PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5430
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door columbus » zo aug 03, 2014 11:28 pm

Yopi schreef:
columbus schreef: Ajax speelde vandaag in, op dit moment, haar beste opstelling.
Op dit moment, ja.
Je kunt erover twisten wat de beste opstelling is, maar de opstelling wordt - voor zover wij het nu kunnen overzien - nog aangepast. De internationals krijgen een basisplaats, en ook Muric komt er nog bij.
Waar ik afgelopen seizoenen nog wel positief gestemd was zie ik nu echt nul lichtpuntjes.
Wat een pessimisme. Een mooie dag - waarom ben je niet lekker op het terras gaan zitten? :aai.gif:
Met Cillissen en Blind erbij gaat het echt niet beter worden en Muric moet eerst maar eens fit worden.

Ja, na wat ik vandaag voorgeschoteld heb gekregen ben ik best pessimistisch terwijl ik van nature altijd wel positief ben. Het was zo vreselijk slecht, serieus nul kansen tegen fucking Zwolle.

En dat terras zat wel goed hoor, maar het betrok een beetje en je wilt toch Ajax kijken... Afbeelding

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Yopi » zo aug 03, 2014 11:34 pm

Ik niet. Ik heb een broertje dood aan wedstrijden om des Keizers baard. Als iets een vertekend beeld geeft...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Cruijff » zo aug 03, 2014 11:46 pm

Volgende week verloopt zo'n wedstrijd met een heel andere dynamiek want dan is het een 'echte Eredivisie wedstrijd'. Ook als die bal van Viergever of één van de vrije trappen van Schöne er in gaat wordt het een heel ander potje. Dan kun je zomaar over Zwolle heen walsen.

Laten we niet vergeten dat PEC best een geinig elftal heeft. Lijken bovendien nog helemaal niet leeggekocht (Ajax komt straks heus nog wel voor Mokotjo) i.t.t. tot FC Utrecht vorig jaar dus ze kunnen het in de Europa League ook vrij aardig gaan doen.

Juist de spelers waarvan je meer zou verwachten liepen gisteren te kloten. Schöne en Moisander die met balverlies of snurk momentjes de verdediging in groot gevaar brachten, terwijl Mike vd Hoorn niet zo erg veel fout deed. Kishna die vooral onzichtbaar was, tot hij in de 36e minuut op eigen helft 2 mannetjes probeerde uit te spelen en de bal verloor. Ach, iedereen kan weleens een slechte dag hebben.

Lionel
Berichten: 47598
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Lionel » zo aug 03, 2014 11:52 pm

Hoezo vertekend?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47598
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Lionel » zo aug 03, 2014 11:52 pm

Alsof ze bij Ajax zoveel prijzen hebben gewonnen...
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Cruijff » ma aug 04, 2014 12:03 am

Ja Rishi, Ajax heeft wel redelijk veel prijzen gewonnen...

Maar ach, ook leuk toch voor die gasten van Zwolle. Alle spelers en supporters leken er oprecht dolblij mee. Zo'n 2.000 hadden zelfs 42,50 voor een combiregeling betaald en nog minimaal net zoveel hadden via andere wegen hun weg naar de Arena gevonden...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Zuidema » ma aug 04, 2014 12:05 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Makkelijk Wimpey.
Niet makkelijk. Ik ken dit gejammer en geklaag onderhand. Ajax verliest een veredelde oefenwedstrijd. 'Dus' worden de agenda's weer getrokken en lees je dezelfde bullshit die deze of gene al 934 keer gepost heeft.
En dan straks bij 5 op een rij posten dat de eredivisie geen hol voorstelt. Het is nooit goed of het deugt niet.
Nee, het is niet goed en het deugt niet. Ajax speelt al een tijdlang aartslelijk en armoedig voetbal, dat gelukkig nog wel titels oplevert. Omdat de rest zo mogelijk nog slechter is in een spannende, maar kwalitatief erg genivelleerde competitie. Ik snap je hierin echt niet. Sinds wanneer is voor jou het resultaat alleen nog maar heilig? Je ziet toch zelf ook dat het veldspel ver beneden peil is, vaak niet om aan te gluren is? Niet alleen vandaag, maar al maandenlang, ook in het eggie? :confused.gif:
Success will tear us apart.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Cruijff » ma aug 04, 2014 12:22 am

Onze linksback en inval rechtsbuiten leggen uit waar het mis is gegaan:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/197602/El-Gh ... rloren.htm

Onder meer zeggen ze in het kort waar men afgelopen week met De Boer op heeft getraind. En Boilesen wijst zichzelf als de hoofdschuldige voor de tegentreffer aan.

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door GangstaRiB » ma aug 04, 2014 6:30 am

Yopi schreef:Ik niet. Ik heb een broertje dood aan wedstrijden om des Keizers baard. Als iets een vertekend beeld geeft...
Nu is het ineens weer een veredeld oefenpartijtje. Hoe voorspelbaar.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7378
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Trab » ma aug 04, 2014 6:48 am

Zuidema schreef:
Nee, het is niet goed en het deugt niet. Ajax speelt al een tijdlang aartslelijk en armoedig voetbal, dat gelukkig nog wel titels oplevert. Omdat de rest zo mogelijk nog slechter is in een spannende, maar kwalitatief erg genivelleerde competitie. Ik snap je hierin echt niet. Sinds wanneer is voor jou het resultaat alleen nog maar heilig? Je ziet toch zelf ook dat het veldspel ver beneden peil is, vaak niet om aan te gluren is? Niet alleen vandaag, maar al maandenlang, ook in het eggie? :confused.gif:
:biggthumpup.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Baseman » ma aug 04, 2014 7:01 am

Ach, het werkt overal hetzelfde...win lang genoeg niet en zaken als het veldspel en attractiviteit raken vanzelf ondergeschikt aan het halen van prijzen. Ook bij Ajacieden.

Maar na 4 kampioenschappen op een rij, onder dezelfde hoofdtrainer, met een hele dikke bankrekening dankzij de CL, mag je wel meer verwachten dan Ajax gisteren liet zien. Het voetbal blijft degelijk en oersaai en zal wel verbeteren als het team compleet is, daarbij lijkt Ajax 'traditioneel' een slowstarter te zijn geworden, en gezien de nivellatie van de Eredivisie kan dat weer gewoon voldoende zijn.

Van hoog niveau is echter (nog?) geen sprake en dat gaat een probleem worden in de CL.

Ajax heeft ook hetzelfde probleem als oa PSV.
Het verschil tussen de basis en de reserves is groot, bij sommigen spelers te groot.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Zuidema » ma aug 04, 2014 7:21 am

wimpey schreef:
Trab schreef: Van Gaal laat zien dat het wel kan.
60 miljoen GBP voor 2 spelers. En met een selectie waarmee SAF ieder jaar een prijs pakte. Doet Van Gaal iets bijzonders met een van de grootste clubs ter wereld? :confused.gif:
Nee, hij doet het een stuk beter dan David Moyes. In Augustus.
True, het is nog maar augustus en het was allemaal vriendschappelijk. Ook bij Van Gaal moeten we afwachten hoe het in de PL verloopt als het om het eggie gaat. Maar als je dat Man-Utd-forum doorleest zijn zelfs daar de doorgewinterde veteranen onder de forumleden stomverbaasd over wat voor een metamorfose de meeste spelers in een korte tijd doormaken. Op plekken en in rollen die ze nooit verwacht hadden. Spelers die ze kennelijk tot voor kort nog verguisden. Binnen een team dat onder Moyes aan alle kanten zwalkte, maar nu blijkbaar weer met elan en plezier speelt. Met een concept/taktiek en een spelopvatting, waarin ze individueel en kollektief verrassend tot hun recht komen en met sprongen vooruit gaan in vrij korte tijd. Dat lijkt mij het werk van een verdomd goeie coach met veel feeling voor het spel en de spelers. Van Gaal spreekt mij als persoon beslist niet aan en hij is zeker niet onfeilbaar, maar ik heb inmiddels wel diep respect voor zijn 'totale' coachschap over het hele front.

En ja, andere budgetten, ander kaliber spelers, zeker. Er is trouwens een tijd geweest dat Ajax zich niks aantrok van die enorme budgetten rondom en relatief goedkoop een talentvolle en evenwichtige selectie samenstelde en met een goede technische staf daar omheen toch tot goede resultaten met vaak aansprekend voetbal wist te komen. Kennelijk is dat voltooid verleden tijd.

FdB heeft rood-wit bloed in de aderen, heeft heel veel voor Ajax betekend en van mij hoeft ie zeker niet weg, maar ik hoop wel dat ie zijn spelopvatting en taktieken en coaching daarin (individueel/kollektief) wezenlijk gaat veranderen. Ik hoop van harte dat FdB daarbij ooit dat level van Van Gaal nog eens zal benaderen, maar ik ben daarin erg sceptisch.

Ik vrees daarom weer een seizoen met safety-first voetbal, waarbij iedereen met de rem erop speelt en er niet uit de selectie wordt gehaald wat er in zit. Waarbij waarschijnlijk aan het eind toch die 5e titel op rij in een matige competitie wordt behaald. En iedereen is dan kennelijk weer blij en gelukkig, omdat die schaal binnen is. Ik niet. Titels zullen natuurlijk altijd welkom zijn, maar ik wil wel weer eens attractief, inventief voetbal zien van Ajax. Met gogme, lef en branie. Grijze muizen hebben we al genoeg in de voetbalwereld.
Success will tear us apart.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Mano » ma aug 04, 2014 7:27 am

Ik heb het gevoel dat Ajax elk jaar een klein stukje zwakker wordt....
En doordat de Eredivisie niet zoveel voorstelt, komen ze toch als beste uit de bus.

Dit jaar idem dito.
Als ik het middenveld van Ajax zie, zie ik geen overwicht tegenover een linkerrijtje eredivisie club.
Er zit totaal geen creativiteit meer in, geen body, weinig diepgang.
Kishna en AEG zijn leuke voetballers maar grillig en jong.
Dan is het als Spits moeilijk voetballen. Je krijgt geen bal op die manier...

BIj deze wedstrijd was het tempo zo en zo probleem no.1
hoe denk je een team stuk te spelen met het tempo van een bierelftal? :confused.gif:

Ik zal Ajax niet afschieten op 1 wedstrijd maar ben bang dat er dit jaar echt te weinig kwaliteit in het team zit.
Als de eerste 11 het niet voor elkaar krijgen, heb je niks op de bank zitten die het wel kan.

Ik hoop dat er voor 30aug nog 2 kwaliteit injecties komen. Waarvan minimaal 1 op het middenveld.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door GangstaRiB » ma aug 04, 2014 7:31 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Makkelijk Wimpey.
Niet makkelijk. Ik ken dit gejammer en geklaag onderhand.

Ajax verliest een veredelde oefenwedstrijd. 'Dus' worden de agenda's weer getrokken en lees je dezelfde bullshit die deze of gene al 934 keer gepost heeft.

En dan straks bij 5 op een rij posten dat de eredivisie geen hol voorstelt. Het is nooit goed of het deugt niet.
De revolutie heeft ons een worst voorgehouden dat we binnen een aantal jaar weer met de grote jongens gingen meedoen. Het lijkt er echter op dat we verder van dat niveau verwijdert zijn. Daarom is bij mij de teleurstelling dermate na de wedstrijd van gister. Het was werderom voorzichtig rondspelen achterin en als Ajax geen oplossing zag, gewoon maar die bal naar voren rossen en hope for the best. Het heeft echt helemaal niks met controleren of spelopvatting te maken. Ron Jans moet zich dood gelachen hebben om een dergelijke tacktiek. En als klap op de vuurpijl mocht VD Hoorn ook weer in de spits pielen vanaf minuut 80.

En wat bezielt het TH met die huur van die Pool? :biggrin.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Mano » ma aug 04, 2014 7:34 am

Zuidema schreef:
wimpey schreef:
Trab schreef: Van Gaal laat zien dat het wel kan.
60 miljoen GBP voor 2 spelers. En met een selectie waarmee SAF ieder jaar een prijs pakte. Doet Van Gaal iets bijzonders met een van de grootste clubs ter wereld? :confused.gif:
Nee, hij doet het een stuk beter dan David Moyes. In Augustus.
En ja, andere budgetten, ander kaliber spelers, zeker. Er is trouwens een tijd geweest dat Ajax zich niks aantrok van die enorme budgetten rondom en relatief goedkoop een talentvolle en evenwichtige selectie samenstelde en met een goede technische staf daar omheen toch tot goede resultaten met vaak aansprekend voetbal wist te komen. Kennelijk is dat voltooid verleden tijd.

FdB heeft rood-wit bloed in de aderen, heeft heel veel voor Ajax betekend en van mij hoeft ie zeker niet weg, maar ik hoop wel dat ie zijn spelopvatting en taktieken en coaching daarin (individueel/kollektief) wezenlijk gaat veranderen. Ik hoop van harte dat FdB daarbij ooit dat level van Van Gaal nog eens zal benaderen, maar ik ben daarin erg sceptisch.

Ik vrees daarom weer een seizoen met safety-first voetbal, waarbij iedereen met de rem erop speelt en er niet uit de selectie wordt gehaald wat er in zit. Waarbij waarschijnlijk aan het eind toch die 5e titel op rij in een matige competitie wordt behaald. En iedereen is dan kennelijk weer blij en gelukkig, omdat die schaal binnen is. Ik niet. Titels zullen natuurlijk altijd welkom zijn, maar ik wil wel weer eens attractief, inventief voetbal zien van Ajax. Met gogme, lef en branie. Grijze muizen hebben we al genoeg in de voetbalwereld.
Talentjes wegkapen wordt steeds moeilijker. Alle grote clubs in europa staan langs de zijlijn. En daar waar Aja een grote naam had hebben ze dat voor de jonkies minder. Die moeten van hun vader horen hoe groot Ajax was. De generatie die nu gescout wordt, Kennen Dennis Bergkamp niet eens meer en waren niet eens geboren toen Ajax de CL won :blush.gif:
Als een Juve, Chelsea of Man Utd ook langs de lijn staat, kiezen ze daarvoor (ook al belanden ze in het 3de)

Attractief voetbal, ik hoop 't maar met dit spelers materiaal is (en dan zeker het middenveld) dat waarschijnlijk ijdele hoop :aai.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13431
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Arthur » ma aug 04, 2014 7:34 am

Zuidema schreef: Er is trouwens een tijd geweest dat Ajax zich niks aantrok van die enorme budgetten rondom en relatief goedkoop een talentvolle en evenwichtige selectie samenstelde en met een goede technische staf daar omheen toch tot goede resultaten met vaak aansprekend voetbal wist te komen. Kennelijk is dat voltooid verleden tijd.
Volgens mij verhef je nu 1994/1995 tot norm, want verder kan ik me niet herinneren dat bovenstaande het geval is geweest.

Ajax is nooit goed geweest in transfers voor Ajax 1, op een paar zomers na die net zo goed 'flukes' kunnen zijn geweest.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Demosthenes » ma aug 04, 2014 7:47 am

En ja, andere budgetten, ander kaliber spelers, zeker. Er is trouwens een tijd geweest dat Ajax zich niks aantrok van die enorme budgetten rondom en relatief goedkoop een talentvolle en evenwichtige selectie samenstelde en met een goede technische staf daar omheen toch tot goede resultaten met vaak aansprekend voetbal wist te komen. Kennelijk is dat voltooid verleden tijd.
Wimpey schrijft over het andere budget van MU, zal iedereen snappen, maar het zou de TH'er sieren om niet met twee maten te meten, want waarom dan ook niet het budget van Ajax vergelijken met dat van PEC? PEC hanteert een andere spelopvatting, moet het hebben van wat "afdankertjes", maar speelt Ajax in de Arena (competitie) van de mat en wint twee keer als het twee keer om een prijs gaat. PEC heeft geen geld voor de miljoenenaankopen Van der Hoorn, Viergever, Duarte (begon leuk, maar kreeg al snel te maken met het Ajax-systeem) en wie ik verder vergaat.
FdB heeft rood-wit bloed in de aderen, heeft heel veel voor Ajax betekend en van mij hoeft ie zeker niet weg, maar ik hoop wel dat ie zijn spelopvatting en taktieken en coaching daarin (individueel/kollektief) wezenlijk gaat veranderen. Ik hoop van harte dat FdB daarbij ooit dat level van Van Gaal nog eens zal benaderen, maar ik ben daarin erg sceptisch.

Waar is die hoop op gevestigd? Ajax speelt al jaren zo.
Ik vrees daarom weer een seizoen met safety-first voetbal, waarbij iedereen met de rem erop speelt en er niet uit de selectie wordt gehaald wat er in zit. Waarbij waarschijnlijk aan het eind toch die 5e titel op rij in een matige competitie wordt behaald. En iedereen is dan kennelijk weer blij en gelukkig, omdat die schaal binnen is. Ik niet. Titels zullen natuurlijk altijd welkom zijn, maar ik wil wel weer eens attractief, inventief voetbal zien van Ajax. Met gogme, lef en branie. Grijze muizen hebben we al genoeg in de voetbalwereld.
Ook de Far-Oer zal wel een kampioen leveren voor de voorronde van een Europees toernooi, zo zal er ook in Nederland een kampioen komen en ik hoop dat het Ajax is, maar dat wil niet zeggen dat het om goed voetbal gaat.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Duke » ma aug 04, 2014 7:48 am

wimpey schreef:
Duke schreef:Is er dan niemand die iets positiefs te melden heeft? Yopi? Wimpey? :confused.gif:
Prima dat Ajax in de voorbereiding het lid op de neus heeft gekregen. :biggthumpup.gif:
Wat is daar positief aan?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52075
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door wimpey » ma aug 04, 2014 8:06 am

Duke schreef:
wimpey schreef:
Duke schreef:Is er dan niemand die iets positiefs te melden heeft? Yopi? Wimpey? :confused.gif:
Prima dat Ajax in de voorbereiding het lid op de neus heeft gekregen. :biggthumpup.gif:
Wat is daar positief aan?
De voorbereiding liep te goed. Zie uitspraken FdB.

Ik neem aan dat iedereen voor aanvang van het echte werk nu even wakker geschud is.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 8:08 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Makkelijk Wimpey.
Niet makkelijk. Ik ken dit gejammer en geklaag onderhand.

Ajax verliest een veredelde oefenwedstrijd. 'Dus' worden de agenda's weer getrokken en lees je dezelfde bullshit die deze of gene al 934 keer gepost heeft.

En dan straks bij 5 op een rij posten dat de eredivisie geen hol voorstelt. Het is nooit goed of het deugt niet.
:biggthumpup.gif:

Volgende stap is "kopen, kopen, kopen". :smallgrin.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Demosthenes » ma aug 04, 2014 8:19 am

De voorbereiding liep te goed. Zie uitspraken FdB.

Ik neem aan dat iedereen voor aanvang van het echte werk nu even wakker geschud is.
Ik hoop dat je gelijk hebt.

De voorbereiding heb ik niet gezien, was met vakantie, op de samenvatting tegen Benfica na (Vermeer redde Ajax), al denk ik dat FdB na die wedstrijd minder euforisch zal zijn geweest.

Wakker geschud? Had wat mij betreft een half jaar gelden al gebeurd kunnen zijn (Salzburg), ik heb niet zo veel met die psychologie, maar misschien is de huidige generatie daar gevoelig voor. We zullen in de winterstop hoe ver Ajax Europees is, daarvoor is alles in gang gezet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 8:22 am

In de winterstop zal blijken dat Ajax even ver is als de afgelopen jaren, zal ook nooit meer veranderen op een uitzondering na, hele makkelijke loting veel mazzel.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33697
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 9:25 am

IH dekt zich vast in. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Marillion » ma aug 04, 2014 9:27 am

De boel staat in ieder geval op scherp voor de komende weken. We hebben een lastige start met Vitesse thuis, AZ uit, PSV thuis en Groningen uit. Laat de winst van deze wedstrijd dan maar zijn dat we daar beter voor de dag gaan komen.

Stel dat je ze allemaal wint, dan heeft niemand het eind van de maand nog over de JC schaal. Maar het zal natuurlijk echt fors beter moeten. Dat is duidelijk.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Le T. » ma aug 04, 2014 9:35 am

Van mij hoeft er niet meer gekocht te worden, er moet beter ingekocht worden. Dat er zoveel miskopen zijn gedaan is geen reden om te doen alsof het TH alles inzet op de jeugdopleiding en nauwelijks koopt. Er zijn eigenlijk maar twee opties, zorg je dat de selectie elk jaar iets sterker wordt, of laat je die elk jaar iets zwakker worden. Het TH gaat feitelijk voor optie 2.

Als je optie 1 combineert met goed trainen, dus inclusief aanvallende automatismen, wordt je elk jaar een wezenlijk stukje sterker. Als je dat 4 jaar achter elkaar doet maak je Europees ook stappen en kun je al leuk meedoen in het voorjaar, en is een eventueel verlies tegen PEC een incident en tegen de verhoudingen in.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie