Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 17, 2009 9:34 pm

Laudrup schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Laudrup schreef:Ik zou Donald op rechts proberen....
Donald heeft toch helemaal geen actie!?
Heb jij nog een suggestie dan?
Ik zou Suarez vanaf rechts laten spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Jöhnk » do sep 17, 2009 9:51 pm

Trab schreef:Vond naast Urby Siem de Jong ook aardig spelen. Type Cocu. Jammer dat zijn schoten net niet goed genoeg waren. Ben in ieder geval blij dat we niet in de laatste minuten nog tegen een counter zijn aangelopen. In Roemenie pakken we de 3 punten wel.
Mee eens, Siem was goed. Die ontwikkelt zich gelukkig. Om Aissati maak ik me wel zorgen, die staat totaal niet op zijn plek en dat merk je.

Verder begrijp ik de paniek niet zo. Timisoara is gewoon een enorm stugge ploeg, met goede verdedigers. Geen Sparta of zo.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Marillion » do sep 17, 2009 9:57 pm

Inderdaad, ze hebben gewoon Shaktar Donetsk uitgeschakeld hoor. Dus ik zie vooralsnog geen reden om te panikeren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Daily Blind » do sep 17, 2009 10:00 pm

Marillion schreef:Inderdaad, ze hebben gewoon Shaktar Donetsk uitgeschakeld hoor. Dus ik zie vooralsnog geen reden om te panikeren.
Het is ook geen paniek. Het is alleen erg om te zien dat deze selectie + trainer niet leren van eerdere wedstrijden. Daarnaast was het gewoon erg slecht vandaag.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Beloki » do sep 17, 2009 10:01 pm

Marillion schreef:Inderdaad, ze hebben gewoon Shaktar Donetsk uitgeschakeld hoor. Dus ik zie vooralsnog geen reden om te panikeren.
Helemaal mee eens.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door 666 » do sep 17, 2009 10:02 pm

Wat een dom gepruts van Ajax! Als je na een kwartiertje ziet dat die lange roemeense keeper alles pakt blijf je de bal toch niet hoog in z'n handen schieten? Maar niks hoor, pas tien minuten voor tijd de eerste poging tot een wegdraaiende corner...

Beste ajacied van de wedstrijd was vandaag de cornervlag in de hoek van het lege vak 410.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door brigade zuid » do sep 17, 2009 10:07 pm

Marillion schreef:Inderdaad, ze hebben gewoon Shaktar Donetsk uitgeschakeld hoor. Dus ik zie vooralsnog geen reden om te panikeren.
Panikeren niet maar het was gewoon erg slecht.. nauwelijks een kans gecreeerd. Heeft er trouwens nog iemand vertrouwen in dat het goed gaat komen met Sulejmani? Viel ook weer slecht in.

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Deli » do sep 17, 2009 10:33 pm

Ik heb het al opgegeven met Sulejmani.
Wellicht gaat hij ooit het tegendeel bewijzen maar dat zal niet in een Ajax-shirt zijn.

Ik vond het een hele vervelende pot vandaag. Irriteerde me aan het tijdrekken van die keeper vanaf minuut 2, aan alle hoge kansloze voorzetten van Ajax en aan het feit dat hun counters levensgevaarlijk waren.

Emanuelson - Alderweireld - Vertonghen ruim voldoende.
Kennedy ruim onvoldoende. Aissati onvoldoende. De Jong begon ronduit slecht maar herpakte zich enigszins. De Zeeuw miste Enoh.

Last but not least: ik zie het niet in Pantelic. Ok toegegeven hij heeft pas 40 minuten in een Ajax-shirt gestaan maar ik zie het nog niet.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10318
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door WP_Legend » vr sep 18, 2009 6:41 am

Ik begin me steeds meer te ergeren aan Kennedy... die voorzetten.... ongelooflijk dat die man bij Ajax mag spelen...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Zuidema » vr sep 18, 2009 6:47 am

De omslag bij Urby verrast me. Wedstrijdenlang kon ik hem wel wxxxx-en voor zijn slappe en inspiratieloze spel. Maar sinds hij linksback staat en hij er mede door Jol van doordrongen is dat daar zijn kansen liggen voor het WK vind ik hem weer verrassend gedreven en alert spelen. Kennelijk moet je die jongen een flinke worst voor zijn neus houden, voordat ie weer met drive gaat spelen en de kwaliteiten (die hij op zich best wel heeft) bij hem naar boven komen drijven.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door LucaS » vr sep 18, 2009 7:51 am

Had Cvitanich geen penalty moeten hebben? In het stadion leek het iig van wel.

Lichtpunt is toch wel dat ons centrale verdedigingsduo weer de nul heeft gehouden. De 5e wedstrijd samen, de 5e keer de nul. Klasse!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Kowalczyk » vr sep 18, 2009 7:53 am

brigade zuid schreef:Heeft er trouwens nog iemand vertrouwen in dat het goed gaat komen met Sulejmani?
Ikke niet.

Maar verder maak ik me om deze 0-0 niet te veel zorgen. Deze pot zouden we vorig jaar met 0-1 verloren hebben. Geprobeerd; niet gelukt. Volgende keer beter.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door martijn401 » vr sep 18, 2009 7:58 am

Het duurt wel erg lang met Sulejmani. Gisteren vond ik echter niet echt een maatstaf. Hij viel in toen de rest van het team de spirit al min of meer kwijt was na zoveel mislukte pogingen er door heen te komen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door joey » vr sep 18, 2009 8:14 am

Ajax viel me niet mee. Het spel was steriel. Voor zover ik het gezien heb dan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Daily Blind » vr sep 18, 2009 8:21 am

martijn401 schreef:Het duurt wel erg lang met Sulejmani. Gisteren vond ik echter niet echt een maatstaf. Hij viel in toen de rest van het team de spirit al min of meer kwijt was na zoveel mislukte pogingen er door heen te komen.
Gisteren was net als anders gewoon en maastaaf.. Die keren dat hij een bal kreeg had hij er gewoon wat mee moeten doen, maar meneertje doet net als alle voorgaande wedstrijden helemaal niks. In de winterstop voor een paar miljoen verkopen.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door martijn401 » vr sep 18, 2009 8:33 am

Verkopen? Wie zou hem willen in deze vorm. Als we de stijgende lijn in het veld spel ( wel heel flauw stijgend) kunnen doorzetten.Wil ik wel eens zien of hij daarin mee kan groeien. Ik bespeur ook geen greintje vertrouwen bij hem, dat moet hij ook maar eens terug vinden.
Gisteren was geen lekker moment om in te vallen. Maar wat hij deed viel weer niet mee nee.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door joey » vr sep 18, 2009 8:38 am

Zlatan Son of God schreef:In de winterstop voor een paar miljoen verkopen.
Dat kan toch niet? Hij heeft zestien miljoen gekost. Jol móet hem op de een of andere manier aan het voetballen krijgen.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door GangstaRiB » vr sep 18, 2009 9:06 am

Mickey komt er wel. Ik heb de indruk dat er nu vol aan hem gewerkt wordt, terwijl Van Basten hem vorig jaar liet flierefluiten. Dat komt nog wel goed. Het talent is er.

Terug on-topic.

Ajax speelde goed. Achterin niks weggegeven en totale controle. Dat is wel eens anders geweest...

Voorin liepen ze alleen door elkaar, dat was een beetje jammer. Dat had Jol anders moet oplossen. Trage vleugelspelers eruit (Issi en Kennedy), snelheid ervoor terug. En zorgen dat De Jong, Suarez én Dario elkaar niet voor de voeten lopen op de 16 meter.

columbus
Berichten: 5430
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door columbus » vr sep 18, 2009 9:07 am

joey schreef:
Zlatan Son of God schreef:In de winterstop voor een paar miljoen verkopen.
Dat kan toch niet? Hij heeft zestien miljoen gekost. Jol móet hem op de een of andere manier aan het voetballen krijgen.
Hoe groot het cliché ook is... Uiteindelijk zal hij het toch zelf moeten gaan doen. Beoordelen op het half uurtje van gisteren is m.i. niet fair. Misschien is hem een wedstrijd of 8 gewoon laten spelen wel een optie. Ik weet het niet, maar zonde vind ik het wel. Die jongen heeft hoe dan ook talent...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 18, 2009 9:13 am

LucaS schreef:Had Cvitanich geen penalty moeten hebben? In het stadion leek het iig van wel.

Lichtpunt is toch wel dat ons centrale verdedigingsduo weer de nul heeft gehouden. De 5e wedstrijd samen, de 5e keer de nul. Klasse!
Yep, was een pingel. Maar dan ben je dus afhankelijk van de referee. Als je later op de avond naar de samenvatting van psv kijkt, dan krijgen zij voor minder wel een pingel.

Als we dan de wedstrijd wel winnen, dan spreekt iedereen over een professionele wedstrijd. Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar. De meeste verwachte alweer dat Ajax deze ploeg wel even zou oprollen. In de competitie hebben ze slechts 2 goals tegen in 7 wedstrijden en ze hebben niet voor niks de Uefacup houder uitgeschakeld.

Duidelijk is dat de organisatie een stuk beter staat. Zeker met ons nieuwe centrum. Daarnaast is het te hopen dat Urby deze lijn kan doortrekken. Hij was gisteren echt goed.
Het grootste manco van deze ploeg is creativiteit en echte kwaliteit bij spelers die een wedstrijd vanuit het niks kunnen beslissen. We hebben alleen Suarez die dat kan.

Aisatti en Sulejmani maken vooralsnog hun potentie niet waar. Aisatti speelt alleen postbode en Sulejmani is geen schim meer van de speler die hij bij Heerenveen was.

In de competitie kunnen we toch wel een heel eind komen, omdat in tegenstelling tot de laatste jaren de organisatie een stuk beter is. Je moet alleen niet teveel wedstrijden als tegen Sparta spelen.
Het is voor Ajax te hopen dat de talenten die eraan komen (Jong Ajax/A1/B1), echte talenten blijken te zijn en dat we een echte Ajax spits kunnen vinden. Een fysiek & kopsterke spits. Dat ontbreekt echt in dit elftal. Een creatieve middenvelder met scorend vermogen zou ook mooi zijn en als laatste een goede centrumverdediger. Jan en Toby doen het goed, maar zoals al eerder gememoreerd in dit forum, je moet er niet aan denken dat 1 vd 2 wegvalt (blessures / schorsingen).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door joey » vr sep 18, 2009 9:16 am

Ben ik met je eens, natuurlijk moet hij het zelf doen. En natuurlijk heeft hij talent, maar er is iets mis met hem (fysiek? mentaal?). Maar wat ik bedoel is dat Ajax niet zomaar een speler van zestien miljoen bij het vuilnis kan zetten. Dat is onverantwoord. Daarom moet je spelers voor die prijs niet willen halen, vind ik. Een club wordt min of meer de gevangene van zo'n speler.

Van Basten probeerde het met pappen en nathouden, Jol pakt Mickey harder aan. Tot op heden is er geen teken dat de ene of de andere aanpak leidt tot verbetering.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door LucaS » vr sep 18, 2009 9:18 am

Vorig jaar had Sulejmani iig nog een behoorlijk rendement
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Deli » vr sep 18, 2009 9:20 am

Ajaciedjuh schreef:
LucaS schreef: Een fysiek & kopsterke spits. Dat ontbreekt echt in dit elftal. Een creatieve middenvelder met scorend vermogen zou ook mooi zijn en als laatste een goede centrumverdediger. Jan en Toby doen het goed, maar zoals al eerder gememoreerd in dit forum, je moet er niet aan denken dat 1 vd 2 wegvalt (blessures / schorsingen).
Spijker op zijn kop. Waarbij naar mijn mening de laatste twee het belangrijkst zijn. Wanneer je een creatieve middenvelder met scorend vermogen toevoegt zullen onze spitsen ook meer gaan scoren.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door joey » vr sep 18, 2009 9:21 am

Op papier wel, maar hij bleef ver verwijderd van het niveau dat je op basis van zijn transfersom van hem had mogen verwachten.

Steef suggereerde ooit dat Sulejmani een fysiek probleem had. Ik sluit zeker niet uit dat hij daarin gelijk had. Je ziet de versnelling, de explosiviteit niet meer bij Mickey.
Het stinkt aan alle kanten!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Mano » vr sep 18, 2009 9:22 am

Het enige creatieve vernuft moest weer van Suarez komen en die ging forceren waardoor hij veel balverlies leed.
Terwijl hij soms kansen kon creeren door snel te spelen. maar ja, dat is ontstaan door frustratie en kan ik hem vergeven.

Wat me blijft verbazen is dat als er 1 ajacied een kopduel aangaat (voorin) een andere ajacied GEEN positie neemt of in ieder geval een beweging maakt richting doel of richting het kopduel.
Hoe vaak ik niet zie dat er een duel is aangegaan en de bal vervolgens op 2 a 3 meter naast het duel op de grond valt. En op dat moment zie je een ajacied pas aanzetten om die bal op te pikken. dan ben je te laat, dan doe je aan passief meevoetballen.
Bij sulejmani is het helemaal schrikbarend slecht. En dan heb ik het nog niet over zijn voorzetten van 1.30 hoog. Volgens mij speelt ie te vaak met de Fjes. want dan kom je dr wel met een voorzet van 1.30hoog... Sulejmani komt niet meer goed. Ja ergens anders met een schone lei

voor de rest, te veel door het midden, te veel hoge voorzetten (die niet van de achterlijn kwamen) waardoor het makkelijk word voor 2 boomlange verdedigers.
Wel de 0 gehouden en op deze wijze is dit gewoon voor elke tegenstander een vervelende ploeg om tegen te spelen.

Blijft jammer om te zien dat ajax gedurende de wedstrijd niet inziet dat bepaalde dingen niet werken... en het dan anders probeert...
sommige spelers voetballen met een opdracht en zonder verstand.

sommige voorzetten moet je gewoon niet doen, dan heb je na 2x echt wel door. maar sommige spelers toch echt niet.
vooral de zgn. gestifte voorzet (zo noem ik hem maar even) waarbij de bal stijgt, 1 seconde blijft hangen en dan rustig daalt...
die voorzetten worden ALTIJD door de verdediger weggekopt...(zelfs in de F'jes)
een voorzet moet snel zijn en vallen/krullen, geef het een naam.
die gestifte voorzet is leuk om een pass over 40meter te geven naar de rechtsbuiten.

oordeel: redelijk gespeeld maar met een tegenvallend resultaat.
Maar geen man overboord...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie