Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door 999 » zo jan 31, 2010 4:28 pm

Feest schreef:
Enganche schreef:
Feest schreef:
En hij gaf wel de mooiste bal van de wedstrijd.
Je bedoelt die in één keer door op Rommedahl?
Op Suarez in de tweede helft. Volgens mij knalde die de bal daarna, na een kap, over.
.. en stond Pantelic dik vrij iets in de zestien ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door joey » zo jan 31, 2010 4:39 pm

Arthur schreef:Als je zulk walgelijk voetbal speelt moet je in ieder geval zorgen dat je nog wint, want nu heb je dus helemaal niks.
Ik ben er echt extra ziek van dat we zulk anti-Ajaxvoetbal gespeeld hebben.

Bah.
Inderdaad Resultaatvoetbal zonder resultaat. :blush.gif:

En dan nog zeiken over de scheidsrechter. Ga eens voetballen, zeg ik dan. Ajax heeft meer kwaliteit dat F, dus waar hebben we het over? Die paar keer dat druk naar voren werd gezet kwam er meteen gevaar uit voort (en een doelpunt).
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door LucaS » zo jan 31, 2010 4:53 pm

Inderdaad Joey, er past Ajax slechts schaamte voor de spelopvatting. Maar ik vind het wel opvallend dat Vink in toppers nooit fouten maakt in het voordeel van Ajax en wel vaak in het nadeel van Ajax. Het lijstje is inmiddels zo lang dat ik betwijfel of dat nog toeval kan zijn. Dat is geen kwestie van vinden dat de KNVB of scheidsrechters tegen ons zijn, maar bij Vink heb ik mijn twijfels inmiddels wel.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Toppie » zo jan 31, 2010 4:56 pm

PSVINK :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 31, 2010 4:57 pm

Het begint langzaam een hetze te worden om alleen maar der 'gelijk' te halen.

Maar ja, het is een forum he. Ieder zijn mening. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Toppie » zo jan 31, 2010 5:00 pm

Ajaciedjuh schreef:Het begint langzaam een hetze te worden om alleen maar der 'gelijk' te halen.

Maar ja, het is een forum he. Ieder zijn mening. :smile-ajax.gif:

Vink steelt gewoon 4 punten op de ranglijst dat is die kut knpb bond aan te rekenen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door joey » zo jan 31, 2010 5:00 pm

Vink doet vast niet bewust, want dan zou hij zijn eigen carriere schaden.

Maar het hoort niet bij Ajax om te zeiken over de scheidsrechter. Dat is iets voor types met een eierdopje op hun kop. Bovendien had F. in Amsterdam de scheidsrechter bepaald niet mee, dus hebben we weinig te zeggen.
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14577
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 31, 2010 5:03 pm

joey schreef:
Arthur schreef:Als je zulk walgelijk voetbal speelt moet je in ieder geval zorgen dat je nog wint, want nu heb je dus helemaal niks.
Ik ben er echt extra ziek van dat we zulk anti-Ajaxvoetbal gespeeld hebben.

Bah.
Inderdaad Resultaatvoetbal zonder resultaat. :blush.gif:

En dan nog zeiken over de scheidsrechter. Ga eens voetballen, zeg ik dan. Ajax heeft meer kwaliteit dat F, dus waar hebben we het over? Die paar keer dat druk naar voren werd gezet kwam er meteen gevaar uit voort (en een doelpunt).

Iedereen zegt dat we zoveel meer kwaliteit hebben dan feyenoord, maar dar ben ik niet zo zeker van hoor. Die hebben gewoon een uitstekende middenveld opgesteld vandaag, met Fer en El Ahmadi, dat zijn gewoon prima spelers. Verder heb je zo'n Wijnaldum daar tussen in lopen, met voorin de nog altijd zeer bruikbare Tomasson en/of Makaay. Vlaar speelde vandaag een puike pot en Bahia is ook niet minder dan Oleguer, denk ik.

Het is zeer en zeer triest om te moeten constateren, maar zoveel beter zijn we niet meer. En dat doet pas heel erg veel pijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door LucaS » zo jan 31, 2010 5:03 pm

Het is wel weer heel belangrijk. eerst uit tegen PSV (ze laten hem net toevallig weer even zien op eredivisie live) en nu tegen Feyenoord. Scheelt inderdaad heel veel punten. Nogmaals je hebt ze ook wel eens mee, maar de lijst van Vink in topwedstrijden tegen is erg lang, terwijl de lijst van Vink in topwedstrijden mee dusdanig kort is, dat ie zelfs niet bestaat
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Rednose » zo jan 31, 2010 5:03 pm

Op Suarez in de tweede helft. Volgens mij knalde die de bal daarna, na een kap, over.
Klopt, en hij had meer goede ballen. Ik vind hem niet zo slecht en voor de rest is het simpel, we hebben op dit moment geen betere.
En ik ben verbaasd dat veel mensen de roepen dat Jol het zo slecht doet.
Kan iemand mij uitleggen welke trainer met dit materiaal wel de zaak soepel laat draaien?
Het resultaat van jarenlang wanbeleid gaat niet over in één seizoen.
Kortom, ik heb best vertrouwen in Jol, volgens mij is het de beste die we in jaren hebben gehad.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Feest » zo jan 31, 2010 5:05 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48022
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door peter » zo jan 31, 2010 5:06 pm

Feest schreef:
joey schreef:
Arthur schreef:Als je zulk walgelijk voetbal speelt moet je in ieder geval zorgen dat je nog wint, want nu heb je dus helemaal niks.
Ik ben er echt extra ziek van dat we zulk anti-Ajaxvoetbal gespeeld hebben.

Bah.
Inderdaad Resultaatvoetbal zonder resultaat. :blush.gif:

En dan nog zeiken over de scheidsrechter. Ga eens voetballen, zeg ik dan. Ajax heeft meer kwaliteit dat F, dus waar hebben we het over? Die paar keer dat druk naar voren werd gezet kwam er meteen gevaar uit voort (en een doelpunt).

Ik vind Ajax helemaal niet meer kwaliteit hebben dan Feyenoord. Wel heeft men een speler met extra kwaliteten.
Dat verandert dan ook verdomd snel. Drie dagen terug dacht je nog dat Feyenoord een gigantisch pak slaag zou krijgen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Feest » zo jan 31, 2010 5:08 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Rooie » zo jan 31, 2010 5:09 pm

Vond Eriksen zich in die 5 minuten trouwens wel weer fatsoenlijk profileren.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Toppie » zo jan 31, 2010 5:10 pm

Even wat constateringen:
- Emanuelson is geen verdediger
- Vink is een thuisfluiter en meet met twee maten
- is Suarez moe ofzo? kan geen schot meer hard schieten (op 1 na)
- als je voor feyenoord speel mag je je handen gebruiken om de bal te spelen
- volgens de commentator is het typisch Suarez om te vallen als je voet onder je lichaam wordt geschopt in de 16 meter (en geen penalty te krijgen misschien)?
- in rotterdam staan tegenwoordig wijven op het veld
- Oleguer kan best goed verdedigen
- wij hebben niet 2 zuivere penalties gekregen
- we hadden hier écht moeten winnen
- Jol moet eens leren om Enoh te wisselen nadat deze geel heeft gekregen, want je hebt niets aan een Enoh die niet 'erin' kan gaan

Verder vond ik Ajax goed spelen. Heb er van genoten. Wat een spanning zeg! .
:biggthumpup.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16896
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door GangstaRiB » zo jan 31, 2010 5:43 pm

Mr. Ajax schreef:
joey schreef:
Arthur schreef:Als je zulk walgelijk voetbal speelt moet je in ieder geval zorgen dat je nog wint, want nu heb je dus helemaal niks.
Ik ben er echt extra ziek van dat we zulk anti-Ajaxvoetbal gespeeld hebben.

Bah.
Inderdaad Resultaatvoetbal zonder resultaat. :blush.gif:

En dan nog zeiken over de scheidsrechter. Ga eens voetballen, zeg ik dan. Ajax heeft meer kwaliteit dat F, dus waar hebben we het over? Die paar keer dat druk naar voren werd gezet kwam er meteen gevaar uit voort (en een doelpunt).

Iedereen zegt dat we zoveel meer kwaliteit hebben dan feyenoord, maar dar ben ik niet zo zeker van hoor. Die hebben gewoon een uitstekende middenveld opgesteld vandaag, met Fer en El Ahmadi, dat zijn gewoon prima spelers. Verder heb je zo'n Wijnaldum daar tussen in lopen, met voorin de nog altijd zeer bruikbare Tomasson en/of Makaay. Vlaar speelde vandaag een puike pot en Bahia is ook niet minder dan Oleguer, denk ik.

Het is zeer en zeer triest om te moeten constateren, maar zoveel beter zijn we niet meer. En dat doet pas heel erg veel pijn.
Spijker op de kop.

Ik zei het al eerder in het Martin Jol-topic. De media ziet in Ajax altijd kampioenskandidaat nummer 1, op basis van de begroting en de grote selectie. Maar als je goed kijkt, zie je vooral errug veel middelmaat die denken dat ze goed kunnen voetballen. Er steken er maar een paar bovenuit bij Ajax en die worden netjes volgend seizoen weggekocht.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Toppie » zo jan 31, 2010 5:44 pm

Vink roept voor de camera andere dingen dan tegen radio Rijnmond

Na afloop van het duel tussen Ajax en Feyenoord bleef Pieter Vink een eerlijk man. De arbiter gaf toe dat hij een penaltysituatie rondom Luis Suarez verkeerd beoordeeld heeft tijdens de wedstrijd.
In het eerste bedrijf van de wedstrijd was het duidelijk te zien dat Stefan de Vrij Luis Suarez duidelijk haakte. Deze actie had Pieter Vink echter niet waargenomen, en besloot hierdoor om geen strafschop toe te kennen aan Ajax. Maar na afloop van de wedstrijd bekeek hij de situatie nog eens, en moest toegeven dat het een zuivere penalty was.

"Na het zien van de beelden is het duidelijk dat er contact was, iets wat ik niet zag in de wedstrijd. Hier had ik een strafschop voor moeten geven, moeten geven misschien wel", aldus de arbiter van het duel tegenover de camera's van Eredivisie Live

Het verleden van Suarez zou volgens Vink geen invloed hebben gehad op zijn beslissing. "Nee, absoluut niet. Ik denk dat je elke wedstrijd scherp moet zijn op alle situaties en niet specifiek op één speler. Dit was gewoon een menselijk fout, helaas."
De speler in kwestie kon het besluit niet echt geloven. "Ik maakte geen schwalbe, moet je toch eens zien. Ik word duidelijk gehaakt. Maar Suarez blijft Suarez blijkbaar bij de scheidsrechters", aldus de aanvaller na afloop van het duel.

Tegenover radio Rijnmond verklaarde Vink het volgende: "Ach, bij ajax hebben ze altijd wat te zeuren. Heb ze dit jaar 3x gefloten en ze hebben 1 punt gehaald." Kan iemand deze uitspraak bevestigen of is dit weer provoceren anders exit Vink

K

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door goodfella » zo jan 31, 2010 5:52 pm

Bij Ajax heb je een verdediging met vlak daarvoor een middenveld en daar 60 meter voor een aanval. Het was vandaag weer zo afwachtend. Gelukkig had onze tegenstander niet de kwaliteiten om dat af te straffen. Onze concurrent uit Eindhoven had in die laatste 20 minuten nog wel 2 x weten te scoren tegen dit feyenoord.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door joey » zo jan 31, 2010 5:53 pm

Suarez groet de supporters van F. :smallgrin.gif:

Afbeelding

Bij F. ontbreekt de kwaliteit voorin, anders hadden ze wel gewonnen. Die Cissé vind ik echt niets. Waarom speelde Biseswar niet? Die heeft Van der Wiel al een keer alle hoeken van het veld laten zien.

Ik erger me kapot aan Enoh. Wat een domoor. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Laudrup » zo jan 31, 2010 6:00 pm

Enoh, die vent moeten ze zsm mogelijk dumpen. Zelfde geldt voor Urby en Anita. Donder op. Wát een armoe. Gatverdamme.
15 mei 2011.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Scherrer » zo jan 31, 2010 6:15 pm

joey schreef: Ik erger me kapot aan Enoh. Wat een domoor. :1evil.gif:
Jep, hij maakt vaak onnodig harde overtredingen waar je op zeker een gele kaart voor krijgt. Niet slim. Wat me bovendien aan Enoh opvalt is dat hij zich niet ontwikkelt. Hij is niet beter dan toen hij anderhalf jaar geleden debuteerde. Je zou verwachten dat een relatief jonge speler die alleen maar in Afrikaanse competities heeft gespeeld in Europa veel zou leren of beter zou worden nadat hij zich aan dit voetbal heeft aangepast, maar daar blijkt niets van.
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Jöhnk » zo jan 31, 2010 6:39 pm

Feest schreef:Ik vind Ajax helemaal niet meer kwaliteit hebben dan Feyenoord.
5-1.

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Deli » zo jan 31, 2010 6:49 pm

Benji schreef:Vond Eriksen zich in die 5 minuten trouwens wel weer fatsoenlijk profileren.
Eriksen heeft in die 1.5 wedstrijd dat hij gespeeld heeft (NAC, een beetje NEC en een beetje Feyenoord) al bijna meer laten zien dan Aissati en Sulejmani dit seizoen bij elkaar.

Verder ben ik het eens met het merendeel hier over Enoh. Ik vond hem vroeger erg goed..maar ik betrap me er steeds meer op dat ik me aan hem ga ergeren. Vertragen..breed spelen en ALTIJD maar weer die overtredingen...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 31, 2010 7:17 pm

Ook in de samenvatting hadden we hem moeten winnen. :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door sander » zo jan 31, 2010 7:18 pm

Ik zit nu weer de samenvatting te kijken en Ajax had echt moeten winnen. Niet alleen gezien de beslissingen van Vink, maar zeker gezien de kansen.

Plaats reactie