Voorbereiding 2019/2020

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2019 9:37 am

raymon schreef:Terwijl die coolness ook best vaak resulteerde in gevaarlijk balverlies.
Dat was toch het mooie van het Ajax van afgelopen seizoen? Er werd gevoetbald zoals je op pleintjes voetbalt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door 999 » wo jun 26, 2019 10:40 am

Nieuwe start, nieuwe spelers.Zelfde trainer.Afgelopen seizoen viel het kwartje op het juiste moment, kwamen spelers in hun beste periode.

Gisteren eerste oefenwedstrijd tegen amateurs, weliswaar een nietszeggend potje voetbal maar er zit toch nog best wat kwaliteit bij wat er net achter de basisspelers zit. Hopelijk maken die dit seizoen hun volgende stap.

Achterin gaat het wel puzzelen worden ben ik bang,vooral centraal, maar goed, de Ligt is ook weer eentje in de zoveel jaar, bijna 21 en vertrekt dan.Ik bedoel dat is natuurlijk moeilijk te vervangen ... Misschien moeten we het toch even aankijken .. Anders ..

Alderweireld is 30, heeft nog 1 jaar contract, maarja ook daar hangt nog een pittig prijskaartje aan ben ik bang.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door 999 » wo jun 26, 2019 11:14 am

Erik ten Hag: 'Het is crazy, die kalender'
26 juni 2019 10:28 - Voetbal International


Terwijl verschillende internationals van Ajax met hun land nog actief zijn, is voor Ajax de voorbereiding op het nieuwe seizoen al begonnen. In augustus wacht voor de club alweer 'de maand van het jaar'. "Volgens mij was het Juventus dat tegen ons zei dat er op deze manier voor Ajax geen beleid te maken is. Ze hebben gelijk. Idioterie", aldus Erik ten Hag in gesprek met Voetbal International.

Vanwege alle interlandverplichtingen is een normale voorbereiding niet mogelijk voor Ajax. "We zijn begonnen met een groep spelers die een normale vakantie hebben gehad. ‘ie kun je groep 1 noemen, waarbij maandag ook de spelers aansluiten die hebben meegedaan met Jong Oranje", zo geeft hij aan. "Met die groep gaan we op trainingskamp naar De Lutte. Op 8 juli melden de internationals zich, de spelers van het Nederlands elftal en Dusan Tadic en Kasper Dolberg en Lasse Schöne, die met Servië en Denemarken interlands hebben gespeeld. Dat is groep 2."

Ten Hag gaat verder: "Blijft over de rest: de deelnemers aan de Afrika Cup, Copa América en het EK Onder-21. Die jongens komen apart van elkaar binnen, de een wat eerder dan de ander."

Net zoals vorig jaar kent de ploeg een gefaseerde voorbereiding. Ajax had afgelopen seizoen echter een vrijwel volledig fitte selectie. "Geluk is een factor, maar het ligt ook aan hoe wij als technische staf dat hebben gemanaged en geprepareerd. Het is iets waarop we trots mogen zijn, alleen heb je nooit de garantie dat het dit jaar weer zo zal gaan", zegt Ten Hag daarover. "Je praat over een ongelooflijk ingewikkelde puzzel die de komende jaren alleen maar moeilijker te leggen valt, als je kijkt naar de ideeën voor de voetbalkalender. Volgend seizoen is er weer een Copa América, omdat ze die in de even jaren willen gaan spelen. Dus dan maar twee achter elkaar. De consequentie is dat iemand zoals Nicolás Tagliafico drie zomers op rij doorvoetbalt, het WK van vorig jaar meegerekend. Waar houdt dat dan op? Wanneer krijgt zo’n jongen rust? Het is crazy, die kalender."

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door wimpey » wo jun 26, 2019 1:15 pm

Parool, Dick Sintenie - 26 juni 2019, 10:36

Het lijkt me dat Ajax met Magallan en Schuurs als RCV het seizoen in gaat.
De grote vraag bij Ajax: wie vervangt Matthijs de Ligt?

Lisandro Magallán en Perr Schuurs moeten de komende weken laten zien dat zij in staat zijn Matthijs de Ligt op te volgen. In de eerste oefenwedstrijd tegen Quick ’20 (11-2) kregen beiden een helft speeltijd.

De Ligt is nog niet weg bij Ajax, maar niemand twijfelt eraan dat de jonge centrale verdediger binnenkort wereldkundig maakt waar hij zijn carrière voortzet. Regeren is vooruitzien: een jaar geleden al pikte Ajax voor die positie de talentvolle Perr Schuurs op bij Fortuna Sittard. En in januari werd de ervaren Lisandro Magallán (25, afkomstig van Boca Juniors) aangetrokken. Ook de Argentijn is een rechts­benige voorstopper.

We hebben vorig seizoen nog niet veel van dat duo gezien. Aanvoerder De Ligt was onverwoestbaar en speelde nagenoeg alle wedstrijden. Schuurs kwam uit voor Jong Ajax. Magallán moest het doen met een sporadische (inval)beurt in het eerste elftal – en daarin had hij weinig geluk.

Testcase
Toch lijkt Ten Hag niet van plan een verzoek in te dienen bij technisch ­directeur Marc Overmars om een vervanger voor De Ligt van buitenaf aan te trekken. “Magallán en Schuurs krijgen in deze voorbereidingsperiode de kans zich te laten zien,” zei de trainer dinsdagavond stellig. Dat is ook niet meer dan logisch. Voor Schuurs (2 miljoen euro) en Magallán (8 miljoen) heeft Ajax immers een smak geld neergelegd.

Over hun eerste ‘testcase’ viel niets zinnigs te zeggen. Hoofdklasser Quick ’20 werd op sportpark Vondersweijde in Oldenzaal met 11-2 over de knie gelegd in een nietszeggend trainingspotje. Magallán speelde de eerste helft, Schuurs de tweede. Ten Hag: “Je mag hier geen enkele conclusie aan verbinden.”

Verre van compleet
De kop is eraf, dat wel: 41 dagen na de kampioenswedstrijd tegen De Graafschap is Ajax dinsdagavond begonnen aan seizoen 2019-2020. Ten Hag heeft twee nieuwe assistenten: Michael Reiziger en Christian Poulsen, al ­begint die laatste pas op 1 juli.

Ajax verblijft sinds maandagmiddag in het Overijsselse grensdorp De Lutte, in De Bloemenbeek, het hotel dat voor de Amsterdammers al sinds de jaren zeventig geregeld als uitvalsbasis dient tijdens trainingskampen. De selectie is verre van compleet. ­Internationals als Daley Blind, Donny van de Beek, André Onana, Hakim Ziyech en Noussair Mazraoui ontbreken nog, net als recente aankopen Quincy Promes en de Roemeense middenvelder Razvan Marin.

Aanwinsten
Twee andere aanwinsten, Kik Pierie (centrale verdediger) en Lisandro Martínez (linksback), verschenen dinsdag wel op het veld. De Argentijn liet zijn eerste assist noteren als speler van Ajax: een gevoelvol voorzetje op Vaclav Cerny (1-4). Cerny maakte er in de eerste helft drie tegen de hoofdklasser uit Oldenzaal, Klaas-Jan Huntelaar scoorde twee keer.

Ten Hag wisselde in de rust zijn complete elftal. In de tweede helft stonden voornamelijk jonge Ajacieden in het veld. Victor Jensen (twee keer), Dani de Wit (penalty) en Brian Brobbey kwamen nog tot scoren.

Nog niet alle 29 spelers kwamen in actie, zoals Joël Veltman en Carel Eiting. Ajax oefent zaterdag tegen het Deense Aalborg. Ook dat duel wordt gespeeld op sportpark Vondersweijde in Oldenzaal, de woonplaats van Erik ten Hag.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2019 1:24 pm

Martinez wordt optie 3 als RCV. Veltman is er ook nog. En die heb je wellicht nodig als rechtsback als Kristensen verkocht wordt.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door wimpey » wo jun 26, 2019 1:32 pm

Lionel schreef:Martinez wordt optie 3 als RCV. Veltman is er ook nog. En die heb je wellicht nodig als rechtsback als Kristensen verkocht wordt.
Dat laatste lijkt me wishful thinking.

Ajax had vorig seizoen weinig lengte om standaards te verdedigen. En ik zie niet iemand die effe De Ligt's kopkracht gaat evenaren. Dat wordt wel een dingetje, kopkracht...

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2019 1:35 pm

Van wat ik van Schuurs en Magellan heb gezien bij Ajax wordt geen van twee de nieuwe RCV.

Martinez heeft er gespeeld bij zijn vorige club. Veltman kan er ook spelen. Maar ze zullen dan de markt op gaan voor een speler met lengte.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door wimpey » wo jun 26, 2019 2:07 pm

Lionel schreef:Van wat ik van Schuurs en Magellan heb gezien bij Ajax wordt geen van twee de nieuwe RCV.
Ze zullen die 2 in een serie wedstrijden de kans willen geven. Staat zo slordig om ze nu alweer op de transferlijst te zetten.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2019 2:10 pm

Nog slordiger is het om de CL niet te halen. Ze krijgen tegen PSV de kans. Die wedstrijd boeit nog het minst in het begin.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 26, 2019 6:58 pm

Bandé blijkt op de Toekomst aan zijn herstel te werken, is nog niet wedstrijdfit, is de lezing.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door raymon » wo jun 26, 2019 8:15 pm

Logische verklaring maar het duurt wel erg lang.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door peter » do jun 27, 2019 9:40 am

Het feit dat we er niks over horen en lezen zegt genoeg. Het is niet alsof we zitten te wachten op de terugkeer van dit grote talent. Marge speler. Zal wel Jong Ajax worden dit jaar.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door Monkey Tonk » do jun 27, 2019 2:48 pm

Wat mij betreft kan Ajax het niet maken om FdJ, de Ligt, en vd Beek in hetzelfde jaar te verkopen. Doe je dat wel, dan moet je ook niet gek staan te kijken als je de CL-groepsfase niet eens haalt, en dan heb je in September eigenlijk al een kutseizoen in vergelijking met de vorige jaargang.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door Monkey Tonk » vr jun 28, 2019 1:41 am

Ziyech ook weg?

Dit is gewoon wreed. Zo'n schitterend team, en dan dit... Bekijk het maar.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door Lionel » vr jun 28, 2019 6:35 am

Sevilla lijkt met hem aan de haal te gaan. Wellicht dat een overgang van Luuk de Jong naar Sevilla hem kan tegenhouden.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door columbus » vr jun 28, 2019 6:51 am

Monkey Tonk schreef:Ziyech ook weg?

Dit is gewoon wreed. Zo'n schitterend team, en dan dit... Bekijk het maar.
Is toch een logisch gevolg van een geweldig seizoen? Is natuurlijk vreselijk ruk allemaal maar je doet er weinig aan vrees ik

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door Ajaciedjuh » vr jun 28, 2019 7:02 am

Dat Frenkie, De Ligt en Ziyech weggaan, is niet onverwachts. Voor Ajax is het vooral zaak om Neres en Donny te behouden (naast Blind, Tadic, Onana.
Dan kun je met gerichte aankopen, ala Promes, weer een kampioenswaardig elftal op de been brengen.

Je zult wat anders moeten gaan spelen, vanwege het wegvallen van creativiteit van Ziyech. Maar met bijvoorbeeld Tadic op 10 en Donny en Pröpper erachter en echte flankspelers (Promes, Neres, Bergwijn?), heb je ook een goed elftal staan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door 999 » vr jun 28, 2019 10:33 am

columbus schreef:
Monkey Tonk schreef:Ziyech ook weg?

Dit is gewoon wreed. Zo'n schitterend team, en dan dit... Bekijk het maar.
Is toch een logisch gevolg van een geweldig seizoen? Is natuurlijk vreselijk ruk allemaal maar je doet er weinig aan vrees ik
Logisch gevolg van dat de UEFA een puntensysteem hanteert en niet zoals vroeger dat nummer 1 ( en 2) automatisch geplaatst is voor de CL.Beetje pech en je komt niet door de voorronden.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door Lionel » vr jun 28, 2019 10:44 pm

Want anders was Frenkie gebleven?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door 999 » za jun 29, 2019 10:19 am

Ja waarom niet nog een jaar ( of meer ), financieel zou het er voor de top 2 ( 3+) in Nederland dan heel anders uit hebben gezien, sportief sowieso.

Zelfs voor EL. moet er tegenwoordig voorrondes gespeeld worden.

Ik dacht dat juist jij nu toch wel onderhand door hebt dat het om geld gaat, en de continuïteit dat dat binnenstroomt zodat je in ieder geval een goede financiële onderhandeling-positie hebt om spelers, een team te behouden.

Of een speler dan toch wil vertrekken is aan de speler, maar je hebt dan in ieder geval een mate van gelijkwaardigheid in de mogelijkheden om te proberen een speler te behouden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door peter » za jun 29, 2019 11:59 am

Magallan maakt weer een verbluffende indruk tegen die Denen. :drecul.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door wimpey » za jun 29, 2019 12:01 pm

Met Magallan - Pierie als duo haal je de CL niet. De EL ook niet. Play offs EL, misschien. 9M voor Magallan, hoe dan?!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door wimpey » za jun 29, 2019 12:37 pm

Peter schreef:Magallan maakt weer een verbluffende indruk tegen die Denen. :drecul.gif:
Schuurs veel beter. Dest is een potentiële topper. Lang prima, Danilo beter dan Labyad.

Ajax moet dure aankopen dumpen. Veltman mag ook weg, Dest is beter.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door De Dominee » za jun 29, 2019 1:29 pm

Niks kunnen zien. Zou Schuurs als verrassing kunnen fungeren en De Ligt vervangen?

Labyad, Kristensen, Veltman etc zo spoedig mogelijk lozen en vervangen door jeugd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding 2019/2020

Bericht door Lionel » za jun 29, 2019 1:29 pm

999 schreef:Ja waarom niet nog een jaar ( of meer ), financieel zou het er voor de top 2 ( 3+) in Nederland dan heel anders uit hebben gezien, sportief sowieso.

Zelfs voor EL. moet er tegenwoordig voorrondes gespeeld worden.

Ik dacht dat juist jij nu toch wel onderhand door hebt dat het om geld gaat, en de continuïteit dat dat binnenstroomt zodat je in ieder geval een goede financiële onderhandeling-positie hebt om spelers, een team te behouden.

Of een speler dan toch wil vertrekken is aan de speler, maar je hebt dan in ieder geval een mate van gelijkwaardigheid in de mogelijkheden om te proberen een speler te behouden.
Alsof ze bang zijn voor de loting. Ze willen gewoon niet meer tegen Excelsior spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie