FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Marillion » vr aug 30, 2013 11:30 am

Ik schrik ook wel wat van de moeite die Van der Hoorn kennelijk heeft om aan te sluiten. Of eigenlijk misschien ook wel niet want op basis van de beelden die ik van hem had gezien was ik niet erg enthousiast (te weinig beeld voor een definitief oordeel weliswaar).

Maar goed, de situatie is zo. Beter geven we hem nu de tijd om aan te pikken. Wellicht gaat het daarna wel goed. Komt hij er te vroeg in loop je het risico dat hij binnen de kortste keren heeft afgedaan.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Bert » vr aug 30, 2013 11:30 am

Denswil is altijd een groot talent geweest, maar was laks. Nu ligt er voor hem een kans, door de verkoop van Alderweireld, de blessure van Veltman en de aanpassingsperiode van Van der Hoorn - iets anders dan slecht spelen; Van der Hoorn moet zich het Ajax-spel eigen maken, Denswil is daarmee opgegroeid. Misschien eindigt Ajax het seizoen wel met Denswil en Van der Hoorn in het centrum. Spelers moeten de kansen grijpen die ze krijgen. Voor Denswil zou dit wel eens de laatste strohalm kunnen zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Marillion » vr aug 30, 2013 11:31 am

Bert schreef:Voor Denswil zou dit wel eens de laatste strohalm kunnen zijn.
Dat denk ik ook. Ben benieuwd wat hij er mee gaat doen.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 30, 2013 11:33 am

Yopi schreef:Die jongen zit net bij Ajax. Geef hem wat tijd, zeg. :excited.gif:

Hou toch op joey...

Het is absoluut geen normale gang van zaken dat een speler die een van de uitblinkers van de eredivisie was vorig seizoen, vervolgens voor veel geld wordt gehaald, en dan niet eens een basisplek bij Jong Ajax in de Jupiler League kan afdwingen. Kan zijn dat hij tijd nodig heeft, die krijgt hij dan ook van mij. Maar dat doet niets af aan het feit dat het een flinke inschattingsfout van de TH is, want die jongen werd wel degelijk als vervanger van Toby gehaald.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Yopi » vr aug 30, 2013 11:54 am

Mwah, ze hebben van het begin af gezegd dat hij het in zich had om bij Ajax te slagen. Niet dat hij er meteen zou staan.

Denswil moet het laten zien. Hij heeft in principe het talent. Hopelijk wordt hij geen Donkje.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door 999 » vr aug 30, 2013 12:09 pm

Tja, zo kom je er natuurlijk altijd in uit ...

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 30, 2013 12:35 pm

Yopi schreef:Mwah, ze hebben van het begin af gezegd dat hij het in zich had om bij Ajax te slagen. Niet dat hij er meteen zou staan.

Joey, kom op man... You're better than that...

Een speler van 20, waarvoor je 3,5 miljoen betaalt, die net een ijzersterke seizoen in de eredivisie achter de rug heeft, haal je niet om met Jong Ajax in de Jupiler League te laten rijpen. Bovendien, en dit zeg ik voor de zoveelste keer, is hij als opvolger van Toby gehaald. Er werd een paar keer door zowel De Boer als Overmars nadrukkelijk gezegd dat hij het met Veltman zou moeten uitvechten. Nou, Veltman is er niet, en Van der Hoorn heeft nog steeds moeite om zich in de ploeg te spelen bij Jong Ajax.

Ik snap niet waarom je je zo krampachtig vasthoudt aan jouw 'argument', volgens mij is wat ik stel gewoon een feit, en geen kwestie van mening. Het TH had absoluut niet verwacht dat het zo moeizaam met hem zou gaan; dat heet een inschattingsfout.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Bert » vr aug 30, 2013 12:52 pm

Wie doet er nou krampachtig, Mr. Ajax? Wat is er nou fundamenteel mis met een aankoop de tijd geven, zodat hij optimaal kan acclimatiseren, zowel privé als voetbaltechnisch/tactisch? Ik zie het probleem niet. Litmanen speelde een heel seizoen in het tweede, alvorens hij er stond.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Dubbel » vr aug 30, 2013 12:53 pm

Kan me voorstellen dat er best wat druk op de ploeg staat nu. Klote outfit, beste spelers weg of geblesseerd. Winst in Groningen zou ik, onder de huidige omstandigheden, enorm knap vinden van het elftal. Is niet lollig bedoeld, als het team de rug kan rechten en met 3 punten thuis komt dan krijgt het van mij een riessen chapeau.
Het is zelfs denkbaar dat ik er dan een worshippy smilie tegenaan gooi. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door 999 » vr aug 30, 2013 1:00 pm

Bert schreef:Wie doet er nou krampachtig, Mr. Ajax? Wat is er nou fundamenteel mis met een aankoop de tijd geven, zodat hij optimaal kan acclimatiseren, zowel privé als voetbaltechnisch/tactisch? Ik zie het probleem niet. Litmanen speelde een heel seizoen in het tweede, alvorens hij er stond.

Maar dat was toch mede omdat van Gaal het nog niet zo zag zitten in Litmanen .. Dat staat mij tenminste bij ... Daarbij, Litmanen was toen niet gehaald als vervanger van.V.d. Hoorn wel.Overigens zonder een oordeel te geven van hoe goed of slecht hij het bij AJAX gaat doen ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 30, 2013 1:40 pm

Ajax.nl
Selectie voor duel met FC Groningen

30 augustus 2013
Frank de Boer heeft vrijdag zijn selectie bekendgemaakt voor de uitwedstrijd tegen FC Groningen. Mike van der Hoorn, Davy Klaassen en Stefano Denswil zijn de opvallendste namen in de wedstrijdselectie. Toby Alderweireld en Christian Eriksen ontbreken.
Ajax neemt het zondag vanaf 12:30 uur in de Euroborg op tegen FC Groningen. Siem de Jong en Joël Veltman onbreken wegens blessures. De achttien geselecteerde Ajacieden zijn:

Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Mike van der Hoorn
Viktor Fischer
Kolbeinn Sigthórsson
Bojan Krkic
Nicolai Boilesen
Lucas Andersen
Davy Klaassen
Tobias Sana
Lasse Schöne
Jasper Cillessen
Danny Hoesen
Stefano Denswil
Thulani Serero
Ruben Ligeon

Volg FC Groningen - Ajax zondag live via @AFCAjax, de officiële Twitter van Ajax.

Tekst: Ajax.nl
Foto's: Ajax.nl/Louis van de Vuurst
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 30, 2013 1:43 pm

Bert schreef:Wie doet er nou krampachtig, Mr. Ajax? Wat is er nou fundamenteel mis met een aankoop de tijd geven, zodat hij optimaal kan acclimatiseren, zowel privé als voetbaltechnisch/tactisch? Ik zie het probleem niet. Litmanen speelde een heel seizoen in het tweede, alvorens hij er stond.

Joey doet er nou krampachtig. Door op belachelijke wijze alles wat de TH doet recht (proberen) te lullen. Jij moet op jouw beurt ook iets beter gaan lezen, ik heb namelijk een paar keer benadrukt dat het me niet gaat om een aankoop de tijd geven, want dat doe ik altijd en bij Van der Hoorn ook. Het gaat mij om het feit dat Joey, en jezelf blijkbaar ook, weigeren om toe te geven dat de TH het fout had gezien bij Van der Hoorn; ze hadden absoluut niet verwacht dat het bij hem zo moeizaam zou gaan. Hij zou, als Toby weg was, de concurrentie aangaan met Veltman voor de stek van RCV. Nu is Veltman er niet, en toch komt Van der Hoorn niet eens in aanmerking voor een plek in de wedstrijdselectie. Dat heet een inschattingsfout, heel simpel. Niks meer en niks minder. Snap nou echt niet wat zijn/jullie probleem is om dat toe te geven, want dat is gewoon een feit.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Bert » vr aug 30, 2013 1:57 pm

Je legt het TH woorden in de mond, Mr. Ajax. De 'waarheid' die jij ziet, is je eigen waarheid. Dat heeft niets te maken met alles recht lullen, want ik (en Yopi volgens mij ook) hebben met regelmaat kritiek.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Arthur » vr aug 30, 2013 1:57 pm

Mr. Ajax schreef:Nu is Veltman er niet, en toch komt Van der Hoorn niet eens in aanmerking voor een plek in de wedstrijdselectie.
Ik zou het berichtje boven die van jou nog eens lezen.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 30, 2013 1:58 pm

Wedstrijd-technisch:

Ik vind de zwakste punt bij ons, naast de rechtsbuiten positie, eigenlijk die van de controlerende middenvelder. Ik vind Poulsen to-taal niet in ons spel passen. In Heerenveen kon je weer goed zien waarom. Klopt wel dat dat een slechte wedstrijd van hem was en dat hij ook een paar sterke(re) potten op de mat heeft gelegd afgelopen seizoen, maar met hem op die positie zullen we nooit Ajax voetbal te zien krijgen. Hij is in alles veel te traag, met en zonder bal. Ik erger me ook altijd kapot aan dat slome gebrei van hem elke keer als hij de bal bij de CV's komt ophalen en een poging tot opbouwen doet. Ik hou hem er erg graag bij als klusjesmannetje, maar op die positie hebben we een soort Anita nodig. Dus snel(handelend), fysiek ook in staat om fel en agressief druk naar voren te zetten. Vooral dat laatste kan Poulsen helemaal niet.

Ik denk oprecht niet dat je -zeker in de eredivisie- er veel slechter van wordt met een Sporkslede op die positie. Ik vind hem bij Jong Ajax (van wat ik gezien heb) niet slecht bezig, al hoor je daar niks over. Laat Poulsen alleen alsjeblieft op de bank plaatsnemen.

Ben verder benieuwed wie de andere middenvelders worden in Groningen. Andersen of Klaassen?

Ik zou het voorlopig met Schone op '6' doen, en dan heb je voor de andere twee posities keuze uit Andersen, Klaassen, en Serero... Toch genant mager als ik het zo zie...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 30, 2013 2:00 pm

Arthur schreef:
Mr. Ajax schreef:Nu is Veltman er niet, en toch komt Van der Hoorn niet eens in aanmerking voor een plek in de wedstrijdselectie.
Ik zou het berichtje boven die van jou nog eens lezen.

Lekker makkelijk Arthur, hij zit voor de tweede keer weer bij de wedstrijdselectie, nadat Toby is vertrokken en Veltman geblesseerd is. Chapeu :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Arthur » vr aug 30, 2013 2:00 pm

Mr. Ajax schreef:Ik zou het voorlopig met Schone op '6' doen, en dan heb je voor de andere twee posities keuze uit Andersen, Klaassen, en Serero... Toch genant mager als ik het zo zie...
Het zou me niks verbazen als Andersen en Klaassen over niet al te lange tijd prima basiskrachten zijn bij Ajax. Niks genants aan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Arthur » vr aug 30, 2013 2:01 pm

Mr. Ajax schreef:
Arthur schreef:
Mr. Ajax schreef:Nu is Veltman er niet, en toch komt Van der Hoorn niet eens in aanmerking voor een plek in de wedstrijdselectie.
Ik zou het berichtje boven die van jou nog eens lezen.

Lekker makkelijk Arthur, hij zit voor de tweede keer weer bij de wedstrijdselectie, nadat Toby is vertrokken en Veltman geblesseerd is. Chapeu :biggthumpup.gif:
Ja, nu de speler waarvoor hij als vervanger is gehaald er niet meer is zit hij meteen bij de selectie. Heel raar hoe dat allemaal gaat :confused.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 30, 2013 2:02 pm

Bert schreef:Je legt het TH woorden in de mond, Mr. Ajax. De 'waarheid' die jij ziet, is je eigen waarheid. Dat heeft niets te maken met alles recht lullen, want ik (en Yopi volgens mij ook) hebben met regelmaat kritiek.

Yopi en kritiek op het TH? Op welke forum?

Ook weer lekker vaag van je; welke woorden leg ik het TH in de mond? Hoezo is die waarheid 'mijn eigen waarheid'? Wees eens een keertje een beetje concreet.

Wil jij beweren dat het TH niet heeft gezegd dat Van der Hoorn het moet uitvechten met Veltman wie er achter Toby komt?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 30, 2013 2:05 pm

Arthur zou hij ook bij de selectie hebben gezeten als Veltman fit was?


Ik snap niet wat jullie nou proberen te ontkennen. De Boer heeft een paar dagen geleden zelf gezegd dat Van der Hoorn aanpassingsproblemen heeft en dat het moeizamer gaat dan aanvankelijk gedacht. Helemaal goed, maar wat proberen jullie nou toch te bewijzen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 30, 2013 2:09 pm

Arthur schreef:
Mr. Ajax schreef:Ik zou het voorlopig met Schone op '6' doen, en dan heb je voor de andere twee posities keuze uit Andersen, Klaassen, en Serero... Toch genant mager als ik het zo zie...
Het zou me niks verbazen als Andersen en Klaassen over niet al te lange tijd prima basiskrachten zijn bij Ajax. Niks genants aan.

Ik geloof best dat ze dat straks worden. En Meleg en Lobotka wellicht ook. En zo kan ik er nog een paar opnoemen. Het genante is dat je straks Europa in gaat met dit materiaal. In de eredivisie moeten we het ook even zien. Dan is het leuk en aardig dat ze straks prima basiskrachten zijn voor Ajax, maar nu is dat nog (helemaal) niet het geval, en achter de hand heb je ook niks. Dat vind ik genant.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door wimpey » vr aug 30, 2013 2:15 pm

Mr. Ajax schreef: Ik geloof best dat ze dat straks worden. En Meleg en Lobotka wellicht ook. En zo kan ik er nog een paar opnoemen.
Eriksen werd onder FdB ook pas basisspeler. Is wel redelijk afgelopen, toch? Nu krijgt de volgende lichting de kans om in Eriksen's voetsporen te treden. Men voert bij Ajax gewoon het beleid uit dat men heeft aangekondigd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 30, 2013 2:19 pm

Het zal tijd nodig hebben. Het onbevangen vd talenten zal het moeten overnemen van het ingeslepen. Leukere wedstrijden versus mindere resultaten op korte termijn.

FdB kan weer gaan bouwen, maar daar is hij goed in. :smile-ajax.gif: :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Marillion » vr aug 30, 2013 2:30 pm

wimpey schreef: Eriksen werd onder FdB ook pas basisspeler. Is wel redelijk afgelopen, toch? Nu krijgt de volgende lichting de kans om in Eriksen's voetsporen te treden. Men voert bij Ajax gewoon het beleid uit dat men heeft aangekondigd.
Dat is allemaal leuk en aardig Wimpey. En daar staan we de rest van het jaar ook wel achter. Maar niet rondom de sluiting van de transferperiode als er daadwerkelijk iemand vertrekt. Dan moeten we gewoon alsnog de portemonnee trekken en bijvoorbeeld Joop Munsterman's Twente rijk maken door meer dan de hoofdprijs voor Tadic te betalen. Anders kunnen we ons natuurlijk niet vertonen in Europa. :smallgrin.gif:

Van der Hoorn dus wel bij de selectie. Op basis van de berichtgeving denk ik niet dat hij gaat starten. Maar wellicht komt hij er in de tweede helft in wanneer Ajax een voorsprong in handen heeft.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door wimpey » vr aug 30, 2013 2:37 pm

Ajaciedjuh schreef: FdB kan weer gaan bouwen, maar daar is hij goed in. :smile-ajax.gif: :ajaxscarf.gif:
Pcs. Kan ie beter dan kopen. Of huren. :1evil.gif:
Marillion schreef: Dat is allemaal leuk en aardig Wimpey. En daar staan we de rest van het jaar ook wel achter. Maar niet rondom de sluiting van de transferperiode als er daadwerkelijk iemand vertrekt. Dan moeten we gewoon alsnog de portemonnee trekken
Nou, 'we' willen vooral dat Ajax het kapitaal op het veld zet, als ik het allemaal zo lees... Zoals t.t.v. Coronel en Bassie bijv. :1evil.gif:

Juist rond transfer deadline day moet je niet gek gaan doen als club. Stop-gap signing(s): graag. Maar geen dure jongens die Fischer, Andersen e.c. in hun ontwikkeling belemmeren. Ajax is gebaat bij continuiteit, niet bij opportunisme en geldsmijterij.

Plaats reactie