PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Zuidema » zo apr 20, 2014 10:46 pm

Ajaciedjuh schreef:Je kunt moeilijk zeggen dat Kishna zijn kans heeft gegrepen in de speelminuten die hij heeft gekregen. Wat er niet bij is/niet speelt (of gekocht had moeten worden), wordt altijd met de dag sterker/beter.
Die jongen is nog jong, grillig en nukkig. Heeft bij momenten wel laten zien dat ie klasse heeft en dat zal in de loop van de tijd inderdaad sterker moeten worden. Of hij de vereiste mentaliteit heeft om te slagen (zowel voor hem zelf als voor het team) kan ik niet beoordelen. Het lijkt me op zich wel een jongen die je voorlopig wat kort moet houden en moet prikkelen. Voor zijn eigen bestwil.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door InnerHarbour » zo apr 20, 2014 10:47 pm

@ Wouter: Waren Duindorpers verkleed als Ajax-fans. :hypocrite.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Demosthenes » zo apr 20, 2014 10:50 pm

Zuidema schreef:
Ajaciedjuh schreef:Je kunt moeilijk zeggen dat Kishna zijn kans heeft gegrepen in de speelminuten die hij heeft gekregen. Wat er niet bij is/niet speelt (of gekocht had moeten worden), wordt altijd met de dag sterker/beter.
Die jongen is nog jong, grillig en nukkig. Heeft bij momenten wel laten zien dat ie klasse heeft en dat zal in de loop van de tijd inderdaad sterker moeten worden. Of hij de vereiste mentaliteit heeft om te slagen (zowel voor hem zelf als voor het team) kan ik niet beoordelen. Het lijkt me op zich wel een jongen die je voorlopig wat kort moet houden en moet prikkelen. Voor zijn eigen bestwil.
Het is een eigenwijze speler, maar wel iemand die een tegenstander kan passeren, die iets meer kan dan de bal rondspelen. Waarom zo lang wachten, wat moet hij als het al 1-5 is?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Zuidema » zo apr 20, 2014 11:02 pm

Demosthenes schreef: Het is een eigenwijze speler, maar wel iemand die een tegenstander kan passeren, die iets meer kan dan de bal rondspelen. Waarom zo lang wachten, wat moet hij als het al 1-5 is?
Oh zeker, een bovengemiddeld talent wat mij betreft. Hoop van harte dat ie gaat ontbolsteren. Zo eentje missen we voorin bij Ajax. Maar de gebraden duiven hoeven hem ook niet in de mond te vliegen. We geven volgens mij al veel te snel basisplekken op het Vlaggenschip aan talenten weg die zich nog volop moeten bewijzen.

10 minuten voor tijd laten invallen bij een 5-1 stand is op zich inderdaad vrij zinloos. Maar ja, die jongen had vrijdag al als basisspeler in Jong Ajax meegedaan (zonder kennelijk veel potten te breken). Kennelijk een bewuste keuze van FdB (in het kader van dat kort houden?). Dus het was wel te verwachten dat ie vanavond hoogstens een kort invalbeurtje zou krijgen.
Success will tear us apart.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Demosthenes » zo apr 20, 2014 11:10 pm

We geven volgens mij al veel te snel basisplekken op het Vlaggenschip aan talenten weg die zich nog volop moeten bewijzen.
Welke talenten die zich moeten bewijzen deden er vanavond mee? Denswil is de enige? Spelers als Klaassen en Boilesen hebben al in het nationaal team gespeeld, zijn al twintigers (gok ik)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Zuidema » zo apr 20, 2014 11:29 pm

Demosthenes schreef: Welke talenten die zich moeten bewijzen deden er vanavond mee? Denswil is de enige? Spelers als Klaassen en Boilesen hebben al in het nationaal team gespeeld, zijn al twintigers (gok ik)
Het ging me niet zozeer om vanavond. Ik zat met mijn opmerking vooral op Fischer te doelen. Had van mij wel wat gedoseerder gebracht mogen worden. Maar goed, ik lees net dat die jongen nog lang out zat zijn door een operatie aan zijn hamstring. Het opnieuw inbrengen zal dus sowieso gedoseerd moeten gebeuren.

Denswil is wat mij betreft een noodoplossing, mag zo spelend als vanavond blij zijn dat ie een contract krijgt van Ajax. En dat is ook niet de eerste keer dat ie loopt te knoeien, helaas. Klaassen speelt de laatste seizoenhelft ook wisselvallig, mag van mij incidenteel ook wel eens op de bank bekijken hoe het wel moet, neo-international of niet. Dat laatste is natuurlijk leuk voor die jongen, maar die grillen van Van Gaal moeten eigenlijk niet de leidraad voor Ajax zijn. Veltman hetzelfde verhaal. Rode lijn eigenlijk wat mij betreft: zeker eerstejaars moeten nog weinig te claimen hebben, of ze moeten echt verdomde goed zijn. Hou ze gretig, je moet die structurele basisplek op het Vlaggenschip verdienen. Geef dat privilege niet te snel weg. Dat is natuurlijk lastig met 'eigen jeugd eerst', maar soms gaat het me allemaal wel eens wat te rap met die jongens.
Success will tear us apart.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Demosthenes » zo apr 20, 2014 11:41 pm

Dat is natuurlijk lastig met 'eigen jeugd eerst', maar soms gaat het me gewoonweg wat te rap allemaal met die jongens.
Klaassen is 21 (oké, lang geblesseerd geweest), Veltman is al 22 (ook geblesseerd geweest), Boilesen is al 22 (ook geblesseerd geweest) Seedorf zat op die leeftijd al een paar jaar in het buitenland (was 19 toen hij naar Sampdoria ging?) Kluivert was 21 toen hij naar Italië ging? Leuk de pr van Ajax over die jonge spelers, maar ze zijn oud vergeleken met de jonkies vroeger. Over het tempo waarin ze spelen zullen we het maar niet hebben. Eriksen vertrok toen hij 21 was.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Zuidema » ma apr 21, 2014 12:01 am

Demosthenes schreef: Klaassen is 21 (oké, lang geblesseerd geweest), Veltman is al 22 (ook geblesseerd geweest), Boilesen is al 22 (ook geblesseerd geweest) Seedorf zat op die leeftijd al een paar jaar in het buitenland (was 19 toen hij naar Sampdoria ging?) Kluivert was 21 toen hij naar Italië ging? Leuk de pr van Ajax over die jonge spelers, maar ze zijn oud vergeleken met de jonkies vroeger. Over het tempo waarin ze spelen zullen we het maar niet hebben. Eriksen vertrok toen hij 21 was.
Werkelijk? Ik dacht dat die jongens 18 tot 20 jaar oud waren. Dat valt me dan toch wel wat tegen qua ontwikkeling, ondanks al dat blessureleed. Mijn verhaal komt dan inderdaad wat anders te liggen. Ik blijf er wel bij, dat als een jonge speler gewoon meerdere wedstrijden verzaakt hij wel eens gecorrigeerd mag worden met een plaatsje op de bank. Om hem ook zo duidelijk te maken dat ie tegen een gevaarlijke ondergrens aan zit te schurken, als talrijke correcties op de trainingen niet helpen. Moet je natuurlijk wel de alternatieven in je selectie hebben. FdB kan oeverloos veel vertrouwen geven aan zijn spelers, maar soms is het wel eens goed dat zo'n jonge speler aan het schrikken wordt gemaakt als hij langdurig niet afdoende presteert. Ook het rijtje Klaassen, Denswil, Veltman en Boilesen enz.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7367
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Trab » ma apr 21, 2014 12:03 am

Hij had Kishna meteen na die 5-1 in moeten brengen. Dan had ie nog bijna een helft gehad om getergd in te vallen. Hij kan het misschien wel matig doen op de training, maar slechter spelen dan de spelers die er nu stonden kon niet. Dus wat is het risico als je 5-1 achter staat? Als die jongen aan de bal komt dan heb je in ieder geval de verwachting dat er iets kan gebeuren. Dreiging. Iemand met een actie die een man uit kan spelen. Iets waar we gvd vroeger pattent op handen en waar er nu geen 1 van in het veld loopt. Veels te gevaarlijk voor Frankie. Stel je voor dat hij een man uitspeelt ipv risicoloos naar achteren tikt. Nee liever die IJslandse boer op linksbuiten of die kabouter zonder nek die geen voorzet kan geven. Breng hem lekker 10 minuten voor tijd Frankie. Krijgt zo'n jongen vertrouwen van.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Zuidema » ma apr 21, 2014 12:08 am

Ben ik met je eens, Trab. Maar het kon al niet meer na die wedstrijd vrijdag met Jong Ajax. Je kan Kishna dan niet ook nog eens een vrijwel volledige helft 2 dagen later laten spelen. Zeker niet als die jongen net terug is van langdurig blessureleed. De fout is dus al eerder gemaakt. Hij had niet of amper mee moeten doen met Jong Ajax. Maar kennelijk had FdB daar zijn redenen voor.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 21, 2014 12:50 am

Frank rekende zich al rijk. Had Kishna niet nodig, want hij 'doet het met de hele selectie'. Foutje. En dat laconieke gedoe met Vermeer in de beker zet je spelers natuurlijk ook niet op scherp. Het kan me verder niet schelen, want wij hadden onze schouders opgehaald over de beker en voor PEC is het de mooiste dag uit de clubgeschiedenis. Allang mooi dat we met dit A-jojo-jax kampioen worden.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7367
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Trab » ma apr 21, 2014 1:31 am

Zuidema schreef:Ben ik met je eens, Trab. Maar het kon al niet meer na die wedstrijd vrijdag met Jong Ajax. Je kan Kishna dan niet ook nog eens een vrijwel volledige helft 2 dagen later laten spelen. Zeker niet als die jongen net terug is van langdurig blessureleed. De fout is dus al eerder gemaakt. Hij had niet of amper mee moeten doen met Jong Ajax. Maar kennelijk had FdB daar zijn redenen voor.
Als dat zo is nestor, dan had hij hem helemaal niet in de selectie op moeten nemen. Die goser is nog jong, had echt nog wel 40 minuten kunnen knallen. Ik vind dat een coach altijd op alle scenario's voorbereid moet zijn. Een mooi voorbeeld is Louis van Gaal hoe hij in de wedstrijd tegen Colombia omging met die rode kaart. De Boer anticipeert nooit/slecht op situaties in het veld. Als je met 4-1 achterkomt en pec zakt met 11 man in, dan heeft het geen zin om door te gaan met schone en sigi als buitenspelers. Er lag totaal geen ruimte op de vleugels. Gevolg is - omdat ze geen passeractie hebben - dat ze iedere bal terug leggen. De wedstrijd schreeuwde om echte buitenspelers. Toch wacht Frankie tot het eerst 5-1 wordt voordat hij de sa brengt en Kishna zelfs pas 10 minuten voor tijd. Alle grote ploegen hebben een speler die met een persoonlijke actie iets kan forceren. Wij hebben er een en laten hem op de bank. Ik snap het gewoon niet.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Lionel » ma apr 21, 2014 2:32 am

Volgens Frank lag het alleen aan de scherpte en had Ajax pech dat iedere kans erin ging.....

Tegen Vitesse en Twente had Ajax ook dik achter kunnen staan. Toem gebeurde het niet. Geluk houdt een keer op..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 21, 2014 2:38 am

Is het trouwens zeker dat dit Ajax supporters waren? Waarom zouden die fakkels in het Ajax strafschopgebied gooien? Ik heb geloof ik nog nooit gehoord van hooligans die hun eigen keeper of ploeg aanvallen. Het is altijd iemand van de tegenstander. En het was, volgens de berichten, een 'geplande actie'. Hopelijk snel een onderzoek naar wie die mensen waren, en waar die fakkels vandaan kwamen.

Twee voordelen bij een nadeel. Ajax kan nu niet gemakzuchtig de zomer in, wat wel een risico was geweest bij de dubbel. En de eerste wedstrijd, om de JC schaal, is tegen PEC. Na deze afgang is dat een prima motivatie om meteen scherp aan het seizoen te beginnen.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Kilroy » ma apr 21, 2014 2:54 am

Ja, wat wil je nou? Ajax heel trots op de goede financiele zaken, maar het capital van een beroeps sport team moet beslist op het speelveld lopen en niet in de bestuurskamer liggen. Soi!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13426
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Arthur » ma apr 21, 2014 7:18 am

Heb maar delen van de wedstrijd gezien, maar het lijkt me duidelijk dat het vooral een probleem qua scherpte was. Ajax dacht de beker al in de tas te hebben en in de pauze na dat vuurwerk hebben de spelers elkaar waarschijnlijk al gefeliciteerd. Dat Ajax altijd scherp moet zijn om te kunnen winnen hebben we al vaker geconstateerd. Deze ploeg kan geen wedstrijd op 80% winnen.

Los daarvan was het natuurlijk een ontzettend gênante uitslag en het laatste beetje glans is hiermee wel van de landstitel. Volgend jaar moet het echt allemaal een stuk beter.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door GangstaRiB » ma apr 21, 2014 7:50 am

Rishi schreef:Volgens Frank lag het alleen aan de scherpte en had Ajax pech dat iedere kans erin ging.....

Tegen Vitesse en Twente had Ajax ook dik achter kunnen staan. Toem gebeurde het niet. Geluk houdt een keer op..
Frank begint steeds onrealistischer te klinken. Zwolle was gewoon veel beter en dat lag niet aan vechtlust aan de kant van de Zwollenaren, maar gewoon goed voetbal en tactisch de papieren op orde hebben.

Ajax was weer zoekende en kon helemaal niks klaarspelen.

Als Frank het afdoet als scherpte, mij best, maar dan liegt ie iedereen voor.

We zijn vernederd in een bekerfinale en aan de andere kant hoor je de verhalen over het bestormen van Europa. Best potsierlijk he? Deze wedstrijd zat er inderdaad aan te komen. De laatste paar wedstrijden was Ajax al van het veld geblazen, maar drukte de tegenstander niet door. Nu wel en zie het resultaat.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7367
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Trab » ma apr 21, 2014 7:52 am

Arthur schreef:Heb maar delen van de wedstrijd gezien, maar het lijkt me duidelijk dat het vooral een probleem qua scherpte was. Ajax dacht de beker al in de tas te hebben en in de pauze na dat vuurwerk hebben de spelers elkaar waarschijnlijk al gefeliciteerd. Dat Ajax altijd scherp moet zijn om te kunnen winnen hebben we al vaker geconstateerd. Deze ploeg kan geen wedstrijd op 80% winnen.

Los daarvan was het natuurlijk een ontzettend gênante uitslag en het laatste beetje glans is hiermee wel van de landstitel. Volgend jaar moet het echt allemaal een stuk beter.
Ik kwam er ook pas bij 3-1 in Arthur. Er waren nog 70 minuten te spelen en wat ik zag was vooral machteloosheid. Ik vind dit echt de zwartste bladzijde onder de boer. Tegen PSV kan je een keer dik verliezen, tegen Salzburg ook doordat er veel geld achter zit. Maar zo vernedert worden als tegen pec.. Bram van Polen. Waar hebben we het over? Ik dacht dat ik er na een nachtje slapen wel overheen zou zijn, maar dan kijk je op teletekst en dan zie je weer staan 'pec vernedert ajax'. Zo pijnlijk. Ik wou dat het me allemaal minder kon schelen als Ajax een keer verliest, maar het went verdomme nooit. Het is als een vrouw die je bedonderd en pijn doet maar die je toch niet los kan laten. Fucking hoer ben je Ajax.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Zuidema » ma apr 21, 2014 8:07 am

Wat mij betreft was het een afgetroefd worden op scherpte én taktiek. Waarbij het een het ander wel versterkt, natuurlijk. Pijnlijk om te zien dat we daarin nog geen stappen gemaakt hebben, na een paar ferme oorwassingen internationaal en fikse waarschuwingen nationaal. Kennelijk blijven we wat op eenzelfde leveltje hangen van veilig op balbezit spelen met heel bedachtzaam en voorzichtig de weg naar voren zoeken. Maar zodra we onder druk worden gezet of als de tegenstander een blok achterin plaatst, weten we het vaak niet meer. En helemaal niet, als we menen de zaken wel in de derde versnelling af te kunnen handelen.

Merkwaardig ook dat FdB na afloop meldde dat Pec speelde zoals hij verwacht had. Is FdB dan niet bij machte zijn spelers taktisch en mentaal afdoende te prepareren op die twee bovengenoemde speelwijzes van Pec? Of pakken de spelers zijn wijze (?) lessen niet op? Zoals Jans dat met zijn spelers van vermeende mindere kwaliteit dat kennelijk wel kon? Natuurlijk speelden die jongens uit Zwolle de wedstrijd van hun leven, maar na de 2-1 en zeker na de 3-1 had Ajax toch ook wakker moeten zijn? Niets van dat alles, we bleven maar slap, slordig en doelloos doorploegen en -ploeteren. Schrijnend om te zien. Hopelijk doet FdB dit nu niet af als een incident en gaat hij serieus zijn teamplan en de kwaliteit van zijn selectie eens onder de loep nemen. En ingrijpen.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door zeux » ma apr 21, 2014 8:20 am

Hij heeft het toch al afgedaan? 'Scherpte'. Klaar. Vierde schaal ophalen en Ajax is weer het heertje.

Zolang die schalen gehaald worden is er tevredenheid en gebeurt er niets.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 8:21 am

Demosthenes schreef: Klaassen is 21 (oké, lang geblesseerd geweest), Veltman is al 22 (ook geblesseerd geweest), Boilesen is al 22 (ook geblesseerd geweest) Seedorf zat op die leeftijd al een paar jaar in het buitenland (was 19 toen hij naar Sampdoria ging?) Kluivert was 21 toen hij naar Italië ging?
Kluivert en met name Seedorf waren uitzonderlijke talenten, zeker ook in fysiek opzicht. Je vergelijking is oneerlijk. Komt nog bij dat zij in een goed draaiend team terecht kwamen, met ervaren spelers als De Boertjes, Blind en Rijkaard. Dat voetbalt toch iets gemakkelijker dan wanneer je als jonkie de kar moet trekken.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door GangstaRiB » ma apr 21, 2014 8:22 am

Ben wel benieuwd hoe Cruijff over z'n project denkt. Voorheen was Jopie er als de kippen bij na een slechte wedstrijd, maar de laatste paar weken/maanden is het verdacht rustig.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door zeux » ma apr 21, 2014 8:25 am

Yopi schreef:
Demosthenes schreef: Klaassen is 21 (oké, lang geblesseerd geweest), Veltman is al 22 (ook geblesseerd geweest), Boilesen is al 22 (ook geblesseerd geweest) Seedorf zat op die leeftijd al een paar jaar in het buitenland (was 19 toen hij naar Sampdoria ging?) Kluivert was 21 toen hij naar Italië ging?
Kluivert en met name Seedorf waren uitzonderlijke talenten, zeker ook in fysiek opzicht. Je vergelijking is oneerlijk. Komt nog bij dat zij in een goed draaiend team terecht kwamen, met ervaren spelers als De Boertjes, Blind en Rijkaard. Dat voetbalt toch iets gemakkelijker dan wanneer je als jonkie de kar moet trekken.
Als je dat constateert, hoe kun je dan '100 %' jeugd blijven verdedigen?

Een team heeft een betere balans nodig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door GangstaRiB » ma apr 21, 2014 8:27 am

Zeux schreef:
Yopi schreef:
Demosthenes schreef: Klaassen is 21 (oké, lang geblesseerd geweest), Veltman is al 22 (ook geblesseerd geweest), Boilesen is al 22 (ook geblesseerd geweest) Seedorf zat op die leeftijd al een paar jaar in het buitenland (was 19 toen hij naar Sampdoria ging?) Kluivert was 21 toen hij naar Italië ging?
Kluivert en met name Seedorf waren uitzonderlijke talenten, zeker ook in fysiek opzicht. Je vergelijking is oneerlijk. Komt nog bij dat zij in een goed draaiend team terecht kwamen, met ervaren spelers als De Boertjes, Blind en Rijkaard. Dat voetbalt toch iets gemakkelijker dan wanneer je als jonkie de kar moet trekken.
Als je dat constateert, hoe kun je dan '100 %' jeugd blijven verdedigen?

Een team heeft een betere balans nodig.
:biggthumpup.gif:

De excuses raken zo langzamerhand wel op. Jong team, slechtdraaiend elftal..... :excited.gif: En ik de afgelopen tijd maar lezen dat we weergaloos voetbal spelen, want 3 kampioenschappen ofzo iets.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Cluijffert » ma apr 21, 2014 8:28 am

Ja, die 5-1 staat wel voor altijd in de boeken. Even los daarvan, we hadden als eerste club de tripple kunnen winnen. Da's er meer een voor de statistieken, maar het was wel een aardige geweest. Los van de sabotage actie van die halve-feijenoorders achter ons doel, was het allemaal lamlendig en als er enige winst te halen is, zou dat zijn dat het TH eindelijk beseft dat we weliswaar buitengewoon hebben gepresteerd de afgelopen jaren, maar dat de manier waarop heel vaak on-Ajax was en het ook zeker niet heeft tegengezeten. Vorig jaar had het team al te weinig kwaliteit, dus na het vertrek van je sterkhouders, is het huidige Ajax alleen maar zwakker geworden. Het is een illusie om te denken dat dit alleen met jeugd inpassen verholpen kan worden. En ook volgens het evangelie van Jopie mag er echt wel 'gekocht' worden. Dat deed hij in zijn tijd als trainer bij Ajax en Barcelona tenslotte ook met wisselend succes.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Plaats reactie