Ajax - PSV 24-08-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Baseman » vr aug 22, 2014 1:27 pm

Raymon schreef:Base, zullen we een weddenschapje afleggen. Degene die verliest gaat de ICE bucket challenge aan? Met filmpje op AT?
:icon_biggrin.gif:
Ik heb niet zo'n behoefte om een filmpje van mezelf op AT te zetten, maar de challenge op zich is geen probleem :biggthumpup.gif:
Zal na afloop wel bekijken of ik het filmpje hier laat zien...en ja, ik ga er vanuit dat PSV verliest.

PSV heeft de challenge van Ajax trouwens vanmiddag aangenomen:
http://www.psv.tv/index.php?item=if&con ... ctID=13016
Duke schreef:Ik begrijp dat de actie zo bedoeld is dat als je niet aan de challenge voldoet, je geld aan ALS moet doneren?
Klopt, maar (bijna) iedereen doet de challenge en doneert vervolgens alsnog.
Al heeft Steve O (van Jackass) een duidelijke en terechte extra boodschap:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6613551 ... _hype.html

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door raymon » vr aug 22, 2014 1:33 pm

Baseman schreef:
Raymon schreef:Base, zullen we een weddenschapje afleggen. Degene die verliest gaat de ICE bucket challenge aan? Met filmpje op AT?
:icon_biggrin.gif:
Ik heb niet zo'n behoefte om een filmpje van mezelf op AT te zetten, maar de challenge op zich is geen probleem :biggthumpup.gif:
Zal na afloop wel bekijken of ik het filmpje hier laat zien...en ja, ik ga er vanuit dat PSV verliest.

PSV heeft de challenge van Ajax trouwens vanmiddag aangenomen:
http://www.psv.tv/index.php?item=if&con ... ctID=13016
Duke schreef:Ik begrijp dat de actie zo bedoeld is dat als je niet aan de challenge voldoet, je geld aan ALS moet doneren?
Klopt, maar (bijna) iedereen doet de challenge en doneert vervolgens alsnog.
Al heeft Steve O (van Jackass) een duidelijke en terechte extra boodschap:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6613551 ... _hype.html
De selectie van PSV doet het in ieder geval een stuk mannelijker! :blush.gif:

Eerlijk gezegd denk ik dat PSV gaat winnen. Overigens, de laatste keer dat ik een weddenschap verloor was toen PSV kampioen werd over Ajax en AZ (tegen Vitesse) en ik in April de zee in moest gaan rennen. Dat was toch ook wel behoorlijk koud kan ik je zeggen!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2014 1:41 pm

Wat de uitvoering van die filmpjes betreft. 0-1 voor PSV. Maar zondag gaan wij winnen. :smile-ajax.gif:

Van Rhijn en Veltman keren terug in de basis, Sigthorsson is wederom onze spits. Hopelijk kunnen Van Rhijn en Veltman mij een wat zekerder gevoel geven dan Ligeon en Van der Hoorn.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Cruijff » vr aug 22, 2014 1:46 pm

Moeilijk te voorspellen wie er gaat winnen. Ik denk uiteindelijk toch wel Ajax maar welke van de twee ploegen in zo'n wedstrijd de winst pakt zit hem vaak in erg kleine details. Vorig jaar vond ik Ajax de terechte winnaar, maar we hadden er wel een ultiem kunststukje van Schöne met fraaie afronding van Sig voor nodig.

Voor hetzelfde geld waren Wijnaldum & co eerder al 0-1 en 0-2 voorgekomen na een aantal cadeautjes die door met name Veltman werden uitgedeeld. In dat geval had en heeft het huidige Ajax volgens mij toch echt niet de stootkracht om even extra gas te geven en terug te knokken tot 3-2 oftewel: dan verlies je gewoon.

Veel mensen zijn vast alweer een aantal Highlights van vorig seizoen vergeten, moet zeggen dat ik toen en ook nu weer 7 maanden later toch behoorlijk zit te genieten van een aantal dribbels van Fischer:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/194721/Highl ... PSV-10.htm

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door elliquido » vr aug 22, 2014 3:26 pm

Zelfs het water wordt gesponsord door de gemeente Eindhoven :ajaxsmiley.gif:

Ik denk 2-2
Met Wijnaldum en Depay en Maher is het voetballend vermogen erg groot op het middenveld.

Ik zie dan ook liever blind op 6 en serero op 8 ipv viergever

Hiljemark viel gisteren uit bij PSV, dat kan nog een dingetje zijn
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2014 3:39 pm

Wat is dit nou? Gaan we ineens bang worden voor PSV? Dit is gewoon grotendeels hetzelfde elftal dat vorig jaar, met name in uitwedstrijden (!), niet thuis gaf.

Als Hiljemark niet kan spelen is dat eerder een voordeel voor ze. Dat is niets bijzonders. Het grote gevaar van PSV ligt natuurlijk bij Depay. Aan die kant van het veld komen wij met twee verse krachten. Het is afwachten hoe zij het doen maar ze beschikken in de basis over meer kwaliteit dan hun voorgangers.

Wij hebben een sterker collectief en meer opties om de wedstrijd te winnen. Ik heb er wel vertrouwen in. Als we een wedstrijd als tegen AZ op de mat leggen gaan we winnen. Zeker als we dan nog iets zorgvuldiger omgaan met de kansen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door wimpey » vr aug 22, 2014 3:42 pm

Marillion schreef:Wat is dit nou? Gaan we ineens bang worden voor PSV? Dit is gewoon grotendeels hetzelfde elftal dat vorig jaar, met name in uitwedstrijden (!), niet thuis gaf.
Mijn idee. Ik vind ze zonder Park en Schaars zelfs nog minder dan vorig jaar.

psv gisteren zien voetballen? Armoe troef. Geen speler die een bal één keer raakt. M.n. Wijnaldum lijkt per balcontact betaald te worden. En m.n. Bruma en Brenet liepen defensief te prutsen.

Het zou me zeer verbazen wanneer Ajax deze pot niet wint.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door GangstaRiB » vr aug 22, 2014 3:48 pm

Vind het dit jaar echt helemaal armoe troef. PSV (en Feyenoord ook trouwens) heeft eigenlijk geen kwaliteit die me zorgen maakt. Alleen Depay, maar ja.. die kan ook niet alles in z'n eentje.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Demosthenes » za aug 23, 2014 6:48 am

GangstaRiB schreef:Vind het dit jaar echt helemaal armoe troef. PSV (en Feyenoord ook trouwens) heeft eigenlijk geen kwaliteit die me zorgen maakt. Alleen Depay, maar ja.. die kan ook niet alles in z'n eentje.
Ik heb het gevoel dat als er één speler is die het wel kan, het Depay is. Hij is nogal lichtvoetig vergeleken met de achterhoede van Ajax.

Ik moet de laatste dagen denken aan Van Nistelrooy: Ajax heeft de bal, PSV de punten. Depay is een ander type speler dan Van Nistelrooij, snap ik, het gaat om het gevolg: de uitslag.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Marillion » za aug 23, 2014 9:02 am

We beginnen aan de kant waar Depay speelt met een nieuwe defensie. Van Rhijn en Veltman in plaats van Ligeon en Van der Hoorn. Dat zou alvast beter moeten gaan. Al is wel de vraag of ze nog last hebben van hun achterstand uit de voorbereiding.

Depay is wel een risico want het is een speler die met één of twee momenten een wedstrijd kan beïnvloeden. Maar verder is PSV in mijn ogen niet indrukwekkend. Ons elftal zit beter in elkaar. Op basis daarvan moeten we die wedstrijd winnen. Het is ook geen ramp als Ajax achter komt. Deze groep is vaker teruggekomen van een achterstand.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door wimpey » za aug 23, 2014 9:45 am

GangstaRiB schreef: Alleen Depay, maar ja.. die kan ook niet alles in z'n eentje.
Neemt nog regelmatig teveel hooi op z'n vork en raakt dan verstrikt in onmogelijke probeersels.

psv zal compact willen spelen en counteren. Het is bepaald geen elftal bestaand uit voetbal-Einsteins. Incl. trainer. Ajax moet ze dwingen tot denken en keuzes maken. Dan gaat het namelijk geheid mis. Druk zetten, beweging, loopacties: dan wint Ajax.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Lionel » za aug 23, 2014 10:20 am

Druk zetten inderdaad. Gewoon erop knallen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door gaizka » za aug 23, 2014 10:29 am

Bovendien zal Cillessen dat soort vrije trappen van Depay gewoon houden mag ik hopen, zo bijzonder waren die niet ingeschoten...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 23, 2014 10:32 am

Vooral doorgaan met de vele positiewisselingen en geen onnodig balverlies leiden. Goh, als dit team nog een goede spits kan aantrekken en onze talentvolle buitenspelers zich gaan ontwikkelen (kansen / doelpunten uit individuele acties), dan wordt het een leuk seizoen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Marillion » za aug 23, 2014 12:10 pm

Het kan voor mijn gevoel dit seizoen nog alle kanten op. Ten eerste zijn we inderdaad afhankelijk van wat er nog op de transfermarkt gebeurd. Verder hebben we verschillende gezichten van Ajax gezien. Met vier en drie doelpunten scoren we vooralsnog makkelijker dan vorig jaar. Maar we hebben nog veel meer kansen laten liggen. Voorlopig creëren we in ieder geval genoeg. Aan de andere kant van het veld geven we echter ook te veel weg. De wedstrijd tegen Vitesse had heel anders af kunnen lopen als zijn met scherp hadden geschoten.

Met twee verse krachten in de defensie hoop ik dat we daar de zaken beter op orde hebben. Als dat lukt en we kunnen verder bouwen op datgene dat we tegen AZ hebben gezien dan heb ik er wel zin in. Is het duel tegen Vitesse meer de maatstaf dan gaan we nog veel punten morsen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Thom » za aug 23, 2014 12:35 pm

Zeer met Marillon eens. Bovendien wordt hier veel te makkelijk en negatief over PSV gesproken. Vergeet ook Wijnaldum niet, die goed uit het WK gekomen is. Ik moet het nog zien allemaal. Vorig jaar liep iedereen te klagen over Van Rhijn, nu is hi opeens een versterking in de defensie tov Ligeon, die het toch niet onaardig eed volgens mij. Moet het nog zien. :excited.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Lionel » za aug 23, 2014 1:12 pm

Niet onaardig? Die jongen stond in zijn neus te peuteren bij de goal van Vitesse!
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Cruijff » za aug 23, 2014 1:36 pm

Klopt en in hun neus peuteren zullen een aantal PSV-ers hun hele carrière blijven doen.

Daarom valt en staat een heleboel met de wedstrijd van morgen, verwacht ik. De sleutel ligt in de handen van Ajax. Veel spelers maken reuzestappen tijdens een WK. Dat gold in 1998 ook voor de toen nog in de Eredivisie actieve Ronald de Boer, Van der Sar, Stam, Numan, Frank de Boer en Cocu. Ze trokken in één lijn hun topprestaties door.

Als Ajax morgen cadeautjes geeft aan Depay of Wijnaldum dan groeien die jongens. Stel ze pakken 1 of 3 punten in de Arena op een manier die vorig seizoen niet gelukt is, dan geeft dat een boost. Dat is grote progessie tov vorig jaar.
Op een aantal vlakken is PSV sterker, op andere vlakken is Ajax bovenliggend. Buit Ajax de sterke onderdelen uit dan geven we PSV een enorme dreun. 6-punten wedstrijd verloren, weer met goede moed naar de Arena, weer wat kansen gemist, weer als defensie en als team kwetsbaar gebleken. BAM. Dat werkt een tijdje door.

Pakt PSV wel de 3 punten dan is er in de stand nog erg weinig aan de hand, maar het zal ze een boost geven. Ze gaan dan zelfbewuster tegenstanders als Groningen aanpakken. Wijnaldum en Depay zullen ook oprecht nog een jaar willen blijven om eindelijk eens echt kampioen te worden. Blijven de handen van PSV morgenavond volledig leeg dan is dat een mokerslag. Weer lege handen, weer de missie mislukt. Wat doe ik eigenlijk nog in Eindhoven is voor hun beste spelers dan een logische vraag.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Thom » za aug 23, 2014 2:37 pm

Lionel schreef:Niet onaardig? Die jongen stond in zijn neus te peuteren bij de goal van Vitesse!
Neemt niet weg dat Van Rhijn niet een zekerheidje is qua betrouwbaarheid.. Maar goed, ik laat me morgen graag overtuigen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Marillion » za aug 23, 2014 10:30 pm

Direct na afloop van de wedstrijd is het afscheid van Siem de Jong! Even blijven zitten dus om hem uit te zwaaien. :onfire.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Cruijff » zo aug 24, 2014 4:37 am

Na afloop..? Ik zie dat liever een minuut of 2 voor de aftrap gebeuren zodat Siem met zijn saluut aan het publiek het vuurtje nog even opstookt..! :onfire.gif: :onfire.gif:

Verdraaid... ik kan gewoonweg niet meer slapen vanwege het toeleven naar deze wedstrijd..! SCHOP ZE VAN HET VELD af die Eindhovense boeren!!! :666.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Cruijff » zo aug 24, 2014 9:11 am

Pfffffff... nog 6,5 uur wachten...

COME ON !!!!!!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Thom » zo aug 24, 2014 9:28 am

Cruijff schreef:Na afloop..? Ik zie dat liever een minuut of 2 voor de aftrap gebeuren zodat Siem met zijn saluut aan het publiek het vuurtje nog even opstookt..! :onfire.gif: :onfire.gif:

Verdraaid... ik kan gewoonweg niet meer slapen vanwege het toeleven naar deze wedstrijd..! SCHOP ZE VAN HET VELD af die Eindhovense boeren!!! :666.gif:
'Verdraaid': prachtig! Mooi archaisme. En dan schop ze eraf er achteraan!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Cruijff » zo aug 24, 2014 9:40 am

:ajaxsmiley.gif:

Afhankelijk van welke PSV-er zich straks met een opstootje of lompe overtreding gaat misdragen zal via een spreekkoor op een andere manier als stijlfiguur vast nog wel 'SCHOP SCHOP SCHOP ZE NEER, SCHOP DIE BOEREN NEER!!' voorbij komen. :ajaxsmiley.gif:


Ik vind het flauw om er elke keer opnieuw over te beginnen wanneer ik Thom zijn naam zie, maar... als jouw advies voor het flink verhogen van de prijs van de toegangskaartjes zou zijn opgevolgd dan zou Ajax vanmiddag aardig voor lul hebben gestaan. Vrijdag was de wedstrijd nog lang niet uitverkocht en ook nu nog steeds (net) niet.

Op dit moment heeft Ajax Ticketshop onder meer nog kaarten op de extra tribune in vak 002, 010 en 020. 010 zijn toch die dugout seats? :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV 24-08-2014

Bericht door Marillion » zo aug 24, 2014 9:45 am

Tja, wie wil er dan ook in een vak zitten dat luistert naar de naam 010? :666.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie