Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door goodfella » za feb 05, 2011 11:35 pm

El Hamdaoui is een voortreffelijke spits.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door joey » zo feb 06, 2011 1:59 pm

Goede voetballer maar lastig in te passen. Hij kreeg bij AZ niet voor niets een vrije rol van LVG.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 06, 2011 3:00 pm

goodfella schreef:El Hamdaoui is een voortreffelijke spits.
Bijna. Want hij is wel gehandicapt door zijn opzichtige keuze álles met rechts te willen doen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door wimpey » zo feb 06, 2011 3:11 pm

goodfella schreef:El Hamdaoui is een voortreffelijke spits.
Een prima aanvaller. Geen spits.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Kilroy » zo feb 06, 2011 3:33 pm

Trab schreef: Ik geloof zelf helemaal niet in de titelstrijd. We mogen al blij zijn als we 3e worden. Ik vind dat ook niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat Ajax weer Ajax-voetbal speelt. En ik denk dat De Boer daar alle tijd voor krijgt bij Ajax. Zeker met Johan op de achtergrond. De laatste jaren zijn we te obsessief met het kampioenschap bezig geweest. Alles waar Ajax voor staat (eigen jeugd, speelstijl etc.) werden aan de kant gezet om maar die championsleague miljoenen binnen te halen. Ik denk dat Ajax nu weer terug naar de basis gaat en onder leiding van Frank de Boer probeert de komende jaren weer stapje voor stapje het Ajax te worden waar wij allemaal trots op kunnen zijn en waar wij ooit voor gevallen zijn.
In principe is dit natuurlijk volkomen juist. Helaas zijn de saillante omstandigheden zozeer veranderd since Ajax zo speelde, dat een reisje "back to the future" een bijna onmogelijke opgave lijkt na de situaties die ontstaan zijn since de Bosman edict. Clubs die week na week voor <50,000 mensen spelen, enorme TV opbrengsten incasseren, in landen spelen waar het belasting stelsel voor "gast" spelers buitengewoon voordelig is, en waar door deze omstandigheden met grote regelmaat CL voetbal gespeeld wordt, krijgen zodoende de benefit van een "self-fulfilling proficy."
Als Ajax alles doet wat jij aangeeft, dan zullen ze toch moeten zien dat jonge aankomende talenten een goed aantal jaren behouden blijven. Dat is een bijna onmogelijke opgave.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 06, 2011 3:43 pm

Kilroy schreef:
Trab schreef: Ik geloof zelf helemaal niet in de titelstrijd. We mogen al blij zijn als we 3e worden. Ik vind dat ook niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat Ajax weer Ajax-voetbal speelt. En ik denk dat De Boer daar alle tijd voor krijgt bij Ajax. Zeker met Johan op de achtergrond. De laatste jaren zijn we te obsessief met het kampioenschap bezig geweest. Alles waar Ajax voor staat (eigen jeugd, speelstijl etc.) werden aan de kant gezet om maar die championsleague miljoenen binnen te halen. Ik denk dat Ajax nu weer terug naar de basis gaat en onder leiding van Frank de Boer probeert de komende jaren weer stapje voor stapje het Ajax te worden waar wij allemaal trots op kunnen zijn en waar wij ooit voor gevallen zijn.
In principe is dit natuurlijk volkomen juist. Helaas zijn de saillante omstandigheden zozeer veranderd since Ajax zo speelde, dat een reisje "back to the future" een bijna onmogelijke opgave lijkt na de situaties die ontstaan zijn since de Bosman edict. Clubs die week na week voor <50,000 mensen spelen, enorme TV opbrengsten incasseren, in landen spelen waar het belasting stelsel voor "gast" spelers buitengewoon voordelig is, en waar door deze omstandigheden met grote regelmaat CL voetbal gespeeld wordt, krijgen zodoende de benefit van een "self-fulfilling proficy."
Als Ajax alles doet wat jij aangeeft, dan zullen ze toch moeten zien dat jonge aankomende talenten een goed aantal jaren behouden blijven. Dat is een bijna onmogelijke opgave.
Eens. Zelden heb ik een slechter Ajax gezien dan afgelopen vrijdagavond. Ik zag van alles, behalve een toekomstige landskampioen. Het verlies van PSV, gisteravond, doet daar niets aan af. Ajax speelt gewoon zodanig slecht dat met het resterende programma puntverlies onvermijdelijk is. FdB moet maar eens de tijd krijgen rustig te kunnen bouwen. Dat kon nog wel eens een kwestie van een lange adem worden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Lionel » zo feb 06, 2011 3:56 pm

PSV en Twente zullen ook nog zat punten laten liggen.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door joey » zo feb 06, 2011 4:55 pm

Trab schreef:Ik geloof zelf helemaal niet in de titelstrijd. We mogen al blij zijn als we 3e worden.
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Kijk, tegen de kampioenen van de vorige jaren waren we kansloos geweest. Maar dit jaar... Er zit geen constant presterende ploeg bij. Het is voor alle titelkandidaten elke week hangen en wurgen. Niet alleen voor Ajax. Laat ik het zo zeggen: we maken best kans, ondanks alles.

Ik vind dat ook niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat Ajax weer Ajax-voetbal speelt. En ik denk dat De Boer daar alle tijd voor krijgt bij Ajax. Zeker met Johan op de achtergrond. De laatste jaren zijn we te obsessief met het kampioenschap bezig geweest. Alles waar Ajax voor staat (eigen jeugd, speelstijl etc.) werden aan de kant gezet om maar die championsleague miljoenen binnen te halen. Ik denk dat Ajax nu weer terug naar de basis gaat en onder leiding van Frank de Boer probeert de komende jaren weer stapje voor stapje het Ajax te worden waar wij allemaal trots op kunnen zijn en waar wij ooit voor gevallen zijn.
Je hebt gelijk, en ik hoop het. Met dit voorbehoud: De Boer moet het wel in zich hebben. Daar heb ik nog geen zicht op.

Vergeleken met de eerste twee wedstrijden onder De Boer is het spel minder geworden. Dat klopt. Volgens mij vooral doordat ze de laatste wedstrijden weer vanaf ergens rond de middenlijn druk zetten ipv meteen rond de 16 van de tegenstander.
Als je het echter vergelijkt met het spel onder Jol dan is het veldspel 100x beter. Onder Jol zat er totaal geen idee achter, of het moet zijn: alle ballen zo snel mogelijk naar Suarez.
Nu wordt er wel degelijk geprobeerd voetballend tot iets te komen. Dat het niet altijd lukt ligt niet alleen aan de trainer. Gisteren waren er spelers die, terwijl ze genoeg afspeelmogelijkheden hadden, zo de bal bij de tegenstander inleverden. Daar kun je als trainer weinig aan doen.
Dus een gebrek aan kwaliteit?
Ik weet het niet, hoor. Is dat niet ook een kwestie van automatismen? Hoe komt het dat die spelers dat doen?
Voor de rest luistert het voetbal/positiespel wat De Boer nastreeft heel nauw. Alles staat en valt met het in beweging zijn van spelers. Je kan wel een snelle balcirculatie van achteruit willen, als de middenvelders en aanvallers te diep staan en zich niet aanbieden dan hebben de verdedigers vaak geen andere keus dan de bal naar elkaar toe schuiven.
Dat is een kwestie van tactiek en dus trainbaar.

Hij maakt de nodige fouten ja en speelt verkrampt. Maar tegen NAC-uit vond ik hem bijvoorbeeld helemaal niet zo slecht. We moeten niet vergeten dat Anita vorig jaar helemaal scheel gespeeld is door Leonardo en na 1 helft gewisseld werd.
Ik zou zeggen geef hem de tijd. En als Boilesen in de A1 laat zien dat hij stukken beter is, dan zal De Boer echt niet aan Blind vasthouden omdat zijn pa assistent is.
[/quote]

Mwah, Jol hoefde daley niet, dat kwam hem duur te staan. :aai.gif:

Scheel gespeeld door Leonardo, je zegt het al. Anita kan er niet veel van.
Heeft het zin om DAley Blind de tijd te geven? Dat vraag ik me af. Ik vind hem geen verdediger en er lopen zoveel middenvelders rond die beter zijn. Dit zeg ik niet alleen op basis van de wedstrijden die hij heeft gespeeld in Ajax 1 maar ook op basis van wat ik van hem heb gezien in de A1 bijvoorbeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door LucaS » zo feb 06, 2011 5:02 pm

Je kan beter dan dat, Joey. De suggestie dat Jol ontslagen is omdat hij Daley niet moest is bizar.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door joey » zo feb 06, 2011 5:07 pm

Hoezo? Ze hadden ruzie over Daley en Jol wilde dat Blind ontslagen werd. De directie steunde Jol niet; dat was voor Jol een belangrijke reden om op te stappen. Heeft allemaal in de krant gestaan. Bron: Jol (over die ruzie) en VDB (over de eis van Jol).
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door LucaS » zo feb 06, 2011 5:09 pm

Als dit al de reden is, dan zou de eis van Jol de reden zijn voor zijn ontslag. Maar gelukkig weten jij en ik best dat Cruijff de reden van het ontslag van Jol is.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door wimpey » zo feb 06, 2011 5:13 pm

joey schreef:Hoezo? Ze hadden ruzie over Daley en Jol wilde dat Blind ontslagen werd. De directie steunde Jol niet; dat was voor Jol een belangrijke reden om op te stappen. Heeft allemaal in de krant gestaan. Bron: Jol (over die ruzie) en VDB (over de eis van Jol).
De laatste weken hebben het gelijk van Jol in deze aangetoond. Er is geen enkele sportieve reden te bedenken om Daley Blind in Ajax-1 op te stellen.

FdB stribbelt nu nog tegen, met het (non) argument dat hij een linksbenige linksback wil. Je kunt erop wachten dat het defensieve geschutter van Blind ons, na Utrecht, nog meer punten gaat kosten. Eens kijken hoe FdB er dan over denkt. En hoe de familie Blind daar dan weer op reageert.

Om zuivere verhoudingen te krijgen, moet je pa en zoon bij Ajax-1 scheiden. Hier is sprake van belangenverstengeling.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door joey » zo feb 06, 2011 5:14 pm

Nee hoor. Cruijff heeft steeds gezegd: Jol is het probleem niet.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door LucaS » zo feb 06, 2011 5:22 pm

Tja, als jullie echt denken dat FdB Daley opstelt onder druk van de mening van Danny, dan zit de blinde haat nog veel dieper dan ik dacht, en dan verklaart dat inderdaad prima waarom in jullie posts in wedstrijdtopics om de twee posts Daley afgemaakt moet worden. Daley speelde zijn wedstrijden redelijk en viel zeker niet uit de toon.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door wimpey » zo feb 06, 2011 5:28 pm

LucaS schreef:Tja, als jullie echt denken dat FdB Daley opstelt onder druk van de mening van Danny,
Dat beweer ik toch niet, man! Ik vind wél dat Jol gelijk had t.a.v. Daley Blind. En FdB ongelijk.
Daley speelde zijn wedstrijden redelijk en viel zeker niet uit de toon.
Daley is defensief een aanfluiting. Tegen Utrecht, in de bekerwedstrijd tegen NAC en ook tegen De Graafschap weer. Hij kan niet verdedigen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door joey » zo feb 06, 2011 5:28 pm

Ik denk dat het een lastige is voor De Boer. Zeker omdat Blind zich in het verleden zich een echte voetbalvader heeft getoond.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door wimpey » zo feb 06, 2011 5:43 pm

joey schreef:Ik denk dat het een lastige is voor De Boer. Zeker omdat Blind zich in het verleden zich een echte voetbalvader heeft getoond.
Daar moet FdB schijt aan hebben. Blind jr. dient, net als ieder ander, op zijn sportieve prestaties te worden be- en veroordeeld. Jol is natuurlijk niet helemaal achterlijk.

Conclusie: Anita is een betere back. Daley op de bank.

Net als met Sulejmani: die hoort ook niet in de basis te staan. Ook dat had Jol niet zo slecht gezien.

De besten moeten spelen. Basta.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Rooie » zo feb 06, 2011 5:48 pm

Anita op de back is ook niet voldoende. Die zie ik liever op het middenveld staan. Eerstvolgende in de pikorde is Boilesen, dus in De Boer's visie zou die nu op de backpositie moeten komen te staan.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 06, 2011 10:07 pm

Slinger er maar wat cliches uit. Slecht spelen en toch winnen. De grote winnaar van het weekend. Kampioen van de armoede krijgt ook een schaal.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Toppie » ma feb 07, 2011 10:09 am

Als Danny Blind eerlijk is dan heeft toch gezien dat z'n zoon te licht is voor het echte werk en beter naar Groningen kan gaan. Jol heeft m.i overal gelijk ingehad deze ploeg is niet verder te krijgen. Fdb gaat het ook niet redden en Ajax leeft nog omdat de rest ook klote is. Er is dit jaar geen terechte kampioen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 07, 2011 10:27 am

Stond de kleine Blind in zijn Groningenperiode trouwens niet rechtsback?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Trab » ma feb 07, 2011 11:28 am

wimpey schreef:
Daar moet FdB schijt aan hebben. Blind jr. dient, net als ieder ander, op zijn sportieve prestaties te worden be- en veroordeeld. Jol is natuurlijk niet helemaal achterlijk.

Conclusie: Anita is een betere back. Daley op de bank.

Net als met Sulejmani: die hoort ook niet in de basis te staan. Ook dat had Jol niet zo slecht gezien.

De besten moeten spelen. Basta.
Beste Willem. Ik snap je frustratie. Ik vind Anita ook een betere back dan Blind. Maar je moet niet vergeten dat FdB voor een linksbenige back koos op een moment dat Urby er nog was. Hij is er namelijk van overtuigd dat het uiteindelijk zal leiden tot een snellere balcirculatie. Dat het er soms bij lange na nog niet uitkomt (De Graafschap-thuis) doet daar niet aan af. Het zou erg opportuun zijn om alles weer overboord te gooien omdat Blind na 3 wedstrijden spelen nog niet het niveau voor Ajax 1 heeft. Dat is korte termijn denken. En mocht Blind inderdaad niet goed genoeg zijn, dan komt er een nieuwe linksback of iemand uit de jeugd. Maar geen rechtsbenige back meer als linksback. Dat is de visie van FdB en daar wijkt hij niet van af.
Hetzelfde geldt voor Sulejmani. Ik erger me af en toe ook dood aan hem. Maar ook daarvoor geldt: FdB wil buitenspelers die naar binnenkomen en ruimte maken voor de back. Op zich geen slechte gedachte met de voetballende backs die Ajax bezit. En ook hij moet gewoon een serie wedstrijden de kans krijgen.
En als dit allemaal ten koste gaat van punten en het kampioenschap: so be it. De afgelopen 7 jaar hebben ook geen kampioenschap opgeleverd. Ondanks de aanwezigheid van spelers als Stam, Sneijder,Huntelaar,Suarez. Gewoon vasthouden aan een visie en voetballend proberen beter te worden. Dan komen de resultaten op den duur vanzelf.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Jinne » ma feb 07, 2011 11:34 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Stond de kleine Blind in zijn Groningenperiode trouwens niet rechtsback?
Hij stond daar voornamelijk rechtsback ja.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door Jöhnk » ma feb 07, 2011 5:35 pm

Trab schreef:Beste Willem. Ik snap je frustratie.
Ajax-TV op Eredivisie Live, misselijkmakend arrogant

COLUMN De kalmte waarmee Bas Dost zijn verlies heeft gepakt in de nooit tot stand gekomen transfer naar Ajax heeft me verbaasd. Zo'n jonge gast en dan zo koel met de omstandigheden omgaan. Ik weet nu nog niet of het echt is of dat hij het speelt. Als het echt is, dan is het een extra eigenschap die hem ver kan brengen in het voetbal. Ben zeer benieuwd naar zijn verdere ontwikkeling in het komend half jaar.

Zo was ik ook benieuwd naar Ajax - De Graafschap, afgelopen vrijdag. Zou het nieuwe Ajax van Frank de Boer opstaan? Of zou het team van Kalezic slag durven te leveren in de Arena? Ik schakelde daarom onze nationale voetbalzender Eredivisie Live in, de zender van alle eredivisieclubs, dacht ik.

Ik werd in de eerste helft verrast door De Graafschap; ze waren de betere ploeg, kregen de betere kansen en durfden aanvallend te blijven denken en spelen in Amsterdam. Ik was echt benieuwd wat presentator Jan Joost van Gangelen en analist Patrick Kluivert daarover zouden zeggen.

Ik kreeg echter een ingelaste uitzending van Ajax-tv te zien. Het ging alleen maar over Ajax, geen woord over De Graafschap, schandalig gewoon. Dan dúrft er een zogenaamde kleine ploeg eens wat te doen en dan wordt er geen woord aan besteed. Kluivert had het alleen maar over wat een echte Ajax-spits dient te doen maar kwam daarbij niet verder dan dat die altijd bij de eerste bal op flankballen moet wachten.

Wat een goedkope onzin is dat zeg. Alsof een Ajax-spits bij balverlies geen specifieke opdrachten heeft. De Ajax-cultuur, ik word daar ziek van, van het gezeur daarover. Wat is dat dan? Die Ajax-cultuur? Niemand weet dat precies uit te leggen, maar ze vallen er de bestuurders van Ajax wel altijd mee lastig.

Het zijn dezelfde types, de critici, die in de rust alleen Ajax blijken te hebben gezien en over de vorderingen van de tegenstander niks te melden hebben. Wat een misselijke arrogantie. Ze bewijzen er hun eigen kortzichtigheid mee. Op zich is dat allemaal niet erg, totdat ze als presentator of analist bij onze nationale voetbalzender zijn ingehuurd. Dan heb je als kijker een probleem.

En mocht je je als analist per se druk willen maken over een topclub, dan beveel ik graag PSV eens aan. Vorige week hebben ze dankzij de scheidsrechter gewonnen van Willem II en zaterdag kregen ze thuis klop van een elke week weer fris en onbevangen spelend ADO Den Haag. Maar PSV moet ook de hand in eigen boezem steken. Zeker nu Afellay daar verdwenen is, ontbreekt het bij PSV aan ieder raffinement, creativiteit zie je zelden.

Ik vind PSV zeer onaantrekkelijk voetballen, zonder zichtbaar geloof in hun eigen kansen. Het is qua uitstraling gewoon al lang niet meer de krachtige ploeg die het jaren is geweest. Als ik er wat langer over nadenk, kom ik tot de conclusie dat PSV een van de saaiste ploegen in de eredivisie heeft. Ik heb geen idee hoe dat daar er in is kunnen sluipen. Ze hebben daar jaar in jaar uit hun beste spelers verkocht dus daar kan het niet aan liggen, daar konden ze altijd goed mee omgaan.

Ik zie nu echt te weinig felheid en overtuiging in alles wat me van die club voor ogen komt. En dan bedoel ik ook echt alles; de wedstrijden, de shots van trainingen, interviews in kranten en op tv, alles straalt berusting uit. Weten ze daar van elkaar wel wie waarmee bezig is? Ik kom PSV niet meer tegen als toonaangevende club, nergens. Dat vind ik echt jammer.

Verder wil ik zeggen dat ik erg blij ben met het gelijkspel van Feyenoord in Arnhem, dat puntje was hard nodig omdat de andere degradatiekandidaten ook punten pakten, op Willem II na. Wat ik van die jonge Japanner, Ryo, zag, viel me zeker niet tegen. Ik blijf ze kritisch maar betrokken volgen, met Feyenoord ben je nooit klaar, die club blijft je raken.

En overigens vind ik het knap van Guus Hiddink dat hij Pierre van Hooijdonk in zijn staf heeft geplaatst. Hiddink is van alle coaches ter wereld misschien wel de slimste als het gaat om het samenstellen van een technische staf. Als je dan in Turkije Van Hooijdonk naar je toe haalt, mag je als Van Hooijdonk zijnde best trots zijn. Volgens mij is hij dat ook wel, trouwens. (WILLEM VAN HANEGEM)
bron: http://www.ad.nl

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax-De Graafschap 4-2-2011

Bericht door wimpey » ma feb 07, 2011 9:21 pm

Trab schreef: De afgelopen 7 jaar hebben ook geen kampioenschap opgeleverd.
Hetgeen menig trainer de kop heeft gekost. En terecht. Ook op FdB zal kritiek neerdalen wanneer hij niet minimaal 2e wordt.

Ajax is nog altijd geen proeflokaal, Trab. Of een versnelde cursus voor rookie-trainers. Blind en Sulejmani spelen als papkindjes. Om verder te komen als team moet weerbaarheid aan de dag gelegd worden.

Plaats reactie