Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Marillion » wo sep 19, 2012 8:13 am

Dat Babel geen hele wedstrijd zou gaan spelen was vooraf ook wel duidelijk. Daar is hij nog niet fit genoeg voor en hij heeft veel arbeid moeten verrichten. Bovendien moet hij het hele seizoen nog mee. De competitie is voor ons veel belangrijker. Ik moet overigens toegeven dat Babel boven mijn verwachting heeft gespeeld in het centrum.

Het is erg zonde dat we dat punt niet over de streep hebben kunnen trekken. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat Dortmund wel degelijk de betere was. Op de momenten dat zij het tempo omhoog gooien kunnen we niet mee.

De buitenspelers kwamen er absoluut niet aan te pas en Eriksen slaagt er maar niet in om de status van talent te ontgroeien. Het blijft allemaal te flets en te vrijblijvend. Ik weet wel dat het moeilijk is om het elftal op sleeptouw te nemen in zo'n wedstrijd maar voor een speler met zijn talent mag de lat ook wat hoger liggen. Ik denk dat hij in een beter elftal absoluut mee kan maar betwijfel of hij ooit een bepalende speler gaat worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Arthur » wo sep 19, 2012 8:17 am

Eriksen moet vooral mentaal een knop om gaan zetten. Ik denk dat het hem tot nu toe iets te makkelijk is gegaan in zijn carriëre.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door 999 » wo sep 19, 2012 8:57 am

Ondanks een drie keer verkeerd raken uittrap, stond Vermeer ook weer goed te keepen ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Marillion » wo sep 19, 2012 9:05 am

Absoluut. Paar keer prima gered en een penalty gestopt. Vermeer is ook gewoon onze eerste doelman. Wat mij betreft kan daar geen discussie over zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door El Clavo » wo sep 19, 2012 9:17 am

Eigenlijk hebben Babel en Poulsen mij het meest verbaasd in positieve zin. Ajax had 2 fases in de westrijd waarin ze de beste kansen krijgen, maar toen Babel en Poulsen na 70 minuten op waren voelde je de bui al hangen. Jammer, want een gelijkspel had nog ruimte gegeven voor die derde plek.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Michael_B » wo sep 19, 2012 9:19 am

Alexander schreef:Net terug uit Duitsland. Super zonde dat je een puntje laat glippen. Babel speelde echt fantastisch. Grote klasse. Ook Blind en Toby vond ik sterk spelen. Iedereen is super positief over Poulsen, maar die vond ik echt dramatisch. Zoveel balverlies ook. Buitenspelera, en zeker Boerrigter, vond ik heel erg zwak.
Mee eens. Vond Poulsen niet heel best, Sana en Boerrigter slecht. De verdediging en Babel speelden prima, inclusief Blind! Jammer dat we het laten glippen, maar Dortmund was gewoon iets beter. Op naar ADO!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 19, 2012 9:28 am

Poulsen speelde prima. Dortmund wist zich geen raad met het inzakken van Poulsen bij de opbouw en dat de backs ver doorschoven.
Poulsen zat er ook regelmatig tussen. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven. Poulsen en Babel waren gewoon op n 70 minuten. Dat scheelde een slok op een borrel.

Boerrigter speelde aanvallend slecht, verdedigend deed hij zijn werk. Hij heeft gewoon wedstrijden nodig. Al verwacht ik in de Nederlandse competitie dat Babel vaak linksbuiten komt te staan en Siem in de spits.

Als Poulsen, Babel en ook Boerrigter wedstrijdfit gaan worden en onze talenten blijven zich doorontwikkelen, dan kan het nog leuk worden dit jaar. As zondag wordt crusiaal m.b.t. de competitie. Een mentale tik en voorlopig afhaken of de stijgende lijn verder oppakken.

Op de rare actie van Moisander na bij de goal (trok hij zijn hoofd op het laatst in!?), speelde hij samen met Toby een ontzettend goede wedstrijd. Ricardo na een slechte start een prima herstel. Blind trekt zijn 'vorm' door.

Eriksen moet meer een vent worden en beslissend zijn op zulke momenten (eerste kans in de wedstrijd). Siem begon sterk, maar was slordig.
Sana begon zeer slecht, maar ook hij herstelde zich (zonder goed te voetballen). Vermeer was goed, alleen die uittrappen :confused.gif: . Zonde want je staat dan meteen weer onder druk.

Babel was uiteraard de MOTM, maar hij heeft weinig scorend vermogen. Daar gaan we ons nog genoeg aan irriteren. Ik vond namelijk dat hij de beste kans van de wedstrijd had (vrij kopbal op voorzet Boerrigter).
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo sep 19, 2012 10:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Marillion » wo sep 19, 2012 9:33 am

Vermeer kwam met het verwerken van een aantal ballen ook in de problemen doordat er geen afspeelmogelijkheden meer waren. Het positiespel is niet goed genoeg om de druk van Dortmund te weerstaan. Als laatste optie gaat de bal dan naar Vermeer en die moet het dan maar oplossen. Als het elftal dat beter gaat oplossen zal het voor Vermeer ook makkelijker worden om een bal goed te plaatsen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door zeux » wo sep 19, 2012 9:34 am

Arthur schreef:Eriksen moet vooral mentaal een knop om gaan zetten. Ik denk dat het hem tot nu toe iets te makkelijk is gegaan in zijn carriëre.
Ja, dat idee krijg ik ook steeds meer. En in de NL-competitie kom je er ook mee weg om op halve kracht te draaien. Hij heeft ook ongelooflijk veel krediet als 'groot talent'. Er is wel gemopper en er wordt wel geconstateerd dat hij matig tot slecht speelt, maar hij wordt nooit echt hard aangepakt. Ook niet door de fans. Zeker als je dat vergelijkt met de manier waarop andere spelers worden afgezaagd als ze een keer een bal verkeerd raken.

Ik denk ook dat het nooit meer echt wat gaat worden met Eriksen bij Ajax. Hij zit in de verkeerde groef. Mocht hij echt zijn talent willen waarmaken, moet hij naar een andere competitie gaan, waar hij wordt uitgedaagd en misschien een keer wel op zijn tenen moet gaan lopen en ambitie tonen. Goede kans dat hij dan meteen opbloeit en een waardevolle kracht wordt. Maar het kan natuurlijk even goed dat het er gewoon niet in zit. Weten we dat ook meteen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Lionel » wo sep 19, 2012 9:37 am

Daley was goed!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door elliquido » wo sep 19, 2012 10:08 am

Zit hier nu met een kater op het werk.
Met een 0-0 of 1-1 hadden we goede zaken gedaan. Nu pakken die duitsers 3 dure punten.

Er was in de 2e hellft nog een afvallende bal die voor het 5 meter voor het doel toch nog gestopt werd. Toen dacht ik , het mag echt niet.

Die bal voor babel was net te hoog overigens...
Boerichter had die 1 op 1 moeten maken net als eriksen.. pfff

Was iig een leuke dag in een mooi stadion, (nu zonder veiligheidsnet ;-) )

Nu maar bijkomen met een kopje koffie, keeltje smeren met wat dropjes en de mentale kater verwerken.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Thijs » wo sep 19, 2012 10:15 am

elliquido schreef:Was iig een leuke dag in een mooi stadion, (nu zonder veiligheidsnet ;-) )
Ik mag het niet zeggen maar ik ben altijd blij als die dingen worden gesloopt. Rot op met die netten zeg.

En ik heb PoA even snel ontmoet, ander hoogtepunt van de dag! ;)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door mattie » wo sep 19, 2012 10:25 am

Poulsen die jongen was gewoon op.. misschien had FdB daarvoor een ander moeten brengen...
Dat hij Poulsen laat staan, dat mag je FdB aan rekenen...
Babel was gewoon top en hopelijk gaat hij die lijn doortrekken. Maar het valt bij hem met veel wedstrijd ritme op doen.

Wat ik ook FdB aanreken is dat hij altijd Eriksen laat staan... Dat Ventje heeft nu wel genoeg speel tijd gehad in de speelbak..
Over onze aanvoerder heb ik het maar niet.. Want dat is zijn "oog appeltje" :confused.gif:

Boerrighter helemaal wedstrijd fit had die bal er wel ingeschopt.. Jammer maar deed wel zijn werk goed.

Sana ka je ook niks aanrekenen.. Die jongen komt net kijken bij zowel ajax als in de CL.. Wel had je misschien Lukoki kunnen brengen en hem kunnen wisselen.. Je zag en voelde het aankomen dat Dortmund ging drukken en dan in de omschakeling had je wat kunnen forceren.

De rest benoem ik niet, want dat was dik in orde allemaal.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door peter » wo sep 19, 2012 10:27 am

De Dominee schreef:
Alexander schreef:Net terug uit Duitsland. Super zonde dat je een puntje laat glippen. Babel speelde echt fantastisch. Grote klasse. Ook Blind en Toby vond ik sterk spelen. Iedereen is super positief over Poulsen, maar die vond ik echt dramatisch. Zoveel balverlies ook. Buitenspelera, en zeker Boerrigter, vond ik heel erg zwak.
Mee eens. Vond Poulsen niet heel best, Sana en Boerrigter slecht. De verdediging en Babel speelden prima, inclusief Blind! Jammer dat we het laten glippen, maar Dortmund was gewoon iets beter. Op naar ADO!
Poulsen liet zien dat hij dit hogere tempo in ieder geval (nog?) niet aan kan, zeker niet qua handelingsnelheid. Verder vond ik dat hij veel te weinig druk zette. Bij balverlies liep hij altijd achteruit, terwijl je dan juist naar voren moet. Verder heeft hij een aardige lange bal en de obligate balletjes gingen allemaal prima. Nee, ik vind hem een tikkie pseudo.

De buitenspelers waren matig en komen vooralsnog tekort, maar het positiespel op het middenveld was ook om te janken. Voordat de bal bij (met name) Sana kwam, stond die jongen alweer tegen twee man. Kansloos. Wil je die jongen(s) gebruiken, dan moet het sneller, zodat ze hun man 1-op-1 kunnen aanvallen. Dat gebeurde veel te weinig in mijn ogen.

Verder was het verbazingwekkend om te zien dat Babel er uit moest en dat Schöne op 9 ging spelen. Daar waar Babel bijna iedere bal goed wist te verwerken en de bal bij zich kon houden, zag je dat we niet meer onder de druk uit konden voetballen. Dat lag met name weer aan Poulsen, want die was echt op 70 minuten. Die laatste 20 minuten waren van erbarmelijk niveau van zijn kant.

Neemt niet weg dat je het van Poulsen nog niet mag verwachten. Van Eriksen mag en moet je daarentegen wel wat verwachten en die zakte compleet door het ijs. Zonde, want hier lagen gewoon kansen op minimaal 1 punt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Marillion » wo sep 19, 2012 10:34 am

Wat het wel of niet wisselen van Poulsen betreft. Wie hadden we op de bank zitten om die positie over te nemen? Zo even snel uit m'n hoofd zal dat niet veel geweest zijn of zie ik nu iemand over het hoofd?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Lionel » wo sep 19, 2012 10:35 am

En dan mag geconcludeerd worden dat Frank slecht heeft gewisseld.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7376
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Trab » wo sep 19, 2012 10:38 am

Ik begrijp alle euforie over Babel niet hoor. Op CL-niveau krijg je 2-3 goede kansen, daar moet je er 1 van maken. Hij presteert het om een vrije kopkans in de 2e ring te koppen. Zo'n bal moet toch minstens tussen de palen belanden? En in de 1e helft mist hij het overzicht/handelingssnelheid om een vrijstaande speler naast hem te zien. Dat zijn 2 100% kansen. Hij heeft wel keihard gewerkt, maar als spits mist hij de techniek en handelingssnelheid. Ik had liever De Jong in de spits gezien en Babel op de plek van Boerrigter. Dan was je veel meer aan voetballen toegekomen. De fases dat we nu in balbezit waren en controleerden waren tekort. Jammer, had veel meer ingezeten.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Le T. » wo sep 19, 2012 10:40 am

Best leuke wedstrijd, maar Dortmund speelde niet best en gaat op deze manier weer geen hoge ogen gooien in de CL. Er mist gewoon wat extra klasse, met Babel als beste speler. Boerrigter, Sana, De Jong, ze kunnen allemaal hun taak uitvoeren, maar tegen zulke tegenstanders brengen ze niets extra's en hebben die dreiging ook niet. Het is weer allemaal systeem en minimale invulling.

Zeux schreef:
Arthur schreef:Eriksen moet vooral mentaal een knop om gaan zetten. Ik denk dat het hem tot nu toe iets te makkelijk is gegaan in zijn carriëre.
Ja, dat idee krijg ik ook steeds meer. En in de NL-competitie kom je er ook mee weg om op halve kracht te draaien. Hij heeft ook ongelooflijk veel krediet als 'groot talent'. Er is wel gemopper en er wordt wel geconstateerd dat hij matig tot slecht speelt, maar hij wordt nooit echt hard aangepakt. Ook niet door de fans. Zeker als je dat vergelijkt met de manier waarop andere spelers worden afgezaagd als ze een keer een bal verkeerd raken.

Ik denk ook dat het nooit meer echt wat gaat worden met Eriksen bij Ajax. Hij zit in de verkeerde groef. Mocht hij echt zijn talent willen waarmaken, moet hij naar een andere competitie gaan, waar hij wordt uitgedaagd en misschien een keer wel op zijn tenen moet gaan lopen en ambitie tonen. Goede kans dat hij dan meteen opbloeit en een waardevolle kracht wordt. Maar het kan natuurlijk even goed dat het er gewoon niet in zit. Weten we dat ook meteen.
Maar waarom is hij dan tot talent van 60 miljoen gebombardeerd? Eerst zijn de verwachtingen belachelijk hoog opgeschroefd, en nu maakt hij dat niet waar en ligt het aan hem? Het was gewoon een hype, de meeste mensen zijn helemaal niet goed in talent herkennen, wat er toe leidt dat als er dan een keer eentje is waarbij zij dat ook menen te zien of denken op de mening van anderen af te kunnen gaan, dat ze dan extra hard gaan roepen wat voor talent het is. Ik volg VI niet, maar als iemand als Derksen die bijvoorbeeld Ibrahimovic de miskoop van de eeuw vond omdat die niet kon voetballen meent dat het een talent is moet je uitkijken. Wat ik maar wil zeggen: het idee dat Eriksen een supertalent is komt bij mijn weten niet van mensen met een bewezen oog voor talent.

VdV werd ooit ook tot supertalent gebombardeerd, maar die had niet alleen zijn balbehandeling, maar ook zijn inzicht en zijn gif, en die ontwikkelde zich snel, werd met de wedstrijd beter. Als iemand aan het groeien is kun je natuurlijk een voorspelling doen dat hij heel groot wordt. Maar Eriksen laat weinig gif en inzicht zien, en bovenal staat hij al 3 jaar praktisch stil in zijn ontwikkeling. Als iemand zich niet ontwikkelt is het natuurlijk onzin om die ontwikkeling tot topper voor vanzelfsprekend aan te nemen. Zijn balbehandeling en lichtvoetigheid is niet wat hem verhindert om een topper te worden, maar daarmee alleen wordt het ook geen topper.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Marillion » wo sep 19, 2012 10:43 am

Trab schreef:Ik begrijp alle euforie over Babel niet hoor. Op CL-niveau krijg je 2-3 goede kansen, daar moet je er 1 van maken. Hij presteert het om een vrije kopkans in de 2e ring te koppen. Zo'n bal moet toch minstens tussen de palen belanden? En in de 1e helft mist hij het overzicht/handelingssnelheid om een vrijstaande speler naast hem te zien. Dat zijn 2 100% kansen. Hij heeft wel keihard gewerkt, maar als spits mist hij de techniek en handelingssnelheid. Ik had liever De Jong in de spits gezien en Babel op de plek van Boerrigter. Dan was je veel meer aan voetballen toegekomen. De fases dat we nu in balbezit waren en controleerden waren tekort. Jammer, had veel meer ingezeten.
Heeft, wat mij betreft, alles met het verwachtingspatroon te maken. Babel was zeker niet foutloos maar het viel me wel 100% mee. Die beperkingen kennen we wel dus dat was geen verrassing.

Maar ik speel nog altijd liever met De Jong in de spits en denk inderdaad dat we daarmee en met Babel op de vleugel mogelijk wat verder waren gekomen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door sander » wo sep 19, 2012 10:52 am

Mooi avond gehad gister. Leuke wedstrijd en goede sfeer. Jammer dat we met lege handen stonden. Toby en Moisander speelde goed, jammer van die goal in de 87e minuut. Lekker op zijn duits weer. Zat naast het uitvak en vind het toch jammer dat er mensen in het uitvak zaten die meer bezig waren met de supporters van Dortmund dan met de wedstrijd. Vooraf 30 aangehouden, na de wedstrijd ook nog of verliep dat rustig? Nog lang moeten blijven zitten?

Jammer, maar koppie omhoog naar zondag en de volgende CL wedstrijden.
Snap trouwens niet dat de Boer zolang wachte met wisseleren. Boerigter en Sana waren niet goed en had lukoki gebracht. Lag veel ruimte achter de verdediging.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door peter » wo sep 19, 2012 11:05 am

Trab schreef:Ik begrijp alle euforie over Babel niet hoor. Op CL-niveau krijg je 2-3 goede kansen, daar moet je er 1 van maken. Hij presteert het om een vrije kopkans in de 2e ring te koppen. Zo'n bal moet toch minstens tussen de palen belanden? En in de 1e helft mist hij het overzicht/handelingssnelheid om een vrijstaande speler naast hem te zien. Dat zijn 2 100% kansen. Hij heeft wel keihard gewerkt, maar als spits mist hij de techniek en handelingssnelheid. Ik had liever De Jong in de spits gezien en Babel op de plek van Boerrigter. Dan was je veel meer aan voetballen toegekomen. De fases dat we nu in balbezit waren en controleerden waren tekort. Jammer, had veel meer ingezeten.
Niet mee eens. De keren dat we in balbezet waren en controleerden waren tekort, maar dat lag natuurlijk niet aan Babel. Dat lag veel eerder aan het gebrekkige spel achter hem, waardoor hij vaak te maken kreeg met een lange bal waar hij zich maar over moest ontfermen. Als kapstok heeft hij daar het maximale uitgehaald, hoor. Sterker nog, hij bracht rust in het aanvalspel. In de tweede helft had hij ook maar een ondankbare taak. Babel had die kopbal moeten scoren en had die bal breed moeten leggen toen de keeper uit de goal was. Maar ja, Siem de Jong had ook zeeën van tijd bij die rebound. Waarom hij die bal met een flying kick schiet is mij een raadsel. Gewoon binnenkant voet en plaatsen.

De keren dat Babel op de vleugel uit week waren zijn zwakste periodes. Een bal voorzetten kan hij bijvoorbeeld niet. Denk overigens wel dat hij het beter zou doen dan Boerrigter, want die was echt pet. Als je er met goed positiespel uit komt, dan moet je wel zorgen dat je als buitenspeler scherp staat. Boerrigter stond tot tweemaal toe te scherp, waardoor je een sterke uitbraak om zeep helpt. Dat is gewoon inzicht en kwaliteit, want voor de rest bracht hij toch al niets.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Thijs » wo sep 19, 2012 11:08 am

sander schreef:Vooraf 30 aangehouden, na de wedstrijd ook nog of verliep dat rustig? Nog lang moeten blijven zitten?
Ging wel rustig, tot 23.30u blijven zitten en toen gewoon tussen wat late borrelaars van Dortmund naar de parkeerplaatsen lopen.

Geen idee of er nog aanhoudingen zijn geweest, ken wel iemand die in z'n eentje nog de nacht moest zien door te komen aangezien zijn trein pas om 6.45u ging, haha...dat is vrij lastig in het Eindhoven van Duitsland op een kale dinsdagavond.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7376
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Trab » wo sep 19, 2012 11:25 am

Peter schreef:Niet mee eens. De keren dat we in balbezet waren en controleerden waren tekort, maar dat lag natuurlijk niet aan Babel. Dat lag veel eerder aan het gebrekkige spel achter hem, waardoor hij vaak te maken kreeg met een lange bal waar hij zich maar over moest ontfermen. Als kapstok heeft hij daar het maximale uitgehaald, hoor. Sterker nog, hij bracht rust in het aanvalspel. In de tweede helft had hij ook maar een ondankbare taak. Babel had die kopbal moeten scoren en had die bal breed moeten leggen toen de keeper uit de goal was. Maar ja, Siem de Jong had ook zeeën van tijd bij die rebound. Waarom hij die bal met een flying kick schiet is mij een raadsel. Gewoon binnenkant voet en plaatsen.

De keren dat Babel op de vleugel uit week waren zijn zwakste periodes. Een bal voorzetten kan hij bijvoorbeeld niet. Denk overigens wel dat hij het beter zou doen dan Boerrigter, want die was echt pet. Als je er met goed positiespel uit komt, dan moet je wel zorgen dat je als buitenspeler scherp staat. Boerrigter stond tot tweemaal toe te scherp, waardoor je een sterke uitbraak om zeep helpt. Dat is gewoon inzicht en kwaliteit, want voor de rest bracht hij toch al niets.
Rust in het aanvalspel? Ik zit nooit rustig als Babel de bal krijgt. Door zijn sterke lichaam weet hij de bal meestal wel vast te houden, maar eer dat hij dat ding onder controle heeft en de vrije man gezien heeft zijn we 5 minuten verder. Voor de rest niks dan lof over zijn werklust.
Wat die kans van Siem betreft: heb je helemaal gelijk in. Maar toch zie ik hem liever in de spits dan Babel. Siem laat zich altijd slim inzakken naar het middenveld waardoor het positiespel beter wordt. Onze beste wedstrijden hebben we ook met hem in de spits gespeeld.
Boerrigter was zwak gisteren, maar hij is er dan ook heel lang uitgeweest. Ik had Babel op links gezet.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door elliquido » wo sep 19, 2012 12:29 pm

Babel moest eruit vanwege een schop die hij had gekregen.

vervolgens gaat de boer de mist in m.i.

Hij moet niet shone in de spits opstellen (kon logioscherwijs geen bal vasthouden) maar de jong en shone terug op het midden. Dit strookt ook m.i. tegen de ajax filosofie die hij zo graag wou uitdragen !

Verder had hij gemakkelijk 10 min voor tijd 1 nieuwe vleugelspits kunnen inbrengen. en dat 5 min later weer om het tempo wat uit de wedstrijd te halen.

Nu kon Dortmund na de wissel van Babel continue stormen. (vooral over de flanken).

Mijn gevoel overheerst dat De Boer hier toch een fout heeft gemaakt.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door brigade zuid » wo sep 19, 2012 1:15 pm

Thijs schreef:
elliquido schreef:Was iig een leuke dag in een mooi stadion, (nu zonder veiligheidsnet ;-) )
Ik mag het niet zeggen maar ik ben altijd blij als die dingen worden gesloopt. Rot op met die netten zeg.

En ik heb PoA even snel ontmoet, ander hoogtepunt van de dag! ;)
Het kan aan mij liggen maar ik hoorde alleen de Dortmund supporters maar tijdens de wedstrijd.

Plaats reactie