Ajax - Juventus 18-02-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door 666 » do feb 04, 2010 11:10 am

Jij mag voor die 60 euro nog iemand gratis meenemen, Doc. Dus das maar 30 euro p.p.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 04, 2010 1:46 pm

Vandaag in de Telegraaf:
Financieel goed nieuws voor Ajax
AMSTERDAM - In de economisch zware tijden voor Ajax, kon Jeroen Slop ook goed nieuws melden. De financieel directeur was tijdens de presentatie van de jaarcijfers in oktober nog somber over de liquiditeitspositie en vreesde rood te moeten staan bij voormalig hoofdsponsor ABN Amro.


Jeroen Slop "Zoals ik het nu kan inschatten, denk ik dat we dit seizoen geen gebruik hoeven te maken van de kredietfaciliteit." Slop houdt een slag om de arm. "Je weet natuurlijk nooit helemaal zeker wat er gebeurt." Dat er voldoende geld in kas is, komt mede door de loting in de Europa League. ,,Voor het thuisduel met Juventus zijn al 47.000 kaarten verkocht. En over dat geld kunnen we direct beschikken. Het zou prettig zijn als de zestiende finale niet de laatste Europese wedstrijd is."
Er zijn dus kennelijk nog maar ongeveer 4.000 kaarten beschikbaar. Misschien veel losse plaatsen op de eerste ring of zo? :confused.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Thijs » do feb 04, 2010 1:54 pm

Nee, de eerste ring is al compleet uitverkocht, en de tweede ring ook bijna. De enige vakken waar nog kaarten in te verkrijgen zijn betreffen de lange zijdes op de tweede ring. 419 t/m 422 en 404 t/m 407.

Daar zijn nog zo'n 4.000 kaarten voor te krijgen, dus die vakken zitten nu voor 40% vol ofzo.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 04, 2010 1:56 pm

Maar waar komt dan de info vandaan die in dit topic een paginaatje eerder staat, Thijs?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Thijs » do feb 04, 2010 3:02 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Maar waar komt dan de info vandaan die in dit topic een paginaatje eerder staat, Thijs?
Oh, had ik niet eens gezien. :ajaxsmiley.gif:

Het is heel simpel eigenlijk, (zie nu dat het op Ajax Netwerk ook al uitgelegd wordt):
Ajax houdt 'bufferplaatsen' vrij voor fouten die door het systeem gemaakt worden. Regelmatig komt het voor dat mensen wel betalen, maar hun plaats al vergeven is. Om deze mensen toch een goed alternatief te kunnen bieden, houdt Ajax een bepaalt aantal kaarten apart. Deze gaan naar de mensen die met zo'n fout te maken hebben.
Blijkbaar hebben ze iets meer bufferplaatsen dan ze nodig hadden, en zijn deze net vrij gekomen.
Het is dus niet zo dat er ineens complete vakken bijkomen, het betreffen echt hooguit 20 kaartjes per vak. Als je nu inlogt op online kaartverkoop kun je ook voor vak 402 nog enkele kaarten kopen.

Bij een uitwedstrijd heeft Ajax ook altijd 15-20 kaarten 'vrij' als buffer. Soms wil een speler in het uitvak, soms zijn er wat mensen hun kaartje vergeten, soms gaan er nog een paar extra man van kaartverkoop mee, etcetera.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Thijs » do feb 04, 2010 3:05 pm

Overigens, het kan ook nog dat er vlak voor de wedstrijd slecht-zichtkaarten vrijkomen. Moet je wel half door een glazen plaat heenkijken, maar je betaalt slechts 12 euro ofzo.

En wat ook nog een mogelijkheid is, volgens mij zijn er 2500 kaarten gereserveerd voor de Juventus-supporters. Mochten zij maar met 1500 man komen (ofzo), dan wordt het uitvak een stukje kleiner gemaakt en gaat vak 415 nog in de verkoop, dat zijn ook goedkope kaartjes. Maar ik weet niet met hoeveel man ze van plan zijn te komen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 04, 2010 3:07 pm

Is dat ook weer uit de wereld. Thanks Thijs! :biggthumpup.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Thijs » zo feb 07, 2010 9:48 pm

Een paar dagen geleden waren er nog 1800 kaarten verkrijgbaar, dus ik durf de stelling wel aan dat we het gaan uitverkopen. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » zo feb 07, 2010 9:51 pm

Gewetensvraag... durf je daar 25.000 euro op te zetten? :smallgrin.gif:

Maar zonder gekheid... lekker nieuws. Een volle Arena... laat het maar kolken. Die Italianen gaan eraan! :onfire.gif:
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 09, 2010 4:27 pm

Of ze eraan gaan weet ik niet, maar ik heb wé zin in de 18e! Een dagje vrij genomen, voor de wedstrijd lekker de stad in, beetje bijkletsen met m'n makkers en dan ons cluppie steunen in de strijd tegen die gluiperige spagettivreters! En dan maar hopen dat een Griekse halfgod een oud wijf op de knietjes krijgt! (alsin: verslaan, At-ers! :eusa_naughty.gif: )
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Michael_B » di feb 09, 2010 4:28 pm

Ik heb de 18e ook vrij genomen, heerlijk. Kan niet wachten!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Kowalczyk » di feb 09, 2010 4:52 pm

Ik neem de middag vrij. Lekker aan het bier met mijn Engelse matties, die overkomen voor dit potje.

Ik heb zo'n sluimerend gevoel dat we wel eens voor een stuntje kunnen gaan zorgen. Juventus is kwetsbaar. Maar daar moet Ajax niet te erg van overtuigd zijn, want dan gaat het natuurlijk wél gewoon fout, want een hooghartig Ajax kan door elke Eredivisie-ploeg verslagen worden en dus zeker ook door elke Serie A-ploeg. Als Ajax er oprecht van overtuigd is dat Juventus een steviger ploeg heeft dan Ajax, maar dat er misschien iets mogelijk is als elke Ajacied het allerbeste van zichzelf laat zien en voor de volle 200% geconcentreerd is, dan kan er een stuntje inzitten.

Zou mooi zijn.

Dat het een toffe biermiddag wordt, weet ik wél zeker. En da's het belangrijkste.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41122
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Marillion » di feb 09, 2010 4:57 pm

Het zou al erg lekker zijn als we thuis een keer van ze kunnen winnen. Of we dan doorgaan zien we later in Turijn wel. Maar effe een keertje stunten zou goed zijn voor de moraal.

Overigens ben ik toch wel een beetje verrast dat het zo goed als uitverkocht is hoor. Had ik niet verwacht met deze prijsstelling i.c.m. de wanprestatie tegen Anderlecht.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door 999 » di feb 09, 2010 5:10 pm

Tja, Juventes .. hoe ga je daar tegen spelen ?. Welke tactiek geeft je succes tegen Italiaanse ploegen ?.

Lionel
Berichten: 47590
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Lionel » di feb 09, 2010 5:11 pm

Die is iedereen alweer vergeten...

Maar ik denk dus ook dat er wel een stunt aankomt...!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door generaal » di feb 09, 2010 5:14 pm

999 schreef:Tja, Juventes .. hoe ga je daar tegen spelen ?. Welke tactiek geeft je succes tegen Italiaanse ploegen ?.
Tegen dit Juventus is het bijna een prestatie om te verliezen. Zelfs Siena en Livorno zijn er momenteel niet kansloos tegen. Zolang Del Piero aan de ketting ligt, zijn ze zo goed als ongevaarlijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door 999 » di feb 09, 2010 5:24 pm

generaal schreef:
999 schreef:Tja, Juventes .. hoe ga je daar tegen spelen ?. Welke tactiek geeft je succes tegen Italiaanse ploegen ?.
Tegen dit Juventus is het bijna een prestatie om te verliezen. Zelfs Siena en Livorno zijn er momenteel niet kansloos tegen. Zolang Del Piero aan de ketting ligt, zijn ze zo goed als ongevaarlijk.
Dit is een typische achter het buro-supporter gedachte :smallgrin.gif:

Welke tactiek generaal ?.Met DP aan de ketting leggen ( als ie meedoet ) kom je er niet ..

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Kowalczyk » di feb 09, 2010 5:55 pm

generaal schreef:
999 schreef:Tja, Juventes .. hoe ga je daar tegen spelen ?. Welke tactiek geeft je succes tegen Italiaanse ploegen ?.
Tegen dit Juventus is het bijna een prestatie om te verliezen. Zelfs Siena en Livorno zijn er momenteel niet kansloos tegen. Zolang Del Piero aan de ketting ligt, zijn ze zo goed als ongevaarlijk.
Mag ik je er even aan herinneren dat we het hier over Ajax hebben? Oftewel: Europese D-categorie.

Als je in de Nederlandse competitie al niet eens een topclub bent, dan kun je van élke Serie A-ploeg verliezen. Dus ook van Siena en Livorno, en zéker van Juventus. Die zijn 'gewoon' beter dan Ajax hoor. Alles zal mee moeten zitten; iedereen zal top moeten zijn.

Maar dat kán, als je met goede attitude het veld in gaat.

Het is te hopen dat ze bij Juventus denken: ah, Ajax, tragisch geval, stelt niks voor, vergane glorie, die rollen we wel even op.

Als Ajax weer aan het voetballen komt, in de nabije toekomst, gaan we er trouwens op zeker van profiteren dat we onze naam kwijt zijn, trouwens. Da's heel gunstig. De gemiddelde Europeaan denkt bij het horen van de naam 'AFC Ajax' helemaal niks meer. We zijn net zo blanco als AA Gent, VfL Wolfsburg of Hammarby en dat vind ik persoonlijk alleen maar mooi. Dan zijn we van die historische molensteen af en kunnen we gaan profiteren van de onderschatting. Het heeft ook voordelen om geen grote naam meer te zijn.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 09, 2010 6:01 pm

Dat vraag ik me af, Ko. Ik denk dat er een aparte categorie is, waarin Ajax thuishoort en da's niet die van Wolfsburg, of Gent. Meer een categorie als Benfica, Celtic, Leeds United, Mönchengladbach. Vergane (Europese) glorie, maar als je er tegen loot denk je wel: hé een historische naam! Ik denk dat Ajax als zodanig wordt benaderd in Europa.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Khraa » di feb 09, 2010 6:03 pm

Juve zal wel hetzelfde gevoel hebben als wij Sparta Praag of Rode Ster Belgrado loten.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Kowalczyk » di feb 09, 2010 6:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat vraag ik me af, Ko. Ik denk dat er een aparte categorie is, waarin Ajax thuishoort en da's niet die van Wolfsburg, of Gent. Meer een categorie als Benfica, Celtic, Leeds United, Mönchengladbach. Vergane (Europese) glorie, maar als je er tegen loot denk je wel: hé een historische naam! Ik denk dat Ajax als zodanig wordt benaderd in Europa.
Ik denk dat je gelijk hebt met die nuance. Maar ik vind Ajax niet te vergelijken met Celtic: als Celtic uit de koker komt, denken de supporters meteen aan de sfeer die dat gaat opleveren, aan de komst van 25.000 luidruchtige Schotten. Ik denk dat die Europacup uit 1967 van minder belang is. Celtic wordt als een toffe loting ervaren vanwege de enorme aanhang die je dan over de vloer krijgt in je stad.

Ajax is denk ik wél vergelijkbaar met de categorie Benfica, Anderlecht, Mönchengladbach, IFK Göteborg, Borussia Dortmund, Dynamo Kiev. Dat wel. Namen waaraan een geurtje van historische grootsheid hangt, maar die verder geen ontzag inboezemt.

Ik denk dat de gemiddelde Europeaan banger is voor Shakthar Donetsk of CSKA Sofia (want: linke soep, je weet het nooit) dan voor Ajax. Rond de naam Ajax hangt een gevoel van 'kleine jonge mannetjes', 'naïef aanvallend', 'verdedigend gatenkaas' en 'schieten zichzelf altijd in de voet'.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Kowalczyk » di feb 09, 2010 6:09 pm

Khraa schreef:Juve zal wel hetzelfde gevoel hebben als wij Sparta Praag of Rode Ster Belgrado loten.
Ja. Zoiets, ja. Een schouderophalend gevoel van "had saaier gekund, maar had ook toffer gekund".

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Thijs » di feb 09, 2010 6:10 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat vraag ik me af, Ko. Ik denk dat er een aparte categorie is, waarin Ajax thuishoort en da's niet die van Wolfsburg, of Gent. Meer een categorie als Benfica, Celtic, Leeds United, Mönchengladbach. Vergane (Europese) glorie, maar als je er tegen loot denk je wel: hé een historische naam! Ik denk dat Ajax als zodanig wordt benaderd in Europa.
Dat denk ik ook. Steden en dorpen in Europa lopen allang niet meer uit als Ajax langskomt (soms nog wel), maar we hebben nog wel effe wat meer allure dan AA Gent of Hammarby.

Ik loot ook veel liever tegen Celtic of Benfica dan tegen Shakthar Donetsk of Villarreal, bijvoorbeeld. Dan mogen die laatste twee clubs wel betere spelers hebben, en beter voetbal op de mat leggen, maar dan speel je uit in zo'n betonstad in Oekraïne (met 80.000 toetermongolen) of voor 20.000 man in een Spaans dorp. Laat maar hangen. Dan liever een uitwedstrijd op Celtic Park, met 55.000 knotsgekke Schotten tegen een club waar de historie vanaf druipt.

Historie en traditie, daar koop je in het hedendaagse voetbal niks meer voor. Maar ik denk dat de gemiddelde Europese voetballiefhebber hun club nog altijd liever tegen Ajax ziet voetballen dan tegen AA Gent, Hammarby of Hannover 96.
En ik als Ajacied voetbal tien keer liever tegen Juventus dan tegen Sparta Praag, MSK Zilina of FK Borac. Boeiend of Juve nog goede spelers heeft of niet, of ze teren op het verleden, of we ze kunnen hebben of niet. We hebben eindelijk weer een wedstrijd van formaat in de Arena, en daar was ik wel aan toe na al die schrale Europacupavondjes voor 20.000 man. Fiorentina en Marseille was al mooi, en smaakte naar meer.

Ik heb hier echt jaren op gewacht, en verheug me ontzettend op beide ontmoetingen. En hoe Juventus ons ziet, dat moeten ze zelf weten, maar ik wil maar één ding: Een kolkende Arena, 90 minuten lang, en een week later een feestend uitvak na 90 of 120 minuten. Juve gaat eraan!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Jeroen126 » di feb 09, 2010 6:21 pm

Reken maar van jetje dat wij nog een naam hebben hoor. Niet meer als winnende club, maar als opleidingsinstituut spreken we nog steeds overal tot de verbeelding.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door generaal » di feb 09, 2010 6:59 pm

999 schreef:
generaal schreef:
999 schreef:Tja, Juventes .. hoe ga je daar tegen spelen ?. Welke tactiek geeft je succes tegen Italiaanse ploegen ?.
Tegen dit Juventus is het bijna een prestatie om te verliezen. Zelfs Siena en Livorno zijn er momenteel niet kansloos tegen. Zolang Del Piero aan de ketting ligt, zijn ze zo goed als ongevaarlijk.
Dit is een typische achter het buro-supporter gedachte :smallgrin.gif:

Welke tactiek generaal ?.Met DP aan de ketting leggen ( als ie meedoet ) kom je er niet ..
4-3-3, aangezien de backs van Juve lachwekkend slecht zijn, met Siem de Jong als diepste middenvelder, waarnaast De Zeeuw regelmatig op kan duiken. Eventueel kun je Vertonghen door laten schuiven om als extra breker naast Enoh te laten spelen. Alleen die linksbackpositie van jullie zou ik wel lichtelijk problematisch willen noemen: of je er nou Urby, Anita of Atouba neerzet.. voor dit soort wedstrijden is het brandhout.

Plaats reactie