FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 06, 2011 2:36 pm

Le T. schreef:
Jöhnk schreef:Zagreb kan er helemaal niks van. Dat mochten we woensdag niet zeggen, maar het blijkt opnieuw. Vorige keer na de wedstrijd tegen Zagreb werd Ajax weggetikt door Feyenoord.
Ook dat, maar wat ploegen in Europa vaak niet kunnen is omgaan met 4-3-3 en positiespel, dan kan Eriksen lekker tussen de linies lopen en krijgt Enoh tijd, en dan lijkt het alsof Ajax heel goed kan voetballen.
Enoh was een uitzondering, speelde wel een goede wedstrijd. Ik ga iets anders doen, ben Ajax even helemaal beu.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo nov 06, 2011 2:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door SylvievdVaart » zo nov 06, 2011 2:37 pm

Jöhnk schreef:
999 schreef:Afijn, we geven de pasta maar weer de schuld ..
Die pasta is blijkbaar heel erg ja. Je hoort ook de supporters al weken/maanden/jaren zeuren over het feit dat Ajax wel eens om 12.30 uur speelt. Wat dat betreft zitten de fans op dezelfde golflengte als de spelers.
Precies, zeikwijfgolflengte.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 06, 2011 2:39 pm

Het is jammer dat cilessen nog slechter is...

Anita is geen voetballer, klaar. Ooier kan echt niet meer, heb me dood geërgerd aan het terug lopen iedere keer.
Ajax!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Cruijff » zo nov 06, 2011 2:41 pm

Laudrup schreef:Dat mensen dit nog grappig vinden. Als ze vorig jaar de titel niet hadden gepakt dan was ik allang van een brug afgesprongen.

GODVERDOMME.
Tuurlijk is dit grappig... Hoeveel mag je Ajax nog gunnen als er op zo'n belabberde manier gefaald wordt? Idd als 15 mei verkeerd was afgelopen dan waren we een nog groter lachertje geweest dan feyemoord maar laten we eerst maar ff lachen om het comedy kapers elftal dat Ajax heet. Dit even in een middagje analyseren gaat niet lukken. Laten we eerst maar een lading hoon over Ajax heen gieten, dat hebben diverse spelers wel verdiend. Van der Wiel lijkt in een wedstrijd als deze geen directe schuld te hebben aan de tegengoals. Toch gaat helemaal niemand vrijuit als je 6 tegengoals krijgt. Wat hij deed was alibi verdedigen, hij hielp zijn medespelers geen moment. Maarja met een Belgenmop genaamd Jantje als 'vriend' in de achterhoede van je eigen ploeg, heb je op het veld geen tegenstander meer nodig.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Demosthenes » zo nov 06, 2011 2:42 pm

Het is begin november en het kampioenschap is al verspeeld! Dat gebeurde vroeger pas eind november?

Wordt het niet tijd om wat oud-spelers bij het elftal te betrekken, spelers die hun ervaringen kunnen overbrengen, kunnen laten zien hoe je moet verdedigen? :confused.gif: :confused.gif: :confused.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Banjavi » zo nov 06, 2011 2:43 pm

Ajax mag saampjes met Feyenoord strijden om een plekkie bij de eerste 9...

Ook spannend.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door D_skilled » zo nov 06, 2011 2:51 pm

wimpey schreef:FdB had voor aanvang van het seizoen een linksbenige verdediger moeten halen. We hebben hem op AT nog zó gewaarschuwd. Dat heeft Ajax al een zak met punten gekost dit seizoen. En het voorkomt dat je vanuit de opbouw snel kunt spelen, want Anita haalt op die plek het tempo eruit. Durft niet risicorijk en hard in te spelen.
+1

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Zuidema » zo nov 06, 2011 2:53 pm

Giacomo Puccini schreef: Anita is geen voetballer, klaar. Ooier kan echt niet meer, heb me dood geërgerd aan het terug lopen iedere keer.
Anita is geen verdediger, hoort op het middenveld thuis. Vd Wiel eigenlijk ook. Vertonghen kan dit met zijn rollator niet meer belopen, zeker niet met veel ruimte in de rug. Vertonghen is 1 op 1 sowieso erg kwetsbaar. En Vermeer, tja Vermeer...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Duke » zo nov 06, 2011 2:54 pm

6 doelpunten tegen? Tegen Utrecht? Als het niet zo triest was zou ik in lachen uitbarsten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Banjavi » zo nov 06, 2011 2:56 pm

Is dat onder Jol wel eens gebeurd? Zoveel doelpunten tegen?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door D_skilled » zo nov 06, 2011 2:57 pm

Nee. Persoonlijke fouten heb je als coach niet in de hand. Uiteraard vergroot je de kans daarop door Ooijer bij de selectie te houden en geen verdediger te kopen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Michael_B » zo nov 06, 2011 2:58 pm

Demosthenes schreef:Het is begin november en het kampioenschap is al verspeeld! Dat gebeurde vroeger pas eind november?

Wordt het niet tijd om wat oud-spelers bij het elftal te betrekken, spelers die hun ervaringen kunnen overbrengen, kunnen laten zien hoe je moet verdedigen? :confused.gif: :confused.gif: :confused.gif:
Het seizoen is voorbij, verspeeld. Hopen op vCL of lekker een jaartje EL spelen. Is de finale van de EL volgend seizoen niet in de Arena?

Ik heb me er eigenlijk al bij neergelegd. Twijfel nog wie ik liever als kampioen zie: AZ of PSV. Liever AZ wanneer dat zou betekenen dat PSV geen CL haalt, want dan gaan die financieel weer naar de klote. Maar als Alkmaarse Ajacied zou dat wel zwaar zijn en bovendien zie ik PSV meer klaarspelen in de CL. Laten we ook niet vergeten dat een titel van AZ niet automatisch betekent dat PSV geen CL speelt.

Anyway: FdB kan gaan bouwen aan een nieuw Ajax. Vertonghen en Van der Wiel zullen vertrekken, mogelijk ook Alderweireld, Eriksen, Sulejmani en Boerrigter. Van Vermeer kunnen we afscheid nemen, evenals Ooijer.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Cruijff » zo nov 06, 2011 2:58 pm

banjavi schreef:Is dat onder Jol wel eens gebeurd? Zoveel doelpunten tegen?
Nee, maar ook niet onder Olsen, Wouters, Ten Cate en Adrie Koster. De afgelopen 20 jaar kreeg alleen Van Basten het voor elkaar om bij een wedstrijd in Eindhoven 6 tegengoals te incasseren. Ook met Kenneth Vermeer in het doel trouwens.
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo nov 06, 2011 2:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door 999 » zo nov 06, 2011 2:58 pm

Jöhnk schreef:
999 schreef:Afijn, we geven de pasta maar weer de schuld ..
Die pasta is blijkbaar heel erg ja. Je hoort ook de supporters al weken/maanden/jaren zeuren over het feit dat Ajax wel eens om 12.30 uur speelt. Wat dat betreft zitten de fans op dezelfde golflengte als de spelers.
Ja, dur zijn er velen die steeds zoeken naar excuses .. De meesten doen dat ook nog eens voor de wedstrijd .. Ik geloof dat ze dat je indekken noemen ...

Weet niet wie het was die woensdag voor de microfoon stond te tetteren dat die 4 - 0 tegen Zagred de hele wereld over zou gaan :smallgrin.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Michael_B » zo nov 06, 2011 2:59 pm

banjavi schreef:Is dat onder Jol wel eens gebeurd? Zoveel doelpunten tegen?
Heeft er onder Jol wel eens iemand 3 eigen doelpunten in 1 wedstrijd gemaakt?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13428
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Arthur » zo nov 06, 2011 2:59 pm

Ik had in de voorbereiding al de angst dat blessures ons de das om zouden doen en dat is helaas uitgekomen.
Wanneer trekt er eens iemand aan de bel over al die spierblessures? De medische begeleiding schiet zwaar te kort, net als het spelersbeleid ivm de vervangers.
Laatst gewijzigd door Arthur op zo nov 06, 2011 3:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door CdE » zo nov 06, 2011 3:00 pm

Eigenlijk was het veldspel van Ajax vandaag gewoon goed. Misschien, wat dat betreft, wel de beste wedstrijd v/h seizoen. Er wordt niet voor niets 4x gescoord.

Alleen als dan Vertonghen, Ooijer, Anita en Vermeer zo lopen te kutten dan krijg je ook zomaar 6 tegengoals en verlies je alsnog.

Ik heb Janssen trouwens niet gezien vandaag.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Cruijff » zo nov 06, 2011 3:03 pm

CdE schreef:Eigenlijk was het veldspel van Ajax vandaag gewoon goed. Misschien, wat dat betreft, wel de beste wedstrijd v/h seizoen. Er wordt niet voor niets 4x gescoord.

Alleen als dan Vertonghen, Ooijer, Anita en Vermeer zo lopen te kutten dan krijg je ook zomaar 6 tegengoals en verlies je alsnog.

Ik heb Janssen trouwens niet gezien vandaag.
Dat laatste klopt, Theo lijkt niet mee te kunnen in zo'n hoog tempo, maar dat komt ook voor een groot deel omdat zijn medespelers hem geen moment helpen. Je moet Theo veel ballen geven dus ook alle vrije trappen en corners laten nemen. Waarom Eriksen zich nog steeds met spelhervattingen bemoeit is me een raadsel.

Het veldspel was inderdaad prima, maar sommige Ajax spelers spelen als een mietje. Met een echte kerel in het doel (Steek!) en bijvoorbeeld een pure verdediger als Joris Mathijsen op de plek van Vertonghen repareer je in mijn ogen grote delen van het Ajax lek al snel.

Wouter
Berichten: 18933
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Wouter » zo nov 06, 2011 3:03 pm

Ik vind het raar dat Ajax opeens niet meer kan verdedigen. Twintig doelpunten tegen alweer. Vorig seizoen kregen ze toch maar weinig tegen? Met vrijwel dezelfde achterhoede?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Cruijff » zo nov 06, 2011 3:05 pm

Wouter schreef:Ik vind het raar dat Ajax opeens niet meer kan verdedigen. Twintig doelpunten tegen alweer. Vorig seizoen kregen ze toch maar weinig tegen? Met vrijwel dezelfde achterhoede?
Haha ja maar je moet die wedstrijden van vorig seizoen eens stuk voor stuk terugkijken. Bijvoorbeeld aan het einde van het seizoen de uitwedstrijd van Ajax tegen jouw favoriete club NEC of Heerenveen uit. Dan was het een wonder dat Ajax 1 tegendoelpunt kreeg en niet 4 of 5.

Ook bij Excelsior thuis wist Ajax een 1-0 voorsprong weg te geven door Bovenberg gewoon vrij te laten bij een corner. Ajax kan gewoon niet verdedigen. Al jaren niet.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Demosthenes » zo nov 06, 2011 3:07 pm

Verschillen? Stekelenburg i.p.v. en geen Ooijer, afgezien van het feit dat Anita geen back is (ook geen rechtsback)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door 999 » zo nov 06, 2011 3:08 pm

Zuidema schreef:
Giacomo Puccini schreef: Anita is geen voetballer, klaar. Ooier kan echt niet meer, heb me dood geërgerd aan het terug lopen iedere keer.
Anita is geen verdediger, hoort op het middenveld thuis. Vd Wiel eigenlijk ook. Vertonghen kan dit met zijn rollator niet meer belopen, zeker niet met veel ruimte in de rug. Vertonghen is 1 op 1 sowieso erg kwetsbaar. En Vermeer, tja Vermeer...
Vermeer was vandaag voor het eerst een drama, maar met Cillissen in het doel had je er net zo veel om je oren gekregen.Tis triest om te zien dat wilskracht, duelkracht enz. tegen dit AJAX er voor zorgt dat men door de hoeven zakt.Overgens pleit ik niet voor werkvoetbal.Maar het is frappant om te zien dat Utrecht spelers zo gemakkelijk vrij/weg konden lopen bij de AJAX spelers.En dat gebeurt dus niet voor de eerste keer.

Frappant is dat de spelers weten wat ze kunnen verwachten in Utrecht.Frappant is ook dat ze door de wapens van Utrecht, die voor deze wedstrijd zelf ook schutter wedtsrijden speelden, worden afgetroef.Wat te doen ?, welke opstelling nu weer dat het tij moet keren ?, welke speler(s) nu weer erlangs of een schop onder hun kont ?, Welke spelers nu weer gaan halen,wat moet er nu weer geoefend gaan worden op de training .. Deze liedje horen we nu alweer tig jaar ..

Kampioen van de toeval, niet van het voetbalspel ...

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Michael_B » zo nov 06, 2011 3:13 pm

CdE schreef:Eigenlijk was het veldspel van Ajax vandaag gewoon goed. Misschien, wat dat betreft, wel de beste wedstrijd v/h seizoen. Er wordt niet voor niets 4x gescoord.

Alleen als dan Vertonghen, Ooijer, Anita en Vermeer zo lopen te kutten dan krijg je ook zomaar 6 tegengoals en verlies je alsnog.

Ik heb Janssen trouwens niet gezien vandaag.
Helemaal mee eens. Ajax was zo slecht niet voetballend. Als Vermeer er niet 3 eigen goals inlegt en Ooijer/Vertonghen/Anita gewoon wakker zijn win je hier gewoon.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Demosthenes » zo nov 06, 2011 3:14 pm

Als, als als; het feit dat het niet gebeurt geeft de klasse aan of juist het gebrek eraan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door mattie » zo nov 06, 2011 3:16 pm

Zo nu gaat ik mijn KUT FRUSTRATIE eens afschrijven.....

Vermeer..... Bank 3x vandaag de fout ingegaan.. Geef nu Jasper maar de kans.
Anita... Tribune of alleen middenveld
Vertonghen.. LB en weg met die band... Je bent verdediger... Bij elke goal was hij negatief betrokken omdat hij niet achter zijn verdediging staat en geen rugdekking verschaft...( je mag ook verkocht worden in de winterstop)
Eriksen ik heb je alleen die goal zien maken...
Suljemani... Bij de E junioren leren ze al om over de bal te kijken...

Hopelijk gaat FdB nu werkelijk ingrijpen anders haalt ie de kerst niet.. Als de rest wint sta je al op 11 punten van de koploper en doe je voor spek en bonen mee.
Hij heeft nu 2 weken de tijd om het aan te passen.
Wat er uit moet is het GVD uitverdedigen... Geef de bal een peer naar voren....

Dit Ajax heeft achterin killers nodig. Kijk eens hoe de 2-1 erin gaat... Gewoon niet mee verdedigen... (foutje JAN) Kijk eens hoe de 3-3 erin gaat... gewoon verdedigen en de 1e fout van Vermeer...Alles in de 5 meter gebied is van jou en moet je een killer zijn.

Al met Al...Calimero gedachten hoeft niet meer... Niks mentaliteit gewoon niet beter kunnen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie