Lille OSC - Ajax 27-11-2019
Moderator: mods
Re: Lille OSC - Ajax 27-11-2019
Hoe matig Lille ook is, Valencia won niet in Lille en Chelsea slechts door een goal in blessuretijd.
Als je alles op een rij zet, is het wel ongelooflijk hoe Chelski zich (waarschijnlijk) door deze groep heeft gemazzeld
Als je alles op een rij zet, is het wel ongelooflijk hoe Chelski zich (waarschijnlijk) door deze groep heeft gemazzeld
I think I lost my fucking headache
Het basisteam van gisteren kostte bij elkaar ongeveer zoveel als City voor weer een nieuwe back of CV aftikt.Sandro schreef: Nou ja, nu zijn de spelere van Ajax ook wel wat waard he.

Tadic zorgde i.m.o. begin vorig seizoen voor een nieuwe spirit en een nieuw niveau. Een vorm van 'Ehrgeiz' (Duits doet het goed in het voetbal

En je ziet ook dat dat niet iedereen gegeven is. Mazraoui bijv. Die leert blijkbaar niet van z'n rode kaart op Cyprus. Dacht gister, met geel op zak: kom, laat ik eens een volledig onnodige overtreding op het middenveld maken.

Wel grappig dat er nog discussie bestaat over wie dé vedette van dit team is. Er trekt er één aan alle touwtjes. Er is er één die de oorsprong is van vrijwel al het gevaar dat ontstaat. En Beek, Tadic en Promes anticiperen daarop. Je ziet trouwens wel dat het niveau daalt zonder Neres en Blind. Ajax was erg matig voor rust.
Enfin, eens met zowel MT als Trab. Lille kan er niet veel van, maar Lille is niet slecht.

Keert Veltman terug? Schuurs had het lastig tegen Dessers, maar was m.i. gisteren de meest constante Ajacied.Marillion schreef: Blind en Veltman keren dan terug.
Hij verdient o.b.v. gisteren m.i. een reeks wedstrijden, waarmee hij kan bewijzen een basisspeler te zijn. Of niet te zijn.
Je kunt je m.i. afvragen of Ajax met Schuurs i.p.v. Veltman een 1-4 voorsprong in Londen had verkloot. Schuurs komt op mij rustiger over. Veltman is doorgaans de eerste die het hoofd verliest.
Wanneer Schuurs z'n zenuwen definitief onder controle heeft, dan is het einde Veltman. Ik zie Schuurs op termijn niet stelselmatig domme kaarten pakken en makkelijk te vermijden fouten maken. En hoewel Schuurs uit een handbalfamilie komt, legt hij het op dat vlak toch écht af tegen Veltman.

Goede vraag, maar hij keert in ieder geval terug bij de selectie. Net als vorig seizoen hebben we aan Veltman een bruikbare kracht. Ook in de rest van het seizoen en ook als Schuurs nu de voorkeur zou krijgen.
Ik ben zeker enthousiast over wat Schuurs gisteravond liet zien. Maar we hebben er echt meer dan 11 nodig.
Ik ben zeker enthousiast over wat Schuurs gisteravond liet zien. Maar we hebben er echt meer dan 11 nodig.
Nil volentibus arduum
Het ging even over de vergelijking Groningen vs Lille. Één speler van Lille is meer waard dan de complete selectie van Groningen. Slaat dus nergens op.wimpey schreef:Het basisteam van gisteren kostte bij elkaar ongeveer zoveel als City voor weer een nieuwe back of CV aftikt.Sandro schreef: Nou ja, nu zijn de spelere van Ajax ook wel wat waard he.![]()
De bedragen die de Engelse topclubs te besteden hebben gaan werkelijk helemaal nergens over. Voor 15 mln kun je een significant betere speler kopen dan eentje van 7,5 mln. Boven een x bedrag gaat dat niet meer op en vlakt de prijs/kwaliteit curve af.
Helemaal eens.Wel grappig dat er nog discussie bestaat over wie dé vedette van dit team is. Er trekt er één aan alle touwtjes. Er is er één die de oorsprong is van vrijwel al het gevaar dat ontstaat. En Beek, Tadic en Promes anticiperen daarop.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Besef;
Je staat al 2 seizoenen te schitteren in de CL. Je speelt uit bij Lille en controleert de wedstrijd met hier en daar 'rookies' in het veld. Als supporter kijk je de wedstrijd en je hebt het gevoel: dit gaan we niet verliezen.
mannen, ik kan me de posts nog herinneren dat we nooit meer mee zouden doen. Inmiddels 1 finale EL en halve finale CL verder en weergaloos voetbal
Valencia thuis wordt wel een spannende pot. Ik denk dat we normaliter moeten kunnen winnen maar dit is een 'do or die' wedstrijd. Valencia kan va banque gaan spelen. Zeker als ze 1-0 achter komen. Super opportunistisch spelen, ligt Ajax niet.
Je staat al 2 seizoenen te schitteren in de CL. Je speelt uit bij Lille en controleert de wedstrijd met hier en daar 'rookies' in het veld. Als supporter kijk je de wedstrijd en je hebt het gevoel: dit gaan we niet verliezen.

mannen, ik kan me de posts nog herinneren dat we nooit meer mee zouden doen. Inmiddels 1 finale EL en halve finale CL verder en weergaloos voetbal

Valencia thuis wordt wel een spannende pot. Ik denk dat we normaliter moeten kunnen winnen maar dit is een 'do or die' wedstrijd. Valencia kan va banque gaan spelen. Zeker als ze 1-0 achter komen. Super opportunistisch spelen, ligt Ajax niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Wauw. Serieus?wimpey schreef:Keert Veltman terug? Schuurs had het lastig tegen Dessers, maar was m.i. gisteren de meest constante Ajacied.Marillion schreef: Blind en Veltman keren dan terug.
Hij verdient o.b.v. gisteren m.i. een reeks wedstrijden, waarmee hij kan bewijzen een basisspeler te zijn. Of niet te zijn.
Je kunt je m.i. afvragen of Ajax met Schuurs i.p.v. Veltman een 1-4 voorsprong in Londen had verkloot. Schuurs komt op mij rustiger over. Veltman is doorgaans de eerste die het hoofd verliest.
Wanneer Schuurs z'n zenuwen definitief onder controle heeft, dan is het einde Veltman. Ik zie Schuurs op termijn niet stelselmatig domme kaarten pakken en makkelijk te vermijden fouten maken. En hoewel Schuurs uit een handbalfamilie komt, legt hij het op dat vlak toch écht af tegen Veltman.
IK GELOOF!!!!!!
Klopt, als we ergens kwetsbaar zijn dan is het in zo'n situatie. Dan vallen er regelmatig enorme gaten omdat Ajax er dan van twee kanten een enorme shootout van wil maken. Dan kom je in een flipperkast terecht waarvan op enig moment niemand meer weet waar de bal eruit valt.Mano schreef:.....
Daar ligt dus een mooie taak voor Ten Hag maar ook voor een aantal spelers om het elftal te coachen.
Nil volentibus arduum
Zo gek is dat toch niet? Geef Schuurs nog een paar weken en hij is een klasse beter dan Veltman.Lionel schreef:Wauw. Serieus?wimpey schreef:Keert Veltman terug? Schuurs had het lastig tegen Dessers, maar was m.i. gisteren de meest constante Ajacied.Marillion schreef: Blind en Veltman keren dan terug.
Laten we niet vergeten dat dit maar één potje was. Eerst maar eens zien of hij dit ook in een serie kan laten zien. Ik ben na gisteravond ook heel enthousiast en verwacht dat dit wel eens zijn doorbraak zou kunnen zijn. Maar we gaan ook Veltman echt nog hard nodig hebben. Al was het alleen al door het gemak waarmee Ajax op internationaal niveau kaarten pakt.
Nil volentibus arduum
Ja, geef hem nog een paar weken. Dan is het toch gek om te stellen dat we met Schuurs wel hadden gewonnen in London?
Schuurs is toch niet voor niks verdrongen door Veltman? Hij is rechtsbenig, hij is Nederlands. Dus hij had prima (linksbenige speler, rechtsbenige speler zoals EtH dat graag ziet) kunnen spelen. Maar hij was niet goed genoeg. Tegen Heracles was hij ook niet heel goed. Gisteren was hij zeker prima maar had hij ook gewoon een grote fout. Dat mag hem niet overkomen.
Dat hij over een paar weken beter kan zijn dan Veltman hoop ik ook. Ik hoop ook dat Noa Lang over een paar weken beter is dan Ziyech.
Schuurs is toch niet voor niks verdrongen door Veltman? Hij is rechtsbenig, hij is Nederlands. Dus hij had prima (linksbenige speler, rechtsbenige speler zoals EtH dat graag ziet) kunnen spelen. Maar hij was niet goed genoeg. Tegen Heracles was hij ook niet heel goed. Gisteren was hij zeker prima maar had hij ook gewoon een grote fout. Dat mag hem niet overkomen.
Dat hij over een paar weken beter kan zijn dan Veltman hoop ik ook. Ik hoop ook dat Noa Lang over een paar weken beter is dan Ziyech.
IK GELOOF!!!!!!
Wat een onzinnige vergelijking. Schuurs kan de zwakste basisspeler eruit spelen. Lang de beste basisspeler niet.Lionel schreef: Dat hij over een paar weken beter kan zijn dan Veltman hoop ik ook. Ik hoop ook dat Noa Lang over een paar weken beter is dan Ziyech.
-
Schuurs speelde prima, maar liet zich overigens fysiek te makkelijk wegzetten vlak na rust door Osihem, waarna Lille zijn tweede wereldkans miste. Hij moet nog leren zijn gewicht en balans goed te gebruiken in duels.
Het kan inderdaad. Maar zover is hij nog niet. Zie hierboven. Ging kinderlijk de fout in hoor. Verder een veelbelovend optreden. Niks meer, niks minder.wimpey schreef:Wat een onzinnige vergelijking. Schuurs kan de zwakste basisspeler eruit spelen. Lang de beste basisspeler niet.Lionel schreef: Dat hij over een paar weken beter kan zijn dan Veltman hoop ik ook. Ik hoop ook dat Noa Lang over een paar weken beter is dan Ziyech.
IK GELOOF!!!!!!
Veltman ging tegen Chelsea (en bijv. tegen Heerenveen begin dit seizoen) meermaals kinderlijk in de fout. We kennen Veltman na al die jaren wel. Hij heeft nooit, over een langere periode, een hoog niveau kunnen vasthouden.Lionel schreef: Het kan inderdaad. Maar zover is hij nog niet. Zie hierboven. Ging kinderlijk de fout in hoor. Verder een veelbelovend optreden. Niks meer, niks minder.
Ik was zeer positief verrast door Schuurs. Hij was rustig, toonde inzicht en was aan de bal zeer goed. Dan meen ik te kunnen vaststellen dat hij over meer potentieel beschikt dan Veltman heeft. En ja, die Osimhen was een keer te sterk voor hem. Bij Veltman eindigt zo'n situatie doorgaans met een penalty en/of een kaart.
Ik wou net zeggen. Het is voor Schuurs ook wennen om op dit niveau te spelen, tegen tegenstanders die fysiek veel verder zijn dan wat normaal in de eredivisie heeft.
Mij beviel vooral zijn overzicht en inspeelpass. Daardoor kan Ajax makkelijker van achteruit opbouwen. Veltman heeft dat niet. Die speelt de bal terug naar Blind of de backs.
Mij beviel vooral zijn overzicht en inspeelpass. Daardoor kan Ajax makkelijker van achteruit opbouwen. Veltman heeft dat niet. Die speelt de bal terug naar Blind of de backs.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Veltman kan prima voetballen. Zeker als hij onder druk wordt gezet ziet hij heus wel wat hij moet doen.
Ik hoop met jullie mee dat Schuurs zo goed wordt als hem hier wordt toegedicht. Maar tot de schorsing zag het er niet naar uit dat EtH Veltman eruit zou halen.
Ik hoop met jullie mee dat Schuurs zo goed wordt als hem hier wordt toegedicht. Maar tot de schorsing zag het er niet naar uit dat EtH Veltman eruit zou halen.
IK GELOOF!!!!!!
-
Schuurs krijgt wat mij betreft per heden de voorkeur boven Veltman. Perr is de toekomst, Veltman heeft het boven verwachting gedaan maar wilde al weg en mag komende zomer ook vertrekken lijkt me.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Schuurs speelde erg goed gisteren. Duidelijk dat zijn top hoger ligt dan Veltman, maar ook duidelijk dat Veltman het de afgelopen periode gewoon heel goed heeft gedaan. Maar Schuurs beviel goed. Hele goede inspeelpass en een aantal keer heel goed mee naar voren gekomen. En wel lekker dat er een gozer achterin staat die richting de 2 meter gaat.
- Monkey Tonk
Ik zei dat Lille net wat beter was dan Groningen. Kun je wel met bedragen gaan schermen, maar Groningen speelt tegenwoordig tegen Ajax ook zeer fysiek, en Ajax won die uitwedstrijd vorig seizoen maar net; door een vechtdoelpunt van Huntelaar. Voor het kampioenschap moest Ajax die wedstrijd ten koste van alles winnen. De selectie van Lille is duurder, maar Groningen maakte het Ajax toch veel moeilijker? Dat Ajax was erg goed.Sandro schreef:Het ging even over de vergelijking Groningen vs Lille. Één speler van Lille is meer waard dan de complete selectie van Groningen. Slaat dus nergens op.wimpey schreef:Het basisteam van gisteren kostte bij elkaar ongeveer zoveel als City voor weer een nieuwe back of CV aftikt.Sandro schreef: Nou ja, nu zijn de spelere van Ajax ook wel wat waard he.![]()
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.
- Monkey Tonk
Wimpey, Ziyech is in absolute topvorm, maar een echte vedette ben je volgens mij pas als je dat niveau een paar seizoenen vasthoudt.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
Ziyech is als voetbal mens in ieder geval wel enorm gegroeid.De vervolg stap naar AJAX is dus niet alleen voor AJAX extreem goed uitgevallen, maar ook voor Ziyech zelf ..
Blij met de punten ...
Siem is trouwens wel stuk fitter dan aan het begin van het seizoen. Die jongen viel prima in. Is hem gegund, fijne jongen en een echte Ajacied.
Je haalt één wedstrijdje aan van vorig seizoen, zo ken ik er ook nog wel een paar. Lille zou Groningen op elk niveau overklassen. Het is ook niet helemaal toevallig dat ze CL spelen en Groningen al jaren lang helemaal niet Europees. Lille maakte het Ajax maar op één manier makkelijk en dat was door de bal er niet in te schieten, verder waren ze sterk.Monkey Tonk schreef:Ik zei dat Lille net wat beter was dan Groningen. Kun je wel met bedragen gaan schermen, maar Groningen speelt tegenwoordig tegen Ajax ook zeer fysiek, en Ajax won die uitwedstrijd vorig seizoen maar net; door een vechtdoelpunt van Huntelaar. Voor het kampioenschap moest Ajax die wedstrijd ten koste van alles winnen. De selectie van Lille is duurder, maar Groningen maakte het Ajax toch veel moeilijker? Dat Ajax was erg goed.Sandro schreef:Het ging even over de vergelijking Groningen vs Lille. Één speler van Lille is meer waard dan de complete selectie van Groningen. Slaat dus nergens op.wimpey schreef:
Het basisteam van gisteren kostte bij elkaar ongeveer zoveel als City voor weer een nieuwe back of CV aftikt.![]()
"Hate it or love it, the underdog's on top".
In dat geval kent dit Ajax geen vedette. I.m.o. is een vedette iemand die het verschil maakt. Haal Ziyech weg, wie maakt dan het verschil?Monkey Tonk schreef:Wimpey, Ziyech is in absolute topvorm, maar een echte vedette ben je volgens mij pas als je dat niveau een paar seizoenen vasthoudt.
Dat denk ik ook. Hij was tot ruim een jaar geleden toch een beetje zo'n local hero. Beetje nukkig, tikkie lui. Als ie er zin in had... Het ging allemaal een beetje onder zijn voorwaarden, zo leek het.999 schreef:Ziyech is als voetbal mens in ieder geval wel enorm gegroeid.De vervolg stap naar AJAX is dus niet alleen voor AJAX extreem goed uitgevallen, maar ook voor Ziyech zelf ..
Wat je zegt: hij is als mens (althans, zo komt het op mij als buitenstaander over) en als speler enorm gegroeid. Compliment voor Ajax, maar vooral voor hem. Hij zit blijkbaar in een omgeving waarin ie zich top voelt.