PSV - Ajax 16-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door 999 » zo aug 16, 2009 6:18 pm

Die 4 - 3 had ook afgekeurd moeten worden .. weer die blinde Vink ........

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Toppie » zo aug 16, 2009 6:23 pm

999 schreef:Die 4 - 3 had ook afgekeurd moeten worden .. weer die blinde Vink ........
Suarez speelde de bal op Pieters en krijgt geel , die derde goal was nu echt duidelijk geen vrije trap want die vent loop tegen de voeten van Rommelpot. Vink is kutscheids en ik hoop dat de KNVB deze vent nooit meer topwedstrijden in NL met Ajax gaat fluiten kutsmeris.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Laudrup » zo aug 16, 2009 6:23 pm

WALGELIJK SMERIG ZELFINGENOMEN KLOOTZAK die Ooijer.

BAH BAH BAH
15 mei 2011.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door goodfella » zo aug 16, 2009 6:25 pm

El Clavo schreef:Precies DS, Atouba speelde foutloos. Ik begrijp wel wat Wimpey destijds bedoelde dat ie soms rare dingen doet, maar hij is niet in de problemen geweest. Maar het grote afzeiken is alweer begonnen. We verliezen in Eindhoven, what else is new en gelijk doen we niet meer mee voor de titel. psv uit mag je verliezen, daarom is winnen in Groningen veel belangrijker geweest.
Atouba speelde zeker niet foutloos. En 4 tegendoelpunten is simpelweg teveel. AZ wordt op de slofjes kampioen.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Beloki » zo aug 16, 2009 6:27 pm

Waarom praat die Ooijer als een marokkaan? Als je je ogen sluit denk je dat je Amrabat hoort lullen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
cHr
Berichten: 131
Lid geworden op: di mei 02, 2006 1:42 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door cHr » zo aug 16, 2009 6:37 pm

Beloki schreef:Waarom praat die Ooijer als een marokkaan? Als je je ogen sluit denk je dat je Amrabat hoort lullen.
Bij het nederlands elftal klonk hij als een stripfiguur afgelopen week, dus denk dat affelay hem wat interviewtips heeft gegeven. clown
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Frank » zo aug 16, 2009 7:00 pm

Toppie schreef:
999 schreef:Die 4 - 3 had ook afgekeurd moeten worden .. weer die blinde Vink ........
Suarez speelde de bal op Pieters en krijgt geel , die derde goal was nu echt duidelijk geen vrije trap want die vent loop tegen de voeten van Rommelpot. Vink is kutscheids en ik hoop dat de KNVB deze vent nooit meer topwedstrijden in NL met Ajax gaat fluiten kutsmeris.
Ik kan ook wel wat momenten noemen waarbij hij in het nadeel van PSV gefloten heeft, maar die momenten zie jij dan weer niet. :smallgrin.gif:

De enige echte fout die Vink mijns insziens (op basis van de samenvatting) is die gele kaar voor Suarez. Die speelde echt zuiver de bal.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Beloki » zo aug 16, 2009 7:09 pm

Partijdig of niet, een flutscheids is het.

Zet ajb Luinge op dit soort wedstrijden. Die leeftijdsgrens is pure onzin. Vanwege die schurftregel moest Collina stoppen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door 999 » zo aug 16, 2009 7:24 pm

Frank schreef:
Toppie schreef:
999 schreef:Die 4 - 3 had ook afgekeurd moeten worden .. weer die blinde Vink ........
Suarez speelde de bal op Pieters en krijgt geel , die derde goal was nu echt duidelijk geen vrije trap want die vent loop tegen de voeten van Rommelpot. Vink is kutscheids en ik hoop dat de KNVB deze vent nooit meer topwedstrijden in NL met Ajax gaat fluiten kutsmeris.
Ik kan ook wel wat momenten noemen waarbij hij in het nadeel van PSV gefloten heeft, maar die momenten zie jij dan weer niet. :smallgrin.gif:

De enige echte fout die Vink mijns insziens (op basis van de samenvatting) is die gele kaar voor Suarez. Die speelde echt zuiver de bal.
Die twee keren bedoel je.Want verder zul je echt niet komen.En die twee keren liet Affelay zich gewoon vallen.Een metertje doorlopen en ter aarde storten als of iemand een bom op dat Psv stadion heeft gegooid.Hebben trouwens die " kerels " van Psv allemaal last van.Vallen als en miauwen als een stelletje ouwe wijven.En als je echt na de samenvatting hebt gekeken dan ben je wat mij betreft niet al te eerlijk w.b. dat Vink maar een keer in de fout ging ..

Tja, ik gaf het voor de wedstrijd al aan w.b. Vink ..

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Aristides » zo aug 16, 2009 7:28 pm

Op basis van de samenvatting geef ik 999 gelijk als het gaat om het fluiten van Vink (of psv beter of slechter was doet er even niet toe).

Bakkal mag met gestrekt been inkomen (tiende minuut), krijgt niets, Wielaert krijgt voor minder geel. zal dat de reden zijn geweest dat Wielaert die Hongaar een vrije loop gaf (volgde een doelpunt uit). Hij zal weten dat een val van die Hongaar voor hem rood betekende.

Manolev en Affelay: twee schwalbes!

Wieklaert een duw in de rug (4-3). Natuurlijk is het een overtreding en moet Vink fluiten, maar Wielaert had met zijn ervaring zoiets moeten voorkomen, daarom is hij aangetrokken!

Suarez: op sommigen hier na (Ik las ergens dat Suarez rood had moeten krijgen voor die grove overtreding) de gele kaart voor Suarez is een lachertje, een aanfluiting. Ooijer mag Suarez oppakken en proberen ergens neer te gooien: dat mag, Ooijer mag hem in het strafschopgebied schoppen, maar Suarez mag niet de bal spelen.

Waarom kan Ajax geen tegendoelpunten voorkomen?????? Been kan het met feyenoord wel (oké, negen man achter de bal), Van Gaal kon het met AZ en daar staan toch echt geen betere verdedigers. Ajax beschikt over internationals, zet een winnaar van de CL op de bank!!!! Twee opbouwend sterke centrale verdedigers vind ik geen probleem, maar waarom kunnen ze niet verdedigen?

Op basis van de samenvatting kan ik niet beoordelen of psv of Ajax de beste ploeg was, wel dat psv uitermate efficiënt was. Die Hongaar gaf op tv trouwens toe dat het laatste doelpunt een voorzet was i.p.v. een schot.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door peter » zo aug 16, 2009 7:38 pm

Het meeste is al gezegd, maar ik sluit me wel aan bij Voetske dat Vink een drama was, maar een stukje dramatischer was nog wel de opstelling. Bah, wat een laffe houding, zeg. Heeft to-taal niets met Ajax te maken dit. Het is dat PSV zo armetierig opbouwt, maar anders krijg je dus echt amper een kans. Anti-voetbal van de bovenste plank.

Wie er dramatisch waren? Van der Wiel was onthutsend slecht. Vertonghen was onthutsend slecht. Alderweireld en Wielaert waren erg matig en de Zeeuw was vooral heel erg onzichtbaar. Oh ja, wat viel Cvitanich trouwens weer in, zeg. Ik zeg het vertrouwen op bij deze.

Nee, dit is niet mijn Ajax zo. Sluit me volledig aan bij Lucas.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door 999 » zo aug 16, 2009 7:43 pm

Peter schreef:Het meeste is al gezegd, maar ik sluit me wel aan bij Voetske dat Vink een drama was, maar een stukje dramatischer was nog wel de opstelling. Bah, wat een laffe houding, zeg. Heeft to-taal niets met Ajax te maken dit. Het is dat PSV zo armetierig opbouwt, maar anders krijg je dus echt amper een kans. Anti-voetbal van de bovenste plank.

Wie er dramatisch waren? Van der Wiel was onthutsend slecht. Vertonghen was onthutsend slecht. Alderweireld en Wielaert waren erg matig en de Zeeuw was vooral heel erg onzichtbaar. Oh ja, wat viel Cvitanich trouwens weer in, zeg. Ik zeg het vertrouwen op bij deze.

Nee, dit is niet mijn Ajax zo. Sluit me volledig aan bij Lucas.
En het was nog wel het geliefde 4-3-3 systeem .. Maar vertel er dan wel even bij wie er dan op die slechte plaatsen dienen te spelen ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door peter » zo aug 16, 2009 7:45 pm

Niemand anders, maar dat waren de spelers die echt dramatico waren.

4-3-3 op papier ja. Met Urby en Rommedahl zogenaamd op de vleugel. In feite was het een pure counterploeg met Suarez als enige diepe man. Ik had sowieso niet met Vertonghen op het middenveld gespeeld en ook Sulejmani had ik op 11 neergezet. Dit was echt laf. We werden ook in felheid weer eens overtreft, trouwens. Kort dekken ho maar.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door LucaS » zo aug 16, 2009 8:01 pm

Dit had natuurlijk niets met 433 te maken
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door peter » zo aug 16, 2009 8:02 pm

LucaS schreef:Dit had natuurlijk niets met 433 te maken
In de verste verte niet. Het had zelfs niets met voetballen te maken wat we lieten zien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door 999 » zo aug 16, 2009 8:31 pm

Nee, dat zal allemaal best.Maar volgens mij kun je invullen wat je wilt maar zul je tegen ploegen als Psv nooit 4-3-3 kunnen spelen met deze spelers.Trouwens dit was wel degelijk 4-3-3 op het veld alleen de uitvoering niet.

En het zal wel weer aan mij liggen, maar als zo'n minkukel als Vertonghen ( Belgisch internationaal ) zo opzichtig een man als Affelay laat lopen zal er toch iemand anders uit of in moeten stappen.Dan helpt het positie spel van de anderen daar dan ook niks meer aan.Met alle gevolgen van dien.Voor mij was Vertonghen dan ook de pion in het veld waardoor je met de minuut in de greep van Psv kwam te spelen.

Dat vond ik dus de mispeer van Jol, maar geeft ook aan dat zo'n Vertonghen toch ook ( steeds ) finaal door het ijs zakt.

Ik zei nog tegen mijn kijkpartner na zo'n twintig minuten dat Jol in moet grijpen wat Vertonghen betreft, want die liep er als een kip zonder kop bij.Waarom dan niet overschakelen naar 4-4-2.Zeker als je van te voren hebt staan roepen dat je een gat kan slaan.

Hou dan gewoon in deze ( en soortgelijke ) wedstrijden dat zakelijke aan en heb lak aan wat anderen over de speelwijze van AJAX zeggen.Het lijkt erop dat het steeds AJAX zelf is die keer op keer wil bewijzen dat 4-3-3 met deze spelers niet haalbaar is .. waarom toch ?.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door elliquido » zo aug 16, 2009 8:38 pm

Het was al een wonder dat de bal 4x werd overgespeeld; dan verdien je ook helemaal niets.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door joey » zo aug 16, 2009 9:01 pm

Giacomo Puccini schreef:Fantastisch duel! Zeer hoog niveau en Ajax speelt fantastisch.
:baaa.gif:

Ik weet wel dat je dit schreef naar aanleiding van de eerste helft, maar toch... Deze wedstrijd was heel amusant (vooral voor de PSV'er en de neutrale toeschouwer), maar het niveau was zeer matig. Alleen al de manier waarop de doelpunten vielen... prutswerk over en weer. En Ajax was over de gehele wedstrijd gezien niet alleen NIET fantastisch, Ajax was doodgewoon de mindere en heel erg matig.

Heb vooraf gezegd dat de moedigste ploeg zou winnen. Dat is ook uitgekomen. Ajax kreeg het loon van de angst. Jol heeft naar aanleiding van de overwinning in Groningen ten onrechte de indruk gekregen dat hij op op het goede spoor zat. Dit Ajax is verdedigend enorm kwetsbaar en aanvallend bijna geheel afhankelijk van Suarez.

Al met al zonde, want dit PSV was rijp voor de slacht. Maar dan moet je wel durven voetballen en willen winnen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door FlaFlu » zo aug 16, 2009 9:19 pm

joey schreef:Jol heeft naar aanleiding van de overwinning in Groningen ten onrechte de indruk gekregen dat hij op op het goede spoor zat. Dit Ajax is verdedigend enorm kwetsbaar en aanvallend bijna geheel afhankelijk van Suarez.
Als deze wedstrijd dan toch geen punten of fatsoenlijk voetbal op kon leveren, laat het dan die conclusie opleveren bij Jol. Misschien komt er nog wat bij.

Het was vandaag weer geen reclame voor de Eredivisie.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door peter » zo aug 16, 2009 9:25 pm

We kunnen er wel weer wat bij willen, maar het begint met de spelers die je hebt. Als je Rommedahl er in zet en Vertonghen op Afellay zet, dan weet je dat je problemen krijgt. Dat is namelijk pure armoede. Verder zou ik ook altijd Sulejmani gewoon uitspelen, trouwens.

Ik vond Ajax heel erg slecht, maar van PSV werd ik ook heel droevig. Heb je zien opbouwen? Om te huilen zo slecht. Al met al was het vooral zo leuk omdat het zo slecht was. Geen positiespel, veel domme duels en vooral heel weinig dekking. Jan van Halst had het over koppeltjes, maar ik zag vooral heel veel LAT relaties wat dat betreft.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Duke » zo aug 16, 2009 9:28 pm

Sulejmani had toch koorts (gehad)?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door joey » zo aug 16, 2009 9:30 pm

Enganche schreef:Als deze wedstrijd dan toch geen punten of fatsoenlijk voetbal op kon leveren, laat het dan die conclusie opleveren bij Jol. Misschien komt er nog wat bij.
Tja, geen geld...
Maar wij zeiden ook tegen elkaar: Jol weet in elk geval waar hij aan toe is. Want met deze verdediging wordt het nooit wat. Het egotwittertje Van der Wiel, de statische Anderweireld, de alibivoetballer Wielaert en dan nog een linksback erbij, daar win je de oorlog niet mee. Tenminste niet met allemaal tegelijk.
Vond het middenveld ook matig. De spelers die daar liepen (niet alleen Vertonghen) hadden veel overtredingen nodig. En voorin maakte Rommedahl ten overvloede duidelijk dat hij het niveau niet aankan, dit voor degenen die dat nog niet wisten.
Het was vandaag weer geen reclame voor de Eredivisie.
O, het was dolkomisch. Wat een foutenfestival. Slecht niveau, dat wel. Het begon al met die belachelijke terugspeelbal van Salcido in de eerste helft en het ging maar door. Fout op fout op fout op fout. En Jol deed vrolijk mee.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Aristides » zo aug 16, 2009 11:00 pm

Ik vond Ajax heel erg slecht, maar van PSV werd ik ook heel droevig. Heb je zien opbouwen? Om te huilen zo slecht. Al met al was het vooral zo leuk omdat het zo slecht was. Geen positiespel, veel domme duels en vooral heel weinig dekking.
Er zal bij psv niemand van wakker liggen, het interesseert hen niet, die drie punten zijn belangrijker. Niemand daar die het erg vindt dat een voorzet erin vliegt (Wim Jansen tegen AC Milan, Brian Roy tegen ?Den Bosch?) Niemand die het erg vindt dat de vrije trap ten onrechte wordt gegeven enz. enz. enz. Ik had zo wel willen winnen.

Het gaat om Ajax; Ajax presteerde slecht, maar scoort drie keer, verprutst twee kansen en raakt een keer de lat, maar speelt niet goed, daar moeten we ons zorgen om maken.

Volgende week winnen we van Sparta, maar dan hebben we wel tegen drie uitermate zwakke ploegen gespeeld, dat geeft een vertekend beeld. De wedstrijden tegen Slovan Bratislava zullen meer zeggen, maar als we daar ook al niet van kunnen winnen!!!! Suarez zal zijn contract niet verlengen, die zal wel naar een Europese subtopper willen i.p.v. bij nummer vijf van de eredivisie te blijven voetballen, daar stond Groningen ook toen hij kwam! Wat blijft er over van Ajax?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door joey » zo aug 16, 2009 11:06 pm

Ajax scoorde drie keer, maar daarover spring ik geen gat in de lucht. Twee van de drie goals waren weggevertjes.

En eerlijk is eerlijk, Ajax is een sociale ploeg. Wij hebben zelf ook goals weggegeven. De een na de ander.

Mij moet nog even van het hart dat ik Rob Wielaert een draak van een voetballer vind. :excited.gif: :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Aristides » zo aug 16, 2009 11:16 pm

Ajax scoorde drie keer, maar daarover spring ik geen gat in de lucht. Twee van de drie goals waren weggevertjes.
Wees blij dat die werden benut.

Gaven wij niets weg? Wielaert doet er alles voor om die Hongaar een vrije loop te geven, v.d. Wiel, Alderweireld enz. enz.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie