbepalende kwaliteiten dan Poulsen, alleen is je middenveld qua controle en weerbaarheid dan helemaal naar de vaantjes als je ook nog Siem en Serero opstelt. Daar heb je dan wel een probleem mee, zoals ook vanavond trouwens bleek. Achterin zou ik bij terugkeer van Moisander Veltman erin houden op de CV. Boilesen mag verder op linksback. Van Rhijn mag opzouten van mij.
Kolbeinn vanaf links was een stuk gevaarlijker dan met Andersen. Laat hem daar maar staan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Wouter » za nov 02, 2013 9:00 pm

Verdiende overwinning. Goed gespeeld door Vitesse. Dit heeft ook weinig meer te maken met het vertrek van Alderweireld en Eriksen. Ajax zit op een gevaarlijk doodlopende weg zo, wat mij betreft. En daar zal de terugkeer van Duarte en Moisander ook niet veel aan veranderen, vrees ik. Het roer moet echt om, Frank. De bakens moeten verzet worden, letterlijk en figuurlijk.
Frank? Ik denk eerder dat je de technische directie de schuld zou moeten geven. Ajax heeft gewoon te veel kwaliteit ingeleverd, en Vitesse heeft nu gewoon een betere selectie.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door GangstaRiB » za nov 02, 2013 9:01 pm

Zuidema schreef:
Arthur schreef: Positief vind ik dat De Jong weer een optie is in de spits. Die moet daar voorlopig gewoon blijven staan.
Graag! Dat eindelijk, eindelijk het aanvalsspel voorin weer eens wat normaal gaat lopen bij Ajax. Gebruik die IJslandse boer dan maar als pinch-hitter of zoiets. Fischer mag wat mij betreft op rechts blijven, is hij duidelijk meer op zijn plek. Links hebben we dan een probleem. Andersen is nog niet toe aan een basisplek op het vlaggenschip, voorlopig zo nu en dan maar een invalbeurt geven.

En inderdaad, het heeft kennelijk gedonderd in de kleedkamer in de rust. Ajax speelde de tweede helft met wat meer pit en drang naar voren. Bereikte zo eindelijk vaker de achterste lijn van Vitesse, die al meermalen in voorgaande wedstrijden en vanavond ook heeft laten zien kwetsbaar te zijn.

Blind heeft verder aanmerkelijk meer spelbepalende kwaliteiten dan Poulsen, alleen is je middenveld qua controle en weerbaarheid dan helemaal naar de vaantjes als je ook nog Siem en Serero opstelt. Daar heb je dan wel een probleem mee, zoals ook vanavond trouwens bleek. Achterin zou ik bij terugkeer van Moisander Veltman erin houden op de CV. Boilesen mag verder op linksback. Van Rhijn mag opzouten van mij.
Het dondert altijd in de kleedkamer volgens mij. Dat gaat ook een keer z'n uitwerking missen. De Boer managed zijn team als een stel B-junioren. Hij moet zoveel bijsturen, wat doen ze op de training?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Ramona » za nov 02, 2013 9:01 pm

K*tclub. En weeer in de slotfase! :frusty.gif:

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Wouter » za nov 02, 2013 9:02 pm

Vorige week gaf de mooiste club het dom weg in de slotfase, maar deze week maken ze het weer goed.

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door columbus » za nov 02, 2013 9:06 pm

Ajax moet gewoon 4-4-2 gaan spelen. Met Fischer en sigi in de spits en de jong daar achter. Dit spel systeem is 3x niets. Dan heb ik het nog niet eens over het wisselbeleid, wat een armoe.

Uiteindelijk is het gewoon een gebrek aan kwaliteit. Sommige jongens zijn best talentvol maar nog lang niet toe aan een basisplaats in Ajax 1.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Duke » za nov 02, 2013 9:08 pm

Wouter schreef:
Verdiende overwinning. Goed gespeeld door Vitesse. Dit heeft ook weinig meer te maken met het vertrek van Alderweireld en Eriksen. Ajax zit op een gevaarlijk doodlopende weg zo, wat mij betreft. En daar zal de terugkeer van Duarte en Moisander ook niet veel aan veranderen, vrees ik. Het roer moet echt om, Frank. De bakens moeten verzet worden, letterlijk en figuurlijk.
Frank? Ik denk eerder dat je de technische directie de schuld zou moeten geven. Ajax heeft gewoon te veel kwaliteit ingeleverd, en Vitesse heeft nu gewoon een betere selectie.
Hoeveel van de spelers van Vitesse zijn eigenlijk van Chelsea (gewoon interesse, hoor).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 02, 2013 9:09 pm

Interview trainers: beide vonden een gelijkspel een betere afspiegeling.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 02, 2013 9:17 pm

Gelukkig niks aan de hand. De Boer: 'we gaan op dezelfde voet door, dan gaat het zeker goedkomen'.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Zuidema » za nov 02, 2013 9:24 pm

Ajaciedjuh schreef:Gelukkig niks aan de hand. De Boer: 'we gaan op dezelfde voet door, dan gaat het zeker goedkomen'.
"Keihard blijven werken en we hebben wat meer geluk nodig." Inderdaad de taal van een toptrainer. Tjongejonge... :excited.gif:

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Laudrup » za nov 02, 2013 9:25 pm

Godverdomme Frank!
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door 999 » za nov 02, 2013 9:32 pm

Zuidema schreef:
Arthur schreef: Positief vind ik dat De Jong weer een optie is in de spits. Die moet daar voorlopig gewoon blijven staan.
Graag! Dat eindelijk, eindelijk het aanvalsspel voorin weer eens wat normaal gaat lopen bij Ajax. Gebruik die IJslandse boer dan maar als pinch-hitter of zoiets. Fischer mag wat mij betreft op rechts blijven, is hij duidelijk meer op zijn plek. Links hebben we dan een probleem. Andersen is nog niet toe aan een basisplek op het vlaggenschip, voorlopig zo nu en dan maar een invalbeurt geven.

En inderdaad, het heeft kennelijk gedonderd in de kleedkamer in de rust. Ajax speelde de tweede helft met wat meer pit en drang naar voren. Bereikte zo eindelijk vaker de achterste lijn van Vitesse, die al meermalen in voorgaande wedstrijden en vanavond ook heeft laten zien kwetsbaar te zijn.

Blind heeft verder aanmerkelijk meer spelbepalende kwaliteiten dan Poulsen, alleen is je middenveld qua controle en weerbaarheid dan helemaal naar de vaantjes als je ook nog Siem en Serero opstelt. Daar heb je dan wel een probleem mee, zoals ook vanavond trouwens bleek. Achterin zou ik bij terugkeer van Moisander Veltman erin houden op de CV. Boilesen mag verder op linksback. Van Rhijn mag opzouten van mij.
Dus kom je weer terug op het en-en-en w.b. spelers.Zeker in dit AJAX.Nou moet ik wel zeggen dat Marc goed heeft ingekocht.Lol ..

AJAX en de Boer hebben de boot gemist.Frank is tactisch niet zo sterk als we dachten.Misschien wordt het allemaal wel te veel voor deze groep, die individuele trainers op je nek.Afijn, heb geen zin om alles weer de revu te laten passeren.Maar een ding is zeker, juist dit elftal mist de simpele automatisme, de " normale " voetbal ideetjes en enkele ervare krachten.

Wat je nu ziet is dat AJAX 1 los zand is ( en dat hebben we meer gehad ) je in principe met vijf verdedigers speelt en dan nog is het billen knijpen.Blijft men volharden in trechter voetbal en hebben we een spits die eigenlijk niet in het AJAX spelleke past.Dat is dus enkele seizoenen gecamoufleerd door een paar " betere " spelers en een zeer matige competitie.Na vanavond heeft AJAX al 17 verliespunten maar staat toch maar enkele punten achter de bovenste ...

En als het ondanks dat nog een beetje leuk was om aan te zien, helaas ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door brigade zuid » za nov 02, 2013 9:34 pm

Laudrup schreef:Godverdomme Frank!
Echt he. Maar niet alleen Frank, die homo van een Overmars had zn portemonnee moeten trekken in de afgelopen transferperiode.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Zuidema » za nov 02, 2013 9:35 pm

Ik hoop van harte dat FdB achter de schermen wel wat diepgaander en adequater de problematiek benadert dan met deze prietpraat over hard werken en geluk.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door LucaS » za nov 02, 2013 9:41 pm

Het was toch ook pech? Als Veldhuizen niet per ongeluk die kopbal tegenhoudt, win je hem met 1-0. :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 02, 2013 9:42 pm

Zuidema schreef:Ik hoop van harte dat FdB achter de schermen wel wat diepgaander en adequater de problematiek benadert dan met deze prietpraat over hard werken en geluk.
Dat kan niet anders! toch. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door 999 » za nov 02, 2013 9:53 pm

Maare, Wimpey gaat deze week weer naar Kreta :) ...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Zuidema » za nov 02, 2013 9:58 pm

Ajaciedjuh schreef: Dat kan niet anders! toch. :blush.gif:
De tijd breekt zo langzamerhand aan dat Frank traditioneel het licht weer eens ziet en naar goed gebruik (per ongeluk?) een omslag maakt, de poppetjes wel goed invult en op de juiste plek neerzet. Bij ongewijzigd beleid gaat het vlaggenschip volgens mij echt flink nat. Laat het maar afgelopen zijn met pappen en nathouden en kansen blijven geven aan spelers die keer op keer bewijzen niet in Ajax-1 thuis te horen. Gewogen en (voorlopig?) te licht bevonden voor het niveau dat Ajax hoop ik nog nastreeft. Dat zal heel erg sneu zijn voor een paar spelers (wat mij betreft met name Denswil, Sigi en Van Rhijn), maar Ajax is nou eenmaal geen liefdadigheidsclubje.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Khraa » za nov 02, 2013 10:00 pm

Komen Serero en De Jong ooit in de buurt van hun eigen strafschopgebied? Komt Poulsen ooit in de buurt van het vijandelijke strafschopgebied?

Verdedigers hebbe vaak maar 1 keuze om in te spelen en vaak is dat Serero. Backs kunnen alleen naar Poulsen of naar de Cv's.

De Jong speelt te centraal en te diep, de backs spelen te snel te diep, daardoor kunnen de CV's de bal vaak niet kwijt, Andersen is te licht. Darn er zijn zoveel dingen die mis gaan. Op een bepaald moment was elke bal die Vitesse achter de verdediging legde na aanvallend gebrei van Ajax gevaarlijk, het lijkt of de verdedigers (met name Van Rhijn en Boilesen overigens) niet zien wat er gaat gebeuren. Je zag het met Denswil tegen Castaignos en nu ook weer een aantal keer.

Ik weet dat Adriaanse ooit korfbalspelers uitnodigde om zijn spelers verdedigen te leren, ik wil het als handballer ze ook nog wel leren. Aan de andere kant er zou voldoende kennis moeten zijn in de technische staf (of zijn het paarden en geen ruiters) om de verdedigers verdedigen te leren.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Zuidema » za nov 02, 2013 10:03 pm

999 schreef:Maare, Wimpey gaat deze week weer naar Kreta :) ...
Met dit zwalkende Ajax kan ie er beter blijven. Wel zo goed voor hart en bloedvaten. :666.gif:

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Rednose » za nov 02, 2013 10:06 pm

Ik heb geen zin om voor de zoveelste keer weer de trainer de schuld te geven, zeker niet omdat hij wel wat heeft laten zien de afgelopen periode.
Maar ik word wel een beetje ziek van die kliek die voor heel veel geld zogenaamd beleid voert.
Elke blinde idioot kon zien aankomen dat onze bepalende spelers zouden vertrekken.
Daarnaast kon iedere blinde idioot zien dat er op veel plekken te weinig kwaliteit is, vooral voorin.
Vreselijk, Ajax is groot geworden dankzij de spitsen/voorhoede, en moet je nu zien, om te huilen.
Wat voor aankopen worden er gedaan om de gaten te vullen?
Joho...Sana ...leuk koopje.....
Van der Hoorn....mag nog net op de bank...ga zo maar door....
In het begin hoop je nog dat ze met hun goede verstand groeibriljantjes hebben gespot, maat uiteindelijk blijjkt het toch dat een deel van onze duurbetaalde directie niet verder komt dan het niveau Go Ahead. Kan iemand mij uitleggen welke verstandige aankoop is gedaan de afgelopen jaren?
Of kan iemand mij uitleggen wat voor visie de heren hebben, behalve dat JC altijd gelijk heeft??
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door zeux » za nov 02, 2013 10:36 pm

LucaS schreef:Met Blind op de plek van Poulsen ging het een stuk beter, jammer dat het dan gelijk op linksback een heeeeeel stuk minder is.
Blind is uitgegroeid tot 'sterkhouder'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie