Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 11, 2017 11:00 pm

Ongelooflijk. Wow, wat trots op ons cluppie. :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Gaizka1985 » do mei 11, 2017 11:03 pm

Boabdil schreef:Je speelt met een elftal met een leeftijd van 20. Onze centrale verdedigers speelde paar maanden terug of Jupiler leauguE of Colombia.

Dit is echt een geweldige prestatie.
Inderdaad!!! Wat ben ik ben trots op dit Ajax!

1e helft was tot aan die 2 goals fantastisch, het ontbrak alleen weer aan het afmaken van de kansen, niet onbelangrijk.
Dat het die 2e helft dan nog lastig wordt is logisch, Lyon heeft natuurlijk ook een paar hele goede spelers!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Arthur » do mei 11, 2017 11:04 pm

Lekker dat we zo lang rust hebben tot aan de finale. Kunnen we in Solna proberen Manchester 90 minuten lang op te jagen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door InnerHarbour » do mei 11, 2017 11:07 pm

InnerHarbour schreef:3-1
:blackcat.gif: :biggrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Giacomo Puccini » do mei 11, 2017 11:17 pm

FINALE!! GEFELICITEERD AT! :ajaxscarf.gif:

Onana, Klaassen, Van de Beek en Tete vandaag de beste spelers bij Ajax. Die bal op de kruising :biggthumpup.gif:

Heerlijke pot. Ajax speelde boven verwachting goed de eerste helft. Die 2 goals net voor rust vallen eigenlijk uit het niets, zo'n domme ingreep in de 16 van De Ligt mag natuurlijk niet al gaat er een grote fout van Veltman aan vooraf. Met Tete in het team was deze situatie niet ontstaan. De tweede was pech, die bal viel precies goed, kan gebeuren. Knap hoe Ajax zich daarna na rust hergreep. Daarna wordt Lyon uiteraard sterker en kost die Veltman je bijna de kop. Wat deed die Bosz er GVD lang over om hem naar de kant te halen. Viergever was het ook helemaal kwijt, onbegrijpelijk. Knotsgekke taferelen in de tweede helft, wat de 2 halve finale wedstrijden tussen Ajax en Lyon sowieso typeerde. Halve finale Europacup voetbal zoals het bedoeld is. Met een geweldig eindresultaat :smile-ajax.gif:

Die finale gaan we winnen, Engelse teams liggen ons goed en Mourinho is een kutje :ajaxsmiley.gif:

Van de Beek en Tete zijn trouwens heel erg goede voetballers en de trainer zou er verstandig aan doen om hier wat meer blijk van te geven.

De wissel van Kluivert voor Younes was onbezonnen van Bosz, want een verlenging hing in de lucht. Rare zet hoor, en een matige invalbeurt van Kluiffie. Desondanks Kluivert jr een herkansing geven in de finale, mocht het 10 minuten voor het einde onverhoopt nog 0-0 staan :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:
Ajax!

Historicus
Berichten: 3373
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Historicus » do mei 11, 2017 11:18 pm

brigade zuid schreef:Ik baal van mezelf dat ik niet euforisch ben. Ik vind dat de wedstrijd waardeloos verlopen is en al die kansen die elke keer maar gemist worden.
+1.

Heb me vooral aan dat lakse spel van Traore zitten ergeren.

Historicus
Berichten: 3373
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Historicus » do mei 11, 2017 11:24 pm

Javiskamp schreef:Dolberg deedhet prima... tweede helft kon hij niks maar das niet zijn schuld... Traore heeft de boel voor in verziekt
De Ligt kon 't toch niet helpen dat de scheids een onterechte penalty gaf?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Khraa » do mei 11, 2017 11:25 pm

Historicus schreef:
Javiskamp schreef:Dolberg deedhet prima... tweede helft kon hij niks maar das niet zijn schuld... Traore heeft de boel voor in verziekt
De Ligt kon 't toch niet helpen dat de scheids een onterechte penalty gaf?
Jawel, niet zo inkomen op zo'n moment.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Lionel » do mei 11, 2017 11:25 pm

Inderdaad. Maar was wel dom om daar je voet neeer te zetten. Tweede goal foutje van Viergever. Die was ook dom bezig bij zijn eerste geel. Was gewoon rood..
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Demosthenes » do mei 11, 2017 11:38 pm

Tering.......... ben 20 jaar ouder geworden.
Bofkont, tegen Schalke ben ik ook al 20 jaar ouder geworden en als ik alle wedstrijden uit het verleden meeneem, ben ik ouder dan Metusalem, die zou 969 jaar oud zijn geworden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Metusalem
Nog niet eerder was een wedstrijd zo onnodig spannend.
Schalke vergeten?
Leuk dat Giudetti Ajax die dienst bewijst, het zit ze ook niet mee in Rotterdam.
Moest ik ook aan denken, had er drie kunnen maken :ajaxsmiley.gif:
Zo'n geintje had hij bij Schalke ook al. Hij grijpt regelmatig geweldig in maar er zijn ook momenten dat hij het volledig kwijt is.
Daarom moet Sanchez nog een paar jaar bij Ajax blijven, want dit kan hij niet maken bij een topclub en positioneel is hij ook niet altijd 100%. Geen probleem, ben blij dat hij voor Ajax heeft gekozen en hij, denk ik, ook. Ik heb geen idee hoeveel wedstrijden hij nu achter elkaar heeft gespeeld: competitie Columbia, die Zuid-Amerikaanse cup en daarna Ajax.
Ongelooflijk. Wow, wat trots op ons cluppie.
Ongelooflijk trots.

Onana: wat ben ik blij met hem.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Lionel » do mei 11, 2017 11:59 pm

Denk dat bedoeld wordt dat we tegen Schalke uit vrij kansloos waren. Vandaag had je zelf zeven keer moeten scoren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door beelzebub » vr mei 12, 2017 12:23 am

Jongens, wat een avond en seizoen. Ik ben inmiddels 38 jaar, maar mijn kont is in de beste vorm ooit. Het was in de knockoutfase billenknijpen tegen Legia, tegen Kopenhagen, tegen Schalke en tegen Lyon. Allemaal door op uiteindelijk 1 doelpunt verschil of uit gescoorde goals.

En Sar die spreekt Onana wel uit als een boer, maar ook wel vaderlijk... :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Demosthenes » vr mei 12, 2017 12:37 am

En Sar die spreekt Onana wel uit als een boer, maar ook wel vaderlijk... :ajaxsmiley.gif:
Wat maakt het uit, Onana is er dankzij Overmars, hulde aan hem.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 12, 2017 5:19 am

beelzebub schreef:Jongens, wat een avond en seizoen. Ik ben inmiddels 38 jaar, maar mijn kont is in de beste vorm ooit. Het was in de knockoutfase billenknijpen tegen Legia, tegen Kopenhagen, tegen Schalke en tegen Lyon. Allemaal door op uiteindelijk 1 doelpunt verschil of uit gescoorde goals.

En Sar die spreekt Onana wel uit als een boer, maar ook wel vaderlijk... :ajaxsmiley.gif:
Filmpje al 5x gezien..... kille club, wat een warmte. :biggthumpup.gif: :smile-ajax.gif: :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Toppie » vr mei 12, 2017 6:19 am

Weet je wat zo lekker is na gisteravond het staat weer gewoon 0-0 :ajaxscarf.gif: :smallgrin.gif:

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door columbus » vr mei 12, 2017 7:35 am

Allemachtig wat een pot zeg! Het is zo jammer dat ze niet meer deden met al die kansen die gecreëerd werden. Eerste helft spelen ze ook nog eens meer dan prima op 2 klote momentjes na. Ook na rust was er een fase dat Ajax de controle had. Zeker in de fase dat vd Beek op de lat schoot dacht ik echt dat Ajax nog wel een goal zou maken. Dan wordt het nog 3-1 en heeeeeel erg spannend met die bal voorlangs als hoogtepunt.

Maar wat is dit top zeg, een finale! Daar had ik aan het begin van het seizoen niet over kunnen denken!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door mattie » vr mei 12, 2017 8:34 am

Historicus schreef:
brigade zuid schreef:Ik baal van mezelf dat ik niet euforisch ben. Ik vind dat de wedstrijd waardeloos verlopen is en al die kansen die elke keer maar gemist worden.
+1.

Heb me vooral aan dat lakse spel van Traore zitten ergeren.
Pff en iedereen is zo lyrisch hier over deze speler.. Gelukkig nog 2* in het Ajax shirt en daarna adieu..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door 999 » vr mei 12, 2017 8:44 am

Ik erger me aan degene hier die zich aan het spel van Traore ergeren.Er moet toch blijkbaar altijd minimaal een pispaaltje bij AJAX gezocht worden.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door wimpey » vr mei 12, 2017 8:55 am

Gekkenhuis! Op het veld, in de stad gisteravond. Waanzin. In een ramvolle kroeg niet alle details meegekregen, maar Ajax bleek wel weer een aardige keeper en spits te hebben.

Ik zie hartstochtelijk voetbal, met een gezonde portie Cruijffiaanse bluf. Prima trainer, die Bosz. Alleen moet ie in Stockholm niet 3 wissels weggooien. Veltman en Younes kunnen er geen klote van. En veel beweging om Schöne heen is voor hem dodelijk. Ajax heeft duidelijk betere spelers dan die 3 op de bank zitten, dus dat gaat in Zweden geen probleem vormen. Toch?!

Onze „Eurofighter“ Viergever viergeven we z’n slechte avond maar. Traoré schijnt in de belangstelling van Lyon te staan. Deed geen lekkere sollicitatie gisteren. Deed denken aan Spud Murphy in Trainspotting.

Goed, nu dus Man U. Dat speelt nog net zo stroperig en zielloos als onder Van Gaal. Die grote sterke mannen zijn technisch vrij matig. Zet ze onder druk en ze raken de kluts kwijt. Gewoon de juiste 11 opstellen en je eigen ding doen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door InnerHarbour » vr mei 12, 2017 9:27 am

mattie schreef:Pff en iedereen is zo lyrisch hier over deze speler.. Gelukkig nog 2* in het Ajax shirt en daarna adieu..
Zeker niet iedereen, beide buitenspelers zijn niks en heb ze ook nooit veel gevonden.

@ Wim, goed je weer te zien. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door raymon » vr mei 12, 2017 9:39 am

wimpey schreef:Gekkenhuis! Op het veld, in de stad gisteravond. Waanzin. In een ramvolle kroeg niet alle details meegekregen, maar Ajax bleek wel weer een aardige keeper en spits te hebben.

Ik zie hartstochtelijk voetbal, met een gezonde portie Cruijffiaanse bluf. Prima trainer, die Bosz. Alleen moet ie in Stockholm niet 3 wissels weggooien. Veltman en Younes kunnen er geen klote van. En veel beweging om Schöne heen is voor hem dodelijk. Ajax heeft duidelijk betere spelers dan die 3 op de bank zitten, dus dat gaat in Zweden geen probleem vormen. Toch?!

Onze „Eurofighter“ Viergever viergeven we z’n slechte avond maar. Traoré schijnt in de belangstelling van Lyon te staan. Deed geen lekkere sollicitatie gisteren. Deed denken aan Spud Murphy in Trainspotting.

Goed, nu dus Man U. Dat speelt nog net zo stroperig en zielloos als onder Van Gaal. Die grote sterke mannen zijn technisch vrij matig. Zet ze onder druk en ze raken de kluts kwijt. Gewoon de juiste 11 opstellen en je eigen ding doen.
Welkom terug!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door El Clavo » vr mei 12, 2017 9:39 am

Heb ik weer. Stroomstoring in heel Mijdrecht en omstreken vanaf de 80e minuut. Wat een pot man, had geen minuut langer moeten duren.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door InnerHarbour » vr mei 12, 2017 10:00 am

Raymon schreef:
999 schreef:Tja, als je in het begin van het seizoen zou hebben gezegd dat AJAX vanavond de stap naar de EL finale kan gaan maken zouden ze je in een dwangbuis naar de eerste de beste psychiatrische afdeling hebben vervoerd.
Onzer AT Cruijff had dit volgens mij voorspeld.
Inderdaad, ik heb zo hard gelachen toen hij ermee kwam maar chapeau, hij had eindelijk een keer gelijk. :biggthumpup.gif:
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Le T. » vr mei 12, 2017 10:05 am

999 schreef:Ik erger me aan degene hier die zich aan het spel van Traore ergeren.Er moet toch blijkbaar altijd minimaal een pispaaltje bij AJAX gezocht worden.
Dat ergert mij ook, vooral ook omdat het ons zwakker maakt dan nodig. Maar zijn laatste 20 minuten waren ook echt heel ergerlijk, hij liep meerdere keren in de weg bij een mooie aanval omdat hij niet snapte wat er gebeurde, en hij had meerdere keren dat hij wel de controle had, maar de bal gewoon op de verkeerde plek voor zichzelf neerlegde zodat de snelheid uit de aanval was. Hij heeft het alles bij elkaar uitstekend gedaan, maar het is heel frustrerend als bij een Ajax-aanvaller het spelinzicht foetsie is in zo'n belangrijke fase.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Le T. » vr mei 12, 2017 10:06 am

Raymon schreef: Welkom terug!
Met stokpaardjes en al.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie