Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door wimpey » za feb 05, 2011 11:51 am

Trab schreef: Klopt allemaal, maar De Boer wil graag een linksbenige verdediger als linksback zodat hij erover heen kan komen.
Hetgeen bij Blind ongeveer 2 keer per wedstrijd voorkomt. Gisteren volgens mij niet 1 keer.
En voetballend is Blind gewoon goed.
Yeah right. Het gaat vooral breed en terug. Dat lukt de rechtsbenige Anita ook nog wel.
De rest komt wel of niet.
Niet. Nu niet, nooit niet. Zal nooit een plek in een topploeg bemachtigen.
Hij speelt net 3 wedstrijden in de basis. Chill!
En dat is wel genoeg. Anita is een betere optie op die plek. Hij is sneller, beter in de duels en zorgt, zelfs als rechtsbenige speler, voor meer druk naar voren. Ik kan me echt maar een reden bedenken waarom Blind er in staat. Z'n achternaam.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Jinne » za feb 05, 2011 11:58 am

Nee, eerst twijfelde ik nog of hij door zijn achternaam tot nu toe onder Jol steeds er niet bij zat, maar het is toch echt een gebrek aan kwaliteit. Zat vorige week tegen Leo al vaak mis en nu ook tegen een paar Superboeren was hij vaak aan het zwemmen. Dan heb ik toch veel liever Anita. Ook al ben ik daar niet kapot van. Liever dan maar iemand uit de jeugd die ook echt links is.

Voor de rest ben ik blij dat deze pot op vrijdag was, want zo hebben we nog twee dagen om het weekend leuk te maken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door joey » za feb 05, 2011 12:11 pm

Trab schreef:Het komt allemaal goed met De Boer. Heb vertrouwen Joey!

Ik doe mijn best. Maar als Ajax niet terugkeert in de titelstrijd, gaat ook De Boer het lastig krijgen. Dat weet jij en dat weet ik. Kortom, hij heeft niet zoveel tijd als hij hij zou willen (of als wij hem zouden gunnen).

Ik gun het hem heel erg, hoor. Ik zie dan ook met bezorgdheid aan dat Ajax eerder slechter dan beter gaat voetballen. Zou dit soms komen doordat de spelers niet aan de eisen van De Boer kunnen voldoen?

Wat Blind betreft, dat voorbehoud maak ik ook. Dat hij zo slecht voetbalt omdat hij verkrampt is. Maar dat hij slecht voetbalt, daar kunnen we het over eens zijn, of niet? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Duke » za feb 05, 2011 12:11 pm

Waarom ging het bij Groningen dan een stuk beter met hem?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Michael_B » za feb 05, 2011 12:13 pm

Boilesen snel een kans geven.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door joey » za feb 05, 2011 12:15 pm

Duke schreef:Waarom ging het bij Groningen dan een stuk beter met hem?

Silva deed het daar ook beter. Toch andere omstandigheden.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door LucaS » za feb 05, 2011 12:36 pm

Wij hebben geen hoekje voor Blind, Wimpey, maar van je posts in de wedstrijd gaat de helft over hoe waardeloos Daley Blind is. Blind was inderdaad niet best geisteren, maar hij viel zeker niet dusdanig uit de toon bij mensen die al wel langer dan drie wedstrijden meedoen, om al die extra aandacht te rechtvaardigen. Ik kan niet anders dan concluderen dat het iets persoonlijks is waardoor met name jij en Joey niet over Daley uitgesproken raken.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Lionel » za feb 05, 2011 12:48 pm

Enoh, die was slecht! :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door raymon » za feb 05, 2011 1:02 pm

Enoh was dus helemaal niet zo slecht maar door het belabberde voetballen van met name Eriksen wordt hij gedwongen dingen te doen die hij niet zou moeten doen.

Over Daley, ik heb 'm vaak een hele goeie bal richting de spits zien geven. Strak en zuiver. Gisteren kwam hij niet echt over Ebecilio heen maar dat hangt natuurlijk ook af hoe Ebecilio speelt en hoeveel ruimte Daley krijgt.

Qua verdedigen is het nog niet top, zeker niet, maar om hem nu al af te branden gaat me wat te ver. Overigens lopen er natuurlijk ook alleen maar jonge jongens om 'm heen. Ik vraag me af hoe gaat er momenteel gestuurd wordt en wie dat dan wel zou moeten doen (Vertonghen?).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door brigade zuid » za feb 05, 2011 1:09 pm

ajax heeft niet geanticipeert op de spelers die vertrokken in de winterstop, met name suarez natuurlyk. Dat de hand op de knip houden gaat ze na de winterstop verder opbreken.. Naast het feit dat deze club gewoon al jaren een beetje ziekerig is.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door wimpey » za feb 05, 2011 2:16 pm

LucaS schreef: Ik kan niet anders dan concluderen dat het iets persoonlijks is waardoor met name jij en Joey niet over Daley uitgesproken raken.
Onmogelijk, want ik ken die jongen persoonlijk natuurlijk niet. Ik snap niet dat krampachtig aan Blind wordt vastgehouden, terwijl Anita op die positie Oranje heeft gehaald. De beste moet spelen. Ik vind Blind niet best. En zeker niet de beste.

Sulejmani, ook iemand die ik alleen van TV ken, heeft m.i. ook geen recht op een basisplek. El Ham en Ebecilio zijn beter.
Waar het bij m.n. Blind en Sulejmani aan schort, is weerbaarheid. De man van 16 miljoen kwam Fränkel niet een keer voorbij. Hij speelde weer eens anoniem, obligaat ballen verschuivend... Blind zeilt continu onder ballen vanaf de zijkant door, omdat hij het positioneel verdedigen niet beheerst. Hij mist snelheid en staat te ver bij zijn tegenstander weg. Hij is m.i. gewoon geen verdediger.

We staan aan het einde van de rit weer met lege handen. Jammer. Ook FdB kan geen ijzer breken met z'n handen. We moeten sowieso nog maar afwachten of hij de voor Ajax juiste trainer is. Na een aardig begin is Ajax nl. weer weggezakt naar bedenkelijk niveau. De pot van gisteren deed denken aan de thuiswedstrijden tegen NEC en Willem II.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door joey » za feb 05, 2011 2:23 pm

LucaS schreef:Wij hebben geen hoekje voor Blind, Wimpey, maar van je posts in de wedstrijd gaat de helft over hoe waardeloos Daley Blind is. Blind was inderdaad niet best geisteren, maar hij viel zeker niet dusdanig uit de toon bij mensen die al wel langer dan drie wedstrijden meedoen, om al die extra aandacht te rechtvaardigen. Ik kan niet anders dan concluderen dat het iets persoonlijks is waardoor met name jij en Joey niet over Daley uitgesproken raken.

Nee hoor. Daley Blind is nieuw in het team. Logisch dat we op hem letten. En dan kunnen we er niet onderuit dat hij er weinig van bakt.

Misschien is het net omgekeerd. Misschien verdedig jij die jongen tegen beter weten in omdat hij de zoon van is.
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14586
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Mr. Ajax » za feb 05, 2011 2:30 pm

Maar ik snap echt niet dat de meest elementaire afspraken genegeerd worden. Als De Boer duidelijk zegt van 'jongens, het is van essentieel belang dat we vroeg en faantiek druk zetten over alle linies, beginnend in de voorhoede', dan snap ik gewoon echt niet dat dat niet gebeurt. Dat de spelers maar wat passief de tegenstander rustig laat opbouwen. Doof zijn ze toch niet? Ik kan er met mijn hoofd er niet bij...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door GangstaRiB » za feb 05, 2011 4:31 pm

Raymon schreef:Enoh was dus helemaal niet zo slecht maar door het belabberde voetballen van met name Eriksen wordt hij gedwongen dingen te doen die hij niet zou moeten doen.

Over Daley, ik heb 'm vaak een hele goeie bal richting de spits zien geven. Strak en zuiver. Gisteren kwam hij niet echt over Ebecilio heen maar dat hangt natuurlijk ook af hoe Ebecilio speelt en hoeveel ruimte Daley krijgt.

Qua verdedigen is het nog niet top, zeker niet, maar om hem nu al af te branden gaat me wat te ver. Overigens lopen er natuurlijk ook alleen maar jonge jongens om 'm heen. Ik vraag me af hoe gaat er momenteel gestuurd wordt en wie dat dan wel zou moeten doen (Vertonghen?).
Huh? Welke wedstrijd heb jij bekeken?

Enoh is een verschrikking. We zijn tegenwoordig al blij dat ie een balletje naar de zijkanten kan passen, maar dat wordt van een Ajax middenvelder niet gevraagd... Er moet even wat meer uitkomen. Ik zie veel liever Anita die misschien minder afbreekt, maar doordat je in balbezit blijft, hoef je ook niet zoveel af te breken....

Blind gaat em niet worden. Ik dacht dat het offensieve spel, juist zijn sterke punt is, maar hij maakt absoluut geen gebruik van de geboden ruimte. Over z'n verdedigend talent begin ik niet.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door mattie » za feb 05, 2011 6:39 pm

Wat zij FdB op 1 Febr... JL we moeten realistisch zijn... Suarez/Urby weg niks terug.
Kijk verleden week naar Psv-WillemII en die maken ver in blessure tijd de 2-1..
Deze wedstrijden zitten erbij :hypocrite.gif:

Wat veel belangrijker is dat er 3 punten bij zijn geschreven en dat men hopelijk volgende week ook met slecht voetbal desnoods ook 3 punten meenemen...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door SylvievdVaart » za feb 05, 2011 7:29 pm

Ach mannen toch, het is zo simpel. We kunnen fantastisch foebele, alleen gisteravond eventjes niet. En misschien een paar wedstrijd daarvoor ook niet. Het hele seizoen sowieso niet echt. Of sinds 1995 niet :smallgrin.gif: Maar kom op, de volgende wedstrijd wordt 1995-achtig, ik voel het! :ajaxscarf.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door 999 » za feb 05, 2011 7:31 pm

SylvievdVaart schreef:Ach mannen toch, het is zo simpel. We kunnen fantastisch foebele, alleen gisteravond eventjes niet. En misschien een paar wedstrijd daarvoor ook niet. Het hele seizoen sowieso niet echt. Of sinds 1995 niet :smallgrin.gif: Maar kom op, de volgende wedstrijd wordt 1995-achtig, ik voel het! :ajaxscarf.gif:
Uit naar Roda Jc ..

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door SylvievdVaart » za feb 05, 2011 7:31 pm

Een nul-vijfje, ik voel het!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door 999 » za feb 05, 2011 7:33 pm

SylvievdVaart schreef:Een nul-vijfje, ik voel het!
Staat Lucas toevallig op je tenen ?.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door SylvievdVaart » za feb 05, 2011 7:34 pm

Nee joh, alsof hij dat durft! :drecul.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door 999 » za feb 05, 2011 7:37 pm

Ik krijg steeds meer respect voor Lucas .. wat moet die een leven hebben ..

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door SylvievdVaart » za feb 05, 2011 7:38 pm

Eindelijk dan iémand die respect voor hem heeft! :icon_mrgreen.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door 999 » za feb 05, 2011 7:41 pm

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Trab » za feb 05, 2011 8:01 pm

joey schreef: Ik doe mijn best. Maar als Ajax niet terugkeert in de titelstrijd, gaat ook De Boer het lastig krijgen. Dat weet jij en dat weet ik. Kortom, hij heeft niet zoveel tijd als hij hij zou willen (of als wij hem zouden gunnen).
Ik geloof zelf helemaal niet in de titelstrijd. We mogen al blij zijn als we 3e worden. Ik vind dat ook niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat Ajax weer Ajax-voetbal speelt. En ik denk dat De Boer daar alle tijd voor krijgt bij Ajax. Zeker met Johan op de achtergrond. De laatste jaren zijn we te obsessief met het kampioenschap bezig geweest. Alles waar Ajax voor staat (eigen jeugd, speelstijl etc.) werden aan de kant gezet om maar die championsleague miljoenen binnen te halen. Ik denk dat Ajax nu weer terug naar de basis gaat en onder leiding van Frank de Boer probeert de komende jaren weer stapje voor stapje het Ajax te worden waar wij allemaal trots op kunnen zijn en waar wij ooit voor gevallen zijn.
joey schreef: Ik gun het hem heel erg, hoor. Ik zie dan ook met bezorgdheid aan dat Ajax eerder slechter dan beter gaat voetballen. Zou dit soms komen doordat de spelers niet aan de eisen van De Boer kunnen voldoen?
Vergeleken met de eerste twee wedstrijden onder De Boer is het spel minder geworden. Dat klopt. Volgens mij vooral doordat ze de laatste wedstrijden weer vanaf ergens rond de middenlijn druk zetten ipv meteen rond de 16 van de tegenstander.
Als je het echter vergelijkt met het spel onder Jol dan is het veldspel 100x beter. Onder Jol zat er totaal geen idee achter, of het moet zijn: alle ballen zo snel mogelijk naar Suarez.
Nu wordt er wel degelijk geprobeerd voetballend tot iets te komen. Dat het niet altijd lukt ligt niet alleen aan de trainer. Gisteren waren er spelers die, terwijl ze genoeg afspeelmogelijkheden hadden, zo de bal bij de tegenstander inleverden. Daar kun je als trainer weinig aan doen.
Voor de rest luistert het voetbal/positiespel wat De Boer nastreeft heel nauw. Alles staat en valt met het in beweging zijn van spelers. Je kan wel een snelle balcirculatie van achteruit willen, als de middenvelders en aanvallers te diep staan en zich niet aanbieden dan hebben de verdedigers vaak geen andere keus dan de bal naar elkaar toe schuiven.
joey schreef: Wat Blind betreft, dat voorbehoud maak ik ook. Dat hij zo slecht voetbalt omdat hij verkrampt is. Maar dat hij slecht voetbalt, daar kunnen we het over eens zijn, of niet? :confused.gif:
Hij maakt de nodige fouten ja en speelt verkrampt. Maar tegen NAC-uit vond ik hem bijvoorbeeld helemaal niet zo slecht. We moeten niet vergeten dat Anita vorig jaar helemaal scheel gespeeld is door Leonardo en na 1 helft gewisseld werd.
Ik zou zeggen geef hem de tijd. En als Boilesen in de A1 laat zien dat hij stukken beter is, dan zal De Boer echt niet aan Blind vasthouden omdat zijn pa assistent is.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Daily Blind » za feb 05, 2011 8:18 pm

wimpey schreef:
Zlatan Son of God schreef: De Jong maar weer snel terug in de spits tot dat Castillion er weer klaar voor is.
Dit staat wel heel erg haaks op hetgeen je nog geen 24 uur geleden in het FdB topic schreef! :excited.gif:

De Jong hoort, in dit Ajax, gewoon in de spits. Daar blijf ik bij. De Jong knapt voorin veel vuil werk op.

El Ham duikt overal en nergens op, waardoor de veldbezetting vaak niet klopt. Niet voor niets was het gisteren een zootje. I.p.v. op autmatismen te kunnen vertrouwen, liep het team te zoeken. El Ham en Ebecilio aan de zijkanten dus. Sulejmani kan echt geen aanspraak maken op een basisplaats. Die 'opleving' heeft niet plaats gevonden.

Eriksen is op het midden nog veel te bleu. Moet meer bewegen, zich meer aanbieden en de bal opeisen. Dan kan Enoh zich beperken tot wat hij wél kan: duels aangaan, ballen afpakken. Wanneer hij moet voetballen, gaat het mis. De Zeeuw zal de 3e middenvelder moeten worden. Geen ideaal middenveld natuurlijk, maar Ajax heeft gewoon niet beter.

Achterin Anita voor Blind jr. Anita is gewoon degelijker... Ajax mist gewoon kwaliteit, punt uit. Ik ben bang dat we na Roda 'gewoon' om plaats 3 zullen moeten spelen.

Ook FdB kan niet toveren. Ajax is 2 basisspelers kwijtgeraakt, waronder de beste speler in de eredivisie. Op hun plekken spelen nu 2 kwalitatief mindere spelers. Logisch dat je dan niet beter wordt. Ook FdB is grotendeels zo goed als zijn materiaal.
Nee hoor juist niet. In de FdB topic heb ik het er alleen maar over dat ik de Jong graag op het middenveld zie. Maar zolang we geen andere optie hebben voor in de spits dan El Hamdaoui kan het blijkbaar niet.

Plaats reactie