Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Sandro » za feb 02, 2019 9:34 pm

mattie schreef:Aub 60/70 min was het niet om aan te zien , dus laten we nu niet doen alsof alles weer goed is...
Wie zegt dat dan?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Javiskamp » za feb 02, 2019 9:38 pm

mattie schreef:Aub 60/70 min was het niet om aan te zien , dus laten we nu niet doen alsof alles weer goed is...
Dat doet toch ook niemand?

Historicus
Berichten: 3373
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Historicus » za feb 02, 2019 10:42 pm

Er zaten geen kansen voor VVV in de samenvatting.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13849
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Jinne » zo feb 03, 2019 12:37 am

Die Ralf Seuntjens was me nooit opgevallen bij VVV. Leek op een verdwaalde amateur voetballer. Traag en te dik.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11444
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Toppie » zo feb 03, 2019 9:27 am

1 positief effect die 6 goals terug. Kan niet wachten tot 27 Feb daar moeten we winnen , want daarna weer in die KUT KUIP en dan net 20.000 man :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door mattie » zo feb 03, 2019 10:13 am

Javiskamp schreef:
mattie schreef:Aub 60/70 min was het niet om aan te zien , dus laten we nu niet doen alsof alles weer goed is...
Dat doet toch ook niemand?
Ik weet wel zeker dat de 13 van gisteren er anders over denken
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13849
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Jinne » zo feb 03, 2019 10:18 am

Na de 10 goals tegen in de vorige potjes ben ik tevreden met de oogst van gister. VVV stelde niet veel voor, maar Dolberg liet weer eens zijn klasse zien en Nico vs de alternatieven was ook duidelijk te zien.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Marillion » zo feb 03, 2019 10:20 am

Prima uitslag in ieder geval gisteravond. Veel meer dan dit hadden we niet mogen verwachten.

Het was wel even zoeken naar een opening. In die zin was het wel fijn dat Ziyech dat doorbrak met die vrije trap want hoe langer dat had geduurd hoe ongemakkelijker het was geworden. Paar mooie doelpunten gezien, een gretig invallende Neres die Huntelaar een doelpunt gunde i.p.v. zelf voor zijn tweede te gaan. En.......geen tegendoelpunten!!! :onfire.gif: :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 03, 2019 10:35 am

Neres met twee assists en een doelpunt, Donny ook met een assist en een doelpunt. Mooie stats hebben die jongens wel. Als Neres zich weer voor 100% wilt inzetten (en dus niet zoals zijn laatste slappe invalbeurten) dan ben ik voor de Bayern-opstelling. Dus gewoon Neres - Donny - Ziyech en Tadic daarvoor. Ja, Dolberg begint net weer in vorm te raken, maar zijn toegevoegde waarde (qua doelpunten maar ook en vooral qua zijn invloed op het spel) is nog altijd minder dan die van de bovengenoemden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door LucaS » zo feb 03, 2019 11:01 am

Betrokkenheid van #Ajax-spelers bij een Eredivsie doelpunt.

Ziyech - 73 min.
Huntelaar - 73 min.
Tadic - 86 min.
Neres - 89 min.
Dolberg - 103 min.
Van de Beek - 111 min.

https://twitter.com/bart_sanders/status ... 23202?s=19
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 03, 2019 11:36 am

Mr. Ajax schreef:Neres met twee assists en een doelpunt, Donny ook met een assist en een doelpunt. Mooie stats hebben die jongens wel. Als Neres zich weer voor 100% wilt inzetten (en dus niet zoals zijn laatste slappe invalbeurten) dan ben ik voor de Bayern-opstelling. Dus gewoon Neres - Donny - Ziyech en Tadic daarvoor. Ja, Dolberg begint net weer in vorm te raken, maar zijn toegevoegde waarde (qua doelpunten maar ook en vooral qua zijn invloed op het spel) is nog altijd minder dan die van de bovengenoemden.
Tadic naar de 10 halen. Donny en Frenkie erachter. Kan im de meeste wedstrijden prima. Frenkie en Donny, maar ook Tadic hebben veel loopvermogen. Met Neres krijg je extra diepte, snelheid en actie erbij. Als Dolberg zijn stijgende vorm blijft doorzetten, heb je met hem ook snelheid, actie als toegevoegde waarde.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Mano » zo feb 03, 2019 11:56 am

de mannen zijn even uit goede doen, dat was de eerste helft wel te zien. Zag FdJ zijn man laten lopen om vervolgens er heel hard achteraan te sprinten. Het is dat de aanvaller van VVV egoïstisch was anders kon hij zo panklaar leggen.

Dus de intentie is er wel maar het gevoel nog niet. Dan helpt het wel om 6-0 te winnen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 03, 2019 12:13 pm

Ajaciedjuh schreef:
Mr. Ajax schreef:Neres met twee assists en een doelpunt, Donny ook met een assist en een doelpunt. Mooie stats hebben die jongens wel. Als Neres zich weer voor 100% wilt inzetten (en dus niet zoals zijn laatste slappe invalbeurten) dan ben ik voor de Bayern-opstelling. Dus gewoon Neres - Donny - Ziyech en Tadic daarvoor. Ja, Dolberg begint net weer in vorm te raken, maar zijn toegevoegde waarde (qua doelpunten maar ook en vooral qua zijn invloed op het spel) is nog altijd minder dan die van de bovengenoemden.
Tadic naar de 10 halen. Donny en Frenkie erachter. Kan im de meeste wedstrijden prima. Frenkie en Donny, maar ook Tadic hebben veel loopvermogen. Met Neres krijg je extra diepte, snelheid en actie erbij. Als Dolberg zijn stijgende vorm blijft doorzetten, heb je met hem ook snelheid, actie als toegevoegde waarde.
Ik vrees dat je met Tadic op een 3-mans middenveld eigenlijk met 2 middenvelders speelt. Je hebt bij balverlies weinig aan hem en hij is best slap in de duels. Ik vind dat hij juist dichtbij het strafschopgebied van de tegenstander moet staan. Daar is hij juist van enorm veel waarde.
Mano schreef:de mannen zijn even uit goede doen, dat was de eerste helft wel te zien. Zag FdJ zijn man laten lopen om vervolgens er heel hard achteraan te sprinten. Het is dat de aanvaller van VVV egoïstisch was anders kon hij zo panklaar leggen.

Dus de intentie is er wel maar het gevoel nog niet. Dan helpt het wel om 6-0 te winnen.
Eens, alleen was die intentie er niet genoeg aanwezig naar mijn gevoel. Verder zijn een aantal jongens inderdaad uit vorm, lijken wel vermoeid. De Ligt is opeens ook weg he. Verliest simpele duels, oogt een stuk "zwaarder". Hij had het gisteren ook best moeilijk met die grote houthakker van ze. Echt te hopen dat hij zijn vorm snel weer terugvindt.

Maar wat ben ik blij dat Nico weer terug is. Wat een klasbak is dat. Held.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 03, 2019 12:43 pm

Ik was ook héél blij met Nico terug. Net zoals ik blij was met Neres; je kan in mijn ogen met goed fatsoen niet om die jongen heen.. Ziyech scoorde, maar grossierde helaas vooral in balverlies. Ergens tijdens de wedstrijd werd zijn statistiek getoond: 58% van zijn passes kwam slechts aan.. veel te weinig voor een speler van zijn statuur.

Overigens was Kristensen wel weer beroerd qua techniek; de man is houthakker. Opvallend was hoe vaak hij met name in de eerste helft opzichtig werd overgeslagen terwijl hij helemaal vrij stond op de rechterflank. Tijd voor Veltman, zou je denken. Waarom Sinkgraven steeds het voordeel van de twijfel krijgt als LB is me een raadsel; dat experiment is gewoon mislukt.

Wat is VVV trouwens slecht: de functionele techniek en passing, het was bij tijd en wijle vreselijk om te zien. Het zegt genoeg over de staat van de eredivisie dat zij in het linkerrijtje staan. Als die lui iets meer techniek hadden gehad, was ook VVV tegen ons gevaarlijk geworden in de omschakeling; ik hou mijn hart vast voor Real.

De Arena was ten slotte gelaten. Geen fluitconcerten (alleen eentje bij ons op Noord omdat een bijgoochem daar na de 2-0 een behaalde fakkel afstak, dom natuurlijk; maar vervolgens 12(!) streng kijkende stewards hem uit het vak haalden.) het was therapeutisch; in ieder geval voor ons supporters; we hebben gezamenlijk leed verwerkt.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 03, 2019 1:01 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Wat is VVV trouwens slecht: de functionele techniek en passing, het was bij tijd en wijle vreselijk om te zien. Het zegt genoeg over de staat van de eredivisie dat zij in het linkerrijtje staan. Als die lui iets meer techniek hadden gehad, was ook VVV tegen ons gevaarlijk geworden in de omschakeling; ik hou mijn hart vast voor Real.
Ze stonden in de eerste helft wel redelijk goed georganiseerd, vond ik. Maar technisch gezien was het inderdaad genant wat ze lieten zien.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: het was therapeutisch; in ieder geval voor ons supporters; we hebben gezamenlijk leed verwerkt.
Zo ver is het bij mij niet. Ik had ook niets anders dan een flink uitslag verwacht, maar je zag ze in de eerste helft WEER op 80% spelen, mannetjes laten lopen en het middenveld compleet open laten. Daarnaast is die 6-2 een flinke litteken. Die poetsen ze bij mij niet zo snel weg.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door brigade zuid » zo feb 03, 2019 1:05 pm

Er had aan het begin vanuit de supporters toch nog wel een kritische noot geplaatst kunnen worden ten aanzien van vorige week? Of het feit dat we al 1000 dagen niet op 1 hebben gestaan? Mis wel eens een kritische houding van de Ajax fans.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 03, 2019 1:09 pm

De kritische noot was er misschien toch, omdat er niet zo veel sfeer was. Zuid was voor hun doen erg stil. Wat ik met therapeutisch bedoel, is dat je met de mensen om je heen van je af praat wat er vorige week gebeurde en wat we afgelopen week over ons heen kregen; het is niet zo dat we over vorige week heen zijn, maar het is best fijn om met gelijkgestemde idioten te ouwehoeren over je club.

wimpey
Berichten: 52121
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door wimpey » zo feb 03, 2019 2:33 pm

1e helft was schandalig. Zeker na 1 uit 2 en 10 goals om je oren. Geen beweging, tempo, druk, vooruit verdedigen.

Die Grot staat in een 2 v 1 en loopt de bal over de achterlijn. Tegen een iets minder slecht team krijg je er voor rust minimaal 1 tegen.

Na rust kabbelde het ook lang voort. Einde was leuk, met Neres, die gedreven speelde. KJH die na de 5e haast had. Die begrepen het itt vele anderen blijkbaar wel. Nico ook. Dat was een enorme boost tov 'de Daleys'.

Ik zit nog steeds met de vraag waarom de club z'n op een na beste verdediger heeft laten gaan. Gisteren sta je achterin met die Deense held op klompen en met de Daleys. Kans is groot dat je zodoende weer geen kampioen wordt.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Iniesta » zo feb 03, 2019 2:52 pm

Als die gebleven was, had je gisteren met precies dezelfde verdediging gestaan.

Lionel
Berichten: 47681
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Lionel » zo feb 03, 2019 2:55 pm

wimpey schreef:1e helft was schandalig. Zeker na 1 uit 2 en 10 goals om je oren. Geen beweging, tempo, druk, vooruit verdedigen.

Die Grot staat in een 2 v 1 en loopt de bal over de achterlijn. Tegen een iets minder slecht team krijg je er voor rust minimaal 1 tegen.

Na rust kabbelde het ook lang voort. Einde was leuk, met Neres, die gedreven speelde. KJH die na de 5e haast had. Die begrepen het itt vele anderen blijkbaar wel. Nico ook. Dat was een enorme boost tov 'de Daleys'.

Ik zit nog steeds met de vraag waarom de club z'n op een na beste verdediger heeft laten gaan. Gisteren sta je achterin met die Deense held op klompen en met de Daleys. Kans is groot dat je zodoende weer geen kampioen wordt.
Eén na beste verdediger... Kan snel gaan bij Wimpey...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door raymon » zo feb 03, 2019 3:02 pm

Om een punt te maken slaat Wimpey nog weleens door..

Overigens, waarom hebben we 2 reserve keepers op de bank zitten?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Marillion » zo feb 03, 2019 3:15 pm

Ik hoop er op dat dit een tussenstap was op de weg terug. Ik was ook allesbehalve overtuigd op basis van het veldspel. Maar ik had ook niet de verwachting dat het ineens weer allemaal zou kloppen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52121
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door wimpey » zo feb 03, 2019 3:18 pm

raymon schreef:Om een punt te maken slaat Wimpey nog weleens door..

Overigens, waarom hebben we 2 reserve keepers op de bank zitten?
Eh, Wober was niet de op 1 na beste verdediger die Ajax had? :confused.gif:

Historicus
Berichten: 3373
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door Historicus » zo feb 03, 2019 3:26 pm

raymon schreef:Om een punt te maken slaat Wimpey nog weleens door..

Overigens, waarom hebben we 2 reserve keepers op de bank zitten?
Omdat er tegenwoordig twaalf wissels mogen zitten.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - VVV Venlo (02-02-2019)

Bericht door raymon » zo feb 03, 2019 3:29 pm

Historicus schreef:
raymon schreef:Om een punt te maken slaat Wimpey nog weleens door..

Overigens, waarom hebben we 2 reserve keepers op de bank zitten?
Omdat er tegenwoordig twaalf wissels mogen zitten.
Dan nog. Laat Lamprou lekker van z’n zondag genieten. Je haalt niet voor niets een nieuwe tweede doelman.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie