Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door peter » zo nov 20, 2011 2:06 pm

Noem het dan van mijn part schottechniek. Een steekpass geven heeft meer met inzicht te maken en natuurlijk ook wel wat met techniek, maar een schot op doel lossen is een andere soort van traptechniek. Dat laatste is zwaar onder de maat bij het gros van deze spelers.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 2:23 pm

Zeux schreef:
999 schreef:
Wat mij opvalt is dat het lijkt dat ze verstijvenn op het moment supreme ( Ericsen ook ) .. Net effe de rust verliezen om de juiste hoek te kiezen of daadwerkelijk de bal goed te raken ..
Ik weet niet meer wie het postte, maar het was de uitspraak 'durf te falen'. En dat durven ze niet (meer). Zelfvertrouwen is zooo belangrijk. Net als motivatie. En bij iemand als Vertonghen heb ik het gevoel dat die motivatie ontbreekt. Hij balt zijn tijd bij Ajax uit.
Durf te falen is door Demosthenes genoemd, is volgens mij afkomstig van Immanuel Kant: http://nl.wikipedia.org/wiki/Immanuel_Kant

Durf te falen paste ooit bij Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 2:56 pm

Zeux schreef:
999 schreef:
Wat mij opvalt is dat het lijkt dat ze verstijven op het moment supreme ( Ericsen ook ) .. Net effe de rust verliezen om de juiste hoek te kiezen of daadwerkelijk de bal goed te raken ..
Ik weet niet meer wie het postte, maar het was de uitspraak 'durf te falen'. En dat durven ze niet (meer). Zelfvertrouwen is zooo belangrijk. Net als motivatie. En bij iemand als Vertonghen heb ik het gevoel dat die motivatie ontbreekt. Hij balt zijn tijd bij Ajax uit.
Mwah, mijn inziens ( en ervaring ) heeft het niet zoveel met durft te falen te maken, meer met op dat moment weten welke keuze je gaat maken.Het is net alsof ze steeds aan het nadenken zijn wat te doen.(Re)actiesnelheid, handelingssnelheid.Voor jezelf net effe dat meer tijd creeëren.Dat wat je ook terug ziet bij echte spitsen als ze ( moeten ) gaan nadenken.Deze spelers moeten veel meer door hebben wat ze doen moeten als ze op een bepaalde positie voor de goal komen, en niet in het moment supreme.Automatisme, en zeker op zo'n afstand minimaal tussen de palen.

Je hebt ook van die spelers die alles goed doen, maar dan op het laatste moment het te mooi willen doen ..

Mijn trainer zei altijd .. " Maak nu eerst die goal maar dan kijken ( bepalen ) we naderhand wel hoe mooi ie was " ..

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 4:49 pm

Ajax staat nu op een gedeelde plaats 4 (tot en met 8) Heeft de achtste plek ook recht op de nacompetitie?

Wel een spannende competitie met vijf ploegen met evenveel punten: Ajax, Feyenoord (Is toch een ploeg geschikt voor het rechterrijtje?), Vitesse (Werd toch steeds uitgelachen, een half jaar geleden net geen nacompetitie), Groningen (Weer zijn spits verkocht, paar spelers binnengehaald die Ajax niet meer wilde) en Heerenveen (met die slechte trainer, hoorde ik vorig seizoen)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Lionel » zo nov 20, 2011 6:10 pm

We zeggen toch niét dat het goed gaat?
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 6:14 pm

Rishi schreef:We zeggen toch niét dat het goed gaat?
Klopt, maar om de een of andere reden vind ik het niet naar wens gaan, terwijl de nieuwe lijn een jaar geleden al is ingezet, want ik denk dat Jol nu een jaar weg is en de selectie deze zomer is versterkt.

Wanneer gaan we het effect zien van die nieuwe lijn. Na een jaar trainen zal er toch iets van een automatisme inzitten? Ik zie bijvoorbeeld tegen Utrecht uit dat de balaanname van Vermeer goed is, jammer van de voortzetting, maar die is niet zo belangrijk als de balaanname.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 6:29 pm

We zijn dit weekend 1 punt ingelopen op AZ!
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 6:30 pm

LucaS schreef:We zijn dit weekend 1 punt ingelopen op AZ!
en de afstand tot RKC is gelijk gebleven?

Jammer dat we één wedstrijd minder hebben om die punten in te halen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Lionel » zo nov 20, 2011 6:49 pm

Demosthenes schreef:
Rishi schreef:We zeggen toch niét dat het goed gaat?
Klopt, maar om de een of andere reden vind ik het niet naar wens gaan, terwijl de nieuwe lijn een jaar geleden al is ingezet, want ik denk dat Jol nu een jaar weg is en de selectie deze zomer is versterkt.

Wanneer gaan we het effect zien van die nieuwe lijn. Na een jaar trainen zal er toch iets van een automatisme inzitten? Ik zie bijvoorbeeld tegen Utrecht uit dat de balaanname van Vermeer goed is, jammer van de voortzetting, maar die is niet zo belangrijk als de balaanname.
We doen het beter in Europa en zijn kampioen geworden. Nu jij.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 6:52 pm

We staan op een gedeelde 4e t/m 8e op een enorme achterstand van AZ, PSV en Twente en we vallen rollebollend over elkaar, we zijn het lachertje van de eredivisie.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Lionel » zo nov 20, 2011 6:54 pm

Onder Jol stonden we ook niét bovenaan.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 7:24 pm

Rishi schreef:Onder Jol stonden we ook niét bovenaan.
Klopt, maar moest Jol verdwijnen om net zo goed/slecht te presteren? Het is misschien naïef van mij, maar ik dacht dat we beter wilden presteren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 20, 2011 7:24 pm

Demosthenes schreef:We staan op een gedeelde 4e t/m 8e op een enorme achterstand van AZ, PSV en Twente en we vallen rollebollend over elkaar, we zijn het lachertje van de eredivisie.
Het lachertje? Misschien. Maar volgens mij hebben wij net zoveel sterren op ons shirt als alle andere Nederlandse betaald voetbalclubs bij elkaar.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 7:27 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Demosthenes schreef:We staan op een gedeelde 4e t/m 8e op een enorme achterstand van AZ, PSV en Twente en we vallen rollebollend over elkaar, we zijn het lachertje van de eredivisie.
Het lachertje? Misschien. Maar volgens mij hebben wij net zoveel sterren op ons shirt als alle andere betaald voetbalclubs bij elkaar.
Ik denk zelfs meer, want geen club heft er twee, PSV en Feyenoord één, HVV is geen tien keer kampioen geworden enz.

Ik leef in het heden en wil dat het nu goed gaat, aan de resultaten uit het verleden heeft Ajax nu niets.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13424
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Arthur » zo nov 20, 2011 7:52 pm

PSV heeft er wel twee, toch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 7:57 pm

Arthur schreef:PSV heeft er wel twee, toch?
Je hebt gelijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/PSV_(voetbalclub)#Erelijst

Je krijgt toch ook punten voor de schoonheid van het spel, soort " jurysterren", dan hebben wij er veel meer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 8:19 pm

Het eerste seizoen onder Jol wonnen we 16 van de 17 thuiswedstrijden, Toch? Maar goed, ik neem aan dat weinigen terugverlangen naar de tijd onder Jol.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 8:35 pm

LucaS schreef:Het eerste seizoen onder Jol wonnen we 16 van de 17 thuiswedstrijden, Toch? Maar goed, ik neem aan dat weinigen terugverlangen naar de tijd onder Jol.
Ik verlang wel naar het puntenaantal, naar iemand als Suarez die voetbalt op zijn intuïtie, i.t.t. wat ik nu zie.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13424
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Arthur » zo nov 20, 2011 8:47 pm

Ik denk dat op Lucas na iedereen wel terugverlangt naar Suarez.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 8:52 pm

Arthur schreef:Ik denk dat op Lucas na iedereen wel terugverlangt naar Suarez.
Het is meer dan Suarez, het is intuïtie, straatvoetbal. Ik wil niet terug naar de tijd van " Geef Suarez maar die bal, dan zien we wel" . Ik had Suarez graag in een Ajax-systeem gezien, maar realiseer me dat geniale voetballers niet in een systeem passen.

Nu zie je dat ook Serero doodbloedt, stuur hem a.u.b. naar een omgeving waar hij plezier beleeft aan voetbal, hij denkt te veel aan voetbal voor ons Ajax; het Ajax van nu is proberen om net als Van Gaal een team met systeem neer te zetten, maar met de filosofie van JC. Dat kan niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Lionel » zo nov 20, 2011 11:11 pm

Suarez was vandaag weer geniaal. Panna bij David Luiz.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Le T. » ma nov 21, 2011 9:11 am

Demosthenes schreef:
Arthur schreef:Ik denk dat op Lucas na iedereen wel terugverlangt naar Suarez.
Het is meer dan Suarez, het is intuïtie, straatvoetbal. Ik wil niet terug naar de tijd van " Geef Suarez maar die bal, dan zien we wel" . Ik had Suarez graag in een Ajax-systeem gezien, maar realiseer me dat geniale voetballers niet in een systeem passen.
Dat lijkt me niet. Een systeem lijkt me meer iets van don'ts dan van do's. Een systeem betekent nou juist dat als de een op intuitie iets doet de anderen daarop juist reageren.
Nu zie je dat ook Serero doodbloedt, stuur hem a.u.b. naar een omgeving waar hij plezier beleeft aan voetbal, hij denkt te veel aan voetbal voor ons Ajax; het Ajax van nu is proberen om net als Van Gaal een team met systeem neer te zetten, maar met de filosofie van JC. Dat kan niet.
Die tegenstelling is ook alleen maar neergezet om Cruijff een voet tussen de deur te geven, en dat wordt dan na verloop van tijd als feit aangenomen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie