FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door 999 » zo aug 08, 2010 9:07 pm

Dit heeft niks met Jol ( of welke trainer dan ook ) te maken.Eerder met gemakzucht en zoiets van .. zo we staat een half uurtje voor tijd met 0 - 2 voor .. wie doet ons wat ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Bert » zo aug 08, 2010 9:10 pm

joey schreef:Ik denk eerder met een gebrek aan concentratie. En met net dat metertje minder lopen, waardoor er een gat valt. De spelers hadden de houding van:ach, die goal valt toch wel.

Met kwaliteit zou het weinig te maken moeten hebben. Ajax heeft veel betere spelers dan Groningen. Als Ajax werkelijk de ruimtes klein maakt, speelt het Groningen binnen een kwartier overhoop.
Onzin. Ajax gaf die ruimtes namelijk al de hele wedstrijd weg. Dan is het dus logisch dat je het aan het eind van de wedstrijd niet meer kunt belopen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door joey » zo aug 08, 2010 9:23 pm

Dat ben ik met je eens. Ajax deed dat inderdaad de hele wedstrijd al. Vanaf het begin ging het allemaal net een tempootje te laag en het positiespel was ook niet goed waardoor Groningen vaak de bal kon oppikken. Bovendien werd er niet gedisciplineerd genoeg druk gezet op de bal. Maar Groningen kon niet gevaarlijk worden, want AAN DE BAL is die ploeg een drama. Veel onnodige fouten, slechte passing, enz. Ze hebben er een paar lopen die de bal liever kwijt dan rijk zijn.

Het was ook niet zo dat Ajax door goed spel op voorsprong kwam. Die doelpunten van El Ham vielen zo uit de lucht. Zo bezien is het niet eens zo gek dat Groningen nog terug in de wedstrijd kwam. Zo groot was het verschil vóór die goals immers niet.

Ik zou Van der Wiel een weekje op vakantie sturen, want zo gaat het niet langer. Die jongen is er totaal met zijn hoofd niet bij.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41047
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Marillion » zo aug 08, 2010 9:26 pm

joey schreef: Ik zou Van der Wiel een weekje op vakantie sturen, want zo gaat het niet langer. Die jongen is er totaal met zijn hoofd niet bij.
Dat zou inderdaad verstandig kunnen zijn want het lijkt helemaal nergens op wat hij laat zien. Die jongen kan vele malen beter.

En wat te denken van De Zeeuw? Waarom doet hij niet meer gewoon waar hij goed in is? Ik heb 'm vandaag uit alle standen op doel zien schieten uit vrije trappen maar ik heb liever dat hij gewoon sober zijn werk doet.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Bert » zo aug 08, 2010 9:28 pm

Die vrije trappen van De Zeeuw waren toch prima?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41047
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Marillion » zo aug 08, 2010 9:41 pm

Bertje schreef:Die vrije trappen van De Zeeuw waren toch prima?
Het viel me inderdaad nog niet tegen gezien het succes dat hij over het algemeen heeft met zijn schoten maar hij hoeft niet alles op doel te schieten. Zo probeerde hij het ook een keer vanaf de zijkant terwijl de kans op succes daar wel heel gering was.

Maar het gaat me bij De Zeeuw om het feit dat hij ineens een andere rol lijkt te hebben. Wat mij betreft moet hij niet gaan proberen om de spielmacher uit te hangen. Op doel schieten, vrije trappen nemen. Daar liggen wat mij betreft niet zijn kwaliteiten. Ik heb liever dat hij gewoon zijn werk doet in dienst van het elftal.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Bert » zo aug 08, 2010 9:43 pm

Die vrije trappen waren gewoon prima.

Verder is De Zeeuw natuurlijk ook een speler die het van zijn loopvermogen en het overal op het veld opduiken moet hebben. Zodra hij meer moet nadenken wordt het lastiger.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Aristides » zo aug 08, 2010 9:43 pm

Heb alleen de samenvatting gezien en dat stemt mij niet vrolijk. Ik lees wel op AT dat sommigen t/m de 0-2 tevreden waren" enz. maar de samenvatting begon met een niet te missen kans voor Groningen, de tweede helft begon met een kans voor Groningen, het was 0-0!

In de samenvatting is geen heersend Ajax te zien, de doelpunten komen uit de lucht vallen, ook zonder Suarez; buitenspelers? Jol komt op het "geniale" idee om Aissati rechtsbuiten te zetten?? Zal het wel verkeerd begrepen hebben. Anita zal echt niet meer groeien! Waarom voetballers meer dan drie uur per dag laten trainen? Waarom verliezen we al jaren de kopduels? (Oké, tegen De Graafschap zullen we er een aantal winnen) Volgende week het centrum met Aissati en Anita, want aan de bal zijn ze zo goed? Komen ze aan de bal? Eriksen is nog niet klaar voor het echte werk, laat Jol hem hele wedstrijden spelen, dan loopt Ajax het risico hem te zwaar te belasten met alle gevolgen van dien. Laat hem toch in Jong Ajax uitblinken. Sulejmani een paar dagen langer houden kon niet? Geld zal het grote probleem zijn.

Aisssati als "rechtsbuiten" en Jozefzoon niet laten spelen? Doe de jeugdopleiding maar weg; waar is de tijd dat als de rechtsbuiten van Ajax 1 er niet was, die van Ajax 2 speelde of die van de A1? Dat is Ajax-voetbal en JC zei al een keer zoiets, een speler kan bij zijn debuut niet falen.

Stekelenburg, v.d. Wiel, De Zeeuw en Suarez hebben het wk nog in de benen, Lodeiro is voorlopig uitgeschakeld, Sulejmani, Kennedy, Rommedahl en Pantelic zijn weg, Vertonghen geblesseerd! Ik tel er tien "waar iets mee is".
Op zich zegt het weinig, de competitie is nog lang. Maar ik hoop wel dat de heren nu de knop omzetten. Blijkbaar hebben de voorgaande waarschuwingen (JCS, PAOK) weinig geholpen. Het moet snel anders, want anders zitten we met de brokken.

Bertje wrote:
Ik zie niet in welke CL ploeg Suarez zou willen/kan betalen.


Ik ook niet, gezien de vraagprijs.
De competitie is nog lang, "langer dan het geheugen", we zijn een keer tweede geworden door ergens een gelijkspel, we zijn een keer tweede geworden door ergens een doelpunt. Ik kan me goed herinneren wat de fans na een overwinning op Utrecht uit schreven/zeiden en een overtreding duidelijk buiten het strafschopgebied gemaakt (Jaap Stam) maar met een strafschop werd gestraft. De strafschop werd benut, Ajax won maar miste het kampioenschap op één punt. Die wedstrijd was aan het begin van het seizoen, niemand schreef, ach nog 28 wedstrijden.

Wat Suarez betreft, de directie denkt "Wat Suarez kan, kan El Hamdaoui ook", verkopen die Suarez. Ik gok erop dat hij vanaf vandaag iedere dag overal wordt aangeboden, bij afslag, iedere dag gaat er € 1.000.000 af, wie hapt wanneer?

Nee, ik ben geen doemdenker, maar ik heb dit seizoen vier officiële wedstrijden meegemaakt, drie keer een gelijkspel, één nederlaag en in de krant stond dat Ajax voor de belangrijkste wedstrijden van het seizoen stond!

Nee, ik denk niet dat Ajax plaatsing voor Europees voetbal voor 2011-2012 zal missen, maar wat heeft dit Ajax te zoeken in de CL? Halen we Leonardo? In Kiev zullen ze de hoop op plaatsing wel opgeven, tegen Leonardo kun je niet op. Wil Jol niet alleen een snelle linksbuiten, maar ook een snelle rechtsbuiten? Leonardo kan het zowel op links als op rechts. Waar haal je in hemelsnaam snelle buitenspelers vandaan, geld heb je niet. Tim Vincken is zo snel, heeft hij al een club of is hij nog geblesseerd?

Nee, het is niet uit frustratie geschreven. Ik heb wel het idee dat het geringe aantal tegendoelpunten van vorig seizoen een vertekend beeld geven. ik had het idee dat Juventus er ook wel vijf had kunnen maken, als dat nodig had geweest.

Nee, ik ben niet teleurgesteld, ik had op een gelijkspel gehoopt, want met dit elfatl moet je al blij zijn als je van subtoppers wint. Ajax zal, zo voetballend ongetwijfeld van Vitesse winnen, ploegen als Vitesse, Willem II, De Graafschap, Excelsior en VVV horen m.i. niet een hoogste afdeling thuis (oké, in de topklasse), Ajax zal nog genoeg punten pakken en tegen die ploegen weinig tegendoelpunten krijgen (Zijn tien wedstrijden = 30 punten, bijna 1/3 van wat er wordt gespeeld) maar kampioen word je door ook te winnen uit bij Groningen, Heerenveen, Utrecht enz.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door joey » zo aug 08, 2010 10:14 pm

Aristides schreef:Heb alleen de samenvatting gezien en dat stemt mij niet vrolijk. Ik lees wel op AT dat sommigen t/m de 0-2 tevreden waren" enz. maar de samenvatting begon met een niet te missen kans voor Groningen, de tweede helft begon met een kans voor Groningen, het was 0-0!
Ach, qua spel zie ik niet zo heel veel verschil met de meeste uitwedstrijden vorig seizoen. Ook toen speelde Ajax vaak niet best. Alleen werden de punten toen meestal wel opgehaald. Dat verbloemde veel.
Aisssati als "rechtsbuiten" en Jozefzoon niet laten spelen? Doe de jeugdopleiding maar weg; waar is de tijd dat als de rechtsbuiten van Ajax 1 er niet was, die van Ajax 2 speelde of die van de A1? Dat is Ajax-voetbal en JC zei al een keer zoiets, een speler kan bij zijn debuut niet falen.
Dat begrijp ik ook niet. Ik had Jozefzoon erin gezet, die jongen heeft tenminste snelheid. Braaf het veld breed houden, zijn taak uitvoeren en misschien een keer een actie maken. Levert allicht meer op dan Aissati opstellen op een voor hem wezensvreemde positie.
Wat Suarez betreft, de directie denkt "Wat Suarez kan, kan El Hamdaoui ook", verkopen die Suarez. Ik gok erop dat hij vanaf vandaag iedere dag overal wordt aangeboden, bij afslag, iedere dag gaat er € 1.000.000 af, wie hapt wanneer?
Als Ajax de CL haalt zal het wel zo gaan, schat ik. Dat gat moet toch gedicht.

Nee, ik ben geen doemdenker, maar ik heb dit seizoen vier officiële wedstrijden meegemaakt, drie keer een gelijkspel, één nederlaag en in de krant stond dat Ajax voor de belangrijkste wedstrijden van het seizoen stond!
Op zich geen man overboord. JCS is onbelangrijk, PAOK is eruit gegooid en dit gelijkspel kost twee punten, niet meer. Het moet alleen niet de nieuwe tendens zijn.
Nee, het is niet uit frustratie geschreven.
Nee, ik ben niet teleurgesteld.

Een beetje wel, toch? :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Scherrer » zo aug 08, 2010 10:21 pm

joey schreef:
Aristides schreef:Wat Suarez betreft, de directie denkt "Wat Suarez kan, kan El Hamdaoui ook", verkopen die Suarez. Ik gok erop dat hij vanaf vandaag iedere dag overal wordt aangeboden, bij afslag, iedere dag gaat er € 1.000.000 af, wie hapt wanneer?
Als Ajax de CL haalt zal het wel zo gaan, schat ik. Dat gat moet toch gedicht.
Als Ajax de CL niet haalt bedoel je toch?
***

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door joey » zo aug 08, 2010 10:24 pm

Ja. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Aristides » zo aug 08, 2010 11:01 pm

Frustratie nee, teleurstelling? Ik vreesde echt een nederlaag, maar ben uiteraard teleurgesteld in het spel en het resultaat.

Begin niet de absentie van Vertonghen, want ik blijf me erover verbazen zoals hij nu speelt, Frank de Boer zou meer duels winnen. Hij loopt er in een bejaardentempo bij! Hij lijkt meer op Sjaak Swart op 4 dan op een verdediger, hij die zo talentvol is!

Suarez er niet bij? Enig idee hoeveel geluk Ajax vorig jaar had dat hij niet geblesseerd is geraakt?

Enoh en Lindgren? Lindgren, de man die afgelopen woensdag voor het eerst 2006 weer een bal meer dan tien meter vooruit schoof, is hij de redder van Ajax? Nee, hij staat niet in de basis als iedereen fit is. Enoh? Zou hij tien jaar geleden zijn opgesteld?

Ik ben teleurgesteld in het niveau: ja, niet in het resultaat.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door FlaFlu » zo aug 08, 2010 11:01 pm

Marillion schreef:
joey schreef: Ik zou Van der Wiel een weekje op vakantie sturen, want zo gaat het niet langer. Die jongen is er totaal met zijn hoofd niet bij.
Dat zou inderdaad verstandig kunnen zijn want het lijkt helemaal nergens op wat hij laat zien. Die jongen kan vele malen beter.

En wat te denken van De Zeeuw? Waarom doet hij niet meer gewoon waar hij goed in is? Ik heb 'm vandaag uit alle standen op doel zien schieten uit vrije trappen maar ik heb liever dat hij gewoon sober zijn werk doet.
De Zeeuw speelt al een hele tijd zo hoor. Al sinds Anderlecht uit ergens in 2009, als ik het me goed herinner. Is over het algemeen gewoon een ergerlijke speler.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Thijs » zo aug 08, 2010 11:17 pm

Enoh? Zou hij tien jaar geleden zijn opgesteld?
In 2000? Hell yeah! Of verlangen we weer terug naar John Nieuwenburg? :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door 999 » ma aug 09, 2010 7:48 am

Nou, men doet niet aan doemdenken en vervolgens lees je niks anders dan doemdenkem.

Het is natuurlijk veel te vroeg om nu al te gaan roepen dat het prut is.En dat AJAX kwa spel in uit wedstrijden vorig seizoen niet best speelde slaat natuurlijk nergens op.Het probleem van dit AJAX nu is een heel ander probleem dan het AJAX bij het begin van vorig seizoen, en de erfenis van Bassie.Gebrekkige voorbereiding, schorsingen, blessures.

Het probleem is nu juist wat daarachter zit, de reserves, dat jeugdspul waar hier steeds om geroepen wordt niet goed genoeg of nog lang niet klaar is.Het is ook steeds het zelfde liedje voldoet ( jeugdspeler ) speler x niet dan roept men om speler y.

Nee, wat mij het meest verbaasde gisteren is dat de gevestigde orde het liet afweten.WK gangers, maar ook degene die vorig seizoen dik basis spelers waren.Daar mag je toch op zijn minst van verwachten dat die juist in deze wedstrijden opstaan en er een tandje bij doen inplaats van naar elkaar staan te kijken van " doe jij het of moet ik het weer doen "..Daar gaat het mij om.En mijn inziens heeft dat nog het meest met ( onbewust misschien ) arrogantie te maken ( zie de eerdere fouten ).

Deze spelers, en zeker de gevestigde orde, zouden toch onderhand moeten weten dat je in dit soort wedstrijden juist een stapje extra moet doen.Juist je mouwen op stropen ( en dan hoef je echt niet iemand een doodschop te geven ).Dat is de eerste vereiste in dit soort wedstrijden ..

Daarbij ( al moet dat natuurlijk niet ten kosten van alles ( euro's ), maakt het bestuur ook weer een denkfout.Die denken dus dat een jeugdspeler wel even een spelers met +- 16 jaar ervaring kan vervangen.Als een jeugdspeler invalt moet ie klaar zijn voor het " grote " werk.Punt.En dat heb ik/je dus van deze jeugdspelers nog niet 1 wedstrijdje gezien ..

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Toppie » ma aug 09, 2010 8:58 am

Stekelenburg zag er trouwens ook niet goed uit bij beide goals , volgens mij had die ze allebei moeten hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door joey » ma aug 09, 2010 9:09 am

Het was allemaal de schuld van De Gek:

Emanuelson: 'Gek kost ons 2 punten'

Urby Emanuelson is niet te spreken over het feit dat zondag in 72e minuut, bij een 0-2 stand, van de uitwedstrijd tegen FC Groningen een supporter van de noorderlingen het veld kwam opgerend. Ajax liet de thuisploeg uiteindelijk langszij komen (2-2). "Dit kost ons gewoon twee punten", vindt Emanuelson. "FC Groningen wordt beloond voor een gek, een eigen supporter, die het veld betreedt."

"Die man stond midden in de aanval en een aantal spelers van ons schrok zich dood", citeert De Telegraaf de Ajacied. "Dat zie je ook. Ik had uiteindelijk niet het idee dat hij ons wilde aanvallen, maar in het begin weet je natuurlijk niet wat hij van plan is. Je past dan toch op. Nu scoorde Groningen uit de corner die volgde de 1-2. De arbiter had gewoon moeten affluiten en, nadat die man was opgepakt, het spel moeten hervatten met een scheidsrechtersbal."

Bas Nijhuis was het daar niet mee eens. "Volgens de spelregels hoef je het spel niet te stoppen als een onbevoegd persoon niet ingrijpt", meent de scheidsrechter in het dagblad. "Ik zag hem pas toen de bal al bijna corner was. Stond hij al langer in het veld? Dan moet ik echt de beelden terugzien."

Volgens algemeen directeur Hans Nijland krijgt de fan een levenslang stadionverbod. "En of de KNVB het ermee eens is, interesseert me niet. Het is ons huis en wij bepalen de regels tot hoever men kan gaan. Dat doe ik ook bij mijn kinderen: afspraak is afspraak." De bestuurder ging wel luchtig met het voorval om. Wat wil je nog meer voor spektakel? Vier goals en nog iemand op het speelveld ook!"
De T

Urby toch... :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41047
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Marillion » ma aug 09, 2010 9:22 am

Ja, schuif de schuld maar weer van je af. Zo komen we er wel. Het kan zijn dat ik niet goed heb opgelet maar volgens mij heeft die gek geen doelpunt gemaakt.
Toppie schreef:Stekelenburg zag er trouwens ook niet goed uit bij beide goals , volgens mij had die ze allebei moeten hebben.
Stekelenburg had die bal niet moeten terugslaan de zestien in. Die bal had over de lat gemoeten, dan maar een nieuwe corner. Maar het begon al verkeerd te gaan omdat hij achteruit liep. Dan is het al veel moeilijker om goed te reageren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Oscarito » ma aug 09, 2010 10:28 am

Haha, ik lig hier strijk om die gekke Urby. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41047
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Marillion » ma aug 09, 2010 10:46 am

Ja, lach er maar om. Daar moeten wij nu de oorlog mee winnen.... :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Bert » ma aug 09, 2010 11:14 am

Aan Urby ligt het doorgaans niet, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Aristides » ma aug 09, 2010 11:20 am

999 schreef:Nou, men doet niet aan doemdenken en vervolgens lees je niks anders dan doemdenkem...
Het doemdenken in de topic zie ik niet, teleurstelling wel, maar dat lijkt mij niet zo vreemd, na vier officiële wedstrijden en "drie punten" en dan laat ik de beoordeling van het spel maar als subjectief zien.

Ik schreef:
De competitie is nog lang, "langer dan het geheugen", we zijn een keer tweede geworden door ergens een gelijkspel, we zijn een keer tweede geworden door ergens een doelpunt. (...) Die wedstrijd was aan het begin van het seizoen, niemand schreef, ach nog 28 wedstrijden (...)

Nee, ik denk niet dat Ajax plaatsing voor Europees voetbal voor 2011-2012 zal missen
Geen doemdenken, ik ga uit van plaatsing voor Europees voetbal, op basis van wat ik nu gezien heb (misschien erg optimistisch)

Wat ik vreemd vind is dat het argument dat er nog zoveel wedstrijden zijn (schreef iemand, weet niet meer wie). Volgens mij worden aan het eind van het seizoen alle punten opgeteld, maakt niet uit wanneer ze zijn behaald.

Stel dat we de laatste wedstrijd van het seizoen ingaan met één punt voorsprong, tot 20 minuten voor tijd met 2-0 voorstaan, maar uiteindelijk gelijkspelen en op één punt achterstand eindigen. Qua (eind)stand hetzelfde effect, twee punten minder dan bij een overwinning) Ik vrees dat de reacties dan anders zullen zijn.

Vorig seizoen,thuis tegen Sparta 0-0, ach kan gebeuren; paar jaar geleden thuis tegen Excelsior 2-2, acht kan gebeuren. Ja, kan allemaal gebeuren, maar kampioen word je door wedstrijden als gisteren te winnen.

Stel Ajax wint thuis zeventien keer (Is nooit gebeurd, denk ik) = 51 punten. Wint Ajax uit van Excelsior, Willem II, De Graafschap, Vitesse en ADO: 66 punten. Met de uitwedstrijden tegen de andere ploegen (op psv en Twente na) als gelijkspel heb je 76 punten. In Nederland is dat misschien niet genoeg voor het kampioenschap. Afgelopen seizoen werd Psv met meer punten derde, kansloos voor de titel.

Is dit doemdenken? Je kunt alle berichten die niet leiden tot een kampioenschap wel doemdenken noemen, op ajax.nl lees ik al jaren alleen maar positieve berichten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door brigade zuid » ma aug 09, 2010 12:20 pm

Aristides schreef: Wat ik vreemd vind is dat het argument dat er nog zoveel wedstrijden zijn (schreef iemand, weet niet meer wie). Volgens mij worden aan het eind van het seizoen alle punten opgeteld, maakt niet uit wanneer ze zijn behaald.
Idd, hoe je het ook wend of keert, je loopt vanaf dag 1 weer te achtervolgen. Wanneer is het eigenlijk de laatste keer geweest dat AJAX met een overschot aan de competitie begon?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door Thijs » ma aug 09, 2010 12:28 pm

brigade zuid schreef:Wanneer is het eigenlijk de laatste keer geweest dat AJAX met een overschot aan de competitie begon?
Nooit, elke club begint met nul punten.

(Om de grappenmakers voor te zijn: Haha ja NAC met -1, heel leuk.)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010

Bericht door 999 » ma aug 09, 2010 12:30 pm

brigade zuid schreef:
Aristides schreef: Wat ik vreemd vind is dat het argument dat er nog zoveel wedstrijden zijn (schreef iemand, weet niet meer wie). Volgens mij worden aan het eind van het seizoen alle punten opgeteld, maakt niet uit wanneer ze zijn behaald.
Idd, hoe je het ook wend of keert, je loopt vanaf dag 1 weer te achtervolgen. Wanneer is het eigenlijk de laatste keer geweest dat AJAX met een overschot aan de competitie begon?
Onder MVB verloren we de openings wedstrijd, maar verder wonnen we um vanaf 2002/2003 dus dat weer is ( weer ) overtrokken ..

Plaats reactie