Ajax - FC Twente 07-02-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 1:26 pm

Ajaciedjuh schreef:Pantelic speelde een zeer goede wedstrijd. Pikt af en toe zijn goaltjes mee (zeker in de grote wedstrijden, feyenooit en nu ook weer tegen Twente) en laat het elftal beter spelen doordat hij een bal kan vasthouden. Is gewoon een slimme speler. Een toegevoegde waarde voorin, want dan kan Suarez lekker vanaf de zijkanten rommelen (daar is hij op zijn sterkst).
Dus als ik het goed begrijp is de enige speler die toevalsvoetbal speelt tevens onze beste speler ... :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47582
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 1:39 pm

En dat heb je nu pas door?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Bert » ma feb 08, 2010 1:43 pm

Heeft iemand de wedstrijd trouwens middels LdL gevolgd? Ik wel, want ik zat in de auto. Toen Evert me de derde goal wist te melden kraamde de verslaggeefster van het nieuws een heel hoog vreugdegilletje uit. Was werkelijk hilarisch! Maar niemand anders heeft dit gehoord?

Misschien begin ik wel te hallucineren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » ma feb 08, 2010 3:10 pm

D_skilled schreef:
willempie in het AD schreef:"Na een kwartier had ik al helemaal geen zin meer in onze eigen nationale topwedstrijd van het weekeinde"
die was toch in de Kuip? :drecul.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Deli » ma feb 08, 2010 3:20 pm

Schitterend die column van van Hanegem... :blub.gif:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » ma feb 08, 2010 3:28 pm

Bertje schreef:Heeft iemand de wedstrijd trouwens middels LdL gevolgd? Ik wel, want ik zat in de auto. Toen Evert me de derde goal wist te melden kraamde de verslaggeefster van het nieuws een heel hoog vreugdegilletje uit. Was werkelijk hilarisch! Maar niemand anders heeft dit gehoord?

Misschien begin ik wel te hallucineren.
ben al op zoek voor je, vooralsnog geef ik je het voordeel van de twijfel :smallgrin.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Rooie » ma feb 08, 2010 3:30 pm

Ik heb het schreeuwtje ook gehoord:
http://www.radio1.nl/noslangsdelijn11

En dan 7 februari 18:00 kiezen. Rond minuut 5.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » ma feb 08, 2010 3:39 pm

dank je benji, 'k had hem ook gevonden. Het bewijs voor Studio Neus was al geleverd met Gerri Eickhof, maar nu ook op Radio 1.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 08, 2010 6:23 pm

Ik heb zojuist even snel dit topic doorgescrolled en vraag me wel eens af hoe het mogelijk is dat er zoveel verschillende meningen kunnen zijn over Ajacieden. Worden die soms gekleurd door persoonlijke anti- of sympathie van de desbetreffende poster of zo? Het wordt allemaal zo zwart-wit gepost.

Zo las ik dat De Zeeuw stevig wordt afgefikt; snap ik niet. Speelde in mijn ogen namelijk niet lang niet zo slecht. Anita zou ook als een krant spelen; zag ik anders. In het begin (en ik geef toe: Ruiz-Anita was een duel waar wij in ons vak met angst en beven naar uit keken) was Ruiz Anita de baas, maar na 20 minuten had Anita hem in zijn zak en begon Anita in het tweede deel van de tweede helft zelfs aanvallende impulsen te vertonen.

Vertonghen speelde goed, maar zag ik hier en daar toch wat, ik denk, ongeconcentreerd spelen. Van dat halfzachte wegwerken wat balverlies oplevert, bijvoorbeeld.

Pantelic; ook al een speler die voor een genuanceerde mening in aanmerking komt. Enerzijds vertraagt hij het spel gigantisch (als hij buiten de 16 wordt aangespeeld, staat ie eerst vrijwel altijd stil met de bal, lijkt het wel), maar anderzijds is hij in de 16 een prima aanspeelpunt en verzorgt hij gister een goal (door op de juiste plek te staan, een prima Tor-instinct dus) en een assist.

De hier vaak verguisde Gabri viel prima in; ramde de bal niet blind weg maar hield die zo veel mogelijk in de ploeg.

Maar bovenal: de onverzettelijkheid van Ajax beviel me, ondanks het feit dat we de eerste 20 minuten weinig in te brengen hadden. Ik heb me uitstekend vermaakt, er was een heerlijke sfeer en fantastische tifo's op Zuid: de metro was humor en het (oude!!!! :headbang.gif: ) Ajax-embleem fraai.

Na zo'n middag (en avond) ga ik niet azijnzeiken. Ik geniet gewoon nog na, al mijn hele maandag!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door goodfella » ma feb 08, 2010 6:45 pm

Ik heb ook genoten WkCdWn.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Laudrup » ma feb 08, 2010 6:47 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb zojuist even snel dit topic doorgescrolled en vraag me wel eens af hoe het mogelijk is dat er zoveel verschillende meningen kunnen zijn over Ajacieden. Worden die soms gekleurd door persoonlijke anti- of sympathie van de desbetreffende poster of zo? Het wordt allemaal zo zwart-wit gepost.

Zo las ik dat De Zeeuw stevig wordt afgefikt; snap ik niet. Speelde in mijn ogen namelijk niet lang niet zo slecht. Anita zou ook als een krant spelen; zag ik anders. In het begin (en ik geef toe: Ruiz-Anita was een duel waar wij in ons vak met angst en beven naar uit keken) was Ruiz Anita de baas, maar na 20 minuten had Anita hem in zijn zak en begon Anita in het tweede deel van de tweede helft zelfs aanvallende impulsen te vertonen.

Vertonghen speelde goed, maar zag ik hier en daar toch wat, ik denk, ongeconcentreerd spelen. Van dat halfzachte wegwerken wat balverlies oplevert, bijvoorbeeld.

Pantelic; ook al een speler die voor een genuanceerde mening in aanmerking komt. Enerzijds vertraagt hij het spel gigantisch (als hij buiten de 16 wordt aangespeeld, staat ie eerst vrijwel altijd stil met de bal, lijkt het wel), maar anderzijds is hij in de 16 een prima aanspeelpunt en verzorgt hij gister een goal (door op de juiste plek te staan, een prima Tor-instinct dus) en een assist.

De hier vaak verguisde Gabri viel prima in; ramde de bal niet blind weg maar hield die zo veel mogelijk in de ploeg.

Maar bovenal: de onverzettelijkheid van Ajax beviel me, ondanks het feit dat we de eerste 20 minuten weinig in te brengen hadden. Ik heb me uitstekend vermaakt, er was een heerlijke sfeer en fantastische tifo's op Zuid: de metro was humor en het (oude!!!! :headbang.gif: ) Ajax-embleem fraai.

Na zo'n middag (en avond) ga ik niet azijnzeiken. Ik geniet gewoon nog na, al mijn hele maandag!
Ik zat ook met een big smile op m'n werk vandaag.

En Gabri blijft een held :headbang.gif:
15 mei 2011.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door goodfella » ma feb 08, 2010 6:57 pm

joey schreef:
Neefkens schreef:Net alles nog een keertje gezien en ik vond AJAX heel fel. Ook veel beter dan twente.
Twee keer de samenvatting gezien? :666.gif:

@Ko: een goeie vechtpot? :confused.gif:
Dan hebben we toch een ander uitgangspunt. Ik wil graag aanvaardbaar VOETBAL zien. Een goeie vechtpot is iets voor fans van Roda, of van F.
Zoals Wimpey al aangeeft, tactisch was het een zooi. Maar goed dat Twente vandaag niet de koelbloedigheid had om dat af te straffen.

Ruiz zei laatst dat hij voor de winterstop al meer wedstrijden had gespeeld dan het hele vorige seizoen bij elkaar. Die jongen maakt een vermoeide indruk. Net zoals Suareze dat bij ons deed tot een paar weken terug.

Ik ben heel benieuwd hoe Twente zich nu gaat houden. In principe is er voor hen niets aan de hand. Ze kunnen nog wat hebben en Ajax zal ongetwijfeld nog punten verspelen. Zien ze dit als ingecalculeerd puntverlies of raken ze in paniek?
Ingecalculeerd verlies? Dat is wel de meeste stompzinnige opmerking die ik dit jaar gelezen heb. Als koploper calculeer je NOOIT puntenverlies in. Misschien heeft Twente wel de titel verspeeld in Amsterdam en jij hebt het over incalculeren. :biggrin.gif: :biggrin.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Neefkens » ma feb 08, 2010 7:07 pm

En NEE, joey: ik heb 2 keer de volledige wedstrijd gezien. Meer dan jij waarschijnlijk, grote zeur dat je bent. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Harm » ma feb 08, 2010 9:47 pm

Gefeliciteerd. Ajax zette na verloop van tijd goed druk en gaf Twente weinig tijd en ruimte om te voetballen. Een uitstekende wedstrijd ook voor ons. Verliespunten voor Twente en blessures en schorsingen voor Ajax :hypocrite.gif:

We mogen nu in ieder geval gelijk spelen tegen Twente en tegen Ajax en dan is er nog niks aan de hand.
Laatst gewijzigd door Harm op ma feb 08, 2010 9:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Neefkens » ma feb 08, 2010 9:47 pm

Dank, geloof ik. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 08, 2010 9:47 pm

You're welcome. Maar als je echt tevreden bent, dan kunnen jullie toch wel eens wat voor ons terug doen? :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Rooie » ma feb 08, 2010 9:48 pm

Harm schreef:Gefeliciteerd. Ajax zette na verloop van tijd goed druk en gaf Twente weinig tijd en ruimte om te voetballen. Een uitstekende wedstrijd ook voor ons. Verliespunten voor Twente en blessures en schorsingen voor Ajax :hypocrite.gif:

We mogen nu in ieder geval gelijk spelen tegen Twente en tegen Ajax en dan is er nog niks aan de hand.
Ik neem aan dat een blessure van Urby je nou niet echt vrolijk stemt...

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Harm » ma feb 08, 2010 9:52 pm

Neefkens schreef:Dank, geloof ik. :biggthumpup.gif:
De felicitaties men ik oprecht, de tweede zin is een beetje zieken :blush.gif: .

Maar ik vond Ajax niet slecht voetballen. Het kon vast beter, maar als Ajax het opgebracht krijgt om nog twaalf wedstrijden zo te voetballen, dan zie ik ze geen punten meer verliezen. Maar we weten allemaal dat dat niet het geval is. Voor hetzelfde geld verliezen ze volgende week bij Heerenveen.

Ik vond Twente na 20 minuten in elkaar klappen en ik weet niet of dat nu de verdienste was van Ajax, of dat er mentaal iets knakte, want de simpelste passes kwamen niet meer aan. Twente leed zo ontzettend veel balverlies. Maar echt Ajax voetbal was het niet, maar of je dat nu kunt eisen is een andere vraag. Ik blijf alleen nog steeds denken dat Jol gewoon dit voetbal wil zien.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door peter » ma feb 08, 2010 9:52 pm

Van der Gijp heeft nog even de wedstrijd bekeken en Twente was heer en meester in de eerste 20 minuten en daarna kwam er evenwicht haha.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Harm » ma feb 08, 2010 9:53 pm

Benji schreef:
Harm schreef:Gefeliciteerd. Ajax zette na verloop van tijd goed druk en gaf Twente weinig tijd en ruimte om te voetballen. Een uitstekende wedstrijd ook voor ons. Verliespunten voor Twente en blessures en schorsingen voor Ajax :hypocrite.gif:

We mogen nu in ieder geval gelijk spelen tegen Twente en tegen Ajax en dan is er nog niks aan de hand.
Ik neem aan dat een blessure van Urby je nou niet echt vrolijk stemt...
Zoek mijn mening over Urby maar op dan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 10:34 pm

Peter schreef:Van der Gijp heeft nog even de wedstrijd bekeken en Twente was heer en meester in de eerste 20 minuten en daarna kwam er evenwicht haha.
Volgens mij hadden wij de eerste grote kans na zo'n .. die kopbal werd maar net door Boscker uit de hoek gehaald .. Ach van der Gijp .. programmaopvuller ....

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Jöhnk » ma feb 08, 2010 10:43 pm

Harm schreef:
Benji schreef:
Harm schreef:Gefeliciteerd. Ajax zette na verloop van tijd goed druk en gaf Twente weinig tijd en ruimte om te voetballen. Een uitstekende wedstrijd ook voor ons. Verliespunten voor Twente en blessures en schorsingen voor Ajax :hypocrite.gif:

We mogen nu in ieder geval gelijk spelen tegen Twente en tegen Ajax en dan is er nog niks aan de hand.
Ik neem aan dat een blessure van Urby je nou niet echt vrolijk stemt...
Zoek mijn mening over Urby maar op dan.
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 79#p747179 :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Harm » ma feb 08, 2010 11:24 pm


Plaats reactie