En assists, nee ik blijf erbij dat alles bij AJAX draait om Suarez, gaat nog heel vies tegenvallen als ie weg is. Zie je vandaag toch ook, als Suarez die vrije trap er niet inlegt verlies je hier gewoon.Zlatan Son of God schreef:Doordat Suarez zoveel scoort wordt hij te nadrukkelijk gezocht.LucaS schreef:En juist vanwege dat laatste geloof ik er ook niet in dat Ajax zonder Suarez niets is. Volgend seizoen in plaats van Suarez een scorende spits en meer combinaties, en het zou wel eens heel erg mee kunnen vallen. Sowieso vond ik veel spelers vanmiddag egoistisch
Roda JC-Ajax 4-10-2009
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Roda JC-Ajax 4-10-2009
Dat is ook mijn idee.Al zal het er natuurlijk van af hangen wat AJAX gaat halen, en dat is altijd even afwachten.Persoonlijk blijf ik het een gemis vinden dat KJH vertrok, juist nu, met JOL aan het roer had ik graag KJH samen met Suarez in de spits gezien ..LucaS schreef:En juist vanwege dat laatste geloof ik er ook niet in dat Ajax zonder Suarez niets is. Volgend seizoen in plaats van Suarez een scorende spits en meer combinaties, en het zou wel eens heel erg mee kunnen vallen. Sowieso vond ik veel spelers vanmiddag egoistisch
Blij met de punten ...
- Daily Blind
Rik vd Boog had de opvolger toch al op zijn lisjtje staan?
En dat was ?.Zlatan Son of God schreef:Rik vd Boog had de opvolger toch al op zijn lisjtje staan?
Blij met de punten ...
- Daily Blind
Geen idee.. Als het aan mij ligt gaan we gewoom met Castilion starten.999 schreef:En dat was ?.Zlatan Son of God schreef:Rik vd Boog had de opvolger toch al op zijn lisjtje staan?
Wellicht doet Castillion het ook beter dan Pantelic.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Nou, heb wat samenvattingen gezien van Jong AJAX en Castilion.Hij oogt langzaam.Heeft wel een neusje voor de goal.Maar bedenk wel dat je Jong AJAX niet met AJAX 1 kan vergelijken.Tempo is veel hoger, handelingssnelheid moet veel hoger zijn, fysiek moet je 120% in orde zijn.M.a.w. breng je deze speler(s) te vroeg dan kan het heel vlug afgelopen zijn ..Zlatan Son of God schreef:Geen idee.. Als het aan mij ligt gaan we gewoom met Castilion starten.999 schreef:En dat was ?.Zlatan Son of God schreef:Rik vd Boog had de opvolger toch al op zijn lisjtje staan?
Blij met de punten ...
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:40 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Daily Blind
In iedergeval beter dan Cvitanich.Bertje schreef:Wellicht doet Castillion het ook beter dan Pantelic.
Klopt Voetske, maar hij heeft de snelheid wel. Als je hem gaat gebruiken moet je hem wel vertrouwen geven, want anders kan het juist zoals jij al zegt snel afgelopen met hem zijn.
Maar ik ben erg bang dat Ajax gewoon geen opvolger heeft. En in de eredivisie loopt er geen opvolger rond, waardoor het 7 uur bord op schoot scouten geen nut heeft.
- Daily Blind
Lazic is helemaal niks.. Die Lazic in de jeugd (B2??) is zeker familie, want die kan er ook niks van.Vedette-10- schreef:Zoals Lazic het ook beter zou doen dan Rommedahl en Kennedy. Zoals Van Rhijn, Blind en Kappelhof het beter zou doen dan Wielaert en Oleguer. Zoals Aslan het beter zou doen dan Bruno Silva. Zoals Sarpong het beter zou doen dan De Jong. Ga zo maar door..
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:39 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
- Daily Blind
Vedette-10- schreef:We krijgen Seok, we hebben Castillion als talent, we hebben Cvitanich en Pantelic en volgend jaar keert Bodul terug: wat is er nou een probleem?
Bodul

-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ajaciedjuh
Dat het te weinig kwaliteit is (Dario, Pantelic, Bodul). Castillion is nog niet zo ver. Seok kan ik nog niet beoordelenVedette-10- schreef:We krijgen Seok, we hebben Castillion als talent, we hebben Cvitanich en Pantelic en volgend jaar keert Bodul terug: wat is er nou een probleem?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roda JC-Ajax 4-10-2009
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:38 pm, 7 keer totaal gewijzigd.
Had zo voor Pantelic kunnen gelden.999 schreef:Tempo is veel hoger, handelingssnelheid moet veel hoger zijn, fysiek moet je 120% in orde zijn.M.a.w. breng je deze speler(s) te vroeg dan kan het heel vlug afgelopen zijn ..
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Daily Blind
Pantelic loopt alleen veel langer mee..voor een jong talent is het veel belangrijker, omdat hij gewoon direct klaar moet staan, want anders wordt hij gelijk af gemaakt en dan is het lastig om terug te komen.Bertje schreef:Had zo voor Pantelic kunnen gelden.999 schreef:Tempo is veel hoger, handelingssnelheid moet veel hoger zijn, fysiek moet je 120% in orde zijn.M.a.w. breng je deze speler(s) te vroeg dan kan het heel vlug afgelopen zijn ..
Pantelic heeft genoeg bagage om een beetje kritiek te doorstaan.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:38 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Valt wel mee. Ik volg Ajax al tientallen jaren (Ben niet de enige, weet ik) en heb de periode JC volop meegemaakt, in de Meer met 10.000 à 12.000 anderen, zo ook de periode van JC als trainer en de periode Van Gaal, maar Ajax heeft dat gemiddelde nooit gehaald (per competitie) Ene MvB scoorde zo'n vijf keer tegen Sparta, maar miste die wedstrijd nog veel meer opgelegde kansen.Nou, weet niet.Kijk men valt hier regelmatig terug op vroeger.Maar vroeger waren er van die drie kansen er twee ingegaan.En dan sta je heel anders op hetveld natuurlijk na zo'n wedstrijdje van Donderdag.
Iedere Ajacied wil wel dat anderen gaan scoren, maar waarom doen ze het dan niet? Zou Ajax hoger hebben gestaan als Suarez niet zou hebben gescoord? Deze discussie doet me denken aan die over KJH. Degenen die toen beweerden dat het de doelpunten van KJH waren die beslissend waren zijn nu degenen die ontkennen dat die van Suarez beslissend zijn? Jullie hoeven niet in het archief te zoekenKlopt, hij heeft van die dagen dat hij de makkelijkste kansen mist, maar 12 goals in 8 wedstrijden maak je niet zomaar.

Mee eens, de sterkte van Suarez is de zwakte van Ajax en juist diegenen die aangeven dat Ajax slecht presteert omdat Suarez die wedsrijd slecht is, geven daarmee aan hoe belangrijk Suarez is, niet degenen die genieten van zijn doelpunten.Doordat Suarez zoveel scoort wordt hij te nadrukkelijk gezocht. Met als gevolg dat de ruimtes erg klein worden wat het verdedigen steeds makkelijker maakt. Als je volgend seizoen een vervanger hebt voor Suarez en je speelt bijvoorbeeld weer met vleugels zul je zien dat het positiespel over veel meer schrijven gaat en dat je de tegenstanders keuzes laat maken.
Castillion doet het nu niet beter, zijn twee doelpunten in de samenvatting tegen Sparta geven een vertekend beeld. Hij is wel snel! Helaas voetbalt Jong Ajax zoals Ajax 1 soms: lange ballen naar de spits. niets is eenvoudiger te verdedigen. Castillion is over de grond beter.Wellicht doet Castillion het ook beter dan Pantelic.
Nou, heb wat samenvattingen gezien van Jong AJAX en Castilion.Hij oogt langzaam.Heeft wel een neusje voor de goal.Maar bedenk wel dat je Jong AJAX niet met AJAX 1 kan vergelijken.Tempo is veel hoger, handelingssnelheid moet veel hoger zijn, fysiek moet je 120% in orde zijn.M.a.w. breng je deze speler(s) te vroeg dan kan het heel vlug afgelopen zijn ..
De Lazic uit Jong Ajax is niet goed genoeg voor de eredivisie. Het zijn neefjes.Lazic is helemaal niks.. Die Lazic in de jeugd (B2??) is zeker familie, want die kan er ook niks van.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Lezen .. van DIE drie kansen ..Aristides schreef:Valt wel mee. Ik volg Ajax al tientallen jaren (Ben niet de enige, weet ik) en heb de periode JC volop meegemaakt, in de Meer met 10.000 à 12.000 anderen, zo ook de periode van JC als trainer en de periode Van Gaal, maar Ajax heeft dat gemiddelde nooit gehaald (per competitie) Ene MvB scoorde zo'n vijf keer tegen Sparta, maar miste die wedstrijd nog veel meer opgelegde kansen.Nou, weet niet.Kijk men valt hier regelmatig terug op vroeger.Maar vroeger waren er van die drie kansen er twee ingegaan.En dan sta je heel anders op hetveld natuurlijk na zo'n wedstrijdje van Donderdag.
Blij met de punten ...
Vind alleen dat bijv. een Vertonghen te weinig over de middenlijn/voor de goal verschijnt. Of miss. Alderweireld. Zo creeer je ook overwicht op het middenveld en kan de Zeeuw vaker doorschuiven.wimpey schreef:Met die 3 die ik noemde speel je voetbal uit stilstand. Makkelijk te verdedigen.
Jol heeft 8 posities goed ingevuld. Nu die laatste 3 nog. De invulling van vandaag was niet goed.
En hoe kan het dat Ajax in de laatste duels zo veel kansen krijgt in het 1e kwartier, maar ze niet maken. Concentratie???
- Ajaciedjuh
Vertonghen en Toby schuiven juist voortdurend in. Vandaag niet, omdat Roda ervoor had gekozen om deze 2 af te dekken. Urby en vooral VD Wiel kregen volop vrijheid, maar deden er weinig mee.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."