AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 26, 2019 11:18 am

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Het slaat nergens op om Huntelaar's scherpheid als invaller te vertalen naar een basisplaats. Dat heeft drie nadelen. 1) Je haalt het beste en meest onverdedigbare uit de aanval, 2) de scherpte gaat eraf bij Huntelaar omdat hij in 90 minuten wel moe wordt, 3) en je hebt geen scherpe invaller meer.
Speelde een jaar terug de hele VCL. En had begin seizoen ook 'gewoon' een basisplaats.

Het hoeft woensdag niet mooi, gelikt, steekpassfeest. Er moet gewonnen worden. Huntelaar is in vorm, gaat als de brandweer en kan goals maken. Tadic op 10. HZ en Neres vanaf de zijkanten. Dest en Nico zullen de backs zijn. Veltman en Martinez zullen in het centrum spelen. Blind krijgt Ekkelenkamp of Alvarez naast zich.
Het waren er overigens 5 tegen paok; foutje van mij. Dus Ajax scoort gemiddeld drie keer per wedstrijd. De Cyprus-wedstrijd kieper ik eruit, want dat was een graad of 30-35.

Afijn. Ik heb het over effectief. Niet over 'mooi, gelikt'. Effectief. Als het niet lukt, heb ik altijd nog een troef achter de hand met Huntelaar. Wat ga jij dan doen als het niet lukt met Huntelaar in de basis? Hopen?

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 26, 2019 11:21 am

Ajax Rules schreef: Je zegt dat er alleen gewonnen moet worden. Dat uitgangspunt geldt toch bij iedere wedstrijd en voor iedereen die een opstelling voorstelt?
Nee, we zijn toch mbesv niet?! Ajax moet mooi ballen en winnen. Maar woensdag effe niet.

MT is van mening dat KJH niet moet spelen (steekpasses). Ik ben van mening dat dat wel moet (een van de weinigen die in vorm is). Woensdag moet simpelweg pragmatisch behandeld worden.

Ik schrijf niet voor niets: daarna kan het seizoen beginnen. Op de voor Ajax gebruikelijke manier: kijkend naar the big picture i.p.v. naar de ultrakorte termijn.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 26, 2019 11:22 am

Aan de andere kant is het ook wel lekker als een KJH met zijn gezwoeg wat energie in de ploeg krijgt en daarmee ook bij het publiek. En als hij er 3 heeft gescoord en moe is in de rust mag Traore zijn debuut maken in de (voorronde) CL.
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 26, 2019 11:24 am

De aanval is helemaal het probleem niet. Waar gaat dit over? :ajaxsmiley.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 26, 2019 11:25 am

Monkey Tonk schreef: Wat ga jij dan doen als het niet lukt met Huntelaar in de basis? Hopen?
Dat sowieso. Deze VCL is sowieso tussen hoop en vrees.

Ajax heeft niet veel smaken momenteel. Juist de man in vorm zou ik dus laten beginnen. Hopelijk is Promes fit om indien nodig een boost te kunnen geven.

Zonder Donny is het nóg lastiger geworden. Hopelijk breekt het vreemde personeelsbeleid ons niet op. Ten Hag heeft amper middenvelders ter beschikking. :excited.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 26, 2019 11:29 am

Beste Wimpey, de aanval is nog steeds van wereldniveau. Wat daarachter gebeurt is wel een puzzle die Ajax op zal moeten lossen. Aan de aanvallende linie zelf hoeven we niet te sleutelen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 26, 2019 11:30 am

We gaan het zien as woensdag. Ik denk dat Blind en Marin gaan spelen woensdag op het middenveld. De vastigheden zijn al een probleem momenteel, dus ik denk niet dat EtH dit momenteel gaat omgooien door Blind naar achteren te halen en Martinez op het middenveld ‘uit te proberen’.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 26, 2019 11:31 am

Monkey Tonk schreef:De aanval is helemaal het probleem niet. Waar gaat dit over? :ajaxsmiley.gif:
Wie beweert dat dan? :confused.gif:

Het middenveld is het probleem. Ter illustratie: ik las dat een poster Veltman rechts op het midden wilde zetten! :hypocrite.gif:

Ten Hag mag puzzelen met Ekkelenkamp en De Wit en met verdedigers dan wel aanvallers op het middenveld. Of met dat Roemeense gebakje. Het mollige directeurtje heeft prutswerk geleverd op de transfermarkt. Hopelijk krijgt ie woensdag daarvoor niet de rekening gepresenteerd. :1evil.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 26, 2019 11:33 am

Monkey Tonk schreef:Beste Wimpey, de aanval is nog steeds van wereldniveau. Wat daarachter gebeurt is wel een puzzle die Ajax op zal moeten lossen. Aan de aanvallende linie zelf hoeven we niet te sleutelen.
Dat moeten 'we' wel, want 'we' hebben geen 3 middenvelders van afdoende niveau.

'We' bestrijden symptomen, die hun oorzaak vinden op het middenveld. Noem mij eens 3 bewezen middenvelders van niveau die woensdag 'dus' het middenveld zouden kunnen vormen. Gaat je niet lukken.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 26, 2019 11:33 am

Monkey Tonk schreef:Beste Wimpey, de aanval is nog steeds van wereldniveau. Wat daarachter gebeurt is wel een puzzle die Ajax op zal moeten lossen. Aan de aanvallende linie zelf hoeven we niet te sleutelen.
Want het een hangt niet samen met het andere?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 26, 2019 11:34 am

Lionel schreef:
Want het een hangt niet samen met het andere?
My point exactly. Middenveld De Wit - Blind - Ziyech anders? Lekker ingespeeld. :excited.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 26, 2019 11:36 am

Daarom moet je het ook zoveel mogelijk in tact laten. Ze hebben een week kunnen schaven en bijstellen.

Ze moeten het totale team vooral compact houden. Daar zit de grootste uitdaging momenteel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 26, 2019 11:39 am

wimpey schreef:
Dat moeten 'we' wel, want 'we' hebben geen 3 middenvelders van afdoende niveau.

'We' bestrijden symptomen, die hun oorzaak vinden op het middenveld. Noem mij eens 3 bewezen middenvelders van niveau die woensdag 'dus' het middenveld zouden kunnen vormen. Gaat je niet lukken.

Dat soort concessies ga ik niet maken. Het beste blijft staan.

Achterin heb ik Blind. Op het middenveld is het zeker lastig. Een puzzle met meer stukjes dan mij lief is. Niet lachen, maar ik denk aan Veltman - Marin - Martinez. Maar alleen als Marin in Belgie op die positie speelde. Dat weet ik niet. Als hij daar inderdaad speelde, dan heb je meteen de grootste reden waarom hij nu aan de zijkant niet goed functioneert. Het wordt dan wel heel belangrijk dat Blind van achter de afstanden tussen de linies regelt. Mocht die oplossing niet functioneren, dan gooi ik het tijdens de wedstrijd om en zet Martinez een linie terug, en schuift Blind op.

Op de flanken heb ik dan twee 'verdedigers' die ik als balafpakkers gebruik. Die moeten bij balverlies heel veel druk zetten en oa de hoeken zo afschermen dat de tegenstander de bal, onder druk, naar het midden speelt. Het is de bedoeling om die pass naar het midden te onderscheppen.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op ma aug 26, 2019 11:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 26, 2019 11:44 am

Ajaciedjuh schreef:Daarom moet je het ook zoveel mogelijk in tact laten. Ze hebben een week kunnen schaven en bijstellen.

Ze moeten het totale team vooral compact houden. Daar zit de grootste uitdaging momenteel.
Hij heeft een week over de zwakste plekken kunnen nadenken. Veltman, Marin en Neres waren hemeltergend slecht op Cyprus.

Bij Neres hou ik het op ritme. Die moet gewoon spelen. Ik zou Veltman niet opstellen, hij was dramatisch in de opbouw. Dekt ook niet graag vooruit. Maar die zal spelen.

Ik heb van Marin nog niets positiefs gezien. In de opbouw staat ie te vaak in de passlijn die door de tegenstander wordt afgeschermd. Z'n aanname is kut en zonder bal is hij een regelrechte liability. Ten Hag speelt met z'n job wanneer ie die gast opstelt. Gevaar voor eigen ploeg.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 26, 2019 11:44 am

KJH wordt spits. Klaar. Neres zet je op rechts. Tadic op links (voorzetten op KJH).

Rechts op het middenveld zet je Ziyech neer die natuurlijk ook prima rechtsvoor kan spelen op het moment dat Neres ergens anders op het veld zwerft.

Ziyech is je beste man. Die stel je centraal op. Zeker in dit dolende team. Blind laat je de boel controleren op het middenveld. De andere middenvelder wordt De Wit of Ekkelenkamp. Al zal EtH voor Marin gaan denk ik.

Achterin stel je Schuurs op omdat Ajax kwetsbaar is/kan zijn door de lucht. Daarnaast kan hij ook een goede afleiding zijn voor een Nico en KJH bij corners voor, die wij regelmatig krijgen thuis.

Nico, Martinez en Veltman stel je daar verder op.

Onana op goal.

Het is allemaal niet zo ingewikkeld.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 26, 2019 11:46 am

Monkey Tonk schreef: Niet lachen, maar ik denk aan Veltman - Marin - Martinez.
De wanden schudden hier! :drecul.gif:

Hé, het gaat om 40M he!! Om de continuïteit van de gehele club!! Dit is niet de time and place voor een kermisopstelling!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 26, 2019 11:52 am

Lionel schreef: De andere middenvelder wordt De Wit of Ekkelenkamp. Al zal EtH voor Marin gaan denk ik.
Ik zou voor Alvarez gaan. Jij zegt Schuurs, maar Veltman zal spelen. Dest op rechts zeker ook. Hij zal sowieso op zeker gaan, z'n blok van 4 (CVs, VMs) en spelprincipes in stand houden. Vraag is enkel wie er naast Blind staat.

Onana
Dest Veltman Martinez Nico
? Blind
Ziyech Tadic Neres
KJH

Het wordt afzien woensdag, vrees ik. PAOK-thuis heb ik laten schieten. Is wederom een optie. Dit is zó belangrijk voor de club, ik trek dat slecht...

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 26, 2019 11:55 am

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Niet lachen, maar ik denk aan Veltman - Marin - Martinez.
De wanden schudden hier! :drecul.gif:

Hé, het gaat om 40M he!! Om de continuïteit van de gehele club!! Dit is niet de time and place voor een kermisopstelling!!
Ik hang er ook niks aan op, want als het niet loopt draai ik het om (zoals gezegd). Als het wel lukt, komen die Cyprioten niet meer van hun eigen helft, en leveren ze constant de bal in.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 26, 2019 11:56 am

Valt wel mee met dat wereldniveau. Goede spelers, maar als je ze te laat aanspeelt kunnen ze zelfs geen potten breken tegen Apoel.

Je zag in de vorige wedstrijd het Frank de Boersydroom weer terugkomen. Veltman naar Blind, Blind naar Veltman. Schuifie-schuifie, en alles staat vast. De aanval van wereldniveau mag een handbalverdediging slechten. Dat lukt dus zelfs niet tegen Apoel.

Met deze speelwijze wordt Ajax in de CL door de gehaktmolen gehaald. We hebben echt iemand in de opbouw nodig die een dribbel heeft en snel de voorwaartsen kan inspelen. Daarbij is het middenveld in de omschakeling zeer kwetsbaar met deze trage en fysiek zwakke spelers. Pfff. Leuk gedaan, Overmars. :1evil.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 26, 2019 11:58 am

Monkey Tonk schreef:
Ik hang er ook niks aan op, want als het niet loopt draai ik het om (zoals gezegd). Als het wel lukt, komen die Cyprioten niet meer van hun eigen helft, en leveren ze constant de bal in.
Hoe moet het met Veltman en Marin als creatieve geesten gaan 'lukken' dan? :excited.gif:

Anyway, als EtH het zo neerzet mogen ze 'm een enkeltje USA aanbieden. Maar daar ben ik niet bang voor.

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 26, 2019 12:01 pm

Yopii schreef:Valt wel mee met dat wereldniveau. Goede spelers, maar als je ze te laat aanspeelt kunnen ze zelfs geen potten breken tegen Apoel.

Je zag in de vorige wedstrijd het Frank de Boersydroom weer terugkomen. Veltman naar Blind, Blind naar Veltman. Schuifie-schuifie, en alles staat vast. De aanval van wereldniveau mag een handbalverdediging slechten. Dat lukt dus zelfs niet tegen Apoel.

Met deze speelwijze wordt Ajax in de CL door de gehaktmolen gehaald. We hebben echt iemand in de opbouw nodig die een dribbel heeft en snel de voorwaartsen kan inspelen. Daarbij is het middenveld in de omschakeling zeer kwetsbaar met deze trage en fysiek zwakke spelers. Pfff. Leuk gedaan, Overmars. :1evil.gif:
+ 1. Hopelijk is APOEL woensdag zwak genoeg.

De hoop zal wel op Gravenberch, Taylor, Mendez gevestigd zijn. Dun ijs. Of Ten Hag begint donderdag aan deel 2 van de voorbereiding en gaat dan naar z'n materiaal spelen i.p.v. naar z'n systeem.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 26, 2019 12:04 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef: De andere middenvelder wordt De Wit of Ekkelenkamp. Al zal EtH voor Marin gaan denk ik.
Ik zou voor Alvarez gaan. Jij zegt Schuurs, maar Veltman zal spelen. Dest op rechts zeker ook. Hij zal sowieso op zeker gaan, z'n blok van 4 (CVs, VMs) en spelprincipes in stand houden. Vraag is enkel wie er naast Blind staat.

Onana
Dest Veltman Martinez Nico
? Blind
Ziyech Tadic Neres
KJH

Het wordt afzien woensdag, vrees ik. PAOK-thuis heb ik laten schieten. Is wederom een optie. Dit is zó belangrijk voor de club, ik trek dat slecht...
Ik weet niet zo goed wat EtH met Alvarez aan moet. En zou hij echt Dest opstellen?

Eens met Yopi. Onze aanval is fantastisch, mits ze op tijd worden aangespeeld en er genoeg beweging om ze heen is.
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 26, 2019 12:04 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef:
Hoe moet het met Veltman en Marin als creatieve geesten gaan 'lukken' dan? :excited.gif:

Anyway, als EtH het zo neerzet mogen ze 'm een enkeltje USA aanbieden. Maar daar ben ik niet bang voor.
Ik zeg toch niet dat Veltman creatief hoeft te zijn? Ik weet niet op welke positie Marin speelde in Belgie, maar het zou me niet verbazen als dat als de bepalende middenvelder (in het midden) was. Normaal zou ik Beek daar neerzetten, maar nu zou ik het zeker twintig minuten zo proberen. Of Marin verdrinkt, of hij herrijst vanuit ... de as.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 26, 2019 12:07 pm

Die gasten parkeren de bus en wachten op de counter, dat deed PAOK deels ook ,maar ja die schat ik hoger in dan Hapoel Nicosia.

Kan niet wachten op Woensdagavond 29 graden pppfff temperatuur is in ons nadeel denk ? :blush.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 26, 2019 12:10 pm

@MT: Coutinho had kunnen herrijzen. Dembele. Niet fucking Marin die wel oke speelde bij Standard Luik.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie